Társadalmi folyamatok

Te mennyit fizetsz a kerékpár parkolásra?
Mekkora helyet foglal el a bringám az utcán?
Mekkora egy autó?
Mekkora tömegű a bringa? Melyik gyilkolja az utakat?
Mekkora a kocsi?
Melyik a zajosabb?
Melyik a büdösebb?

Otthon meg LAKÁSBAN van.
Szólja, ha egy autót valaki a lakása alapterületét csökkentve tárolja és nem mondjuk a belső / közös kert területéből meg az is...

Amúgy sokszor nincs hova letenni sem.
A MOM parkban mikor utoljára ott voltam, NÉGY szájbavert bringatámasz volt.
De az Allénál és sok helyen is sokszor vadászni kell, hogy hova kösd ki, amikor nincs tél/szar idő kocabringás szemmel.


De olyan rég jártam arra, hogy közben be is építették.
LOL
Ezt is így tudtam meg.

Ennyi bringatámasz van...
Mennyibe kerül a kerékpárodba a benzin?
:) :p
Éppen most drágult 30-50%-kal a kaja. A benzin meg fix áras. :)
 
Mekkora helyet foglal el a bringám az utcán?
Mekkora egy autó?
Mekkora tömegű a bringa? Melyik gyilkolja az utakat?
Mekkora a kocsi?
Melyik a zajosabb?
Melyik a büdösebb?
Fizet e a kerékpáros:

  • kötelező kerékpár felelősség-biztosítást?
  • kerékpár casco-t?
  • jelentősebb kerékpárutak használata után kerékpárútdíjat?
  • kerékpárútadót?
  • kerékpár vagyonszerzési-illetéket?
  • kerékpár eredetvizsgálati díjat?
  • kerékpár törzskönyv illetéket?
  • kerékpár regisztrációs adót?
  • kerékpáradót?
  • a kerékpár használatához nélkülözhetetlen jogosítvány megszerzésének összegét?
  • a közterületi kerékpártárlók használata után tárolási díjat?

Csak így kezdetnek...
 
Mekkora helyet foglal el a bringám az utcán?
Mekkora egy autó?
Mekkora tömegű a bringa? Melyik gyilkolja az utakat?
Mekkora a kocsi?
Melyik a zajosabb?
Melyik a büdösebb?

Otthon meg LAKÁSBAN van.
Szólja, ha egy autót valaki a lakása alapterületét csökkentve tárolja és nem mondjuk a belső / közös kert területéből meg az is...

Amúgy sokszor nincs hova letenni sem.
A MOM parkban mikor utoljára ott voltam, NÉGY szájbavert bringatámasz volt.
De az Allénál és sok helyen is sokszor vadászni kell, hogy hova kösd ki, amikor nincs tél/szar idő kocabringás szemmel.


De olyan rég jártam arra, hogy közben be is építették.
LOL
Ezt is így tudtam meg.

Ennyi bringatámasz van...

Éppen most drágult 30-50%-kal a kaja. A benzin meg fix áras. :)
Miért az autóhoz méred?
Mennyivel több helyet foglal, mint ha gyalogolnál?
Mennyivel több infrastruktúra kell városi kerékpározáshoz (kerékpárút, kerékpársáv, átkelő stb.)
 
  • Tetszik
Reactions: jurgenbauer
Miért az autóhoz méred?
Nem mindegy? Egy bringa 12 kg, egy kocsi 1200 kg+.
Mennyivel több helyet foglal, mint ha gyalogolnál?
Ezt miért nem az autónál kérdezed meg? Amúgy 10 km-re te gyalogolsz? Vagy 20-ra?
Mennyivel több infrastruktúra kell városi kerékpározáshoz (kerékpárút, kerékpársáv, átkelő stb.)
Öreg, ha te látsz tömegesen ilyet,szólj. Jó esetben nyom van, esetleg sáv, de dedikált kerélpárút gyakorlatialg nyomokban van.
A fő közlekdési irányba nincs ilyen, Ahol van nyáron olyan szintű forgalmi dugú van rajta, mint az utakon.
Vagy a gyalogosok közé van zavarva a több száz bringás. Szólj, ja van olyan főút autónál, ahol gyalogosokkal osztozik a forgalom.
 
