Társadalmi folyamatok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 492
56 767
113
Ami nem sci-fi....hanem a valóság kellene legyen.



Amíg a mostani politikai, katonai, gazdasági szövetségi rendszerben vagyunk,addig felejtős,hogy saját kezűleg járunk el hasonló ügyekben,többet kapna aki megvédi a gyerekét egy ilyentől,mint a megrontó.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 081
33 256
113
Azért ez már nem semmi...
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 263
15 155
113
Azért ez már nem semmi...
Közép Amerikai régióban vannak még a korábbi korokból visszamaradt kulturális furcsasagok. Ahogy a valláshoz, vagy akár a halálhoz viszonyulnak az se gyenge. Gondolom ez is valami hasonló kicsapódása a dolognak..
_cf-images
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 889
31 447
113
Úgyhogy jobb híján fogadjuk el, hogy általában tán iránytű lehet a következő link, annak rangsora:

Aki járt már az USA-ban, az tudja, hogy nincs ahogy 100 körűli legyen ott az átlag, és mióta ott voltam szerintem csak romlott a helyzet, legalábbis ami átjön a médiából. Az egyetlen lehetőség, hogy az amerikai tesztek nagyon másképp vannak kalibrálva, elképesztő számok jöttek ki nekem is mikor egy-egy ottanit megcsináltam. De ugyanez lehet más országokkal is, hülyébbre kalibrálják a tesztet, aztán lehet pózolni a számokkal. Romániát mondjuk elhiszem, hogy 13 ponttal hátrébb van, itt célzottan tartják hülyén a népet, de a nepáli 42-es átlag azért csalóka, mert kellenek ahoz 30-asok aki "simán eljátszik a szarával" kategória, meg 50-60-asok akik épp be tudják kötni a cipőjüket.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
5 186
9 724
113
Elképesztő tévedéseket nézett be a legfrissebb (fekete) alkotmánybíró, ráadásul az AAMC etette meg vele és az egész stábjával ezeket a woke baromságokat:

 
  • Hűha
Reactions: Törölt tag 1711

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 779
34 784
113

A "fehér fajvédelmi" hülyeségtől most tekintsünk el, a lényeg Rufo könyvének összefoglalója.

Az Amerika kulturális forradalma úgy épül fel, mint egy kollektív életrajz, amelyben minden fő koncepcióhoz egy-egy kulcsfontosságú gondolkodó kapcsolódik. Herbert Marcuse - a frankfurti iskola bajnoka és az új baloldal vitathatatlanul legnagyobb hatású gondolkodója - a "forradalomhoz" kapcsolódik. A kommunista agitátor Angela Davis a "fajhoz" kapcsolódik, míg Paulo Freire, a kritikai pedagógia népszerűsítője az "oktatáshoz", Derrick Bell pedig a "hatalomhoz".

E négy gondolkodón keresztül megérthetjük, mi mozgatja a modern baloldalt; nem csak azt, amit mondanak, hanem azt is, hogy mi motiválja őket valójában. Megdöbbentő, bár a fehérek szószólói számára nem meglepő, ha emlékeztetnek arra, hogy ezek az állítólag innovatív gondolkodók hiszékeny bolondok voltak, amikor a kommunizmusról volt szó, és az olyan figurák, mint Davis és Freire kínosan naivak (vagy lélegzetelállítóan cinikusak) voltak a kommunista blokkban zajló élet brutális valóságával kapcsolatban. Az, hogy ezek a figurák milyen mértékben hódították meg kultúránk parancsnoki magasságait, felveti a kérdést, hogy vajon Amerika valóban megnyerte-e a hidegháborút.

Rufo úr könyve azért fontos, mert megnehezíti, hogy a konzervatívok, még a legnaivabbak is, úgy tegyenek, mintha nem értenék, hol van ma a hatalom. Azt írja: "Bár a hivatalos politikai struktúrák nem változtak - még mindig van elnök, törvényhozás és bírói testület -, az egész szellemi alstruktúra eltolódott. Az intézmények felülről forradalmat kényszerítettek ki, nagyszabású erkölcsi fordulatot hajtottak végre, és az egész társadalomban a 'sokszínűség, egyenlőség és befogadás' új rétegét vezették be. Senki sem szavazott erre a változásra; egyszerűen belülről materializálódott." (4)

Ez üdvözlendő ellenpontja a Konzervativizmus Rt. gondolkodóinak, akik komolyan írnak az alkotmányos fékekről és ellensúlyokról, mintha ezek a dolgok még mindig számítanának azoknak, akik uralkodnak rajtunk.

