Társadalmi folyamatok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 655
1 539
113
<blockquote rel="2ndt">

Önmagában a homoszexualitás az abszurd. Aztán az, hogy egy államban megtűrik egyáltalán.</blockquote>

Hat, a termeszet ilyen abszurd dolgokat produkal, ha ez neked abszurd. A kacsacsoru emlosre is igy gondolsz?;)

Szerencsere az allamok eljutottak arra szintre - legalabbis ebben a konkret esetben -, hogy a szabalyokat nem alulkepzettekre bizzak emberjogi kerdesekben.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 825
2 550
113
<blockquote rel="borisz"><blockquote rel="2ndt">

Önmagában a homoszexualitás az abszurd. Aztán az, hogy egy államban megtűrik egyáltalán.</blockquote>

Hat, a termeszet ilyen abszurd dolgokat produkal, ha ez neked abszurd. A kacsacsoru emlosre is igy gondolsz?;)

Szerencsere az allamok eljutottak arra szintre - legalabbis ebben a konkret esetben -, hogy a szabalyokat nem alulkepzettekre bizzak emberjogi kerdesekben.
</blockquote>

Jesszusom! Most komolyan?? Kacsacsőrű emlős?? Akkor ha az asszony szex közben letépi a felyem az tök normális, mert az imádkozó sáskák is úgy csinálják?? Hova sűllyedt ez a fórum??
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 655
1 539
113
<blockquote rel="2ndt"><blockquote rel="borisz"><blockquote rel="2ndt">

Önmagában a homoszexualitás az abszurd. Aztán az, hogy egy államban megtűrik egyáltalán.</blockquote>

Hat, a termeszet ilyen abszurd dolgokat produkal, ha ez neked abszurd. A kacsacsoru emlosre is igy gondolsz?;)

Szerencsere az allamok eljutottak arra szintre - legalabbis ebben a konkret esetben -, hogy a szabalyokat nem alulkepzettekre bizzak emberjogi kerdesekben.
</blockquote>

Jesszusom! Most komolyan?? Kacsacsőrű emlős?? Akkor ha az asszony szex közben letépi a felyem az tök normális, mert az imádkozó sáskák is úgy csinálják?? Hova sűllyedt ez a fórum??
</blockquote>

Nem esett le a poen, nem baj:)
 

Lord Gazember

Well-Known Member
2015. március 18.
1 349
2 355
113
"Ez egy sajnalatos illuzio. Hulyebol okost semmilyen oktatassal nem lehet csinalni, max. be lehet idomitani arra, hogy mit es hogyan csinaljon (erteni akkor sem fogja). Az oktatasnak komoly szerepe van, amikor a zero oktatas all szemben pl. a nyolc altalanossal, egyebkent sokkal kisebb befolyasolo tenyezo a mai vilagban."

Nem értek egyet. Szerintem te nagyon lebecsülöd az oktatás, a JÓ oktatás nevelő és fejlesztő szerepét/lehetőségét. Az egyéni maximumra kellene törekedni, ez például azt jelenti, hogy a hasonló szellemi szintű tanulóknak kellene együtt tanulni és nem összekeverni mindenkit mindenkivel. Igen vannak szerényebb képességű gyerekek akikből a MOSTANI oktatás hülyéket csinál, de ennek nem muszáj így lennie.

" viszont maga a nemzettudat altalaban nem tul hasznos dolog a mas csoportokkal valo kooperalas szempontjabol."

Ebben sem értünk egyet. Ha a kooperálás közös hasznot hoz,akkor semmi probléma a más nemzetek közötti interakcióval. Ami manapság a problémát jelenti az az, hogy egyes nemzetek más nemzetek kárára tevékenykednek. Ez viszont nem a nemzet (mint fogalom) hibája. Nem az adott nemzetről állít ki bizonyítványt, hanem a vezetőiről. Mi sem mondanánk, hogy szemét franciák vagy oroszok/szovjetek, ha nem történtek volna múltban olyan dolgok, amilyenek. Viszont ez nem a francia/orosz/szovjet nemzet hibája, hanem a más kárára való tevékenységé, amelyet a vezetőik követtek el. Ezeket a vezetőket pedig nem azonosítanám a nemzettel.

