Társadalmi folyamatok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Te mennyit fizetsz a kerékpár parkolásra?
Mekkora helyet foglal el a bringám az utcán?
Mekkora egy autó?
Mekkora tömegű a bringa? Melyik gyilkolja az utakat?
Mekkora a kocsi?
Melyik a zajosabb?
Melyik a büdösebb?

Otthon meg LAKÁSBAN van.
Szólja, ha egy autót valaki a lakása alapterületét csökkentve tárolja és nem mondjuk a belső / közös kert területéből meg az is...

Amúgy sokszor nincs hova letenni sem.
A MOM parkban mikor utoljára ott voltam, NÉGY szájbavert bringatámasz volt.
De az Allénál és sok helyen is sokszor vadászni kell, hogy hova kösd ki, amikor nincs tél/szar idő kocabringás szemmel.


De olyan rég jártam arra, hogy közben be is építették.
LOL
Ezt is így tudtam meg.

Ennyi bringatámasz van...
Mennyibe kerül a kerékpárodba a benzin?
:) :p
Éppen most drágult 30-50%-kal a kaja. A benzin meg fix áras. :)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Mekkora helyet foglal el a bringám az utcán?
Mekkora egy autó?
Mekkora tömegű a bringa? Melyik gyilkolja az utakat?
Mekkora a kocsi?
Melyik a zajosabb?
Melyik a büdösebb?
Fizet e a kerékpáros:

  • kötelező kerékpár felelősség-biztosítást?
  • kerékpár casco-t?
  • jelentősebb kerékpárutak használata után kerékpárútdíjat?
  • kerékpárútadót?
  • kerékpár vagyonszerzési-illetéket?
  • kerékpár eredetvizsgálati díjat?
  • kerékpár törzskönyv illetéket?
  • kerékpár regisztrációs adót?
  • kerékpáradót?
  • a kerékpár használatához nélkülözhetetlen jogosítvány megszerzésének összegét?
  • a közterületi kerékpártárlók használata után tárolási díjat?

Csak így kezdetnek...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Mekkora helyet foglal el a bringám az utcán?
Mekkora egy autó?
Mekkora tömegű a bringa? Melyik gyilkolja az utakat?
Mekkora a kocsi?
Melyik a zajosabb?
Melyik a büdösebb?

Otthon meg LAKÁSBAN van.
Szólja, ha egy autót valaki a lakása alapterületét csökkentve tárolja és nem mondjuk a belső / közös kert területéből meg az is...

Amúgy sokszor nincs hova letenni sem.
A MOM parkban mikor utoljára ott voltam, NÉGY szájbavert bringatámasz volt.
De az Allénál és sok helyen is sokszor vadászni kell, hogy hova kösd ki, amikor nincs tél/szar idő kocabringás szemmel.


De olyan rég jártam arra, hogy közben be is építették.
LOL
Ezt is így tudtam meg.

Ennyi bringatámasz van...

Éppen most drágult 30-50%-kal a kaja. A benzin meg fix áras. :)
Miért az autóhoz méred?
Mennyivel több helyet foglal, mint ha gyalogolnál?
Mennyivel több infrastruktúra kell városi kerékpározáshoz (kerékpárút, kerékpársáv, átkelő stb.)
 
  • Tetszik
Reactions: jurgenbauer
M

molnibalage

Guest
Miért az autóhoz méred?
Nem mindegy? Egy bringa 12 kg, egy kocsi 1200 kg+.
Mennyivel több helyet foglal, mint ha gyalogolnál?
Ezt miért nem az autónál kérdezed meg? Amúgy 10 km-re te gyalogolsz? Vagy 20-ra?
Mennyivel több infrastruktúra kell városi kerékpározáshoz (kerékpárút, kerékpársáv, átkelő stb.)
Öreg, ha te látsz tömegesen ilyet,szólj. Jó esetben nyom van, esetleg sáv, de dedikált kerélpárút gyakorlatialg nyomokban van.
A fő közlekdési irányba nincs ilyen, Ahol van nyáron olyan szintű forgalmi dugú van rajta, mint az utakon.
Vagy a gyalogosok közé van zavarva a több száz bringás. Szólj, ja van olyan főút autónál, ahol gyalogosokkal osztozik a forgalom.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
A MOM parkban mikor utoljára ott voltam, NÉGY szájbavert bringatámasz volt.
De az Allénál és sok helyen is sokszor vadászni kell, hogy hova kösd ki, amikor nincs tél/szar idő kocabringás szemmel.
A MOM parknál 5 éve 500Ft / óra volt a parkolás emlékeim szerint. Általában volt hely. Szerintem ha fizetni kéne a kerékpár parkolásért is, lenne elég hely kialakítva, és szabad is lenne köztük. A piac megoldja az ilyen dolgokat.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Vagy a gyalogosok közé van zavarva a több száz bringás. Szólj, ja van olyan főút autónál, ahol gyalogosokkal osztozik a forgalom.
Akad ilyen azért pár helyen, pl. a 3-as úton Gödöllő - Aszód közt szoktam látni, ami főút, de kisebb utakon túraútvonalak mentén pl. Pilisben, Mátrában akárhol lehet gyalogos az úton.