A könyv talán legnagyobb tanulsága, hogy a DEI-pártiaknak valójában nincsenek közös céljaik a normális emberekkel. Nem egyszerűen félrevezetettek. A sértődöttséget ápolják és fegyverként használják. A szegénység megoldása vagy a szenvedés enyhítése sosem volt öncélú, mert elidegenedett, dühös lakosság nélkül nem lenne forradalmi osztály, amelyet a hatalmi struktúra megdöntésére és a kommunizmus bevezetésére használhatnának. Marcuse itt a legfontosabb gondolkodó. A kommunizmus támogatása nem elsősorban gazdasági, hanem lelki, biológiai, sőt szexuális jellegű volt. Azzal érvelt, hogy egy felszabadult társadalomban "'a lázadás akkor [gyökeret] verne magában a természetben, az egyén 'biológiájában'', és felszabadítana egy tiszta szabadságot a szükségszerűségen, a kizsákmányoláson és az erőszakon túl".

A forradalom azért bukott meg, mert az amerikai média hatalma meggyőzte a leendő forradalmárokat, hogy fogadják el leigázásukat. A megoldás a hagyományos intézmények kiürítése, a lázadás ösztönzése, és az "információ és indoktrináció e nagy láncainak" átvétele. A kritikai elmélet erős fegyver, mert az intelligens és ambiciózus embereknek erkölcsi okot ad arra, hogy felforgassanak és átvegyenek minden intézményt, amelybe belépnek, és azt az ideológiai egyetértés érvényesítésének eszközévé változtassák. Mi több, még ha a kritikai elméletek hívei élvezik is a hatalmat, továbbra is lázadásként vagy az elit elleni küzdelemként tudják beállítani tetteiket, a "szövetséges" nyelvezetet használva arra, hogy igazolják az elnyomás őszintén brutális programját.

A baloldali hatalomátvétel mértékét nem lehet eltúlozni. Az egyetemet Marcuse képére alakították át. "A kritikai teoretikusok és szövetségeseik a bürokráciában az egyetemet olyanná tették, amit Marcuse "kezdeti forradalmi intézménynek" nevezett, amely - Marcuse szerint - a "kollektív tulajdon" mintájaként szolgálhat, és végre lehetővé teszi "az új érzékenységnek és az új tudatnak megfelelő valóság megteremtését"." A kritikai teoretikusok és szövetségeseik a bürokráciában. (50)

A sajtó is megbukott. Rufo úr azt írja, hogy a New York Times fiatal újságírói a kritikai elmélet hatására "generációs harcot" vívtak a lap és az írók szakszervezetének meglévő vezetése ellen, és a hagyományos munkaügyi aggályokat mellőzve agitáltak a sokszínűségi programok és baloldali ideológiai prioritások megvalósítása érdekében". (55) Rufo úr idézi Zach Goldberg kutatását arról, hogy "a kritikai elméletek szókincse gyorsan meghódította a lap nyelvi univerzumát", a rasszizmus és a fehér kiváltságok említései 2011 és 2019 között ugrásszerűen megnőttek, ami az amerikai politika jelentős átalakulásához vezetett.

