T-90

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Csak nem 1990-ig... A Szu-27-es gyártása bőven tartott a '90-es években is. Az 1600-ás szám meg kicsit wikis szagú. Igen, mai napig gyártottak ennyit. Összesen, mindenféle változatból...

A SZU 1991 decemberben szunt meg.
Ha 1991-ig veszed a gyártást akkor is 2000 folott jon ki a drabszám..
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Szerintem várjunk pár napot. Ha gaborv nem ír többé akkor igaza van, és likvidálta az orosz titkosszolgálat.
Ááááá!
Röhög a titkosszolgálat a HK-ban található húsz évre napra kitett műanyag szigetelésű kábeleken c. esszén!
Ennyit a "komoly" vitáról!
Nem a számat jártatom: a hetvenes évekig vazelinbe ágyazott gyapjú szigetelésű réz sodratot alkalmaztak kettős árnyékolással (harisnya)! De ez igaz bármelyik rakétavédelmi rendszerre is.
Boki!
A profi orosz tudásoddal légy szí. nézz utána.
 
M

molnibalage

Guest
<blockquote rel="molnibalage">Csak nem 1990-ig... A Szu-27-es gyártása bőven tartott a '90-es években is. Az 1600-ás szám meg kicsit wikis szagú. Igen, mai napig gyártottak ennyit. Összesen, mindenféle változatból...

A SZU 1991 decemberben szunt meg.
Ha 1991-ig veszed a gyártást akkor is 2000 folott jon ki a drabszám..</blockquote>

Továbbra sem vágom, hogy hogyan. Összesen készült ~800 db Szu-27 és ebben az exportált változatok is benne vannak 1990 után és az oroszoknak maguknak is készültet 1991 után gépek.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
<blockquote rel="boki"><blockquote rel="molnibalage">Csak nem 1990-ig... A Szu-27-es gyártása bőven tartott a '90-es években is. Az 1600-ás szám meg kicsit wikis szagú. Igen, mai napig gyártottak ennyit. Összesen, mindenféle változatból...

A SZU 1991 decemberben szunt meg.
Ha 1991-ig veszed a gyártást akkor is 2000 folott jon ki a drabszám..</blockquote>

Továbbra sem vágom, hogy hogyan. Összesen készült ~800 db Szu-27 és ebben az exportált változatok is benne vannak 1990 után és az oroszoknak maguknak is készültet 1991 után gépek.</blockquote>
1991 dec 31-ig vettem a legyártott gépek számát. 1400 drb Mig-29, 605 drb koruli Szu-27 verzió.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
<blockquote>Figyu, a 21000 "bármikor el tudna" indulni tanknak a felét már jelcin alatt szétlopták. Most kb ilyenek:
Hát igen. Eleve nem tudna elindulni, mert személyzet nincs hozzá, meg kb. semmit. Hasamat fogtam a röhögéstől a kommenten.</blockquote>
Hááát!
Én is a hasamat fogom a röhögéstől!
Van még a tarsolyodban ilyen "magasröptű" hozzászólás?
Bocsika!
 
M

molnibalage

Guest
Akagi, a harckocsihoz személyzet is tartozik. Ha csak 3 fővel számolsz, akkor az 60k+. A telje orosz aktív haderő mekkora is? Izé..? Hát ki a tököm töltené fel lőszerrel, hol van a logisztika mögötte, hogy el is induljon?

Bocs, de ez a komment akkora állatság, mintha azt mondanád, hogy az AMARG-ban levő 20+ éve ott álló F-16 és F-4 gépeket pöccintérsre indítod, vagy a hasonló módon tárolt M1-eket. A dzsinnekben is hiszel?

Nem is értem, hogy ekkora műszaki, személyzeti és logisztikai ökörségen ki nem nevet. Mert mást nem nagyon lehet csinálni. Egyszerűen félelmetes, hogy ekkora csont hülyeséget bevesz valaki... Megáll az ész, de tényleg...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 176
50 393
113
<blockquote>ÉN úgy emlékszem, hogy pl. mikor bukott a mutatvány, és haza kellett ballagni a SZU katonáknak, akkor az NDK-ban ottmaradt MIG-29 +sisakcélzó, KOLS + R-73 na a csodájára mászkáltak... Még hasonló sem volt nyugaton sehol.

Idézet a HT összefoglalóból...

