Társadalmi folyamatok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
5 215
29 293
113
Annyira "nem" a buzikat érinti a majomhimlő, hogy a WHO már ajánlásokat is megfogalmazott nekik
Forrás: https://kuruc.info/r/6/246735/
296336521_3302420846656299_9078278782784687117_n.jpg


"A férfiaknak" :)
A cikk:
https://index.hu/tudomany/2022/07/28/szex-majomhimlo-globalis-veszelyhelyzet-vilagjarvany-who/

"a férfiakkal szexuális kapcsolatot létesítő férfiak" - erre volt egy szó, nem?
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 472
67 837
113
Ilyen ez a magaskultúra na. :D Természetesen a vonzódás a nemi és ürítő szervekhez és azok termékeihez mániákusan kultúrának nevezve nem jellemzi a kiválasztottság első osztályú genetikáját. :D
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 634
32 189
113
Ilyen ez a magaskultúra na. :D Természetesen a vonzódás a nemi és ürítő szervekhez és azok termékeihez mániákusan kultúrának nevezve nem jellemzi a kiválasztottság első osztályú genetikáját. :D
Szaharrágók!
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 431
33 727
113
New York-ban élő Soros alkalmazott (OSF, “signature initiatives”) beszámolója arról, hogy miután sok-sok seggbekukit adott/kapott, azt hitte, majomhimlős, pedig “csak” gonorrhea volt.
És a rendszer szegényt cserbenhagyta, biza :D

A magyar OSF is tele van melegekkel (vagy volt, most már megszűnt asszem ilyen néven). Olyan hálózatokat alkotnak, amihez képest a zsidók networkölése kismiska. Mind találkoztak már egymással ilyen "ereszcsatorna-partikon".
(Ezért nemzetbiztonsági kockázat, ha igaz a pletyka, hogy a jelenlegi kormányból is akad egynéhány ilyen, Szájer lebukása óta nem csodálkoznék semmin. Ezek az emberek nyilván zsarolhatók, mert titkolják az irányultságukat).
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 431
33 727
113

A háború utáni Nyugat alapmítosza, teremtéstörténete az, hogy minden embernek csatlakoznia kell a háborúhoz a mindig jelenlévő "fasiszta" fenyegetés ellen. Ez a mítosz az uralkodó osztály érdekeit és szolgáinak erkölcsi vágyait szolgálja. A mítosz hamis, de ez nem számít.

A legtöbb teremtéstörténet hamis, de szükséges. Meghatározzák a jót és a rosszat, irányt adnak, és a világ szemlélésének egy módja. A népek nem létezhetnek mítoszok nélkül. Az uralkodók sem. A legtöbb teremtésmítosz elmondja a törzsnek, hogy honnan származik, általában egy isteni ős szülte. A Nyugat antifasiszta teremtésmítosza más. Nem az eredetünkről és a jövőnkről szól, hanem a szégyenletes múltunkról, és arról, hogy miért kell leváltani minket. Ez egy halálkultusz.

Bár ez az örök ellenség, nehéz meghatározni, mi is a "fasizmus". George Orwell még a második világháború alatt is azt mondta, hogy a "fasiszta" lényegében megszűnt mást jelenteni, mint "zsarnok" (bully) vagy "valami, amit nem szeretünk". Nem volt elkerülhetetlen, hogy a fasizmus a progresszivizmus nagy ellenségévé váljon. Dr. Gottfried elmagyarázza a történelmi fasizmust.

"Bár ma már széles körben úgy gondolják, hogy Mussolini és tekintélyelvű rendszere csupán a vállalati kapitalizmus és a monopolisztikus földbirtokosok fedőszervezete volt" - írja -, "ez korántsem volt általános hit az 1920-as években, sőt még az 1930-as években sem". (32. oldal) A New Dealereket az olasz kormány "aktivista" intézkedései inspirálták. (35). Néhány korai fasiszta még "proletárnacionalizmusról" is beszélt. Amikor Mussolini hadat üzent Franciaországnak és Németországnak, ellenségeit "a Nyugat plutokratikus és reakciós demokráciáinak" nevezte, szemben Olaszországgal, amely "proletár és fasiszta" volt.