Rufo úr szerint a mai DEI-aktivisták teljes mértékben az államtól függenek, és magának a rendszernek a részei. Ami az 1960-as évek elején támadott rendszert illeti, "Marcuse egyszer már panaszkodott a "totális adminisztráció nyelvére", amely "szinonimákban és tautológiákban" mozgott, és "immunissá tette magát az ellentmondással szemben" - írja. "Néhány évtizeddel később tanítványai már ezt a technikát a maguk javára fordították. A kritikai elméletek akadémiai programjának és a sokszínűség-képzés bürokratikus programjának összekapcsolásával a baloldali aktivisták felfedezték a képletet, amellyel kiterjeszthetik hatalmukat az egyetem egésze fölött"." (47)

Bár nem tárgyalja, de nagy szükség van egy jobboldali kritikai elméletre. Lehet, hogy Marcuse céljai perverzek voltak, de a kulturális termelés eszközeiről szóló elméletei a saját mozgalmának sikere által beigazolódtak. A közvéleményt lehet diktálni. A köztudat és egy társadalom legalapvetőbb erkölcsi előfeltételei megváltoztathatók egyszerűen az egyetemek, újságok és más fontos szervek személyzetének cseréjével. A baloldalnak igaza van abban, hogy a "kultúra megszüntetésére" törekszik. A konzervatívok és a régimódi liberálisok kudarca a radikálisok távoltartásában lehetővé tette, hogy az intézmények célja megforduljon, és saját pusztulásuknak szenteljék magukat.

Rufo úr nem tér ki rá, de a fehérség és az elnyomás összemosása vérszomjas fantáziákhoz vezetett sokaknál azok közül, akik a legszélsőségesebb következtetésekig vitték a kritikai elméletet. A baloldali terrorista csoport, a Weatherman Underground "hátborzongató gondolatkísérleteket folytatott, és azon elmélkedett, hogy vajon "minden jó forradalmár kötelessége-e megölni minden újszülött fehér csecsemőt", akik különben "az elnyomó faji berendezkedés részévé nőnének fel"." (30) Az FBI egyik informátora arról számolt be, hogy a csoport vezetősége már azon töprengett, hogy "25 millió embert kellene likvidálniuk ezekben az átnevelő központokban", ami egészen egyértelműen emberek megölését jelentette. (30)

Bár Herbert Marcuse a nem fehéreket potenciális forradalmi osztálynak tekintette, mégis egy széles értelemben vett univerzalista célt követett, amely elméletileg minden embert "felszabadít". A többi gondolkodó, akiket Rufo úr bemutatott, sokkal inkább a fajra összpontosított. Marcuse egyik tanítványa, Angela Davis a popkultúra ikonjává vált, mert kommunista volt, aki védelmezte az erőszakot a forradalmi ügyek támogatására. Az esküdtszék felmentette őt az 1970-es bírósági épület elleni támadásban való részvétel alól, amelyben négy ember meghalt. Az okok unalmasan ismerősnek tűnnek: az esküdtek enyhíteni akarták a faji bűntudatot. Rufo úr írja: "Az egyik esküdt a Black Power tisztelgést villantotta a tárgyalótermen kívüli közönségnek, és a riportereknek azt mondta: 'Azért tettem, mert azt akartam megmutatni, hogy azonosnak érzem magam a tömegben lévő elnyomott emberekkel. A tárgyalás alatt végig azt hitték, hogy mi csak egy fehér, középosztálybeli esküdtszék vagyunk. Ki akartam fejezni az együttérzésemet a küzdelmükkel". Később aznap este az esküdtek többsége részt vett egy rock and roll fesztiválon, hogy megünnepeljék a felmentést".
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 779
34 784
113
Angela Davis pályafutása a felmentő ítélet előtt és után többnyire az akadémiai életben telt, ahol kényelmesen utazott egyik munkahelyről a másikra erőszakos retorikája és az olyan személyiségek, mint Ronald Reagan kaliforniai kormányzó időnkénti visszautasítása ellenére. "Davis az elsők között érvelt amellett, hogy az elnyomás elleni küzdelemnek magában kell foglalnia a rasszizmus, a patriarchátus és a kapitalizmus elleni küzdelmet is" - írja Rufo úr. (102)

A Combahee River Collective Statement - egy fekete leszbikus csoport által 1970-ben kiadott dokumentum - "operacionalizálta Davis egységes elnyomási elméletét", és "megszületett az "identitáspolitika" kifejezés". Míg a férfiak által dominált forradalmi csoportok, mint a Fekete Párducok értelmetlen erőszakba és értelmetlen halálesetekbe torkolltak, addig Davis és a hozzá hasonló aktivisták "egy egyedülállóan nőies programot hoztak létre, amely az identitást, az érzelmeket, a traumát és a pszichológiai manipulációt állította politikai céljaik szolgálatába", "a baloldali politikát identitásalapú, terápiás törekvéssé alakítva át". (103)