<i><b>Érdekesség, hogy F-4N Phantom II változaton – a Haditengerészet (US Navy) rendelkezett ezzel a variánssal – már 1969-ben (!) lehetőség volt sisakcélzó használatára, de az amerikaiak valamiért nem erőltették hasonló rendszerek fejlesztését és rendszeresítését még jó ideig. Az akkori rendszer képessége az AIM-9H rakétával több szempontból sem volt összemérhető a MiG-29 és Szu-27 gépeken az R-73-mal dolgozó rendszerrel, már csak a rakéták eltérő kinematikai paraméterei miatt, ugyanis az AIM-9H nem volt tolóerő-vektorált. Az, hogy maga a sisakcélzó mennyire volt pontos és megbízható, arról semmiféle adat nem áll rendelkezésemre. A lényeg az, hogy megvolt a lehetőség egy képesség magasabb szintű alkalmazására az adott kor szintjén.</b></i>

Csak majdnem 20 évvel korábbi bevethetősége volt, mint az R-73-nak a Szu-27/MiG-29 pároson. A Szu-27-en 1987 elején volt elérhető az R-73.

Utána meg összerakták az IRIS-T és az AIM-9X-et, aminek a Block I változata is lenyomja az R-73-at, nemhogy az Block II...

Na egy olyan scenárióban, ahol szó szerint 1000-nyi gép van fent egyszerre a levegőben, mindenki zavar mindenkit, levegőből, földről, amivel és ahogy csak tud, nagyon nem vagyok biztos benne, hogy az Aim-9/Sparrow kombó akkora hatalmas légifölényt hozott volna, egy Mig-29/Szu-27 mozgékonyságú gép ellen, R-73 al.
Érdekes módon a BVR képesség mindig csak akkor lesz kétséges, ha nyugati gépet vizsgálnak. Az R-27R és az agyonsztárol R-27ER meg biztosan csak dísz az orosz gépeken. Meg most már a csigalassan terjedő R-77 leszármazott.
</blockquote>
Soha nem sztároltam agyon az R-27ER-t, sem az R-77-et. Én azt állítottam, hogy veled ellentétben, nem áramlásrontó tényező, hanem fegyver. Az is tény, hogy a nyugatnémeteknél ottmaradt Mig-29eseket, R-73 al, sisakcélzóval, nagyon nem köpködték le még a nyugatiak sem, sőt, igen komoly elismeréssel beszéltek róla. Az hogy 20 évvel korábban az USA csinált Aim-9X-et, tolóerővektorálás nélkül, meg F-4hez sisakcélzót, amelyeket aztán mint rendszert nem rendszeresített, az most hogy jön oda ahhoz, amit én állítottam? Illetve nem lebecsülöm a BVR-t, mindössze annyit állítok, és ezt is tartom továbbra is, hogy egy totális NATO-VSZ légiháborúban, nagyon nem vagyok róla meggyőzve, hogy a 80 évek végén, összejött volna a nyugatnak az, hogy mikor igen sűrű a légtér, ott folyamatosan, egy komolyan EW el megterhelt közegben, kihasználja az esetek nagy részében lévő technológiai fölényét, és BVR-ben tudjon közelharc nélkül légifölényre szert tenni. Tehát én már megint nem azt állítottam, hogy a VSZ nyerte volna ezt a csatát, csak azt, hogy azt viszont kétlem, hogy hamar, és nagy mértékű légifölényt tudott volna a NATO kialakítani magának, egy olyat, ami után nincs a szárazföldön épkézláb VSZ szárazföldi hadművelet.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
<blockquote rel="boki"><blockquote rel="molnibalage">Csak nem 1990-ig... A Szu-27-es gyártása bőven tartott a '90-es években is. Az 1600-ás szám meg kicsit wikis szagú. Igen, mai napig gyártottak ennyit. Összesen, mindenféle változatból...

A SZU 1991 decemberben szunt meg.
Ha 1991-ig veszed a gyártást akkor is 2000 folott jon ki a drabszám..</blockquote>

Továbbra sem vágom, hogy hogyan. Összesen készült ~800 db Szu-27 és ebben az exportált változatok is benne vannak 1990 után és az oroszoknak maguknak is készültet 1991 után gépek.</blockquote>

1991-ig a szovjet ezredek közel ezer 9.12, 9.13 és 9.51-es MiG-29-est, valamint 650 darab Szu-27 és UB-t kaptak a gyári számok alapján.

De mint tudjuk csak az óvodában számolnak ez alapján, hiszen számtalan egyéb tényező is van még, elég csak a szovjet rakétás csapatlégvédelmet nézni.