Két kritikus külpolitikai döntés Mussolini hitelességébe került a progresszívek körében. Az első az volt, hogy Olaszország segítséget nyújtott Francisco Franco nacionalistáinak, egy nyilvánvalóan reakciós mozgalomnak. A második a Hitlerrel való szövetség volt. Ez utóbbi Mussolini rendszerébe és életébe került, és örökre megváltoztatta a fasizmus megítélését.

Jobb híján a fasizmus ezután a hagyományos jobboldallal és a náci Németországgal is kapcsolatba került. Sőt, a "fasiszta" kifejezést elsősorban Hitler Németországára alkalmazták, amely ennek az ideológiának és kormányformának a legjelentősebb képviselője lett. Hitler és Mussolini fővárosaikban látogatást cseréltek, ahol megerősítették közös ideológiai alapállásukat. A kölcsönös csodálat eme megnyilvánulásai során bizonyos kellemetlen tények az emlékezet homályába vesznek: hogy a korai fasiszták fanatikusan ellenségesek voltak Németországgal és Ausztriával szemben, és hogy Mussolini, miközben a "latinságot" ünnepelte, gyakran gúnyolta a németeket és kormányukat "az Alpokon túli barbárokként". (37)

Bár lehet vitatkozni az olasz fasizmus és a német nemzeti szocializmus közötti különbségekről, a popkultúrában és a legtöbb tudományos diskurzusban felcserélhetők. Sokan még Francisco Francót vagy a portugál António de Oliveira Salazart is a "fasiszta" táborba sorolják, annak ellenére, hogy e katolikus tekintélyelvűek és az európai tengelyhatalmak között nagy különbségek vannak.

A klasszikus marxista válasz a fasizmusra - egy olyan mozgalomra, amelyet Marx tudományos szocializmusa nem tudott megjósolni - vegyes volt. Friedrich Pollack azzal érvelt, hogy a fasizmus jóindulatúbb formában is lehetséges az olyan országokban, mint az Egyesült Államok, ez a koncepció vezet a James Burnham (egykori trockista) által kidolgozott "menedzseri forradalom" gondolatához. (43). A marxisták megosztottak voltak abban a kérdésben, hogy a fasizmus csak egy újabb diktatúra, a "totalitárius monopolkapitalizmus" elkerülhetetlen következménye, vagy valami, amit az állam fejlődése szült. Dr. Gottfried azonban azt írja, hogy egy dologban egyetértettek: Hitler és Mussolini lehetett zsarnok és gonosz, de racionálisan cselekedtek céljaik elérése érdekében, bármilyen szörnyűek is voltak azok.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 431
33 727
113
Dr. Gottfried szerint a "Frankfurti Iskola kiválóságai", köztük Eric Fromm, Theodor Adorno és William Reich elutasították "e megközelítés szűklátókörűségét", és ehelyett az antiszemitizmus és a fasizmus elképzelt "pszichológiai alapjaira" összpontosítottak, amelyek között feltételezett "szexuális elnyomás és szadomazochista abnormalitás" is szerepelt. (47) Ez az elemzés volt az, amely diadalmaskodott a háború utáni Nyugaton, és meghatározta azt az utat, ahogyan az antifasiszták gondoskodtak arról, hogy a fasizmus soha többé ne fordulhasson elő.

A háború utáni Németország volt az első kísérlet egy antifasiszta állam felépítésére. Három stratégiát alkalmazott:

A három stratégia a német nép kényszerű átnevelése, a fasizmusnak mint egyfajta patológiának a kezelése, amely hosszan tartó terápiás kezelést igényel, valamint a reakciós társadalmi rendben való élet katasztrofális következményeit hangsúlyozó pedagógiai (azaz vezeklő) történetírás előállítása és terjesztése volt. Az antifasiszták jellemzően e három megközelítés közül több mint egy alkalmazását részesítették előnyben. A gonoszt, amely ellen küzdeni kívánnak, olyannyira áthatónak tekintik, hogy az ellene való küzdelem minden rendelkezésre álló erőforrást igényelhet. Bármelyik módszert is alkalmazzák, a bűntudat és a bűnbánat szükséges velejárói annak a tudatformálásnak, amelyet az antifasiszták elő kívánnak mozdítani. (49)