Davis "le akarta rombolni az Egyesült Államok alapító mítoszait is, ami, úgy vélte, megteremti az alapot a faji uralom rendszerét fenntartó intézmények felforgatásához". (104) Eldridge Cleaver, a Soul on Ice (1968) című fekete szerzője, aki hírhedten védelmezte a fehér nők megerőszakolását mint forradalmi tettet, a The White Race and Its Heroes (A fehér faj és hősei) című esszéjében úgy érvelt, hogy a fehérek kulturális önbizalmának aláásása szükséges része ennek a felforgatásnak. Rufo úr idézi: "A fehérek új nemzedékei, akiket megdöbbentett az az elvetemült és aljas rekord, amelyet fajuk az elmúlt ötszáz évben a földgolyó arcára vésett, elutasítják a fehér hősök seregét, akiknek hősiessége a gyarmatosítás és az imperializmus dicstelen építményének felépítésében állt; hősök, akiknek karrierje a külföldi és hazai kizsákmányolás rendszerén nyugodott, amely a fehér felsőbbrendűség és a fehér faj nyilvánvaló végzetének mítoszában gyökerezik." (104) Egy ilyen eszmefuttatás megkülönböztethetetlen attól, amit ma a legtöbb állami iskolában és egyetemen egy tipikus történelemórán kínálnak, részben a "fekete tanulmányok" és más kurzusok robbanásszerű elterjedésének köszönhetően. Míg a fekete militáns csoportok politikai céljaik többségében kudarcot vallottak, sikerrel jártak abban, hogy országszerte ilyen programokat hoztak létre az egyetemeken, amelyek nemcsak propagálták eszméiket, hanem felbecsülhetetlen értékű finanszírozási és mecénási forrást jelentettek.

Ennek nagy része egyszerűen annak a kiterjesztése, amit Paulo Freire, egy brazil akadémikus tanított Az elnyomottak pedagógiájában (1968). "Freire pedagógiáját arra a politikai meggyőződésre alapozza, hogy a kapitalizmus rabszolgasorba taszította a lakosságot és "elaltatta" a világ elnyomottjait egy sor mítosszal: a mítosz, hogy az elnyomó rend "szabad társadalom"; "a mítosz, hogy minden ember szabadon dolgozhat, ahol akar"; "a mítosz, hogy ez a rend tiszteletben tartja az emberi jogokat"; "a magántulajdon mítosza, mint a személyes emberi fejlődés alapfeltétele"; "az elitek jótékonyságának és nagylelkűségének mítosza"." Az elit "a szabad társadalom". (145) Az ilyen nézetek hegemón szerepet játszanak a nevelési iskolákban, annak ellenére (vagy talán éppen azért), hogy "Freire Az elnyomottak pedagógiájában kifejezetten racionalizálta az erőszakot, és védelmébe vette az olyan erőszakos forradalmárokat, mint Lenin, Sztálin, Castro és Mao, akik akár 90 millió halottat is maguk mögött hagytak". (149)


Rufo úr rámutat, hogy Paulo Freire elméletei nem csak a közoktatási rendszerben terjedtek el, hanem drámai módon bővítették a követők potenciális pártfogói bázisát, így a kritikai teoretikusok egyszerre kaptak fegyvert az ideológia érvényesítésére és munkahelyteremtő programot. Olyan területeket idézve, ahol ezek az elméletek gyökeret vertek, azt írja: "Bissau-Guineától a kaliforniai gettóig Freire elméletei soha nem eredményezték a gyakorlati készségek, például az olvasás és az írás értelmes javulását", hanem csupán "könyörtelen kritikai funkciót" biztosítottak, nem pedig "érdemi alternatívát". Lehetne azzal érvelni, hogy nem ez a lényeg. Ezek az elméletek erkölcsi igazolást és anyagi jutalmat biztosítanak a híveiknek, így biztosítva sikerüket. Emellett, ha a nem fehér diákok nem tudnak tudományos teljesítményt nyújtani, arra is van mentség - a kapitalizmus és a rasszista elnyomás. A büntetés a lényeg, nem a siker. "Az ideális az, hogy a történelemben büntetjük őket, nem pedig a képzeletben" - mondta Freire. "Az eszmény az, hogy legyőzzük gyengeségünket és tehetetlenségünket azzal, hogy többé nem foglalkozunk azzal, hogy megbüntessük az igazságtalanok lelkét, hogy "bűntudat kiáltásokkal vándoroljanak". Éppen azért, mert a kegyetlen ember élő, tudatos testének kell sírnia, a társadalomban kell megbüntetnünk őket". (170)


