<i>"Orvostudomány meg masszívan reál. Itt nagyot tévedtél most!"</i>
Szerintem Reál és Humán is egyben, pont, mint az én szakmám a politika tudomány. De elfogadom a véleményed, bele illik a reálba is.![]()

 Az persze elvitathatatlan, hogy nagyon sokat fejlődtek a magatartástudományok (ahogy más humán tudományok is) - amióta átvették és megtanulták használni a reáltudományok módszertanát. 
 ), polgármester, képviselő stb... Olyan ez mint a katonaságnál ha valakinek megy a tudomány akkor ottmarad a hardware mellet míg akinek nem abból lehet a vízfej, a belső elhárítás, ilyesmi... 
 És ez rohadt nagy különbség...)Az oktatásra vissza térve.
Az oktatás színvonalát szerintem úgy lehetne a legjobban emelni, ha újra visszatérne a szegregáció, és a 6+6 osztályos osztás.
Első 6-ban csak az írás, olvasás, alapműveletek és a tudás szint felmérése.
Középszinten pedig már szegregáltan menne az oktatás.
Lennének Reál és Humán csoportok, és ezeken belül lenne 3 szint.
Alap, Közép, Felső.
Alap szint menne segéd munkás szakmákra,
Középszint menne technikumba (érettségi+szakma),
Felső szint menne egyetemre.
Így szerintem mindenki a saját szellemi szintjének megfelelő oktatást kapna. Ezzel nőhetne az oktatás hatékonysága, és a tanulók eredményessége. Szerintem.

Ha már fentebb szóba került az oktatás:
A legutóbbi, 2012-es PISA-vizsgálatból az derült ki, hogy<b> minden ötödik diák funkcionális analfabétaként hagyja ott az alapképzést</b>. A romló eredmények oka az, hogy a gyengébben teljesítők értek el még rosszabb eredményeket. E diákok tudása nem éri el azt a szintet, ami a továbbtanuláshoz, bármiféle szakmai képzéshez és így a munkaerőpiacra jutáshoz szükséges.
http://hvg.hu/plazs/20140908_irastudatlansag_elleni_kuzdelem_vilagnap
 És ez rohadt nagy különbség...)"
"</i>
Nem politikus, hanem politológus vagyok.
...
 A kettő között annyi a különbség, hogy a természet mindig betartatja a saját törvényeit, ellentétben az emberrel. Viszont ha te orvosként megszegsz egy olyan törvényt amit nem is ismersz, és ezt az állam számon kéri rajtad, akkor ugyanúgy megszívtad, mintha természeti törvényt nem tartanál be. Ne a magyar "következmények nélküli ország" legyen a kiindulási alap...
 A fizika törvényei alól nincs kibúvó.Most te azt akarod mondani, hogy aki a közügyeket intézi az mind léhűtő? (van aki igen) Gondolom elképzelni sem tudod, hogy a közügyek intézése is szakértelmet kíván...

A haderőnél a bürokraták és a belső elhárítás tényleg nem fontos... ukránoknál is jól megy nélkülük a háború... (Irónia volt)
 Ha nem megy akkor nincs választásod, marad a bürokrácia, vízfej, belső elhárítás...Jó pár ilyen 6 osztályos gimis (jelenlegi/volt) egyént ismerek, eddig még senki nem panaszkodott.
Viszont azon érdemes elgondolkodnod, hogy ki van rosszabb hatással egy 12 éves gyerekre:
1. Egy 18 éves végzős gimnazista.
2. Egy 7. osztályos 18 éves "tanuló".
Ha nekem nem hiszel menj be egy 8 osztályos általános iskolába, és kérdezd körbe , hogy mennyi 16-18 éves tanulójuk van.
 Csak mert van néhány idősebb tanuló az általános iskolákban is ezért nyugodtan tegyük be a pici gyerekeket a hatosztályos gimibe ahol még több van? Mert ezt mondtad. 
 Csak kötözködöm, értettem hogy mit akartál mondani. 
 Azt, hogy bőven van idősebb tanuló az általános iskolákban is. Épp elég nagy baj az, amit meg kellene oldani és nem pedig intézményesíteni.
 Tudom, mert én is egy voltam közülük. De azt be kell ismerni, hogy ezek az okostojás gyerekek később hiányoztak a többi középfokú tanintézményből. És ha ezt a hatosztályos rendszert vezetnék be a többség számára akkor az imént említett szelekciós előnyüket is elvesztenék. Emlékeim szerint a dolog kísérleti jellege miatt is úgy vigyáztak ránk mint a hímes tojásra. És nagyon boldogan gondolok vissza a velünk anyáskodó 18 éves lányokra. 
 De ezzel együtt sem erőltetném a sokéves képzéseket, részben pont a diákok közti generációs szakadék, részben meg mert így a tanterv változásai csak sok év alatt futhatnak át a rendszeren. 
"
Épp elég nagy baj az, amit meg kellene oldani és nem pedig intézményesíteni.
 A feleségem unokahúgát 5-ik osztályban felmentették matematikából. Többet nem kellett vizsgákat írnia és jegyet sem kapott. az órákat végigülte persze. Ez folytatódott szakmunkásban is.  Meg csinálta a szakmunkás vizsgát, felnőtt kikupált ember lett. 
http://pornofuggoseg.blog.hu/2014/09/12/ezert_is_noiesedtek_el_a_mai_ferfiak

http://pornofuggoseg.blog.hu/2014/09/12/ezert_is_noiesedtek_el_a_mai_ferfiak
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..