És akkor a Szu-24-esekkel felszerelt ezredek tömegét még nem is néztük, amelyekkel a hetvenes évek közepétől meg kellett volna küzdenie a NATO, ekkor még döntően F-104-essel felszerelt légvédelmének.
 

krova

Well-Known Member
2010. december 13.
243
759
93
Üdv .Az ukránoknak a jelenlegi elhúzódó háborúban nagy nehézséget okoz bármilyen épkézláb technika elővarázsolása.
Tehát van értelme lezsírozni technikát:)Tovább tart technikát előszedni mint ember anyagot/keleten/.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Akagi, a harckocsihoz személyzet is tartozik. Ha csak 3 fővel számolsz, akkor az 60k+. A telje orosz aktív haderő mekkora is? Izé..? Hát ki a tököm töltené fel lőszerrel, hol van a logisztika mögötte, hogy el is induljon?

Bocs, de ez a komment akkora állatság, mintha azt mondanád, hogy az AMARG-ban levő 20+ éve ott álló F-16 és F-4 gépeket pöccintérsre indítod, vagy a hasonló módon tárolt M1-eket. A dzsinnekben is hiszel?

Nem is értem, hogy ekkora műszaki, személyzeti és logisztikai ökörségen ki nem nevet. Mert mást nem nagyon lehet csinálni. Egyszerűen félelmetes, hogy ekkora csont hülyeséget bevesz valaki... Megáll az ész, de tényleg...

Ugye Te mindenhez értesz?
Főleg a másik leugatásában!
Mond neked valamit:
-két év páncélos ezred Kalocsa
-pár hónap Uralvagon zavod + közel egy év "piknik" a Kola- félszigeten
-közel tíz év GG(ha, nem tudnád mit jelent: Gödöllői Gépgyár).
Mellesleg: Iklad és TB, ha nem tudnád: Törökbálint és Pusztavacs.
De nem kell bemutadnod nekem Nyírtelket és Kapolyt sem. Egyedül Szirákon nem voltam, csak átutazóban, de a budapesti "nagymetrót" is ismerem.
Tudod: kár, hogy<b> igazán tudós emberek nem írhatnak ide....!</b>
Megáll az eszem a nagyképűségeden, aki mindenhez ért!
Tudod, a mai napig is el tudnám indítani bármelyik orosz harckocsit és vagyunk egy pár ezren. Mondok még valamit: '58-as 100-as malacokat lőttünk a hetvenes évek közepén, amit a néhai TB Finommechanikai Művek raktár bázisáról vételeztünk.
Legalább gombold ki a nagy mellényedet!
Üdv!
 
M

molnibalage

Guest
Soha nem sztároltam agyon az R-27ER-t, sem az R-77-et. Én azt állítottam, hogy veled ellentétben, nem áramlásrontó tényező, hanem fegyver.
És már megint olyat állítasz, amit én soha. Kibaszottul kezd ebből elegem lenni...

Az R-27ER fantasztikus fegyver lett volna a '80-as évek elején. Apró hiba, hogy azóta ARH korszak van 25+ éve és AIM-120C-7 meg D.

Az is tény, hogy a nyugatnémeteknél ottmaradt Mig-29eseket, R-73 al, sisakcélzóval, nagyon nem köpködték le még a nyugatiak sem, sőt, igen komoly elismeréssel beszéltek róla.
És én hol állítottam az ellenkezőjét? Sehol. Pont azt írtam, hogy csakis ezért rakták össze az AIM-9X-et és az angolok kivételével mindenki hagyta az ASRAAM-ot a francba. A németek olyan komolyan vették, hogy a semmiből összerakta a német ipar az IRIS-T-t. Izé... (Erről is írtam nem egyszer már...)
 
M

molnibalage

Guest
És akkor a Szu-24-esekkel felszerelt ezredek tömegét még nem is néztük, amelyekkel a hetvenes évek közepétől meg kellett volna küzdenie a NATO, ekkor még döntően F-104-essel felszerelt légvédelmének.
Ez megint költő túlzás.

Egyfelől valahol vicces, hogy a '80-as évekre kiépült Szu-24 flottával számolsz és a '70-es évek NATO gépeivel, de még azt is rosszul. Az USAF akkor ezerszám használt F-4-et. A '70-es évek végére több száz F-15 és F-16 volt már.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 792
17 586
113
<blockquote>És akkor a Szu-24-esekkel felszerelt ezredek tömegét még nem is néztük, amelyekkel a hetvenes évek közepétől meg kellett volna küzdenie a NATO, ekkor még döntően F-104-essel felszerelt légvédelmének.
Ez megint költő túlzás.

