Társadalmi folyamatok

Négy emler 1-1 AK47-essel olyan szépen tudta volna őket terelgetni, mint egy Boreder Collie a nyájat.
 
Ha már fentebb szóba került az oktatás:
A legutóbbi, 2012-es PISA-vizsgálatból az derült ki, hogy minden ötödik diák funkcionális analfabétaként hagyja ott az alapképzést. A romló eredmények oka az, hogy a gyengébben teljesítők értek el még rosszabb eredményeket. E diákok tudása nem éri el azt a szintet, ami a továbbtanuláshoz, bármiféle szakmai képzéshez és így a munkaerőpiacra jutáshoz szükséges.
http://hvg.hu/plazs/20140908_irastudatlansag_elleni_kuzdelem_vilagnap
 
<i>"Orvostudomány meg masszívan reál. Itt nagyot tévedtél most!"</i>

Szerintem Reál és Humán is egyben, pont, mint az én szakmám a politika tudomány. De elfogadom a véleményed, bele illik a reálba is. :-)

Az orvostudomány inkább reál. Belső infó. :)
Természetesen elválaszthatatlan része a humán, de attól csak az gyógyul meg aki előtte sem volt beteg. :) Az persze elvitathatatlan, hogy nagyon sokat fejlődtek a magatartástudományok (ahogy más humán tudományok is) - amióta átvették és megtanulták használni a reáltudományok módszertanát. :)

Politikusként pedig csak azokkal az orvosokkal kerülsz munkakapcsolatba akik már csak a szövegelésben, retorikában jók és különböző okok miatt a reál részében már el is veszthették a fonalat. Ami sokakkal előfordulhat mert rengeteget kell tanulni és ismételni gyakorlatilag minden nap egészen a megváltó nyugdíjig. Ez pedig masszív biofizika, biokémia, mikrobiológia és a többi klasszikus és erre még rájön napjainkban az IT. Idővel elavulhat az ember tudása és akkor vagy béna orvos lesz vagy keres mást. Természetgyógyász ( akinek nem megy a gyógyszertan :D ), polgármester, képviselő stb... Olyan ez mint a katonaságnál ha valakinek megy a tudomány akkor ottmarad a hardware mellet míg akinek nem abból lehet a vízfej, a belső elhárítás, ilyesmi...

(Megjegyzem a humán doktor jogászok alkotta törvények nem olyanok mint a reál tudományok természeti törvényei, csak mímelik azt. A fizika törvényei akkor is működnek ha nem tudunk róla, a jogszabályok meg akkor sem ha ki vannak hirdetve. :) És ez rohadt nagy különbség...)


Az oktatásra vissza térve.

Az oktatás színvonalát szerintem úgy lehetne a legjobban emelni, ha újra visszatérne a szegregáció, és a 6+6 osztályos osztás.
Első 6-ban csak az írás, olvasás, alapműveletek és a tudás szint felmérése.
Középszinten pedig már szegregáltan menne az oktatás.
Lennének Reál és Humán csoportok, és ezeken belül lenne 3 szint.
Alap, Közép, Felső.
Alap szint menne segéd munkás szakmákra,
Középszint menne technikumba (érettségi+szakma),
Felső szint menne egyetemre.
Így szerintem mindenki a saját szellemi szintjének megfelelő oktatást kapna. Ezzel nőhetne az oktatás hatékonysága, és a tanulók eredményessége. Szerintem.

Ha 6+6 év oktatással érnének a középiskola végére akkor azt semmiképp nem javasolnám. Én is hatosztályos gimnáziumba jártam és szerintem semmi keresnivalója egy pici 11-12 éves gyereknek a 18 éves fiatal felnőttek mellett. Egy hosszú kamaszkor jelenti a hatalmas szakadékot közöttük. :)
 
Ha már fentebb szóba került az oktatás:
A legutóbbi, 2012-es PISA-vizsgálatból az derült ki, hogy<b> minden ötödik diák funkcionális analfabétaként hagyja ott az alapképzést</b>. A romló eredmények oka az, hogy a gyengébben teljesítők értek el még rosszabb eredményeket. E diákok tudása nem éri el azt a szintet, ami a továbbtanuláshoz, bármiféle szakmai képzéshez és így a munkaerőpiacra jutáshoz szükséges.
http://hvg.hu/plazs/20140908_irastudatlansag_elleni_kuzdelem_vilagnap

hmm. Lehet, hogy rosszindulatú vagyok, de mekkora lehet mostanság ebben a korosztályban a cigány tanulók aránya?
 