Dr. Gottfried azt írja, hogy a háború utáni németek "kemény bánásmódot kaptak a hódítóktól", beleértve az élelmezési korlátozásokat, a százezreket fogolytáborokban, a masszív cenzúrát és Kelet-Németország Szovjetunió általi leigázását. Míg a Nyugat hagyta Nyugat-Németországot gazdaságilag talpra állni, hogy hozzájárulhasson a hidegháborúhoz, Dr. Gottfried szerint Willy Brandt szociáldemokrata kancellár (1969-1974) "átalakító személyiség" volt, aki "Németország Harmadik Birodalom alatti történelmének helyreállítását" újból prioritássá tette. A "hatvannyolcasok" - az újbaloldali diákforradalmárok, akik hatalmi pozíciókba kerültek - még inkább hangsúlyozták a nemzeti bűnbánat szükségességét, akár az önmegsemmisítésig is elmehetően.

Dr. Gottfried még azt is állítja, hogy néhányan azok közül, akik támogatták (és még mindig vágynak) a kelet-németországi kommunista diktatúrát, nem marxizmusból tették ezt, hanem azért, mert ez "megfelelő büntetés volt egy olyan nemzet számára, amelyről azt remélték, hogy végül eltűnik a harmadik világbeli bevándorlás és/vagy egy nemzetközi szervezetbe való beolvadás révén". (57) Azt írja, hogy a "posztmarxista" antifasiszták "kritikusak a hagyományos társadalmi viszonyokkal és kulturális értékekkel szemben, és közös nevezőre jutottak a marxista baloldallal, hogy véget vessenek az őket undorító világnak". (57)

Dr. Gottfried szerint az antifasizmusnak ez a formája nem német, hanem amerikai, vagy legalábbis "német zsidó marxisták amerikai száműzetésben". (47) Az antifasiszta rothadás itt kezdődött, vagy legalábbis Amerika biztonságos hely volt a rákos daganat számára. Az amerikaiak aztán ráerőltették Németországra, ahonnan az egész Nyugatra átterjedt.

Ez azért fontos, mert a nyugati antifasizmus nem volt azonos a szovjet kommunizmussal, és Dr. Gottfried megjegyzi, hogy "a marxizmus-leninizmus egyre kevésbé releváns a jelenlegi politikánk szempontjából". (4) Ez problémát jelent azok számára, akik szerint a Kritikai Fajelmélet hívei "kommunisták", akik vissza akarják állítani a Szovjetuniót. Dr. Gottfried azt írja, hogy az olyan kritikai teoretikusok, mint Herbert Marcuse szexuális és kulturális megszállottsága "tartós kérdéseket vet fel azzal kapcsolatban, hogy a kritikai teoretikusok valaha is az ortodox marxista tanításokat képviselték-e, szemben a freudi hangvételű kultúrkritikával". (60) Azok a modern konzervatívok, akik a Critical Race Theory-t, a "Drag Queen Story Hour"-t vagy a modern antifa csoportokat a Szovjetunióval próbálják összekapcsolni, áltatják magukat. Amivel szembenézünk, az rosszabb:

Bizonyos tekintetben az interszekcionális baloldal és az általa képviselt antifasizmus sokkal radikálisabb, mint bármelyik marxista baloldal, amelyik megelőzte. A pusztán szocialista baloldallal ellentétben, amely a termelés uralkodó formájának megváltoztatására és a jövedelmek újraelosztására törekszik egy erős állam alatt, az újabb baloldal forradalomra törekszik. Soha nem engedheti meg, hogy a fasiszta előítéletek elleni keresztes hadjárat megálljon, nehogy ez a megtorpanás lehetővé tegye egy Hitler, Mussolini vagy Donald Trump számára, hogy visszafordítsa a korábbi reformokat. Erkölcstelen és a fasizmusnak ugyancsak meghívást jelent ebből az álláspontból, ha bármely jelenlegi pillanatot rögzítettként kezelünk, és többé már nem vagyunk kitéve a progresszív átalakulásnak. Trumpot az Egyesült Államokban és az AfD-t [Alternative for Deutschland] Németországban nem azért tekintették gonosznak, mert vissza akartak vinni minket valamilyen távoli múltba, hanem mert nem voltak hajlandók továbbvinni a kulturális forradalmat. (134)