A MOM parkban mikor utoljára ott voltam, NÉGY szájbavert bringatámasz volt.
De az Allénál és sok helyen is sokszor vadászni kell, hogy hova kösd ki, amikor nincs tél/szar idő kocabringás szemmel.
A MOM parknál 5 éve 500Ft / óra volt a parkolás emlékeim szerint. Általában volt hely. Szerintem ha fizetni kéne a kerékpár parkolásért is, lenne elég hely kialakítva, és szabad is lenne köztük. A piac megoldja az ilyen dolgokat.
 
Vagy a gyalogosok közé van zavarva a több száz bringás. Szólj, ja van olyan főút autónál, ahol gyalogosokkal osztozik a forgalom.
Akad ilyen azért pár helyen, pl. a 3-as úton Gödöllő - Aszód közt szoktam látni, ami főút, de kisebb utakon túraútvonalak mentén pl. Pilisben, Mátrában akárhol lehet gyalogos az úton.

A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a
kerékpárúton kell közlekednie.
(2) 171 Ha az úton sem járda, sem leállósáv, sem útpadka, sem kerékpárút nincs – vagy az a
gyalogosközlekedésre, illetőleg a kerekes székkel való közlekedésre alkalmatlan –, a gyalogosok az
úttesten közlekedhetnek.
(3) 172 Ha a gyalogosok az úttesten közlekednek, az úttest szélén, egy sorban
a) lakott területen lehetőleg a menetirány szerint a bal oldalon, lakott területen kívül mindig a
bal oldalon, a járműforgalommal szemben,
b) 173 a segédmotoros kerékpárt vagy kerékpárt toló, továbbá a kerekes székkel közlekedő
mozgáskorlátozott gyalogosok mindig a menetirány szerint a jobb oldalon haladhatnak.
 
Nem mindegy? Egy bringa 12 kg, egy kocsi 1200 kg+.

Ezt miért nem az autónál kérdezed meg? Amúgy 10 km-re te gyalogolsz? Vagy 20-ra?

Öreg, ha te látsz tömegesen ilyet,szólj. Jó esetben nyom van, esetleg sáv, de dedikált kerélpárút gyakorlatialg nyomokban van.
A fő közlekdési irányba nincs ilyen, Ahol van nyáron olyan szintű forgalmi dugú van rajta, mint az utakon.
Vagy a gyalogosok közé van zavarva a több száz bringás. Szólj, ja van olyan főút autónál, ahol gyalogosokkal osztozik a forgalom.
Ne legyél már Terminátor* és nem kell mindent véresen komolyan venni.
Egyébként mikor helyben dolgoztam, abban a pár hónapban, akkor mindig törekedtem, hogy kerékpárral járjak dolgozni, 4 km-re, részben zúzott köves úton. Szóval nem vagyok bringa ellenes, ha azt gondolnád.

Kerékpár utat meg amit nálunk csináltak az szépen kifejezve is szar, megáll rajta a víz, fél méter alapot szedtek ki neki és még díszburkolattal is oldották meg, ami elég nagy hülyeség. A második szakaszt meg normálisan megtervezni sem tudták, azóta se, vagy öt éve azon röhög az egész település. Most újra be lett ígérve. Szóval mélyvidéken sem rózsás a helyzet, max annyiban, amit egy vidéki település jelent, hogy nagyobb terek és kisebb forgalom. Települések közt meg felénk katasztrofális.


*természetesen a filmbeli és minden más hasonlóság bármilyen más Terminátorral csak a véletlen műve.
 
Szerintem ha fizetni kéne a kerékpár parkolásért is, lenne elég hely kialakítva, és szabad is lenne köztük. A piac megoldja az ilyen dolgokat.
Én már nem emlékszem, de sokat mesélték, hogy kocsmáknál, művháznál, ilyeneknél volt kerékpár őr, olyan 50 fillért kellett neki adni. Igaz, akkor nagyon sokan jártak biciklivel.
Azért érdekes lenne, hogy lenne e igény (vagy van e ilyen), hogy mint a foghíjtelkek parkolóinál, őrzött , esetleg fedett parkolóra lenne e igény, meg fizetőképes kereslet.
 