tarzaan valószínűleg egyre dinamikus arányba növekvő. Ez viszont az integrációs programok bukását jelenti.
Valamint exponenciálisan növekvő problémát.
Mivel nő azon munka képes korosztályba tartozók aránya akiket gazdaságba nagyon nehezen lehet be vonni.
Ergo novelik az eltartottak számát ami szintén nő az egy dolgozóra eső eltartottak száma. Új probléma ként jelenik meg az afgán és egyébb bevándorlók.
 
zeal

<i>"Politikusként pedig csak azokkal az orvosokkal kerülsz munkakapcsolatba akik..."</i>

Nem politikus, hanem politológus vagyok. Az első bárki lehet akit a nép megválaszt, második meg csak az lehet aki ért is hozzá ;-)

<i>"(Megjegyzem a humán doktor jogászok alkotta törvények nem olyanok mint a reál tudományok természeti törvényei, csak mímelik azt. A fizika törvényei akkor is működnek ha nem tudunk róla, a jogszabályok meg akkor sem ha ki vannak hirdetve. :) És ez rohadt nagy különbség...)"
</i>
A kettő között annyi a különbség, hogy a természet mindig betartatja a saját törvényeit, ellentétben az emberrel. Viszont ha te orvosként megszegsz egy olyan törvényt amit nem is ismersz, és ezt az állam számon kéri rajtad, akkor ugyanúgy megszívtad, mintha természeti törvényt nem tartanál be. Ne a magyar "következmények nélküli ország" legyen a kiindulási alap...

<i>"polgármester, képviselő stb... Olyan ez mint a katonaságnál ha valakinek megy a tudomány akkor ottmarad a hardware mellet míg akinek nem abból lehet a vízfej, a belső elhárítás, ilyesmi... "</i>

Most te azt akarod mondani, hogy aki a közügyeket intézi az mind léhűtő? (van aki igen) Gondolom elképzelni sem tudod, hogy a közügyek intézése is szakértelmet kíván...

A haderőnél a bürokraták és a belső elhárítás tényleg nem fontos... ukránoknál is jól megy nélkülük a háború... (Irónia volt)

<i>"Ha 6+6 év oktatással érnének a középiskola végére akkor azt semmiképp nem javasolnám. Én is hatosztályos gimnáziumba jártam és szerintem semmi keresnivalója egy pici 11-12 éves gyereknek a 18 éves fiatal felnőttek mellett. Egy hosszú kamaszkor jelenti a hatalmas szakadékot közöttük. :)"</i>

Jó pár ilyen 6 osztályos gimis (jelenlegi/volt) egyént ismerek, eddig még senki nem panaszkodott.
Viszont azon érdemes elgondolkodnod, hogy ki van rosszabb hatással egy 12 éves gyerekre:
1. Egy 18 éves végzős gimnazista.
2. Egy 7. osztályos 18 éves "tanuló".
Ha nekem nem hiszel menj be egy 8 osztályos általános iskolába, és kérdezd körbe , hogy mennyi 16-18 éves tanulójuk van.
 
Igaz hogy ez nem a filmes topik, de ott csak háborús, piff-puff filmek vannak, inkább ez ide illik. Nagyon erős mondanivalója van szerintem aki egy kicsit érdeklődik a téma iránt kötelező. Torrent oldalakról letölthető.

https://www.youtube.com/watch?v=w7lBleOF9Pw
 
Luthero

Az általad be tett filmről kicsit magyarul:
http://www.port.hu/a_mintatanar_detachment/pls/w/films.film_page?i_film_id=146568

Én sem láttam még a filmet, de érdekesnek tűnik. Majd megnézem. :-)

De ha már társadalom és oktatás. Én ezt a filmet ajánlanám mindenkinek:
http://www.port.hu/a_hullam_die_welle/pls/w/films.film_page?i_film_id=93874

Ez pedig elvileg a film maga, neten is megnézhető:
http://videa.hu/videok/film-animacio/a-hullam-teljes-film-autokracia-egyben-kiserlet-nWnCn7HsEeYKO4iZ
 
Nem politikus, hanem politológus vagyok.
...

