1. Fogalmad sincs, hogy mekkora a H-22 kiindulási RCS-je.
Ez ami nem igaz. El is magyarázom, hogy miért.
(A szomorú az, hogy el kell ennyi szájtépés után is, mert minden alap megvan ahozz, hogy ezt mindenki megértse magától is...)
Az oldalon gyakorlatilag elfogadta eddig minden kommentelő, hogy a kb. azonos méretű és kilakaítási nem stealth gépeknek az RCS-e kvázi azonos kategória. Tehát a Szu-27 és F-15 vagy az F-16, F-18 és mondjuk MiG-29 - most tekintsünk el a két függőleges vezérsíktól a Viperához képest - kb. egy kategória. Az, hogy most egy Szu-27 vagy F-15E adott irányból 8 m2 vagy 12 m2 olyan kis eltérés, hogy a 4-dik hatványos fő tényező miatt ezek kb. kerekítési hibák a modellben.
Akkor a fenti megközelítés miért is törik meg, amikor a dettó azonos méretű Sz-200 rakéta és H-22...? Mondom, a '80-as években, a '70-es években gyártott E-3 radarja simán észlete az Sz-200 indításokat és ment mindenki a horizont alá. A rendszer HMZ-jén kívül repül az E-3, mert senki nem ostoba, hogy oda zavarja be Ez alsó hangon 250 km-es távolságot jelent.
Akkor ez alapján jó lenne valami bizonyíték vagy modell, ami cáfolja ezt az alapvető megközelítést, hogy a H-22-ő RCS-es miért is nem ismert minimum nagyságrendileg. Mivel 6%-nyi RCS-le lemenés felezi meg kb. a felderítési távolságot, a nagyságrend alapján kijelenthető, hogy 200 km felett röhögve látják.
Mert akkor vagy semmi nem igaz, amit alapvetésként elfogadott kvázi mindenki és a tények és a fizikai is visszaigazolja. Jó reggelt, a AEGIS rendszer műholdat követett sokkal nagyobb távolságról...
Még bizonyíték kell? A '60-as években (!) kifejlesztett F-14 radarja 204 km távolságban levő kisméretű robotrepülőgére indított AIM-54-et. A F-14-en levő radar teljesíménye szerinted hol van egy hajón levőéhez? A 204 km indításnál nem első észlelés van, akkor már követi a célt a radar.
<b><i>1973 June
Hughes completed their testing program with a world record-setting performance; launched from an F-14A over
Pt. Mugu, a Phoenix missile was launched against a BQM-34E Firebee drone at a distance of 110 nautical miles
</i></b>
Mai napig asszem talán ez a legnagyobb távolságról indított légiharc rakéta. Esetleg az elmúlt években a MiG-31 az R-37-tel felülmúlta. Ha erre valakinek van forrása, akkor beteheti. Oh, whait, tehát akkor az orosz vadászgépen is olyan radar van, ami 300 km-ről lát ASM méretű célt.
Ezek után - már elnézést - hogyan van bátorsága akkora szamárságot leírni, hogy H-22 méretű cél égháttérben nem követkető 200 km távolságból..:?
Hány bizonyíték kell még...?
2. Fogalmad sincs, hogy milyen technikával mennyire csökkentették.
Ez megint csak kb. a "semmit sem tudhatunk duma". Pedig csak gondolkozni kellene...
Akkor szépen sorban.
1. A stealth megjelenése óta minden stealth platfromnál a geometriai stealth adja a legnagyobb részt.
2. Az 1. pont miből következik? Hát abból, amit az ipar kitolt magából. Az F-117, F-22, F-35, PAK-FA, B-2, J-31, de még hajók és ASM-ek estén is a geometrikai kialakítást lett gyökeresen más, ha csökkentett vagy alalcsony észlelhetőséget akarnak, lásd NSM.Ez nem tűnt ez fel eddig...? [fejvakarás]
3. Ha elég lenne festés és kompozit, akkor minden 4. gen gép radikálisan kisebb RCS-sel bírna. Ehhez képest a jenkik még kompozitokat sem erőltetik az F-15E legacy gépeken sem. A Have Glass már említettem. Miről is szól a Silent Eagle és Slient Hornet? Bingo, belső tér kell. Viszont ezek a változtatások hol lehetségesek egy ASM esetén, ahol a forma ráadásul nem is változott...?
4. Nem igaz, hogy az sem értődik meg, amit már n+1-szer leírtam. <b><i>
<b>A kompozit önmagában nem ad RCS csökkenést csak úgy.</b></i></b> A fém borítása a gépnek szép nagy felület. Ez idáig ok. Viszont tegyük fel egy pillanatra, hogy a kompozit 100%-ban átlátszó EW szempontból ami nem igaz, de ugorjuk ezt át...
Mi van a kompozit borítás alatt? Bingo, fém alkatrészek. Jó sok. Szárny főtartó, törzskeretek hidraulika csövek, munkahengerek, szivattyúk, nagynyomású fém tartályok, amit csak akarsz. Azok nem visszaverő felületek? Hát de. Na akkor kettőt lehet találni, hogy a súlycsökkentés mellett miért készült az F-22 stabilizátorának főtartója titán helyett valami 200 rétegből ragasztott kompoziból...
Na akkor miért is kell geometriai stealth? Ennek hol van nyoma a H-32-őn? Sehol...
Hozzá tenném ezeket én sem tudom. Az én hozzászólásom lényege az volt, hogy az anyagfelhasználással is komoly RCS csökkentést lehet elérni.
Ezt semmivel sem támasztod alá, ellenben a fenti pontok alapján ez minden, csak nem igaz.<b><i>
Ez egy elképeszőten nagy téveszme</i></b>, amit jó lenne már elfelejteni, de sürgősen.
Aztán simán lehet, hogy a H-32 rakéta ugyan úgy acél/alumínium, mint a H-22, csak a festés más.
Az M4 feletti tartománynál nem tudod elvarázsolni a felmelegedést. Tessék megnézni, hogy az M3 felett és táján hasító repülő szerkezetek miből készültek. Titán (SR-71) vagy hőálló acél (MiG-25) vagy az X-15-nél még egzotikusabb anyagok a belépő éleken. Ezek alapján jó lenne talán átgondolni, hogy akkor mi és hol lesz kompozit, mikor a H-31 vezérsíkjai is titánból vannak. Na kettőt lehet találni, hogy miért...
X-15 szerkezeti anyagok.
Ezt jó lenne ha igazolni is tudnád valamivel. Kezdjük ott, hogy milyen magasságon, milyen sebesség mellet, milyen radarral?
Hányszor kell még leírni, hogy a teljesen hasonló méretű Sz-200-az az AWACS 30 éve tudta követni 200 km távolság felett...?
Mekkora volt a kiindulási RCS ami 20-szorosan csökkent?
A referencia pont az, hogy akkor 250 km távolságnál látja az AWACS radarja. Tehát ahhoz, hogy ezt megfelezd nagyságrendileg 0,5^(4) = 0,0625 ---> ~ 6% RCS csökkenés kell. Még akkor is azt éred el, hogy 125 km- táján lenne az észlelési távolság.
Viszont a modell lefelé csal, a szkeptikusok számra kedvező értékben, mert a Sz-200 HMZ-n kívül maradás minimális értékét vettem fel és nem azt, hogy azon felül mennyi lehet még az észlelési táv.
Orosz fanok lehet mondtak ilyet, de az oroszok nem. Az Irbis-E 350 km-ről 3 négyzetméteres RCS-jű célt tud követni, a létező legideálisabb esetben.
És akkor ebből számolgass már 4-dik hatványos összefüggésel. Megcsináljam, vagy fog menni magadtól is?
Gondolom a 150 km-ről 1 négyzetméter RCS követése is pont ilyen idealizált adat.
Zavarás nélkül égháttérben.
De mint írtam a lényeg az, hogy a rakéta a horizont mögül felbukkanva (40 km) biztos, hogy látszik a radaron.
Szerintem az RCS csökkentés célja az lehetett (ha egyáltalán megtörtént), hogy az utazó szakaszban nehezebben legyen felderíthető a rakéta.
Csak a fentiek szerint nincs olyan mérvű RCS csökkenés, amivel ez drámaian változna. Ez sci-fi.