Dr. Gottfried azt írja, hogy a háború utáni antifasizmus a "pszichológiai átkondicionálásról" szólt. (59) Ez fontos. Ha a fasizmus pszichológiai zavarból ered, és a "tekintélyelvű személyiség" terméke, akkor bárhol és bármikor előfordulhat. A második világháború ebben az értelemben soha nem ért véget. Winston Churchill, Charles de Gaulle és más szövetséges vezetők nem győzték le a fasizmust. Ők maguk is hordozhattak fasiszta tendenciákat, amennyiben hagyományos, hazafias és tekintélyelvű értékeket vallottak. Nem csoda, hogy Churchill talán az utolsó tiszteletre méltó éveit élvezi.

Oroszország azért is probléma, mert az oroszok a második világháborút a "Nagy Honvédő Háborúnak" tekintik, nem pedig a rasszizmus feletti győzelemnek egy olyan háborúban, amelynek minden emberi elmében folytatódnia kell. A felszínen abszurdnak tűnik, hogy az ukrajnai háborúban mindkét fél azt állítja, hogy a "fasizmus" és a "nácizmus" ellen harcol. Ennek azonban van értelme, mert mindkét fél másként látja a "fasizmust". Oroszország számára a fasizmus a hazát fenyegető veszélyt jelentett, amelyet hazafias szolgálattal sikerült legyőzni. A Nyugat számára az orosz típusú nacionalizmus a fasizmus lényege. (137)

Dr. Gottfried azt írja, hogy az antifasizmus "német mintája" nagyrészt sikeres volt. A szégyen és az öngyűlölet tanítása nem vezet visszahatáshoz. A legtöbb ember elhiszi, amit tanítanak neki, és talán még tovább is viszi. A második világháború a távoli emlékezetbe vonul, de a németek "egyre közvetlenebbül mozdultak el az antifasizmus mint állami ideológia felé". "Egy volt külügyminiszter és erőszakos szocialista forradalmár, Josef Fischer megjegyzése, miszerint Auschwitz a Német Szövetségi Köztársaság alapító mítosza, a német egyesülés óta nem kevésbé, hanem inkább igaz lett" - írja Dr. Gottfried. (54)

Ezt a "sikert" látva a nyugati vezetők most úgy gondolják, hogy a német átnevelés "modell más nyugati társadalmak újjáépítéséhez". (58) Nehéz ezzel nem egyetérteni, amikor éppen tavaly a Washington Post közölt egy cikket, amelyben amellett érvelt, hogy Amerikát úgy kell kezelni, mint egy meghódított nemzetet. Amit Amerika Németországra kényszerített, azt most magára Amerikára is ráerőltetik, egy teljesen negatív nemzeti identitással, amelyet felülről lefelé erőltetnek. "[A] média, a kulturális ipar, a közigazgatás és az államilag irányított oktatás mind-mind kulcsszerepet játszik" - írja Dr. Gottfried. (58) Hozzátenném, hogy ez a hatalmas és véget nem érő átnevelési, dekonstrukciós, felügyeleti és cenzori erőfeszítés az elit érdekeit is szolgálja azáltal, hogy több finanszírozást és állást igazol az "antirasszista" pedagógusoknak, a nem kormányzati szervezeteknek, az őrszemeknek, a biztonsági ügynökségeknek és másoknak, akiknek az a feladatuk, hogy a véleményt ellenőrizze.