Már amikor leírtam, tudtam hogy jobb lenne ezt kijavítanom. :)

A kettő között annyi a különbség, hogy a természet mindig betartatja a saját törvényeit, ellentétben az emberrel. Viszont ha te orvosként megszegsz egy olyan törvényt amit nem is ismersz, és ezt az állam számon kéri rajtad, akkor ugyanúgy megszívtad, mintha természeti törvényt nem tartanál be. Ne a magyar "következmények nélküli ország" legyen a kiindulási alap...

"A törvény nem tudása sem mentesít a következmények alól." Szeretik ismételgetni a jogászok, pedig ez csak ritka esetekben igaz. Mert például ha nem jut az illetékesek (rendőr, jegyző, ügyész, bíró) tudomására egy jogsértés akkor az bizony mindig is mentesít a jogi következmények alól. :) A fizika törvényei alól nincs kibúvó.

Most te azt akarod mondani, hogy aki a közügyeket intézi az mind léhűtő? (van aki igen) Gondolom elképzelni sem tudod, hogy a közügyek intézése is szakértelmet kíván...

Nem ezt mondtam. Azt mondtam, hogy olyan orvosokat is felszív a politika akiket az eü. rendszer kivet magából. Aki ért az orvosláshoz az ritkán megy el politikusnak. A politikai karrier reális menekülőút lehet egy orvosnak aki bármilyen okból már nem praktizál. Ha politológusként valóban érdekel az egészségügy akkor menj be egy nagy kórházba és kérdezd meg az ápolókat, hogy szerintük ki a legjobb sebész, belgyógyász, aneszteziológus stb.. és beszélgess velük. Meg fogsz lepődni. :)

"...hogy aki a közügyeket intézi az mind léhűtő?" Nyilván nem. Én is látom hogy működik a rendszer, még ha döcögve is. Ebből arra következtetek, hogy igenis vannak ott is akik jól végzik a munkájukat, és épp elég teher az nekik, hogy sokan vannak akik nem...

A haderőnél a bürokraták és a belső elhárítás tényleg nem fontos... ukránoknál is jól megy nélkülük a háború... (Irónia volt)

Csak akkor dolgozhatsz a technikával ha megy a reál tudomány - de lehetsz akár bürokrata is. :) Ha nem megy akkor nincs választásod, marad a bürokrácia, vízfej, belső elhárítás...

Jó pár ilyen 6 osztályos gimis (jelenlegi/volt) egyént ismerek, eddig még senki nem panaszkodott.
Viszont azon érdemes elgondolkodnod, hogy ki van rosszabb hatással egy 12 éves gyerekre:
1. Egy 18 éves végzős gimnazista.
2. Egy 7. osztályos 18 éves "tanuló".
Ha nekem nem hiszel menj be egy 8 osztályos általános iskolába, és kérdezd körbe , hogy mennyi 16-18 éves tanulójuk van.

Oké akkor ezt most gondoljuk végig! :) Csak mert van néhány idősebb tanuló az általános iskolákban is ezért nyugodtan tegyük be a pici gyerekeket a hatosztályos gimibe ahol még több van? Mert ezt mondtad. :) Csak kötözködöm, értettem hogy mit akartál mondani. :) Azt, hogy bőven van idősebb tanuló az általános iskolákban is. Épp elég nagy baj az, amit meg kellene oldani és nem pedig intézményesíteni.

Persze hogy nem panaszkodtak az ismerőseid. Az elmúlt két évtizedben az volt a gyakorlat, hogy a hatosztályos gimnáziumok elszívták a tehetségesebb gyerekeket az általános iskolákból még a többi középfokú tanintézmény előtt, ergo könnyen hoztak létre válogatott tehetségekből gimis osztályokat. Természetes, hogy ez nem volt ellenére azoknak akiket kiválogattak. :) Tudom, mert én is egy voltam közülük. De azt be kell ismerni, hogy ezek az okostojás gyerekek később hiányoztak a többi középfokú tanintézményből. És ha ezt a hatosztályos rendszert vezetnék be a többség számára akkor az imént említett szelekciós előnyüket is elvesztenék. Emlékeim szerint a dolog kísérleti jellege miatt is úgy vigyáztak ránk mint a hímes tojásra. És nagyon boldogan gondolok vissza a velünk anyáskodó 18 éves lányokra. :) De ezzel együtt sem erőltetném a sokéves képzéseket, részben pont a diákok közti generációs szakadék, részben meg mert így a tanterv változásai csak sok év alatt futhatnak át a rendszeren.