"Maslow munkassaga kivalo alap a szuksegletek definialasahoz."

Ha a piramisra gondolsz, azt ismerem. Csak azt például ne felejtsd el, hogy ami az egyik embernek önmegvalósítás (a piramis csúcsa felé) az a másiknak tűnhet emberi szükséglet is (az alja). Pl.: ha valaki festő és ebből él ebből tartja el magát, akkor nála ez létfentartás, míg a másiknak tűnhet önmegvalósításnak is. Ezért mondtam, hogy egzakt módon ezt elég nehéz felmérni kinek mi a lényeges. A Maslow piramis csak személyekre működik nem pedig csoportokra/társadalmakra. Illetve ezekre csak nagyon korlátozott formában, talán.

Egyébként nem akarom túltolni a témát, de gondolkoztam a cukrászos eszmecserénken és biztosra vélem, hogy nincsen igazad.
Vegyünk egy példát. Mondjuk te cukrász vagy és (ne adja az ég), de az egyik gyermekedet szaxuálisan kihasználja egy ember. Ő leüli a büntetését és eljön, hogy a szabadulása alkalmából vegyen egy tortát tőled. Nem tagahatod meg a kiszolgálását? Hiszen mondhatná ő is, hogy kirekesztő vagy. Jön az állam és megbüntet?
Az eredeti tényállást fogalmazzuk át egy kicsit. Mi is történt. Az állam beleszólt egy magán vállalkozás üzletmenetébe. Kötelezi a cukrász házaspárt, hogy végezzen el egy munkát, amelyet ők nem akarnak vagy megbünteti őket. Tehát az állam kényszerít egy magánvállalkozást valamire. Ez sehogyan sem lehet helyes.
Nézzünk egy másik példát a hibás logika alapján. Van egy szabó aki ruhákat készít. Bemegy hozzá egy nő vásárolni nőiruhát. Mire a szabó kijelenti, hogy őcsak férfi ruhát készít. Ezen a nő megsértődik és elkezd nemi diszkriminációt kiabálni, jön az állam és megbünteti a szabót. Ez szerinted helyes?
 

Eltorro

Active Member
2010. szeptember 27.
1 394
2
38
Amerikai bírósági döntésből következtetést levonni...

Egy olyan országról beszélünk ahol bírósági döntés nyomán kötelező a mikrohullámúra ráírni, hogy tilos benne háziállatot szárítani, és a járművek visszapillantóján felirat figyelmeztet, hogy a benne látható dolgok közelebbinek tűnnek...

ae449a.jpg
 

Lord Gazember

Well-Known Member
2015. március 18.
1 349
2 355
113
"Amerikai bírósági döntésből következtetést levonni..."
Ez igaz, de itt magárol a mögötte meghúzódó logikáról(?) vitázunk.
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 655
1 539
113
No, akkor sorjaban (orulok, hogy veled lehet ertelmesen kommunikalni):

"Nem értek egyet. Szerintem te nagyon lebecsülöd az oktatás, a JÓ oktatás nevelő és fejlesztő szerepét/lehetőségét. "

Nem, nem en becsulom le. A helyzet az, hogy jo par evvel ezelott hozzad hasonloan velekedtem, aztan elkezdett erdekelni a kepessegfejlesztes, az emberi intelligencia, oktatas, stb. es a hivatalos (csereben politikailag nem korrekt) hozzaallas alapjan az emberi intelligencia 40-80 szazalekban oroklott. A felelos triasz masik ket tagja a taplalkozas (mint kornyezeti faktor) illetve az oktatas.

Ezzel egyutt az oktatasnak hatalmas szerepe van egy adott szegmensben, viszont ettol meg az atlagember marad olyan, amilyen (ezzel a vilagkepe, ertekrendszere is).
Lasd pl. a homoszexualitassal kapcsolatos hozzaallast.

"Az egyéni maximumra kellene törekedni, ez például azt jelenti, hogy a hasonló szellemi szintű tanulóknak kellene együtt tanulni és nem összekeverni mindenkit mindenkivel. "
Ebben tokeletesen egyetertunk. Sajnos a jogvedok itt kimondottan hulyek.

"Igen vannak szerényebb képességű gyerekek akikből a MOSTANI oktatás hülyéket csinál, de ennek nem muszáj így lennie.""