A baloldali feltevés, miszerint az emberi tudat azért létezik, hogy "megtervezzük", központi jelentőségű helyzetünk megértéséhez. A faji hovatartozás talán a legfontosabb része ennek, mert a kritikai teoretikusok a fehérséget az elnyomással kapcsolják össze. Bár a faj feltehetően csak egy társadalmi konstrukció, a fehéreket mégis "megfertőzik" a különböző pszichológiai gonoszságok. Rufo úr idézi Barbara Applebaumot, a Being White, Being Good (2010) című könyv szerzőjét: "A fehér létmódoktól elválaszthatatlan rendszerszintű fehér kiváltságok révén minden fehér érintett a rendszerszintű faji igazságtalanság termelésében és reprodukálásában". Idéz egy másik kritikus pedagógus-párost, akik azt írják: "Nagy lépés lenne, ha a fehérek beismernék, hogy rasszisták vagyunk, és aztán elgondolkodnának azon, hogy mit tegyenek ellene". (175)

A nyilvánvaló következtetés az, hogy tegyünk bármit, amit a szakértők mondanak, ami - elég kényelmes módon - szinte korlátlan hatalmat adna nekik. Ez a nézet a baloldal legmagasabb szintjein mainstream. Ahogy Jackson bíró a Legfelsőbb Bíróság nemrégiben hozott pozitív diszpozíciójával szembeni különvéleményében kijelentette: "Az egyetlen kiút ebből a mocsárból [a faji egyenlőtlenségekből] - mindannyiunk számára - az, hogy szemrebbenés nélkül nézzük a faji egyenlőtlenségeket, majd megtesszük, amit a bizonyítékok és a szakértők mondanak nekünk, hogy kiegyenlítsük az esélyeket, és együtt meneteljünk előre, közösen törekedve arra, hogy minden amerikai számára valódi egyenlőséget érjünk el". Természetesen, ha az egyenlő védelem és az alkotmányos normák másodlagossá válnak a "valódi egyenlőség" állítólagosan kívánatos céljával kapcsolatos szakértői tanácsokhoz képest, akkor a jog lényegében már nem létezik valódi értelemben.

A kritikai fajelmélet pontosan ezt szorgalmazza, amikor a jogról van szó. Az itt bemutatott kulcsgondolkodó Derrick Bell ügyvéd és polgárjogi aktivista, aki a kritikai fajelmélet egyik legbefolyásosabb megalapítója lett. Szerinte az alkotmány nem egy "megszentelt dokumentum", hanem egyszerűen csak egy eszköz a fehérek befektetéseinek védelmére, beleértve a földet és a rabszolgákat is. (223) Valójában minden, amit Amerika tett, még az olyan cselekedetek is, mint az Emancipációs Kiáltvány, egyszerűen cinikus lépések voltak a fehér érdekek védelmében, és minden fekete siker végső soron a fehér elit érdekeit szolgálta. Soha semmilyen előrelépés nem lehetséges, így táplálva Bell végtelen neheztelését. (229) Rufo úr pontosan írja, hogy Bell "fétist csinált a fehér gonoszságból és a fekete kétségbeesésből". Bárcsak megértenék a fehér konzervatívok, hogy ez a recepció tipikus.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 779
34 784
113
Bár a kritikai fajelmélet az egyetemeken kezdődött, láthatjuk, hogy a faji ellenérzés ma már mainstream, a filmek, tévéműsorok, sőt még a reklámok felirata is. Rufo úr azt állítja, hogy az elmélet "a faji kérdéseknek a marxista elmélet alapstruktúráira való majdnem tökéletes átültetése". Ebben az átültetésben, írja: "'Fehér felsőbbrendűség' helyettesíti a 'kapitalizmust' mint totalizáló rendszert. A 'fehér és fekete' a 'burzsoázia és proletariátus' mint 'elnyomó és elnyomott' helyébe lép. Az 'abolicion' a 'forradalom' mint a 'felszabadítás' módszere helyébe lép."" (234)