Hmm... elnézve a válaszaidat szerintem te korábban is pontosan értetted amiket írtam. :)
 
zeal

A 6+6 év mellet írtam, hogy a középsulis 6 éven belül lenne reál-humán irány és ezen belül irányonként 3 csoport a tanulók képességei szerint. Ezt persze nem feltétlenül egy iskolán belül képzelem el.
Legalább háromféle középszintű iskola lenne így.
(Humánt-Reált lehetne egy intézményben is oktatni, de a 3 tudásszintet elkülöníteném más intézményben.)

Az általános iskolában meg sajnos nem csak néhány túlkoros tanuló van manapság. Jobb helyeken is az osztályok 10%-a túlkoros, de egyre több olyan hely van ahol akár az osztály 30-40%-a is túlkoros nem egy-két évvel.
Az "én időmben" még szegregálták az ilyen tanulókat "Specces" osztályba. Ma már ez sincs. Sok lelki sérült kisiskolás tanuló van a szegregáció hiánya miatt...
(Statisztikám nincs, de jó pár tanárt ismerek a környékünkről (néhány még tanított is anno) és borzasztó képet festenek le.)
Továbbá szerintem kevésbé káros egy 12 éves kissrácra egy 17-18 éves végzős hallgató, mint egy 17-18 éves hatodikban megrekedt primitív visszamaradott.

"Csak akkor dolgozhatsz a technikával ha megy a reál tudomány - de lehetsz akár bürokrata is. :)"

Ez nem igaz. Be szokták a kiöregedett reál szakikat tenni egy íróasztal mögé, de ettől még nem lesznek hasznosak. Egyik szakma sem kompatibilis a másikkal :-)

A többiben lényegében egyet értünk szerintem.
 
Épp elég nagy baj az, amit meg kellene oldani és nem pedig intézményesíteni.

Jah kérem demokrácia és kapitalizmus van. A problémákat nem a forrásnál kezelik, hanem valamilyen megfelelőnek látszó megoldást keresnek. Attól persze a probléma továbbra is létezik, csak van mellé plusz feladat is.

Számomra ilyen az EU-s akadálymentesítés. Szerintem ez a németektől indult. Kíváncsi lennék rá, hogy a társadalom mekkora százalékának kell érintettnek lennie ahhoz, hogy egy egész földrészt átépítsünk. Mindezt anélkül, hogy bárki is foglalkozna azzal mi okozza ezt a nagy arányú degenerációt és hogyan lehetne megszüntetni.
 
Engem még otthon pofon vágtak ha nem írtam helyesen általános iskolában, ezért megtanultam normálisan írni, még ha ez lassabban is megy, mint a nagy átlagnak.
Ma azt mondják, hogy diszlexiás a gyerek, az meg még büszke is rá...
 
:) A feleségem unokahúgát 5-ik osztályban felmentették matematikából. Többet nem kellett vizsgákat írnia és jegyet sem kapott. az órákat végigülte persze. Ez folytatódott szakmunkásban is. Meg csinálta a szakmunkás vizsgát, felnőtt kikupált ember lett.
a minap kérdeztem tőle 3x70 mennyi? Hát csak makogott 2 percig. :)
 
http://pornofuggoseg.blog.hu/2014/09/12/ezert_is_noiesedtek_el_a_mai_ferfiak

Én végig olvastam és érdekesnek találtam.
Ha már pornógráfia. Ez a férfiaknál frusztráltságot is okozhat. Mivel ilyen filmek bizonyos szerszám méretet proferálnak aki ennél kisebb az ezek után rosszúl érezheti magát. Valamint a nők íránti elvárásokra is károsan hathatnak.

De a problémához hozzá tartozik a PC játékok szerepének növekedése. Ami most jellemző.

De tovább boncolgatva a dolgok. Akkor látható,hogy egyén és társadalom viszonya Nyugaton jelentősen megváltozott a kohéziós elemek lazulni kezdtek.