Hogy állunk a Tu-160M-el? Tényleg megsemmisült egy új példány idén?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Újra gyártják, de pont ez a probléma egyik oka.Engem inkább az érdekel, hogy mi az elképzelés az NK-32-vel, mert tudtommal azt nem gyártják már.
Ez "normális" helyen nem azt jelentené, hogy a géppel nem repülnek, nem is hajtóműveznek?A Légi és Űr erők által felállított bizottság megállapította, hogy a gép az ODK(Egyesített Hajtóműgyártó Vállalat) hibájából égett le. Mert az ODK nem biztosította az NK-32-esekhez a megfelelő műszaki karbantartást, és a szükséges nagyjavítást sem! Az ODK lehet, hogy "nyomás alatt" de megtagadta annak a munkának az elvégzését, amivel segíteni tudták volna a stratégiai bombázók hajtóműveinek az elvárt, megfelelő műszaki állapotban tartását.
Ez "normális" helyen nem azt jelentené, hogy a géppel nem repülnek, nem is hajtóműveznek?
Ez "normális" helyen nem azt jelentené, hogy a géppel nem repülnek, nem is hajtóműveznek?
További kérdés, hogy a 801-es át lett-e már adva a légierőnek, vagy ez még a gyáré volt-e.
Mert akkor ez a gyár kára, a légierő meg kér magának egy másikat helyette.
Mint a 01-es Szu-57-esnél.
Lassan azon is el kéne gondolkodni, hogy csak le kéne mégis állítani a Tu-160-as programot és a pénzt másra költeni, mert a típusnak valójában kétséges a harcértéke.
Interkontinentálisnak lassú, helyi háborúk időérzékeny céljaihoz rugalmatlan, a statikus célokhoz meg túl drága a 12 darab 2-3000km-es hatótávú szubszonikus robotrepülője.
Impresszív, de ez is csak az alkoholista Usztyinov marsall kényszeres paritásmániájának egyik manifesztációja, pont, mint a Buran is volt.
Ugyanazt, mint az amerikaiaké, de jobban!
A Space Shuttle is rossz minta volt, ahogy a B-1A, de még a B-1B is.
Napjainkra az oroszoknak a parancsnoki láncukhoz fizikailag egyre közelebb kúszó NATO hiperszonikus fegyverek korában inkább arra kellene figyelniük, hogy a Perimeter "halott ember kapcsolója" rendszer csak a silókba telepített ICBM-eket kezeli. Se a tengeralattjárók, se a Topol-M és Jarsz rendszerek nem képesek a Kreml, illetve Jekatyerinburg kiütése után maguktól ellencsapást mérni.
Ha a NATO megkapja a hiperszonikus fegyvereit és azokat Németországba, majd annak analógiájára egyenesen Finnországba és Lengyelországba telepíti, akkor képes lesz a korai előrejelző rendszerek radarhorizontja és reakcióideje alatt végzetes csapást mérni a parancsnoki láncra, amelyet követően a hozzárendelt technika lebénul.
Utána a Perimeter meg csinálhat amit akar, mert az elvileg csak bizonyos idő után lép működésbe és csak bizonyos szeizmikus és egyéb csapásmérésre utaló jelek alapján.
Ennek kompenzálására, vagy épp az ukránhoz hasonló hadszinterek kezelésére a Tu-160-as rendszer még modernizálva se releváns, csak szimplán impozáns, mint annó a B-36-os is volt a maga idejében.
Fura hogy ilyen levelek csak úgy keringenek a neten.Hogy állunk a Tu-160M-el? Tényleg megsemmisült egy új példány idén?
Jogos felvetés. Már csak a címzett miatt is eléggé államtitok szaga vana tartalmának.Fura hogy ilyen levelek csak úgy keringenek a neten.
Az is hogy egy reptéren nincs X időn belül tűzoltó rendszer.
Bár nem tudom hogy mi folyik az orosz reptereken, meg azt se hogy mi a szokás errefelé a reptereken.
Szóval akár igaz is lehet tőlem, de furi.
