Társadalmi folyamatok

Mi kell ahhoz, hogy a keresztényeket végre ne megvesse a világ magát fejlettnek mondott része, hanem támogassa?

„Tegnap, pünkösd ünnepe volt. A kereszténység 3. legszenetebb ünnepe, mikor a Szentlélek kiáradását ünnepeljük. Ugyanezen a napon, a nigériai Owo városában egy fegyveres csoport 50 embert meggyilkolt és legaláb 100-at megsebesített. A világ mégis csendes. Csendes, hiszen csupán keresztényekről van szó. A keresztény életek nem számítanak?! A halottak közt vannak gyerekek is, de egy friss házaspár is. Tragédia. Mit tesz a világ?! Hallgat. Lehoznak ugyan pár cikket, de ennyi.

Hazánk azonnali, 10 millió forintos segélyt küld a helyi egyháznak. A pénz ugyan nem hozza vissza a halottakat, de segíthet még azokon, akik élnek és kórházi ellátásra szorulnak. Az adományt a kormány a Hungary Helps programon keresztül valósítja meg.

Mi kell még ahhoz, hogy a világ (vagy legalább annak nyugati fele) elismerje, hogy a kereszténység a legüldözöttebb vallás a világon?! Mi kell ahhoz, hogy a keresztényeket végre ne megvesse a világ magát fejlettnek mondott része hanem támogassa?!

Együttérzésem a szenvedőkkel, részvétem a gyászolókkal. Imáimba foglalom őket.”
 
Tegnap vettem használtan egy basszusgitár-erősítőt. 1987-es, nyugatnémet gyártmány, a Dynacord terméke. Olyan színvonalú mérnöki munka és kivitelezés, amihez foghatót ma alig találni, vagy csak drágán. Jó vétel volt, imádom.

Gondoltam, utánanézek, hogy mennyibe került a maga idejében. 2740 nyugatnémet márka volt a cucc, ami akkori hivatalos árfolyamon 65.000 forintnak felel meg, ami 10 havi magyar átlagfizetés volt. (De ez a cucc német viszonylatban is drága volt.)

Az 1987-es 65.000 forint mai vásárlóértéke 1.8 millió (!) forint körül alakul, ami nettóban számítva kb. 6,3 havi átlagbér.

Én nyolcvanezret adtam érte, szinte gyári állapotban van. Ugyanennyiért ma csak minősíthetetlen kínai szarokat kapni újonnan. Ez szomorú, de igazságtalan össazehasonlítás, mert ha az 1,8m-t veszem alapul, akkor abból 2-3 ilyen színvonalú holmit vehetnék.

Szóval van fejlődés, na. Basszuserősítőben számolva legalábbis. :)
 
Egy kis orientáció a Világgazdasági Fórumtól:


Nájsz! Szép találat.
Ezt is megértük: Arisztotelész kuka, nem kell se’ kényelem, se’ értelmes cél, a jó élet kulcsa lehet akár a háború, a betegség és a terméketlenség megtapasztalása.

Crucially, an experience doesn’t have to be fun in order to qualify as psychologically enriching. It might even be a hardship. Living through war or a natural disaster might make it hard to feel as though you’re living a particularly happy or purposeful life, but you can still come out of the experience with psychological richness. Or you might encounter less dramatic but nonetheless painful events: infertility, chronic illness, unemployment.

Most már csak azt nem tudom, hogy akkor milyen az a nemjó - vagy urambocsá’: rossz - élet.
Ez ám az újbeszél.
 
És a futárt meg se büntették. Komolyan, egy vicc az igazságszolgáltatás. Ráüt a kocsikra, közúton garázdálkodik, de az autóst kell büntetni, mert az a közellenség.
Nem ütött rá. Az másik eset volt.
Az autós annyira közellenség, hogy ingyen parkolás jár neki, lakó alanyi jogon, meg aratamogatott benzin...

En a munkaba járó környezetbarát bringamra 0 támogatást kapok.

Ki is akkor a közellenség?
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: fip7 and endre
Nem ütött rá. Az másik eset volt.
Az autós annyira közellenség, hogy ingyen parkolás jár neki, lakó alanyi jogon, meg aratamogatott benzin...

En a munkaba járó környezetbarát bringamra 0 támogatást kapok.

Ki is akkor a közellenség?
Másik eset? Konkrétan a cikk címe írja, hogy a kocsijára ütött a futár, az indította a konfliktust...

A többi meg: szignálozás, hogy milyen zöld vagy, hogy bebiciklizel a céghez, ahol az autósoknak terveztek környezetszennyező infrastruktúrát?

A belvárosi kerületek sajátságos politikáját vicces az egész ország összes autósának adott juttatásként előadni. Az átámogatott benzin egy ideiglenes, és szerintem is elhibázott dolog. Akkor már az E10-ez kéne eltörölni.

A megduplázott cégautó adó, a súlyadó, a kötelező felelősség biztosítás, ezek mind az autósoknak olyan előnyei a kerékpározáshoz képest, amik miatt irigykedhetünk rájuk. És ha üti az autó tetejét, akkor az autóst büntetik meg, ha utána megy. Le kell nyelni, a kerékpárosok bármit megtehetnek ebben az országban. Szerintem meg az autót ütögető kerékpárosokat hátravinni, agyonlőni, hoyg egy tanult kollégát idézzek. Vagy az autóba épített rakétavetővel kilőni őket, ha szabálytalankodnak, például piroson mennek át!
 
A megduplázott cégautó adó, a súlyadó, a kötelező felelősség biztosítás, ezek mind az autósoknak olyan előnyei a kerékpározáshoz képest, amik miatt irigykedhetünk rájuk.
Köhh... ÁFA ... Köhh. Egy új autónál az nem elhanyagolható mennyiségű adópénz.

És ha üti az autó tetejét, akkor az autóst büntetik meg, ha utána megy. Le kell nyelni, a kerékpárosok bármit megtehetnek ebben az országban. Szerintem meg az autót ütögető kerékpárosokat hátravinni, agyonlőni, hoyg egy tanult kollégát idézzek. Vagy az autóba épített rakétavetővel kilőni őket, ha szabálytalankodnak, például piroson mennek át!
Én hasonlókon gondolkodom, amikor a 11-esen márciustól novemberig kerülgetem a feszülősgatyás sportembereket.
Akik, ha csapatosan rajzanak, sokszor egymás MELLETT tekernek.
Néha belegondolok, hogy ha a piszlicsáré versenygumijuk hirtelen defektes lenne az ótvar minőségű útfelületen, és épp a kocsim előtt hasalnak el, vajon mi történne...
 
Én hasonlókon gondolkodom, amikor a 11-esen márciustól novemberig kerülgetem a feszülősgatyás sportembereket.
Akik, ha csapatosan rajzanak, sokszor egymás MELLETT tekernek.
Néha belegondolok, hogy ha a piszlicsáré versenygumijuk hirtelen defektes lenne az ótvar minőségű útfelületen, és épp a kocsim előtt hasalnak el, vajon mi történne...

Mennél a böribe, ha átmész rajta... mert meg kellett volna tudjál állni a jog szerint.
 
  • Dühítő
Reactions: cirqle