Társadalmi folyamatok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Mi kell ahhoz, hogy a keresztényeket végre ne megvesse a világ magát fejlettnek mondott része, hanem támogassa?

„Tegnap, pünkösd ünnepe volt. A kereszténység 3. legszenetebb ünnepe, mikor a Szentlélek kiáradását ünnepeljük. Ugyanezen a napon, a nigériai Owo városában egy fegyveres csoport 50 embert meggyilkolt és legaláb 100-at megsebesített. A világ mégis csendes. Csendes, hiszen csupán keresztényekről van szó. A keresztény életek nem számítanak?! A halottak közt vannak gyerekek is, de egy friss házaspár is. Tragédia. Mit tesz a világ?! Hallgat. Lehoznak ugyan pár cikket, de ennyi.

Hazánk azonnali, 10 millió forintos segélyt küld a helyi egyháznak. A pénz ugyan nem hozza vissza a halottakat, de segíthet még azokon, akik élnek és kórházi ellátásra szorulnak. Az adományt a kormány a Hungary Helps programon keresztül valósítja meg.

Mi kell még ahhoz, hogy a világ (vagy legalább annak nyugati fele) elismerje, hogy a kereszténység a legüldözöttebb vallás a világon?! Mi kell ahhoz, hogy a keresztényeket végre ne megvesse a világ magát fejlettnek mondott része hanem támogassa?!

Együttérzésem a szenvedőkkel, részvétem a gyászolókkal. Imáimba foglalom őket.”
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Tegnap vettem használtan egy basszusgitár-erősítőt. 1987-es, nyugatnémet gyártmány, a Dynacord terméke. Olyan színvonalú mérnöki munka és kivitelezés, amihez foghatót ma alig találni, vagy csak drágán. Jó vétel volt, imádom.

Gondoltam, utánanézek, hogy mennyibe került a maga idejében. 2740 nyugatnémet márka volt a cucc, ami akkori hivatalos árfolyamon 65.000 forintnak felel meg, ami 10 havi magyar átlagfizetés volt. (De ez a cucc német viszonylatban is drága volt.)

Az 1987-es 65.000 forint mai vásárlóértéke 1.8 millió (!) forint körül alakul, ami nettóban számítva kb. 6,3 havi átlagbér.

Én nyolcvanezret adtam érte, szinte gyári állapotban van. Ugyanennyiért ma csak minősíthetetlen kínai szarokat kapni újonnan. Ez szomorú, de igazságtalan össazehasonlítás, mert ha az 1,8m-t veszem alapul, akkor abból 2-3 ilyen színvonalú holmit vehetnék.

Szóval van fejlődés, na. Basszuserősítőben számolva legalábbis. :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 448
20 680
113

Szóval a közúton allatkodas es garazdasag ennyit ér.
Ettől biztosan rend lesz...
És a futárt meg se büntették. Komolyan, egy vicc az igazságszolgáltatás. Ráüt a kocsikra, közúton garázdálkodik, de az autóst kell büntetni, mert az a közellenség.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 855
6 263
113
Egy kis orientáció a Világgazdasági Fórumtól:


Nájsz! Szép találat.
Ezt is megértük: Arisztotelész kuka, nem kell se’ kényelem, se’ értelmes cél, a jó élet kulcsa lehet akár a háború, a betegség és a terméketlenség megtapasztalása.

Crucially, an experience doesn’t have to be fun in order to qualify as psychologically enriching. It might even be a hardship. Living through war or a natural disaster might make it hard to feel as though you’re living a particularly happy or purposeful life, but you can still come out of the experience with psychological richness. Or you might encounter less dramatic but nonetheless painful events: infertility, chronic illness, unemployment.

Most már csak azt nem tudom, hogy akkor milyen az a nemjó - vagy urambocsá’: rossz - élet.
Ez ám az újbeszél.
 
M

molnibalage

Guest
És a futárt meg se büntették. Komolyan, egy vicc az igazságszolgáltatás. Ráüt a kocsikra, közúton garázdálkodik, de az autóst kell büntetni, mert az a közellenség.
Nem ütött rá. Az másik eset volt.
Az autós annyira közellenség, hogy ingyen parkolás jár neki, lakó alanyi jogon, meg aratamogatott benzin...

En a munkaba járó környezetbarát bringamra 0 támogatást kapok.

Ki is akkor a közellenség?
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: fip7 and endre

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 448
20 680
113
Nem ütött rá. Az másik eset volt.
Az autós annyira közellenség, hogy ingyen parkolás jár neki, lakó alanyi jogon, meg aratamogatott benzin...

En a munkaba járó környezetbarát bringamra 0 támogatást kapok.

Ki is akkor a közellenség?
Másik eset? Konkrétan a cikk címe írja, hogy a kocsijára ütött a futár, az indította a konfliktust...

A többi meg: szignálozás, hogy milyen zöld vagy, hogy bebiciklizel a céghez, ahol az autósoknak terveztek környezetszennyező infrastruktúrát?

A belvárosi kerületek sajátságos politikáját vicces az egész ország összes autósának adott juttatásként előadni. Az átámogatott benzin egy ideiglenes, és szerintem is elhibázott dolog. Akkor már az E10-ez kéne eltörölni.

A megduplázott cégautó adó, a súlyadó, a kötelező felelősség biztosítás, ezek mind az autósoknak olyan előnyei a kerékpározáshoz képest, amik miatt irigykedhetünk rájuk. És ha üti az autó tetejét, akkor az autóst büntetik meg, ha utána megy. Le kell nyelni, a kerékpárosok bármit megtehetnek ebben az országban. Szerintem meg az autót ütögető kerékpárosokat hátravinni, agyonlőni, hoyg egy tanult kollégát idézzek. Vagy az autóba épített rakétavetővel kilőni őket, ha szabálytalankodnak, például piroson mennek át!
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 099
50 362
113
A megduplázott cégautó adó, a súlyadó, a kötelező felelősség biztosítás, ezek mind az autósoknak olyan előnyei a kerékpározáshoz képest, amik miatt irigykedhetünk rájuk.
Köhh... ÁFA ... Köhh. Egy új autónál az nem elhanyagolható mennyiségű adópénz.

És ha üti az autó tetejét, akkor az autóst büntetik meg, ha utána megy. Le kell nyelni, a kerékpárosok bármit megtehetnek ebben az országban. Szerintem meg az autót ütögető kerékpárosokat hátravinni, agyonlőni, hoyg egy tanult kollégát idézzek. Vagy az autóba épített rakétavetővel kilőni őket, ha szabálytalankodnak, például piroson mennek át!
Én hasonlókon gondolkodom, amikor a 11-esen márciustól novemberig kerülgetem a feszülősgatyás sportembereket.
Akik, ha csapatosan rajzanak, sokszor egymás MELLETT tekernek.
Néha belegondolok, hogy ha a piszlicsáré versenygumijuk hirtelen defektes lenne az ótvar minőségű útfelületen, és épp a kocsim előtt hasalnak el, vajon mi történne...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 598
36 976
113
Én hasonlókon gondolkodom, amikor a 11-esen márciustól novemberig kerülgetem a feszülősgatyás sportembereket.
Akik, ha csapatosan rajzanak, sokszor egymás MELLETT tekernek.
Néha belegondolok, hogy ha a piszlicsáré versenygumijuk hirtelen defektes lenne az ótvar minőségű útfelületen, és épp a kocsim előtt hasalnak el, vajon mi történne...

Mennél a böribe, ha átmész rajta... mert meg kellett volna tudjál állni a jog szerint.
 
  • Dühítő
Reactions: cirqle
Status
Not open for further replies.