Pedig én pont másképpen látom.
Az SSN-nek két előnye van, az egyik a nagy elérhető sebesség (ami ugyanakkor felfedi a pozícióját, mert egy Virginia is a becslések szerint 125-130dB max. sebességgel), a másik a nagy hatótávolság. Hátrány hogy tökéletesen zajtalan nagyjából sose lesz, amit egy D/E ill. AIP meg tud csinálni.
Paradox módon a harmadik előny az SSBN-ek esetén lenne, ami mára megbukott, hiszen AIP-vel kivitelezhető lenne olcsón a szükséges képesség.
Elég egy teherhajó esetleg hadihajó, plusz ugye mivel több tengójuk is van, ezért több célpontot is tudnak nyújtani az ASW-nek.
Mint említettem, nagyon durván leegyszerűsítetted a kérdést...
Ez továbbra sem az a kategória, amit a radaroknál megszoktál már.
Ott is van légköri tényező és pár változó, amivel általában nem számol senki. De ahogy radaron sem egyszerű egy tűnyalábban lévő két gépet megkülönböztetni, úgy zajok értelmezésénél ez hatványozottabban bonyolultabb feladat.
Szóval ne úgy kezeld, hogy oké, 160dB zajszint, van mondjuk +50dB nyereségünk, puff, 100km-ről már meghalljuk...
Akkor miért akarod, hogy az AIP tengó utólérjen bármit is? A több száz km hatótávolságú ASM-ek és 50+ km-es hatótávolságú torpedók korszakában?
Ott vannak a példák, mint a Soryu-osztály. Azok nem számítanak? AIP tengó, nagy hatótávolság, sok fegyver, töredék áron. Mintha nem létezne...
Nem fér bele a világképedbe, ezért nem veszed figyelembe...
Számonkéred a képességet ( "Majd amikor egy DE tengó 10 ezer km+ távolsága elrohan és ott hetekig elvan és tud akár 15 csomó sebességű BM után menni
..." ), megjegyzem, hogy especiel még Argentína is pont bírt ilyen egységgel az 1980-as években, akkor lerázod, hogy nem elég jó neked...
Érdemes egyáltalán reagálnom arra, amit írsz?
Molni, tényleg elfáradok attól, amivel itt össze-vissza vagdalkozol...
Virginia osztály legénység: 135 fő
U-214 osztály legénység: 27 fő
Especiel egy Virginia legénységből pontosan öt (5) U-214-est tölthetsz fel személyzettel...
Amíg nem volt modern AIP, addig a nukleáris meghajtásnak volt előnye, mert nem kellett felmerülni.
Especiel pont most az AIP meghajtással már megvalósítható lenne, hogy építesz egy SSB-t, ami kifut, a járőrterületen minimális sebességgel cirkál AIP-ről, és 90 nap múlva hazatér. A nukleáris meghajtáshoz képest töredék áron.
Hogy miért nem merül fel manapság sem?
US NAVY: zéró AIP tapasztalat, fanatikus nukleáris-meghajtás imádat (reménytelen)
Royal Navy: zéró AIP tapasztalat, fanatikus nukleáris-meghajtás imádat (reménytelen)
Marine Nationale: nagyon minimális AIP tapasztalat a cégeknél, zéró a flottánál, fanatikus nukleáris-meghajtás imádat (csaknem reménytelen)
Orosz flotta: kevés AIP tapasztalat, komoly nukleáris-meghajtás imádat (csekély esély)
Kínai flotta: van AIP tapasztalat (a jövőben lehet rá esély)
Indiai flotta: preztizs kérdés (némi esély)