Egyfelől valahol vicces, hogy a '80-as évekre kiépült Szu-24 flottával számolsz és a '70-es évek NATO gépeivel, de még azt is rosszul. Az USAF akkor ezerszám használt F-4-et. A '70-es évek végére több száz F-15 és F-16 volt már. </blockquote>

+ Tomcat-ek, amiket szokás alábecsülni, de ahogy olvastam, még iráni üzemeltetésben is aratták a Nig-eket meg a Mirage-okat.
 
M

molnibalage

Guest
Ugye Te mindenhez értesz?
Nem.

Főleg a másik leugatásában!
Bocs, a műszaki, személyzeti és logisztikai képtelenségek mellett nem tudok elmenni.

Megáll az eszem a nagyképűségeden, aki mindenhez ért!
Másodszor írod le, hogy minek azt nem vágom. Ettől nem lesz sem érdekesebb sem igaz, amit írsz.

Amúgy valahol vicces, hogy, hogy nálam sokkal "polihisztorabb" kommentelőknek nem szólsz be, akik felszántják a HTKA fórumán a biztpol részlegtől kezdve a légierő és szárazföldi téren mindenhol és kb. mindehol azonos "színvonalon". Ehhez képest én alig pár topikban írok. Na, szerinted miért is?

Továbbra sem vágom, hogy a több tízezer hk pöccre beindul hol és mivel van bizonyítva. Ha csak fel kellene tölteni ennyit az elinduláshoz szükséges dolgokkal, az sem menne nemhogy valódi harcképességet elvárni.

Tudod, a mai napig is el tudnám indítani bármelyik orosz harckocsit és vagyunk egy pár ezren.
És egy hk. elindításának mi köze van több tízezerhez, amik több évtizede ott rohadnak, ahol hagyták őket? Ne fárssz már...

Mondok még valamit: '58-as 100-as malacokat lőttünk a hetvenes évek közepén, amit a néhai TB Finommechanikai Művek raktár bázisáról vételeztünk.
És egy faék egyszerűségű gránátnak mi közve van egy olyan komplex valami üzemszerű működéséhez, mint egy harckocsi...?

Ez kb. akkora ökörség, mintha azt mondanám, hogy az AMARG-ból előszedett F-15/16-t csak felöltöd, behajtóművezed és fel is száll, mert a 30+ éves AIM-9 és AIM-7 is üzemképes. Miféle logikai vagy bármiféle kapcsolat van a kettő között...? Semmi.

Megáll az ész az érveléstechnikádon...

Legalább gombold ki a nagy mellényedet!
Miféle nagy mellényt? Akkora marhaságot írtak ide, hogy csoda hogy nem roppant bele a fórummotor...
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
10k (hogy stílszerű legyek) MBT-hez kell 35k kezelőszemélyzet és kábé még ennek a harmada a szükséges logisztikához (szállítás, szervíz, etc.)
Ez alsó hangon 40k-50k képzett állomány, amivel szemben az elmúlt két évben közel egymillió - bocsánat 1000k - főt hívtak be gyakorlatozni és továbbképezni. Oroszhonban a tartalékosok képzése és mozgásban tartása nem hasonlítható a NATO keleti országaiban folyó bohózathoz.
Ebből az 1000k létszámból csak összejön 40-50k arra, hogy be tudjon indítani néhány k MBT-t, ha úgy hozná a helyzet.
Az orosz haderő 750 k körüli, ebből 35-40% hivatásos (= nem sorozott), de akinek van pontosabb infója, jelezze.

Nem is értem ezt a vergődést, hát mindenki tudja, hogy az orosz MBT-knél vacakabb, avultabb és eccerűbb nincs a világon.

(<i>k = ezer, azok kedvéért, akik esetleg ragaszkodnának a magyar nyelvhez és helyesíráshoz, még akkor is, ha nem eléggé trendi és kozmopolita dolog ez kérem szépen</i>)
 

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 143
2 213
113
<blockquote rel="molnibalage">Akagi, a harckocsihoz személyzet is tartozik. Ha csak 3 fővel számolsz, akkor az 60k+. A telje orosz aktív haderő mekkora is? Izé..? Hát ki a tököm töltené fel lőszerrel, hol van a logisztika mögötte, hogy el is induljon?