A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a
kerékpárúton kell közlekednie.
(2) 171 Ha az úton sem járda, sem leállósáv, sem útpadka, sem kerékpárút nincs – vagy az a
gyalogosközlekedésre, illetőleg a kerekes székkel való közlekedésre alkalmatlan –, a gyalogosok az
úttesten közlekedhetnek.
(3) 172 Ha a gyalogosok az úttesten közlekednek, az úttest szélén, egy sorban
a) lakott területen lehetőleg a menetirány szerint a bal oldalon, lakott területen kívül mindig a
bal oldalon, a járműforgalommal szemben,
b) 173 a segédmotoros kerékpárt vagy kerékpárt toló, továbbá a kerekes székkel közlekedő
mozgáskorlátozott gyalogosok mindig a menetirány szerint a jobb oldalon haladhatnak.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Nem mindegy? Egy bringa 12 kg, egy kocsi 1200 kg+.

Ezt miért nem az autónál kérdezed meg? Amúgy 10 km-re te gyalogolsz? Vagy 20-ra?

Öreg, ha te látsz tömegesen ilyet,szólj. Jó esetben nyom van, esetleg sáv, de dedikált kerélpárút gyakorlatialg nyomokban van.
A fő közlekdési irányba nincs ilyen, Ahol van nyáron olyan szintű forgalmi dugú van rajta, mint az utakon.
Vagy a gyalogosok közé van zavarva a több száz bringás. Szólj, ja van olyan főút autónál, ahol gyalogosokkal osztozik a forgalom.
Ne legyél már Terminátor* és nem kell mindent véresen komolyan venni.
Egyébként mikor helyben dolgoztam, abban a pár hónapban, akkor mindig törekedtem, hogy kerékpárral járjak dolgozni, 4 km-re, részben zúzott köves úton. Szóval nem vagyok bringa ellenes, ha azt gondolnád.

Kerékpár utat meg amit nálunk csináltak az szépen kifejezve is szar, megáll rajta a víz, fél méter alapot szedtek ki neki és még díszburkolattal is oldották meg, ami elég nagy hülyeség. A második szakaszt meg normálisan megtervezni sem tudták, azóta se, vagy öt éve azon röhög az egész település. Most újra be lett ígérve. Szóval mélyvidéken sem rózsás a helyzet, max annyiban, amit egy vidéki település jelent, hogy nagyobb terek és kisebb forgalom. Települések közt meg felénk katasztrofális.


*természetesen a filmbeli és minden más hasonlóság bármilyen más Terminátorral csak a véletlen műve.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Szerintem ha fizetni kéne a kerékpár parkolásért is, lenne elég hely kialakítva, és szabad is lenne köztük. A piac megoldja az ilyen dolgokat.
Én már nem emlékszem, de sokat mesélték, hogy kocsmáknál, művháznál, ilyeneknél volt kerékpár őr, olyan 50 fillért kellett neki adni. Igaz, akkor nagyon sokan jártak biciklivel.
Azért érdekes lenne, hogy lenne e igény (vagy van e ilyen), hogy mint a foghíjtelkek parkolóinál, őrzött , esetleg fedett parkolóra lenne e igény, meg fizetőképes kereslet.
 