Bár Dr. Gottfried főleg az akadémiai és újságírói szféráról ír, érvelését a popkultúrában is sok bizonyíték támasztja alá. A televízió, a filmek és a videojátékok 2016 óta hódolnak az Egyesült Államok "náci" hatalomátvételének témájának. Néha az amerikaiak együttműködnek a németekkel, máskor maga Amerika egyfajta utódállam vagy Negyedik Birodalom. A The Boys, A férfi a magas kastélyban, az Iron Sky, a Wolfenstein-folytatások, a For All Mankind, a Hunters és számtalan más produkció azt üzeni az amerikaiaknak, hogy a nácik mindenhol ott lehetnek, akár most is. A 2020-ban David Weil így magyarázta a Hunters-t: "A sorozat célja sok szempontból egy allegorikus mese, hogy párhuzamot vonjon a 30-as és 40-es évek Európája és a 70-es évek Amerikája között, és különösen napjainkban a rasszizmus, az antiszemitizmus és az idegengyűlölet között, amilyet évtizedek óta nem láttunk. . . Ez a műsor valójában egy kérdés. Azt kérdezi, hogy 'Mit csinálsz?'". A Huntersben, mondanom sem kell, az önbíráskodók hősiesen gyilkolják a nácikat.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 431
33 727
113
HighCastle.jpg


2015. nov. 25. - A "The Man in the High Castle" című sorozat vitatott reklámja a New York-i Third Avenue-n. A náci Németországra emlékeztető zászlókkal festett metrót a tiltakozások után visszavonták. (Hitelkép: © Chris Melzer/DPA via ZUMA Press)

Dr. Gottfried azt állítja, hogy a "németországi átnevelési modell", amely mostanában az egész Nyugaton elterjedt, túlmutat a hírhedt Antonio Gramsci és az általa javasolt intézményesített menetelésen, amelyet egyesek "kulturális marxizmusnak" neveznek. Gramsci célja a munkások jólétének javítása volt. Azonban a mai antifasizmus alatt:

[T]a dolgozó tömegeket a mélyen gyökerező fasiszta és tekintélyelvű attitűdök hordozóinak tekintik. Ezért az értelmiségnek az állammal szövetségben az a kötelessége, hogy megakadályozza a tudatlan és impulzív embereket abban, hogy irányítatlan akaratukat gyakorolják. A demokrácia sikere attól függ, hogy rövid és középtávon illiberálisan kell-e cselekedni, hogy megakadályozzuk a fasiszta újjáéledését. (58)

Más szóval, ne nevezzük kulturális marxizmusnak azt, ami történik. Ne nevezd kommunistáknak azokat, akik ezt erőltetik. A kommunisták sokkal kevésbé voltak szélsőségesek, és nem gyűlölték és féltették a munkásokat.

Az antifasiszták érdeke, hogy a fasizmust és a nácizmust a lehető legtágabban definiálják. Ez mindent igazol, amit tesznek. Dr. Gottfried elemzi Mark Bray-t, az Antifa: The Anti-Fascist Handbook című könyv szerzőjét, a Meet the Press 2017-es vendégét, és az egyik legőszintébb antifasiszta teoretikusát. Dr. Gottfried azt írja, hogy "az alapfeltevése az, hogy már mélyen benne vagyunk a fasiszták és antifasiszták közötti polgárháborúban, ezért már nem érdemes megfontolni azt a kérdést, hogy platformot adjunk-e az ellenfelünknek". (84) A "nácik" elleni erőszak indokolt. "A célunk az kell legyen, hogy húsz év múlva azok, akik Trumpra szavaztak, túl kényelmetlenül érezzék magukat ahhoz, hogy ezt a tényt nyilvánosan megosszák" - írta Bray. "Lehet, hogy nem mindig tudjuk megváltoztatni valakinek a meggyőződését, de az biztos, hogy politikailag, társadalmilag, gazdaságilag és néha fizikailag is költségessé tehetjük annak artikulálását". (Az antifasiszta kézikönyv 206. oldala)

Dr. Gottfried szerint "az 1990-es évekre az antifasizmus a nyugati típusú demokratikus közigazgatási rendszer ideológiai pillérévé vált". A fehér érdekvédők szemszögéből nézve az állam folyamatosan bővíti a bürokráciáját, hogy olyan kitalált problémák ellen küzdjön, mint a rasszizmus, a szexizmus és a transzfóbia, sőt, egészen odáig, hogy "feltétel nélküli háborút folytat a rasszizmus ellen". Dr. Gottfried megjegyzi, hogy "bárhogyan is működik, a fasizmustól való félelemkeltés a hatalmasok érdekeit szolgálja". (1)