Bocs, de ez a komment akkora állatság, mintha azt mondanád, hogy az AMARG-ban levő 20+ éve ott álló F-16 és F-4 gépeket pöccintérsre indítod, vagy a hasonló módon tárolt M1-eket. A dzsinnekben is hiszel?

Nem is értem, hogy ekkora műszaki, személyzeti és logisztikai ökörségen ki nem nevet. Mert mást nem nagyon lehet csinálni. Egyszerűen félelmetes, hogy ekkora csont hülyeséget bevesz valaki... Megáll az ész, de tényleg...

Ugye Te mindenhez értesz?
Főleg a másik leugatásában!
Mond neked valamit:
-két év páncélos ezred Kalocsa
-pár hónap Uralvagon zavod + közel egy év "piknik" a Kola- félszigeten
-közel tíz év GG(ha, nem tudnád mit jelent: Gödöllői Gépgyár).
Mellesleg: Iklad és TB, ha nem tudnád: Törökbálint és Pusztavacs.
De nem kell bemutadnod nekem Nyírtelket és Kapolyt sem. Egyedül Szirákon nem voltam, csak átutazóban, de a budapesti "nagymetrót" is ismerem.
Tudod: kár, hogy<b> igazán tudós emberek nem írhatnak ide....!</b>
Megáll az eszem a nagyképűségeden, aki mindenhez ért!
Tudod, a mai napig is el tudnám indítani bármelyik orosz harckocsit és vagyunk egy pár ezren. Mondok még valamit: '58-as 100-as malacokat lőttünk a hetvenes évek közepén, amit a néhai TB Finommechanikai Művek raktár bázisáról vételeztünk.
Legalább gombold ki a nagy mellényedet!
Üdv!

</blockquote>

Az MSZMP-ben meddig jutottál a ranglétrán?
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
@gabrov:
"Ez annyira hiteles mint a Blikk, már bocsi. Orosz oldalak (btvt, sputnik, warfare, stb) alapján a valóság az kb az, hogy:
550db T-90 , ebből kb 400 lesz felújítva.
kb 500-600 db T-80db (2016 végéig a tervek szerint ebből 190 marad mindössze hadrendben és az se sokáig!)
1031db T-72 amiből kb 600 van felújítva (B3) és "néhány száz" van rendelés alatt a T-80 pótlására."

~2200db. kb nekem is ez jött ki, ill felfelé kerekítettem nehogy lefele tévedjek.

Ehez képest ugye mz/boki szerint csak T-80: kb. 4.500 db aktív, összesen meg ugye "a 21000 "bármikor el tudna" indulni tank".

No ez már csak egy ilyen hely...
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 010
113
Kezdjük ott, hogy a csapágyazásnak annyi, ha valami éveket áll. A por, a kosz, a hőingás nem tesz jót semminek. Láttam egy olyan szerszámgépet, amit 15 év állás után indítottak el... Meg azért az orosz tél sem kispályás, vagy egy homokvihar. Meg azért lelogisztikázni azt, hogy x éve gyártott cucchoz legyen alkatrész (pláne az oroszoknál, ahol nincs két egyforma verzió...), karbantartó (karbantartó-képzés, a 20 éves cuccot lehet, hogy egy mai ember nem ismeri...). Hát ehhez rengeteg zseton, ember meg szervezés kell.

Volt dolgom horzintálgép felújítással, azt a szopórollert, mire összeszüttyögtük a főorsó csapágyazását... Lehet, hogy a harckocsid egyik fogaskerekét gyártó cég már nincs is meg... Tarsd ezt a beszállítói listát tartsd karban...
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
R-77-1(ha jól tudom ez az Orosz Légierőben rendszeresített változat megjelölése) igazából és nem küszködnek vele,már mint exportra vagy 10 éve gyártják és ha nem is egy AIM-120C de azért a B pláne az A vagy a Mica képességeit eléri.A probléma ott van,hogy nem volt rendszeresítve a légierőben de ennek nem a rakéta hanem a géppark volt a gátja.

Én úgy tudom, hogy az R-77-1 új cucc (az R-77 hibáinak kijavítása és erősen továbbfejlesztése) és ezért nem is exportálták még. A régi R-77-et exportálták (RVV-AE-néven), amit maguk az oroszok nem is rendszeresítettek és már nem is fogják.