Bár egyeseknek talán nem tetszik a kulturális marxizmus kifejezés, lényegében ez a kritikai fajelmélet. Valójában még a marxizmusnál is rosszabb. Míg a marxizmus legalább racionális és tudományos igyekezett lenni, addig a kritikai fajelmélet "ködös ismeretelméleti alapja" a törvényt, az objektivitást, sőt még a tudás keresését is értelmetlenné teszi. "[A] személyes támadás objektív valósággá válik; a bizonyítékok átadják helyüket az ideológiának; [és] az ideológia az intellektuális tekintély alapjaként a racionalitás helyébe lép". (236)

Henry Louis Gates Jr. fekete tudós, aki nem konzervatív, egy 1993-as New Republic-cikkében egyfajta kritikai elméletet alkalmazott a jogi tanszékek kritikai fajelméleti teoretikusai ellen:

[A kritikai fajelméleti teoretikusok] egy kiváltságos osztály tagjai voltak, jelentős intézményi támogatással. Az intézményekhez fordulhattak a "gyűlöletbeszéd" elleni védelemért, mert tudták, hogy az intézmények valószínűleg melléjük állnak. A fajkritikus teoretikusok az "áldozat" identitásukat használták fel arra, hogy kihasználják az elnyomott kisebbség erkölcsi erejét, miközben valójában egy olyan ideológiai többséget képviseltek, amely saját hatalmát igyekezett megszilárdítani. (246)

Ez a kritika erőteljes, de nem tett semmit a kritikai fajelmélet hegemóniájának elmozdítása érdekében a jogi egyetemeken és általában az akadémiai életben. Talán a legjobb módja annak, hogy a kritikai elméletet ne a világ megértésének módjaként, hanem a hatalom kiépítésének hatékony politikai technológiájaként tekintsük. Becsületükre legyen mondva, a kritikai elméletírók sosem zárkóztak el a valóságtól, hogy elképzeléseik a hatalom építéséről szólnak, nem pedig egyszerűen filozofálnak.

Mit támogat Rufo úr konkrétan az ellenforradalomban? Legjobb esetben is csak egy részleges útitervet ad nekünk. A DEI hatalmának forrásait illetően gyakorlatiasan fogalmaz, megjegyezve, hogy "a kritikai ideológiák az állam teremtményei, amelyeket a köz teljes mértékben támogat a közvetlen finanszírozás, az egyetemi hitelprogramok, a bürokratikus foglyul ejtés és a polgárjogi szabályozó apparátus révén". (270) Azt állítja, hogy "a munkásosztály ma sokkal forradalomellenesebb, mint a felfordulás során bármikor. Az egyszerű állampolgárok látták az elit ideológiájának közpolitikaként történő következményeit". (274) Mivel ezek az ideológiák nem tudnak pozitív eredményeket felmutatni, sebezhetőnek tartja őket.

Ez talán önámítás. Rufo úr felvázolja a baloldali visszaéléseket olyan városokban, mint Seattle és Portland, egy hosszabb fejezetet szentelve a Seattle-i Capitol Hill Autonóm Zóna (CHAZ) kísérletnek. Az ilyen túlkapások azonban nem szorították ki a baloldali hatalmat ezekben a városokban. Míg a baloldaliaknak néhány területen vissza kellett vonulniuk a "rendőrség defundálásától", az olyan városok, mint San Francisco és Minneapolis a növekvő bűnözés ellenére is megbízhatóan baloldaliak maradnak. Chicago a növekvő bűnözésre válaszul még liberálisabbá vált. A "biztonság" és a "trauma" nyelvezetét sikeresen használták az internet cenzúrázására.