Ezzel egyetlen magára valamit is adó antifa aktivista sem értene egyet. A Mark Bray-féle típusok azt hiszik, hogy ők az állam ellenségei. A hatalom elismerésének ez az elutasítása a modern baloldal meghatározó patológiája. A baloldaliak nem tudják elképzelni magukat hatalomban, függetlenül a vállalati adományoktól, az állami és akadémiai kinevezéstől és az őket imádó médiától. Hogyan lázadhatsz önmagad ellen? Ez szinte lehetetlenné teszi, hogy vitatkozzunk ezekkel az emberekkel.

Dr. Gottfried Hobbes-t idézi, hogy megmutassa, ez nem új probléma a politikában. Sokan tudják, hogy Hobbes egy uralkodó mellett érvelt, hogy megvédje az anarchiától, de Dr. Gottfried szerint egy tekintélyt parancsoló személyre "azért is szükség lehet, hogy rendezze azt a kérdést, hogy mit jelentenek a szavak". (141) A mi társadalmunkban azok rendelkeznek ezzel a tekintéllyel, akik a médiát és a közoktatást irányítják. Nemcsak a "fasizmus" fogalmát határozhatják meg, hanem azt is, hogy mi a "tudomány", mi a "gyűlölet", és mi, ha valami, a "nő". Bár van némi konzervatív ellenhatás, ez nem biztos, hogy sikerül, különösen a "műveltek" körében:

Kulturális lemaradás figyelhető meg egyes vidéki területeken vagy a franciák által "perifériának" nevezett területeken. Ennek ellenére azok, akik átesnek a most domináns szocializációs folyamaton, kiszámítható véleményekkel kerülnek ki. A főiskolai végzettségű fiatalok által preferált politikai párt Nyugat-Európában a Zöldek, és a zöld pártiak az álláspontok sajátos keverékét képviselik: ökológiai fegyelem, dezindusztrializáció, a nyugati országok megnyitása a harmadik világbeli bevándorlás előtt, haladó feminizmus és garantált LMBTQ-jogok. Támogatóik számára teljesen mindegy, hogy ezek az álláspontok belsőleg ellentmondásosak-e. (148)
Az antifasisztákat mégiscsak egy erkölcsi kódex vezérli, nem csak az esztelen jelszavak zsákbamacskája. "Modern demokráciafelfogásunk a pluralizmust és az egyenlőséget részesíti előnyben, miközben elutasítja a társadalmi hierarchiát és az etnikai homogenitást" - írja Dr. Gottfried. Azt állítja, hogy a modern "konzervatívok" lényegében osztják ezeket a nézeteket. (149) Az egyenlőség megkérdőjelezése önmagában az udvarias vita paraméterein kívül helyezi az embert, ami azt jelenti, hogy a politika értelmetlen vita a "felhatalmazott baloldal és a felhatalmazott jobboldal" között arról, hogy ki az egalitáriusabb.

Gondoljunk csak a francia "konzervatív" Nicolas Sarkozyre, aki egyenesen azt mondta:

Mi a célunk? Ez a cél a fajok keveredése. A különböző nemzetek rasszainak keveredése a XXI. század kihívása. Ez nem választás, hanem kötelesség. (150)

Mi a helyzet azokkal, akik megkérdőjelezik, hogy miért kell a világnak belevágnia ebbe az abszurd küldetésbe? "Ha a népek nem egyeznek bele önként, akkor az államoknak erőszakkal kell kikényszeríteniük ezt a változást" - mondta. (150) Tiszteletben kell tartani az őszinteségét.