De, muszaj. Nem lehet szereny kepessegu gyerekbol zsenit csinalni.
Meg lehet tanitani valamilyen szintz funkcionalasra, be lehet tanitani feladatokra, de csak "kimaxolni" lehet a genetikai adottsagait, megvaltoztatni nem (egyelore).

"Ebben sem értünk egyet. Ha a kooperálás közös hasznot hoz,akkor semmi probléma a más nemzetek közötti interakcióval. Ami manapság a problémát jelenti az az, hogy egyes nemzetek más nemzetek kárára tevékenykednek. "

Ami itt nehez ugy, az az, hogy most az idealis tarsadalomrol beszelunk vagy a valos eletrol.

Idealis tarsadalomban a nemzet fogalma nem relevans; tartalommal szabadon felruhazhato, sot tulajdonkeppen szuksegtelen.

A valo vilagban a nemzet tortenelmi hagyatek es fogalom. Mivel minden nemzet hulye abban az ertelemben, hogy az alkoto polgarai nem atomtudosok, igy minden nemzet gyakorlati ertelemben veve hulye vezetoket valaszt meg, hiszen demokraciaban a tobbseg dont, autokraciaban meg a veresen ertelmezett demagogia (tomegbazis).


"Ha a piramisra gondolsz, azt ismerem. Csak azt például ne felejtsd el, hogy ami az egyik embernek önmegvalósítás (a piramis csúcsa felé) az a másiknak tűnhet emberi szükséglet is (az alja). Pl.: ha valaki festő és ebből él ebből tartja el magát, akkor nála ez létfentartás, míg a másiknak tűnhet önmegvalósításnak is. "

Igy van. Viszont ha ertelmezed csoportra is Maslow piramisat mint vezerelvet, akkor maris maskepp jon ki a dolog.

"Ezért mondtam, hogy egzakt módon ezt elég nehéz felmérni kinek mi a lényeges. "

Lasd az elobb: semmilyen nehezseg nincs benne.

"A Maslow piramis csak személyekre működik nem pedig csoportokra/társadalmakra. Illetve ezekre csak nagyon korlátozott formában, talán."

Gondold vegig.

"Egyébként nem akarom túltolni a témát, de gondolkoztam a cukrászos eszmecserénken és biztosra vélem, hogy nincsen igazad.
Vegyünk egy példát. Mondjuk te cukrász vagy és (ne adja az ég), de az egyik gyermekedet szaxuálisan kihasználja egy ember. Ő leüli a büntetését és eljön, hogy a szabadulása alkalmából vegyen egy tortát tőled. Nem tagahatod meg a kiszolgálását? Hiszen mondhatná ő is, hogy kirekesztő vagy. Jön az állam és megbüntet?"

Passz. Szerintem nem tagadhatod meg, mivel megfizette a tartozasat a tarsadalom fele.

"Az eredeti tényállást fogalmazzuk át egy kicsit. Mi is történt. Az állam beleszólt egy magán vállalkozás üzletmenetébe. Kötelezi a cukrász házaspárt, hogy végezzen el egy munkát, amelyet ők nem akarnak vagy megbünteti őket. Tehát az állam kényszerít egy magánvállalkozást valamire. Ez sehogyan sem lehet helyes."

Miert ne lenne helyes?
Arra is kenyszeriti oket, hogy betartsak az eloirasokat, adot fizessenek, etc.
Arra nem kenyszeriti oket, hogy mindenkit kiszolgaljanak, arra sem, hogy cukraszuzletet nyissanak.
Csak arra kenyszeriti oket, hogy jogszeru indokkal tagadhassak meg a kiszolgalast.

"Nézzünk egy másik példát a hibás logika alapján"
(A peldad konkretan az;)

"Van egy szabó aki ruhákat készít. Bemegy hozzá egy nő vásárolni nőiruhát. Mire a szabó kijelenti, hogy őcsak férfi ruhát készít. Ezen a nő megsértődik és elkezd nemi diszkriminációt kiabálni, jön az állam és megbünteti a szabót. Ez szerinted helyes?"

