Jó kérdés. Lehet, hogy tényleg nem azzal adják. Az biztosnak tűnik, hogy az indiak kezdettől fogva megkapták a T-90Sz -hez a Kontakt 5 ERA -t, és a későbbi T-90M -hez a Kaktuszt is (nem tudom, hogy ezeknek van-e export változata, vagy egyáltalán lehet-e olyan mértékben ERA -val exportra butítást játszani, mint más páncélzatokkal). Próbáltam gyorsan rákeresni, hogy van-e az indiai és orosz változatok páncélzatában különbség, de nem találtam jó forrásokat. Ami megerősítettnek tűnik a reaktív páncélon kívül, hogy az első jó pár száz T-90Sz még öntött toronnyal készült, mert abból volt sok raktáron, illetve, hogy a későbbiek már hegesztett tornyot kaptak. Azt is említik a legtöbb helyen, hogy kompozít páncélzata van, de ebből nem derül ki, hogy pontosan mennyit is tudhat. Egyetlen helyen van egy konkrétabb leírás, de nem tudom, hogy mennyire megbízhat (bár a 2006 Novemberi Technyika i Voruzsenyiere hivatkozik a
link):
Persze a 90 -es években az oroszok eredeti T-80U -kat adtak a koeraiaknak is, de lehet, hogy azóta változott a hozzáállásuk itt is.
Írom az írnivalómat, ami soha nem készül el, de legutóbb a T-80U-kal foglalkoztam:
Leningrádban és Omszkban gyártották a teknőt, a tornyot és lövegét Harkovban, államcsőd, az első kettőt bezárták teljesen, Harkov az idegen államé, azt megmentették, és szétbontás / roncstelepre kivágás helyett az Ukránok örömmel megörökölték a flotta nagy részét, és a torony mellett a teknő gyártására is képesek lettek, T-84-essé fejlesztették tovább.
Oroszország: 460 T-80UD volt 2. Taman és a 4. Kantemirovszk Gárdahadosztályoknál. 2020-ban már csak 186 maradt meg belőlük a kannibalizáció és társai miatt. Sehol nem vetették be harcban, élesben, amivel keverik, a T-80/B-k, de az sem a típus hibája. 2005 környékén csak T-72-esekkel mentek, azok is súlyos veszteségeket szenvedtek, egyetlen harckocsi sem szereti a városi környezetet, Terminátor kell oda.
Ciprus: 41
Egyiptom: 34
Dél-Korea: 35
Pakisztán: 320 (ex-Ukrán) (ezért Moszkva dühöngött, hogy az ő engedélyük nélkül adták tovább a csúcstechnológiás harckocsijukat, de nem tudtak mit tenni, akkor ők is államcsőddel küzdöttek)
Ukrajna: ez kicsit önellentmondásos, nem tisztázzák, hogy a T-84-esek az alapoktól lettek legyártva, vagy modernizációk.
T-84-esek: 165 +
T-80U/UK/UD: 130
Így 911 T-80U van jelenleg. A többi 2,000 / 4,000 meg T-80/B/BV/BVM, ami másodvonalas.
A Kaktusz ERA-t a T-80UM2 / Objekt 640 Black Eagle-hez tervezték, és a Nagy Fekete Sassal együtt halt el a másik is, de alternatív fejlesztésként ott a Nyizs / Nozs / Duplet, és Orosz vonalon meg Kontakt-5-öst adnak.