Az őrület túlmutat az egyenlőségen. Dr. Gottfried azt állítja, hogy az antifasiszták következetesek abban, hogy "az identitásokat az egyéni választás előtt nyitva álló változó lehetőségeknek" tekintik. (138) Ez kiterjed azokra a dolgokra is, amelyek egykor őrültségnek tűntek volna, beleértve a transzneműséget is. Még bizarrabb viselkedésre számíthatunk, beleértve az önkéntes fogyatékosságokat és amputációkat, vagy, ahogy egyesek már most is állítják, hogy más fajhoz tartoznak.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 431
33 727
113
Gottfried.jpg

"Paul Gottfried beszél a Mises Institute 35. évfordulós gáláján a New York-i Hilton Midtown Manhattanben, New York Cityben, New Yorkban." Fotó hitel: Gage Skidmore via Flickr CC BY-SA 2.0

Dr. Gottfried megjegyzi, hogy bár az antifa "nihilista erőszakot" követ el, a zavargások mögött nem az a meggyőződés áll, hogy minden kultúra egyenlő, hanem az "erkölcsi harag". Ők nem erkölcsi relativisták. Világos erkölcsi víziójuk van, amely erősebb, mint a legtöbb konzervatív istenhite; hajlandóak harcolni érte. Az antifasiszták Dr. Gottfried szerint "háborút folytatnak az egyenlőségért a partikularitás ellen, minden hagyományos nyugati értelemben". Azt írja, hogy a fasizmus kísérlet volt az emberi természet megerősítésére, az ősi közösségekben élő, harcos népek felszabadítására, amelyek élén egy erős vezető állt.

Az antifasiszta állam a kormányzás felfogásában áll szemben a fasiszta állammal. Ez magában foglalja a burjánzó közigazgatást, valamint a "népek" elférfiatlanítására és etnicizálására irányuló törekvéseket - ez a kifejezés korunk német kormánytisztviselői által kedvelt kifejezés, akik nem akarják, hogy többé a "nemzethez" vagy a "Volk"-hoz kössék őket. Az antifasiszta rezsim olyan erőkkel működik, amelyek a tömegmédia és a közoktatás segítségével a "gyűlölet" elleni küzdelemre hivatottak. (137)

Nem szabad alábecsülnünk az erkölcsi vonzerőt. Ez a határok, korlátok és tökéletes szabadság nélküli identitás fausti keresésének sötét oldala. Az identitás érvényes, ha választott; illegitim és önkényes, ha nem. "Nincsenek istenek, nincsenek urak", ahogy az antifák mondják.

Miközben a progresszivizmus és a jelenlegi mánia a mentális zavarok és a kitalált nemek iránt őrültségnek tűnik, be kell ismernünk, hogy ez a transzcendencia utáni vágyakozás a nyugati történelemben gyökerezik. Azt is meg kell jegyeznünk, hogy az identitást szabadon választó és elvethető identitásokat szabadon választó, derazifikált egyének társadalma talán a leginkább fogyasztói identitás, amit el lehet képzelni. Ez magyarázhatja a Woke Capital viszonylagos önelégültségét, amikor az antifák azt állítják, hogy magát a kapitalizmust kérdőjelezik meg.

Dr. Gottfried könyve segít megérteni a minket uraló rendszert, a minket fenyegető szélsőségeseket és azt az erkölcsi keretet, amely mindezt lehetővé teszi. Van néhány kisebb kifogásom.

Először is, az antifasizmus nem a fasizmusra adott válasz volt, még akkor sem, ha a fasizmus a kommunista forradalmakra adott válasz volt. Bármilyen furcsán hangzik is, lehet azzal érvelni, hogy a fasizmus előtt is volt antifasizmus. Eredetileg az "antifasizmus" a kommunista és szocialista mozgalmak új neve volt annak, amit mindig is tettek: szembeszállni minden politikai és ideológiai ellenféllel. Ez most történetesen olyan volt, amit az elméleteik nem jósoltak meg. Egy forradalmi jobboldali mozgalom nem jött volna létre egy baloldali forradalmi mozgalom nélkül, amellyel szemben állhatott volna.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 431
33 727
113
Antifa.png

Jelenet az 1932-es Antifaschistische Aktion konferenciáról. Wikimedia Commons, közkincs.