Hogyan analog egy elelmiszeruzlet mindenkinek szolo kinalata (ahol a termek semmilyen modon nem kotodik az emberi szexualitashoz, specializalodast nem igenyel) egy ferfiakra szakosodott szabo uzletevel (ahol a termek nemcsak "divatbeli", hanem anatomiai sajatsagokat is figyelembe vehet, illetve vonatkozo/egyedi munkafolyamatokat kivanhat meg?
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 655
1 539
113
Ez lemaradt: az allam nem fogja megbuntetni a szabot, ahogy a Renault szervizt sem bunteti meg, ha nem csinalja meg a Mercidet.
Viszont ha az etterem, ahova be szeretnel ulni, amig a javitjak az autodat nem enged be, mert teszem azt bajszod van vagy fesulet log a nyakadban, akkor oket megbuntetik. Jogosan.
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 655
1 539
113
Amerikai bírósági döntésből következtetést levonni...

Egy olyan országról beszélünk ahol bírósági döntés nyomán kötelező a mikrohullámúra ráírni, hogy tilos benne háziállatot szárítani, és a járművek visszapillantóján felirat figyelmeztet, hogy a benne látható dolgok közelebbinek tűnnek...

ae449a.jpg

Egy olyan orszagrol beszelunk, ahol mar felismertek, hogy az allampolgaraik idiotak:)
 

Lord Gazember

Well-Known Member
2015. március 18.
1 349
2 355
113
Este válaszolni fogok (6 óra körül), most nem leszek gép közelben. Egy kicsit átgondolom az említetteket.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 813
305
83
2ndt!
Gondolkodj el Babits-on, és ne írj hülyeségeket! Főleg, hogy már nem itt élsz. Még a kádári tanterv is az ostobább gyerekekből is próbált szakmunkást faragni. Az akkori alaptanterv felülmúlta még az USA akkori "fehér" iskolarendszerét is. Nálunk hála a Klebelsberg Kunó utóhatásának a hetvenes évekig.
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 655
1 539
113
"Gondolkodj el Babits-on, és ne írj hülyeségeket!"

Mire gondolsz?

"Főleg, hogy már nem itt élsz. Még a kádári tanterv is az ostobább gyerekekből is próbált szakmunkást faragni. Az akkori alaptanterv felülmúlta még az USA akkori "fehér" iskolarendszerét is. Nálunk hála a Klebelsberg Kunó utóhatásának a hetvenes évekig. "

Ezzel mit szeretnel mondani? Mi mellett vagy ellen erv?
 

Lord Gazember

Well-Known Member
2015. március 18.
1 349
2 355
113
" hozzaallas alapjan az emberi intelligencia 40-80 szazalekban oroklott."

Én olyan 50-60%-ról tudtam Ceizel prof. mondta még valamelyik interjújában. Legyen 60% amit a genetika meghatároz. A 40% is hatalmas lehetőség az oktatásnak, hogy csiszoljon az adott elmén. A táplálkozás részéről még nem hallottam, hogy mennyire befolyásolja a mentális képeségeket. Természetesen fontos az egészséges táplálkozás, de kb. enyi is. Nem?

"Ezzel egyutt az oktatasnak hatalmas szerepe van egy adott szegmensben, viszont ettol meg az atlagember marad olyan, amilyen (ezzel a vilagkepe, ertekrendszere is)."

Ne egy pontszerű dologként lásd a fejlődést, hanem egy folyamatként. Az átlagember is folyamatosan változik, ezzel a világképe és értékrendszere is. Generációkon keresztül egyre értelmesebbek lettünk. Nézd csak meg az elmúlt évszázadokat. Rengeteg tudást halmoztunk fel és több-kevesebb sikerrel ezeket szét is osztja az oktatás.

"A valo vilagban a nemzet tortenelmi hagyatek es fogalom."

Lehet, hogy én használom rosszul a nemzet fogalmát, de például nekem semmi bajom azzal, hogy magyar vagyok és európai is. Nálam ezek nem zárják ki egymást. Tudok úgy cselekedni, hogy Európát tartom szem előtt, de jólesik egy nemzet tagjának lenni, egy olyan közösségnek amelynek a tagjai hasonló dolgokat élnek át, egy nyelven beszélnek stb. Szerintem a nemzet nem felesleges csak egy plusz identitás, amit a helyén kell kezelni.