Ez a 77114-es Tu-144D volt a kilencvenes években a Tu-144LL gép, amikor megkapta a Tu-160-asok NK-32-es hajtóművét, NK-321 típusjellel (hogy értsük jól, az NK-321 az nem más, mint az NK-32-1, azaz az első iteráció, ahol is a hajtómű vezérlését hozzáhangolták a Tu-144D szívócsatornájához és repülési karakterisztikájához. Érdekesség, hogy ezekkel a hajtóművekkel a 77114-es nem hivatalos sebességrekordot ért el. Egy tesztrepülésen Mach 2.4-ig tudott gyorsítani a gép, amitől több helyen is lejött róla a festék. Szóval volt a gépben teljesítménypotenciál, bőségesen is).Augusztus 24-én volt 5 éves a Tu-144 emlékmü és e jubileum alkalmából egy Tu-160 húzott át a Tu-144 fölött.
Tudtommal tervezik hozzá a hiperszonikus Kinzsal rakéta integrálását, ami azért nem kis képességnövelés lenne. Ez egy olyan szegmense a nukleáris triadnak, amit hagyományos fegyverzettel is alkalmazni tudnak. Nem csak az USA viszonylatában tudják alkalmazni és ez a mostani helyzetben nagyon is jól látható. Molni milyen vehemensen lenézte a hiperszonikus fegyvereket, látszik, hogy csak mérnöki szemmel háborúzna, autóskártya hozzáállással.További kérdés, hogy a 801-es át lett-e már adva a légierőnek, vagy ez még a gyáré volt-e.
Mert akkor ez a gyár kára, a légierő meg kér magának egy másikat helyette.
Mint a 01-es Szu-57-esnél.
Lassan azon is el kéne gondolkodni, hogy csak le kéne mégis állítani a Tu-160-as programot és a pénzt másra költeni, mert a típusnak valójában kétséges a harcértéke.
Interkontinentálisnak lassú, helyi háborúk időérzékeny céljaihoz rugalmatlan, a statikus célokhoz meg túl drága a 12 darab 2-3000km-es hatótávú szubszonikus robotrepülője.
Impresszív, de ez is csak az alkoholista Usztyinov marsall kényszeres paritásmániájának egyik manifesztációja, pont, mint a Buran is volt.
Ugyanazt, mint az amerikaiaké, de jobban!
A Space Shuttle is rossz minta volt, ahogy a B-1A, de még a B-1B is.
Napjainkra az oroszoknak a parancsnoki láncukhoz fizikailag egyre közelebb kúszó NATO hiperszonikus fegyverek korában inkább arra kellene figyelniük, hogy a Perimeter "halott ember kapcsolója" rendszer csak a silókba telepített ICBM-eket kezeli. Se a tengeralattjárók, se a Topol-M és Jarsz rendszerek nem képesek a Kreml, illetve Jekatyerinburg kiütése után maguktól ellencsapást mérni.
Ha a NATO megkapja a hiperszonikus fegyvereit és azokat Németországba, majd annak analógiájára egyenesen Finnországba és Lengyelországba telepíti, akkor képes lesz a korai előrejelző rendszerek radarhorizontja és reakcióideje alatt végzetes csapást mérni a parancsnoki láncra, amelyet követően a hozzárendelt technika lebénul.
Utána a Perimeter meg csinálhat amit akar, mert az elvileg csak bizonyos idő után lép működésbe és csak bizonyos szeizmikus és egyéb csapásmérésre utaló jelek alapján.
Ennek kompenzálására, vagy épp az ukránhoz hasonló hadszinterek kezelésére a Tu-160-as rendszer még modernizálva se releváns, csak szimplán impozáns, mint annó a B-36-os is volt a maga idejében.
Szép szép a hangja, de a Vulcan-hoz képest azért fasorban sincs.Részleges utánégetős felszállás, indul a gép a Tu-144 emlékműhöz, de utána egy hajtóművel kevesebb dolgozik, mikor a gép visszaér Zsukovszkij fölé.
Ezek elvileg már az új NK-32-02-esek, talán mintha kékesebb lenne a lángjuk még részleges forszázson is (a korábbié ezen a rezsimen inkább lilásabb volt, csak a nagyon ritka maximális utánégetésen "kékült el" teljesen)
Ez a felvétel pozíciójától függ. Nekem pl a Vulcan nem volt annyira hangos a Bournemouth Air Festival 2015-ön, pedig a tenger felszíne felett repült és én közel egy magasságon voltam vele a sziklafalon állva, de valahogy mégse adta ki az akusztika.Szép szép a hangja, de a Vulcan-hoz képest azért fasorban sincs.