M

molnibalage

Guest
Ne legyél már Terminátor* és nem kell mindent véresen komolyan venni.
Akkor miért teszel fel véresen komolynak látszó kérdéseket?
Egyébként mikor helyben dolgoztam, abban a pár hónapban, akkor mindig törekedtem, hogy kerékpárral járjak dolgozni, 4 km-re, részben zúzott köves úton. Szóval nem vagyok bringa ellenes, ha azt gondolnád.
Nem gondoltam, csak simán nem értelek.
Kerékpár utat meg amit nálunk csináltak az szépen kifejezve is szar, megáll rajta a víz, fél méter alapot szedtek ki neki és még díszburkolattal is oldották meg, ami elég nagy hülyeség. A második szakaszt meg normálisan megtervezni sem tudták, azóta se, vagy öt éve azon röhög az egész település. Most újra be lett ígérve. Szóval mélyvidéken sem rózsás a helyzet, max annyiban, amit egy vidéki település jelent, hogy nagyobb terek és kisebb forgalom. Települések közt meg felénk katasztrofális.
A települések közötti útról kb. álmodni is nehéz sok helyen, amikor a településen belüli közlekedés is mission impossible, mert szar az út vagy mindenhol is kocsi van. A hely meg véges. Amerre jártam az országban kevés helyen láttam használhatót. Paksnál rémlik ilyen meg Ásotthalom táján.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 278
113
Mekkora helyet foglal el a bringám az utcán?
Mekkora egy autó?
Mekkora tömegű a bringa? Melyik gyilkolja az utakat?
Mekkora a kocsi?
Melyik a zajosabb?
Melyik a büdösebb?

1. Többet mint a kocsim.
2. Naaaaaaaaagy. Minnél nagyobb, annál jobb.
3. Nehéz, nem tudom pontosan mennyi, de amikor emelni kell, nehezebb mint a kocsi, mert azt nem emelem.
4. Háhá ellenőrzős kérdés. MONDOM HOGY NAAAAAGY, hatalmas, gonosz tekintetű.
5. A zajt nem tudom értelmezni a motorhangra, az zene.
6. A kerékpár a büdösebb a rajta helyet foglaló átizzadt nejlongatya, seggsavanyú és tökzsír illatot árasztó kerékpáros miatt.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Azért érdekes lenne, hogy lenne e igény (vagy van e ilyen), hogy mint a foghíjtelkek parkolóinál, őrzött , esetleg fedett parkolóra lenne e igény, meg fizetőképes kereslet.
Szerintem a kerékpárosk részéről arra van csak igény, hogy más fizesse nekik, konkrétan az autósok, hisz azok minden rossz okozói (meg persze O1G, és legalize it, ha hajtáspajtás).
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Akkor miért teszel fel véresen komolynak látszó kérdéseket?
Mert mindenben van némi valós és komoly dolog. Csak nem kell mindenben megfeszülni. Meg mert ilyen szar a stílusom. És szórakoztató, hogy mennyi ember be tud venni tök hülyeségeket is -ami néha rémisztő is egyben.
Meg mivel évek óta bringázol, ezért Neked is megoldható és az emberek nagy részének ugyan úgy megoldható lenne, még ha nem is tök ideális.
A települések közötti útról kb. álmodni is nehéz sok helyen, amikor a településen belüli közlekedés is mission impossible, mert szar az út vagy mindenhol is kocsi van. A hely meg véges. Amerre jártam az országban kevés helyen láttam használhatót. Paksnál rémlik ilyen meg Ásotthalom táján.
Van néhány, de sokszor elvész a semmibe és nem feltétlen ott épülnek, ahol ki is lenne használva. Koncepciótlan. Szerintem oda kellene elsősorban, ahol közel vannak a települések egymáshoz. Vagy legalább valami koncepció mentén építeni és nem csak azt nézni, hogy hol erősebb az érdekérvényesítő képesség.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Szerintem a kerékpárosk részéről arra van csak igény, hogy más fizesse nekik, konkrétan az autósok, hisz azok minden rossz okozói (meg persze O1G, és legalize it, ha hajtáspajtás).
Nem gondolnám feltétlen. Ne felejtsd el, hogy nem csak BP-en van kerékpáros közlekedés. Az ország jelentős részén azért ez eléggé megoldott; Szegeden is elég jól élhető volt. Kisebb településen meg még inkább. Én tök jól elvagyok a kerékpárommal.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
25 995
87 669
113
 
  • Hűha
Reactions: zeal and Kim Philby

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
25 995
87 669
113
Én már nem emlékszem, de sokat mesélték, hogy kocsmáknál, művháznál, ilyeneknél volt kerékpár őr, olyan 50 fillért kellett neki adni. Igaz, akkor nagyon sokan jártak biciklivel.
Azért érdekes lenne, hogy lenne e igény (vagy van e ilyen), hogy mint a foghíjtelkek parkolóinál, őrzött , esetleg fedett parkolóra lenne e igény, meg fizetőképes kereslet.
Amszterdamban látni pl. gci nagy kerékpár parkolókat. Itthon ilyeneknek egy ideig esélye nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 579
32 069
113
Napoli-Maradona:hadonaszos:

 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: rappali_ and zeal
T

Törölt tag 1711

Guest

Nem azért, de ez masszív f.o.s. szintű hazudozás, csak másik oldalról.
Én szívesen visszamennék, csak 2 kisgyerekkel nem könnyű :)