"Mivel minden nemzet hulye abban az ertelemben, hogy az alkoto polgarai nem atomtudosok, igy minden nemzet gyakorlati ertelemben veve hulye vezetoket valaszt meg, hiszen demokraciaban a tobbseg dont, autokraciaban meg a veresen ertelmezett demagogia (tomegbazis)."

Lásd fentebb. Ez szerintem változik a történelem előrehaladtával. Folyamatosan jobb-értelmesebb nemzetek lehetnek. (igen, feltételes módot használtam, de nem azért, mert bizonytalan vagyok benne, hanem azért, mert történhet másként is. Ellentmondás?)

"Igy van. Viszont ha ertelmezed csoportra is Maslow piramisat mint vezerelvet, akkor maris maskepp jon ki a dolog.
Lasd az elobb: semmilyen nehezseg nincs benne.
Gondold vegig."

Azt értem, hogy egy embernél ez könyen meghatározható, de a társadalom sok egyénből áll és nekik személyenként más a fontos. Nem jelentheted ki, hogy a társadalmunknak ez és ez a fontos amikor lehet, hogy az csak a társ. kisebb részének számít. Hogy nyomod ezt le a többiek torkán. Jó lenne ha mondanál egy (akár elméleti) példát.

"Passz. Szerintem nem tagadhatod meg, mivel megfizette a tartozasat a tarsadalom fele.
Miert ne lenne helyes?
Arra is kenyszeriti oket, hogy betartsak az eloirasokat, adot fizessenek, etc.
Arra nem kenyszeriti oket, hogy mindenkit kiszolgaljanak, arra sem, hogy cukraszuzletet nyissanak.
Csak arra kenyszeriti oket, hogy jogszeru indokkal tagadhassak meg a kiszolgalast."

Talán abban tér el a véleményünk, hogy mi a jogszerű. Szerintem a házaspárnak joga az, hogy megtagadhassa a kiszolgálást. Az indok pedig az, hogy ők a vallásuk miatt nem értenek egyett bizonyos szexuális felfogással. Nem sértenek meg senkit, de ők ilyen munkát nem akarnak kiadni a kezük közül.
Úgy látom van egy nagy különbség kettőnk között. Te az állami beavatkozást tartod helyesnek, mert (én így látom) nem tartod az oktatást egy nagy hatású eszköznek. Miközben én inkább azt gondolom, hogy az oktatás során kell olyan értékeket átadni, amelynek során például, majd nm fogják megtagadni a kiszolgálást senkitől.

"Hogyan analog egy elelmiszeruzlet mindenkinek szolo kinalata (ahol a termek semmilyen modon nem kotodik az emberi szexualitashoz, specializalodast nem igenyel) egy ferfiakra szakosodott szabo uzletevel (ahol a termek nemcsak "divatbeli", hanem anatomiai sajatsagokat is figyelembe vehet, illetve vonatkozo/egyedi munkafolyamatokat kivanhat meg?"

Nem írtam, hogy férfiszabó csak egy ruhaüzletet, amelybe belépve és a "rendelést" leadva derül csak ki, hogy ez csak egy férfiszabó. Úgy kötödik a témához, hogy ebben az esetbenis lehet kiáltani diszkriminációt. Lehet, hogy rossz példát hoztam.

"az allam nem fogja megbuntetni a szabot, ahogy a Renault szervizt sem bunteti meg, ha nem csinalja meg a Mercidet.
Viszont ha az etterem, ahova be szeretnel ulni, amig a javitjak az autodat nem enged be, mert teszem azt bajszod van vagy fesulet log a nyakadban, akkor oket megbuntetik. Jogosan."

Szerintem pedig nem jogosan. Ez a nagy különbség kettőnk között. Szerintem, azok az emberek akik ezt a hátrányos megkülönböztetést nem szeretik, azok elmennek egy másik étterembe. Ha az étterem ezért becsődöl, akkor a piac (társadalom) eldöntötte, hogy ilyen diszkrimináló helyekre nincsen szükség. Az oktatás során pedig egyre több olyan ember lesz akinek nem fog tetszeni ez a diszkriminálás és ez a jelenség szépen (lassan) eltűnik az életünkből. Nem tartom célravezetőnek, hogy az állam offenzív teknikákkal oldja ezt meg lsd.:bezáratás, büntetés, hanem inkább produktív módszerekkel, mint amit fent leírtam.