"A csúnya titok az, hogy a radikális baloldal nem tudja pótolni azt, amit elpusztít" - írja Rufo úr. (274) Ha azonban a pusztítás a lényeg, akkor a baloldalnak nem kell pótolnia azt, amit elpusztít. A meglévő rendszer hatékony módja annak, hogy igazolja a kulcsfontosságú intézmények feletti uralmat, pártfogást biztosít a követőknek és kizárja az ellenségeket. A szervezett kisebbség mindig győzni fog a szervezetlen többség felett. Az amerikai jobboldal nem egyesül egy ügy mögött, ahogyan a baloldal a "gyűlölet" ellen.

Rufo úr azt vádolja, hogy a "felszabadítás" logikus következménye a nihilizmus. Ez igaz lehet, de a méltányosság követelésének utópisztikus célja évszázadokon át erkölcsileg meggyőzőnek bizonyult, és a legdurvább felfordulásokat is igazolta. Kevesen tanulnak a túlkapásokból, de ha a média fölött rendelkezünk, nem is kell. Marcuse és más kritikai teoretikusok valóban sokat taníthatnak nekünk, de elméleteik hatékonyabban vonatkoznak az általa és tanítványai által felépített ellenőrzési rendszerre, valamint arra, ahogyan az anyagi jólét "elaltatja" a fehéreket, hogy elfogadják a kiszorítást, a leigázást és a megaláztatást.
"Az igazság az, hogy a fél évszázados becsmérlés ellenére a legtöbb amerikai még mindig hisz a Nyilatkozatban, valamint a szabadság és egyenlőség ígéretében" - írja Rufo úr. (279) Ez azonban lehet, hogy a probléma része. Nincs olyan forgatókönyv, amelyben a "szabadság" és az "egyenlőség", nemhogy a "méltányosság" összeegyeztethető lenne. Az alapítók valóban hittek a faji hovatartozásban, és korabeli kifejezéssel élve fehér nacionalisták voltak. Amerika valóban egy nemzet volt, egy fehér nemzet, amely győzedelmeskedett más nemzetek felett, és olyan rendet hozott létre, amelyből ma is hasznot húzunk. Ha elfogadjuk azt a feltevést, hogy a rendszernek univerzalistának, "színvaknak" és "antirasszistának" kell lennie, akkor azt kockáztatjuk, hogy ugyanazokat az egalitárius impulzusokat bátorítjuk, amelyek idáig vezettek bennünket.

Természetesen a konzervatív bölcsesség kezdete annak felismerése, hogy nem szabad megpróbálni "immanenssé tenni az eszkatont" (azaz a mennyet a földre hozni). Ez lehetetlen, és csak még több szenvedéshez vezet. Rufo úr tudja ezt. Ha azonban egyetértünk a baloldaliakkal abban, hogy mi is "szabadságot és egyenlőséget" akarunk, és hogy csak az eszközökről nem értünk egyet, a fiatalok, befolyásolhatóak és idealisták ahhoz az oldalhoz fognak csatlakozni, amelyik könnyű válaszokat és legalább a végső győzelem lehetőségét ígéri.

Egy sokkal konzervatívabb korban az 1776-os amerikai mitológia nem tudta megakadályozni, hogy a Rufo úr által leírt gondolkodók alig-alig ellenállás nélkül, könnyedén meghódítsák az amerikai intézményeket. Ugyanez a hitvallás nem valószínű, hogy inspirálni fogja azt az áldozatvállalást és elkötelezettséget, amely ahhoz szükséges, hogy visszaszorítsa ezeket a gondolkodókat. A fehéreknek fehérekként kell összefogniuk, hogy visszaszerezzék születési jogukat, nem pedig olyan eszmékre és szimbólumokra hivatkozni, amelyekben amúgy is kevesen hisznek. A "színvak" polgári meritokráciára való törekvést a második világháború óta folytatják szerte a nyugati világban, és a végállapotban lévő önutálatra hajlamos, öngyilkos civilizáción kívül nem sok mindent tudnak felmutatni.