Másodszor, a könyv nem használja fel teljes mértékben James Burnham és Sam Francis nézetét a menedzseri osztályról, hogy megmagyarázza, miért épült be olyan könnyen az antifasizmus a nyugati liberális demokráciákba, különösen a vállalati és kormányzati elitbe. Nem csak arról van szó, hogy néhány radikális írt néhány könyvet, amit az emberek meggyőzőnek találtak. A háború utáni antifasizmus a fasizmus állandó politikai fenyegetésként és pszichológiai patológiaként való újradefiniálásával ideológiai igazolása a nagyobb kormányzati hatalomnak, szabályozásnak és cenzúrának.

Továbbá, miközben Dr. Gottfried azzal érvel, hogy a vállalatok védelmi pénzekkel járulhatnak hozzá baloldali szervezetekhez, hogy ne tiltakozzanak ellenük és ne bojkottálják őket, ennél többről lehet szó. Dr. Gottfriednek igaza van, amikor megállapítja, hogy a hatalommal rendelkezők hasznot húznak a véget nem érő barna rémületből, de szívesen láttam volna több részletet arról, hogy miért húznak hasznot belőle. Tudnunk kell, hogy tudjuk, hogyan küzdjünk az antifasizmus ellen. Enélkül nem tudjuk azonosítani és leváltani azokat az eliteket, akik a fennálló rendszerből profitálnak, vagy elvágni állami és "emberbaráti" finanszírozási forrásaikat.

Végül ott van az erkölcsi kihívásnak való megfelelés problémája. Dr. Gottfried szerint az antifasizmus az uralkodó rendszer központi része. Egy olyan felsőbbrendű erkölcsöt és életmódot kell előmozdítanunk, amely megveti az antifasizmus által állítólag kínált "transzcendenciát". Az egyenlőség helyett a nagyságot kell előmozdítani. Az állandó forradalom helyett tiszteljük a hagyományt. A baloldaliak által az identitásuk megválasztásával keresett transzcendencia helyett kínáljunk egy másfajta transzcendenciát - válj azzá, aki vagy, válj annak a legmagasabb szintű példájává, amire születtél. Végül, ahelyett, hogy egyáltalán fontolóra vennénk a választott identitásokat, mutassunk rá, hogy a legtöbb ember nézeteit a média manipulálja. Maga a "választás" egyfajta illúzió, és ami nem választott, az felsőbbrendű. Persze az antifasizmus magyarázata egy könyv; az, hogy hogyan lehet legyőzni, egy másik.

A könyv minden oldala tele van briliáns megfigyelésekkel és értékes információkkal, de nincs szisztematikusan rendszerezve. Ennek ellenére ez majdnem erőssége. Az ember leteheti a könyvet, és visszatérhet hozzá anélkül, hogy elveszítené a helyét vagy az érvelés menetét.

Antifasizmus: Egy keresztes hadjárat menete jobban megérti a bennünket uraló rendszert. Meg is kell, hogy ijessze önöket. A könyv egyik erőteljes idézete Uwe Tellkemp német írótól származik, aki Kelet-Németországban nőtt fel. Azt mondta, hogy míg a kommunista diktatúra közvetlenebb volt, addig "az antifasizmus liberális demokratikus formája fizikailag kevésbé brutális, de egyben alattomosabb is: belülről veszi át az emberek életét, amíg el nem nyeli a 'civil társadalmat'". (99) A kommunizmus a testet rothasztja, a liberális demokrácia viszont a lelket.

Dr. Gottfried attól tart, hogy "a kulturális és oktatási intézmények egyre szorosabb ellenőrzése miatt a liberális demokratikus antifasizmus Németországban megállíthatatlanná vált". Hacsak nem tudjuk kivonulni ezekből az intézményekből, nem tudjuk őket finanszírozni és nem tudjuk lecserélni, akkor Dr. Gottfriednek nemcsak Németországgal, hanem az egész Nyugattal kapcsolatban igaza lesz. Az optimizmus gyávaság, mondta Spengler. Ebben az esetben Dr. Gottfried bátor ember. Pesszimizmusa mindannyiunk számára inspiráció.


* Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) *