"Egy olyan orszagrol beszelunk, ahol mar felismertek, hogy az allampolgaraik idiotak:)"

Ezt nem nekem írtad, de ide passzol. Ez az állam felismerte, hogy idióták az állampolgárai, de ahelyett, hogy ezt a helyzetet felszámolná (produktív módszer) inkább parancsaba adja, hogy ilyen kiírásokat kell tenni a tükörre (szerintem ez offenzív módszer, de hívhatod máshogy is, nem az elnevezés a lényeg)
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 655
1 539
113
No, orulok, hogy ismet hallak, Van, ahol atugrom majd a kifejtest es javaslom, hogy nezz utana az aktualis vitaknak/velemenyeknek.

"Én olyan 50-60%-ról tudtam Ceizel prof. mondta még valamelyik interjújában. Legyen 60% amit a genetika meghatároz. A 40% is hatalmas lehetőség az oktatásnak, hogy csiszoljon az adott elmén. "

Ennek erdemes utananezni. Valoban hatalmas a 40% lehetosege is, azonban az oktatas nem valtoztatja meg az adottsagokat, csak maximalizalhatja - idealis esetben - azok kihasznalasat. Idealis esetben mindenki megkapna az idealis oktatast (nem fogja).
Hulye pelda, de olyan ez, mintha lenne egy elvben mukodokepes, komplett Trabantod, de darabokban. Ha minden idealis, akkor a vegen lesz egy nagyon franko Trabantod, ami remekul mukodik es pont azt nyujtja, amit a tervezoje megalmodott.
Viszont Ferrari sosem lesz belole.

"A táplálkozás részéről még nem hallottam, hogy mennyire befolyásolja a mentális képeségeket. Természetesen fontos az egészséges táplálkozás, de kb. enyi is. Nem?"

Keress ra.

"Ne egy pontszerű dologként lásd a fejlődést, hanem egy folyamatként."

A fejlodes kettos termeszetu: lehet pontszeru (pl. a kiemelkedo technologiai, tarsadalmi attoresek pontszeruek, mivel egyes egyedekhez kothetoek), illetve lehet folyamatos is (ez kevesbe jellemzo; a fejlodes illuziojat szoktak az emberek folyamatos fejlodesnek latni.)

Amikor valaki ugy gondolja, hogy a mai ember tarsadalom/csoportalkotas/erkolcs ertelmeben fejlettebb a korabbinal, javasolni szoktam a hiradok megtekinteset. :)

Folyamatos fejlodes az evolucioban letezik (amiben az ember mar nem igazan vesz reszt).

"Az átlagember is folyamatosan változik, ezzel a világképe és értékrendszere is."

Az atlagember nem valtozik, hanem idomul. A ketto nem ugyanaz.
Ezert problema a regresszio, ha a kulso kenyszer megszunik.

"Generációkon keresztül egyre értelmesebbek lettünk."
Nekem ez nem tunt fel:)

"Nézd csak meg az elmúlt évszázadokat. Rengeteg tudást halmoztunk fel és több-kevesebb sikerrel ezeket szét is osztja az oktatás."

A rengeteg tudast pontszeru egyedek halmoztak fel, nem az atlagember. Az jo dolog, hogy ez a tudas szetoszthato (elvileg mindenki profitalhatna belole). A kerdes az, hogy mit fog fel az atlagember a tudasbol, amit felhalmoztunk. Mennyi erdekli belole? Nagyjabol semennyi(t).

"Lehet, hogy én használom rosszul a nemzet fogalmát, de például nekem semmi bajom azzal, hogy magyar vagyok és európai is. "

Nekem sincs, csak feleslegesnek tartom az effele dobozolast.

"de jólesik egy nemzet tagjának lenni, egy olyan közösségnek amelynek a tagjai hasonló dolgokat élnek át, egy nyelven beszélnek stb."

Szamomra ez irrelevans a kenyelmi resztol eltekintve (pl. anyanyelv hasznalata). Sosem ereztem azt, hogy masok - csak mert egy nemzet vagyunk - ugyanazt eltek volna at, vagy ilyesmi.

Szerintem a nemzet nem felesleges csak egy plusz identitás, amit a helyén kell kezelni.