Ne legyél már Terminátor* és nem kell mindent véresen komolyan venni.
Akkor miért teszel fel véresen komolynak látszó kérdéseket?
Egyébként mikor helyben dolgoztam, abban a pár hónapban, akkor mindig törekedtem, hogy kerékpárral járjak dolgozni, 4 km-re, részben zúzott köves úton. Szóval nem vagyok bringa ellenes, ha azt gondolnád.
Nem gondoltam, csak simán nem értelek.
Kerékpár utat meg amit nálunk csináltak az szépen kifejezve is szar, megáll rajta a víz, fél méter alapot szedtek ki neki és még díszburkolattal is oldották meg, ami elég nagy hülyeség. A második szakaszt meg normálisan megtervezni sem tudták, azóta se, vagy öt éve azon röhög az egész település. Most újra be lett ígérve. Szóval mélyvidéken sem rózsás a helyzet, max annyiban, amit egy vidéki település jelent, hogy nagyobb terek és kisebb forgalom. Települések közt meg felénk katasztrofális.
A települések közötti útról kb. álmodni is nehéz sok helyen, amikor a településen belüli közlekedés is mission impossible, mert szar az út vagy mindenhol is kocsi van. A hely meg véges. Amerre jártam az országban kevés helyen láttam használhatót. Paksnál rémlik ilyen meg Ásotthalom táján.
 
Mekkora helyet foglal el a bringám az utcán?
Mekkora egy autó?
Mekkora tömegű a bringa? Melyik gyilkolja az utakat?
Mekkora a kocsi?
Melyik a zajosabb?
Melyik a büdösebb?

1. Többet mint a kocsim.
2. Naaaaaaaaagy. Minnél nagyobb, annál jobb.
3. Nehéz, nem tudom pontosan mennyi, de amikor emelni kell, nehezebb mint a kocsi, mert azt nem emelem.
4. Háhá ellenőrzős kérdés. MONDOM HOGY NAAAAAGY, hatalmas, gonosz tekintetű.
5. A zajt nem tudom értelmezni a motorhangra, az zene.
6. A kerékpár a büdösebb a rajta helyet foglaló átizzadt nejlongatya, seggsavanyú és tökzsír illatot árasztó kerékpáros miatt.
 
Azért érdekes lenne, hogy lenne e igény (vagy van e ilyen), hogy mint a foghíjtelkek parkolóinál, őrzött , esetleg fedett parkolóra lenne e igény, meg fizetőképes kereslet.
Szerintem a kerékpárosk részéről arra van csak igény, hogy más fizesse nekik, konkrétan az autósok, hisz azok minden rossz okozói (meg persze O1G, és legalize it, ha hajtáspajtás).
 
Akkor miért teszel fel véresen komolynak látszó kérdéseket?
Mert mindenben van némi valós és komoly dolog. Csak nem kell mindenben megfeszülni. Meg mert ilyen szar a stílusom. És szórakoztató, hogy mennyi ember be tud venni tök hülyeségeket is -ami néha rémisztő is egyben.
Meg mivel évek óta bringázol, ezért Neked is megoldható és az emberek nagy részének ugyan úgy megoldható lenne, még ha nem is tök ideális.
A települések közötti útról kb. álmodni is nehéz sok helyen, amikor a településen belüli közlekedés is mission impossible, mert szar az út vagy mindenhol is kocsi van. A hely meg véges. Amerre jártam az országban kevés helyen láttam használhatót. Paksnál rémlik ilyen meg Ásotthalom táján.
Van néhány, de sokszor elvész a semmibe és nem feltétlen ott épülnek, ahol ki is lenne használva. Koncepciótlan. Szerintem oda kellene elsősorban, ahol közel vannak a települések egymáshoz. Vagy legalább valami koncepció mentén építeni és nem csak azt nézni, hogy hol erősebb az érdekérvényesítő képesség.
 
Szerintem a kerékpárosk részéről arra van csak igény, hogy más fizesse nekik, konkrétan az autósok, hisz azok minden rossz okozói (meg persze O1G, és legalize it, ha hajtáspajtás).
Nem gondolnám feltétlen. Ne felejtsd el, hogy nem csak BP-en van kerékpáros közlekedés. Az ország jelentős részén azért ez eléggé megoldott; Szegeden is elég jól élhető volt. Kisebb településen meg még inkább. Én tök jól elvagyok a kerékpárommal.
 
Én már nem emlékszem, de sokat mesélték, hogy kocsmáknál, művháznál, ilyeneknél volt kerékpár őr, olyan 50 fillért kellett neki adni. Igaz, akkor nagyon sokan jártak biciklivel.
Azért érdekes lenne, hogy lenne e igény (vagy van e ilyen), hogy mint a foghíjtelkek parkolóinál, őrzött , esetleg fedett parkolóra lenne e igény, meg fizetőképes kereslet.
Amszterdamban látni pl. gci nagy kerékpár parkolókat. Itthon ilyeneknek egy ideig esélye nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby