Ez igazából egy hibát hibára halmozó vezetésnek az eredménye. Nem most kezdődött. Évtizedekkel ezelőtt. Az orosz harckocsierők igazából ugyanoda tértek vissza, mint ahol a II.Vh-ban tartottak a T-34-essel. Olcsó ipari hulladékokkal látják el a sereget, nem számít mennyire hatástalan a harctéren. Ez nem működött akkor sem, és nem fog most se. A vicc az egészben, hogy az 50-es években erre rájöttek, ennek lett az eredménye a T-54,55,62,64. A világ élvonalába tartoztak. A SzU bukása után viszont úgy néz ki, elfelejtettek mindent.
A kőkemény valóság, hogy a T-72 már a 80-as évek végén elavult. Sajnos a gyártó politikai lobbitevékenysége miatt végül a hadsereg erre az egyre reménytelenebbül elavuló típusra építette a páncéloserőket. Ennek ellenére azért tisztában voltak a T-72 problémáival. Valamikor a 2000-es években rájöttek, hogy két választás van:
1, inkább legyen jóval kevesebb, de minőségi típus. Ez először a T-90A, majd az Objekt-195 lett volna.
2, inkább legyen sok, de kevésbé korszerű (valójában teljes mértékben elavult) tank, mert a fentebb említettek túl drágák.
A 2-est választották... Ennek a folyamatnak a következő állomása ez az új "páncélzat". Nem ismerik be, de tökéletesen tisztában vannak vele, hogy a T-72-vel már nem lehet mit kezdeni, annyira korszerűtlen. Ezért találnak ki mindenféle "modernizációs" csomagot kínjukban. (de azért a Tank Biatlonon folyamatosan harsogják, a T-72B3 a világ legjobb tankja...)
A helyes megoldás az 1-es lett volna. A T-72-eseket lehetett volna addig használni, amíg el nem romlanak, majd javítás nélkül irány a kohó. Hatalmas összegeket meg lehetett volna így spórolni, és ebből legkésőbb 2010-ben (de talán akár előtte is) megindulhatott volna az Objekt-195 (T-95) gyártása. Ma is rettegné ezt a típust a NATO.