"Ez szerintem változik a történelem előrehaladtával. Folyamatosan jobb-értelmesebb nemzetek lehetnek. (igen, feltételes módot használtam, de nem azért, mert bizonytalan vagyok benne, hanem azért, mert történhet másként is. Ellentmondás?)"

Technologiai tarsadalomban elunk. Te mennyit ertesz meg azokbol az eszkozokbol, amit hasznalsz? Mennyit ertesz meg a torvenyekbol (azok hatterebol), mennyit ertesz meg a vilagbol?
mert en azt erzem, hogy szanalmasan keves dolgot ertek, azt meg tudom, hogy olyan mennyisegu tudast/informaciot halmoztunk fel mostanra, amit egy elme mar nem tud kezelni.
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 655
1 539
113
"Azt értem, hogy egy embernél ez könyen meghatározható, de a társadalom sok egyénből áll és nekik személyenként más a fontos. "

Kezdd az piramis alapjainal. Mar ott megbukik az emberiseg, hiszen az alapokbol sem jut mindenkinek. Stabil es fejlodokepes tarsadalmat fenntarthato es humanus modon epiteni nem lehet Maslow kihagyasaval.

"Nem jelentheted ki, hogy a társadalmunknak ez és ez a fontos amikor lehet, hogy az csak a társ. kisebb részének számít."

Hogyne jelenthetnem ki.:) A joisten mentsen meg mindenkit attol, hogy az atlagember hatarozza meg, hogy mi a fontos (meg a legdemokratikusabb orszagban sem ugathat bele az atlagpolgar mindenbe, amihez tokhulye).

Egyebkent pl. az USAban a feketek diszkriminaciojanak eltorlese nem volt nepszeru huzas, pedig akkor meg kisebbseg voltak (ha jol tudom).

"Hogy nyomod ezt le a többiek torkán. Jó lenne ha mondanál egy (akár elméleti) példát."

No igen, ez a problema. Pl. az emberi jogok deklaracioja (egyenloseg, szavazati jog, stb.) szukseges volt, viszont ezzel ki is engedtuk a dzsinnt a palackbol.

Mondok peldat: ilyen az, amikor a fekete kisiskolast rendor kiseri a korabban "csak feher" iskolaba. Vagy amikor a homofob hazaspart megbuntetik 130.000 dollarra. Lenyomjak a torkan az idiotaknak.


"Talán abban tér el a véleményünk, hogy mi a jogszerű. Szerintem a házaspárnak joga az, hogy megtagadhassa a kiszolgálást. Az indok pedig az, hogy ők a vallásuk miatt nem értenek egyett bizonyos szexuális felfogással."

A hazaspar nem ert egyet a melegek szexualitasaval, ezert nem kell ugy szexualizalniuk, mint a melegeknek. Ha a meleg par erre kenyszeritene oket, akkor a meleg part buntetnek meg.

No de azert nem vallalni egy torta elkesziteset, mert a megbizok melegek....az ketsegkivul diszkriminacio, ami buntetest erdemel.


"Nem sértenek meg senkit, de ők ilyen munkát nem akarnak kiadni a kezük közül."

Barmilyen uzletet keszulsz nyitni barmilyen fejlett orszagban, lesz egy rakas jogszabaly, amit be kell tartanod. Ezek egy resze szakmai (pl. hogy hutve kell tarolnod az alapanyagokat), egy resze pedig nem: ilyen az, hogy mikor mit tagadhatsz meg (pl. ittas ember kiszolgalasat, etc.)


"Úgy látom van egy nagy különbség kettőnk között. Te az állami beavatkozást tartod helyesnek, mert (én így látom) nem tartod az oktatást egy nagy hatású eszköznek."

Nem ennyire egyszeru. Mirol beszelunk? Idealis (elmeleti) esetben az allami szabalyozast tartom optimalisnak, mivel idealis esetben szakemberek dolgoznak ki rendszereket. A valo vilagban nem annyira kedvelem az allami beavatkozast, de nem azert, mert maga az elvi rendszer rossz, hanem azert, mert tudom, hogy mekkora idiotak alkotjak az allami apparatust.

"Miközben én inkább azt gondolom, hogy az oktatás során kell olyan értékeket átadni, amelynek során például, majd nm fogják megtagadni a kiszolgálást senkitől."

Ez idealisztikus megkozelites.
A valosagban a gyereket enm az iskola neveli, hanem a csalad. Ha a csalad idiota, a gyerek is az lesz. Ezen az iskola valtoztatni nem tud; sem jogalapja, sem kapacitasa nincs ra.
Szerinted, "ha egybites homofob apu" otthon allandoan szapulja a buzikat, es a tanarno meg elmondja, hogy az tevedes, akkor a gyerek hirtelen tolerans lesz?
Dehogy lesz.
A gyereknek a csaladtagok az elsodleges tekintelyszemelyek; teljes mertekben fugg toluk.
Akkor lehetne az oktatassal csodat tenni, ha a felhulyek nem csinalhatnanak gyereket vagy nem a szulokre lenne bizva a gyerekneveles, hanem motivalt es tehetseges pedagogusokra.
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 655
1 539
113
"Nem írtam, hogy férfiszabó csak egy ruhaüzletet, amelybe belépve és a "rendelést" leadva derül csak ki, hogy ez csak egy férfiszabó. Úgy kötödik a témához, hogy ebben az esetbenis lehet kiáltani diszkriminációt. Lehet, hogy rossz példát hoztam."


Ebben az esetben hol a diszkriminacio? Nagyon eroltetett megkozelites szerintem.

Szerintem pedig nem jogosan. Ez a nagy különbség kettőnk között. Szerintem, azok az emberek akik ezt a hátrányos megkülönböztetést nem szeretik, azok elmennek egy másik étterembe.

Ize, tudod, ez volt az USAban. Meg Del-Afrikaban. :)))


"Ha az étterem ezért becsődöl, akkor a piac (társadalom) eldöntötte, hogy ilyen diszkrimináló helyekre nincsen szükség."

Valamiert feltetelezed, hogy a tarsadalom vagy a piac valami bolcs tudassal rendelkezik es jo iranyba viszi a dolgokat onszabalyozassal. Nos, ez nem igy van sajnos. Ha nem lett volna ott a palca pl. az USAban, akkor meg most is a busz vegen ulnenek a feketek.

"Nem tartom célravezetőnek, hogy az állam offenzív teknikákkal oldja ezt meg lsd.:bezáratás, büntetés, hanem inkább produktív módszerekkel, mint amit fent leírtam."

Ha tarsadalmi szinten gondolkozol es nem akarod kiszorni az idiota polgarokat belole ilyen-olyan ronda modszerekkel, akkor csak a palca valik be, mert azt mindenki erti. Pl. talalkoztal mar olyan homofobbal, aki ala tudta tamasztani az erzeseit ervelessel?

"Egy olyan orszagrol beszelunk, ahol mar felismertek, hogy az allampolgaraik idiotak:)"

Ezt nem nekem írtad, de ide passzol. Ez az állam felismerte, hogy idióták az állampolgárai, de ahelyett, hogy ezt a helyzetet felszámolná (produktív módszer) inkább parancsaba adja, hogy ilyen kiírásokat kell tenni a tükörre (szerintem ez offenzív módszer, de hívhatod máshogy is, nem az elnevezés a lényeg) "

No tenyleg utoljara: )))
Nem tudod felszamolni az emberi hulyeseget, mert ehhez az emberi faj 80-90%-at fel kene szamolnod. Nem jarhato.
Marad az idomitas, torvenyekkel.
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 655
1 539
113
Megint kihagytam valamit:)

Korabban emlitettem azt, amit en "intellektualis vakfoltnak" hivok.
Szerintem mindenkinek van ilyenje, sot van, akinek szinte csak ilyenje van:).

Mit ertek ezalatt?

Lehet valakinek nagyon penge intellektusa, de van(nak) olyan terulet(ek), ahol az erzelmi viszony az adott kerdeshez kizarja a logika hasznalatat. Ilyenkor tokmindegy, hogy az illeto mennyire penge mas teruleteken, mennyire kiemelkedo ebben vagy abban; az adott kerdes vakfolt, ahol csak erzelmileg tud reagalni (meglepodnel, hogy milyen "nagy" embereknel kellett ezt szomoruan megtapasztalnom).