1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Type 055 - kínai cirkáló osztály

Diskurzus a(z) 'Cirkálók' témában - ghostrider által indítva @ 2016. június 12..

  1. beta

    beta Well-Known Member

    Pozitívumának tűnik a Type 055-nek, hogy a legénysége várhatóan 310, míg a Ticonderogaé 400 fő körüli. Persze ha a képességek közel azonosak.
     
  2. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Illetve a vadonatúj 055-ösökben valószínűleg még jelentős fejlesztési potenciál van, a Tico-kra egy plusz ruhafogast nem tudsz már rárakni, annyira túlsúlyosak.
     
    endre likes this.
  3. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Hat darab az építés különböző fázisaiban.
     
    Python, endre and Roni like this.
  4. Roni

    Roni Well-Known Member

    Lassan a 3-dik és a 4-dik is felveszi az alakját .
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Python likes this.
  5. Roni

    Roni Well-Known Member

    Csak így lazán

    [​IMG]
     
    endre, arbalest and Python like this.
  6. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Egy kép többet ér ezer szónál
    [​IMG]
     
    endre, Python, arbalest and 2 others like this.
  7. Roni

    Roni Well-Known Member

    Hány type 052D terveznek legyártani?

    Nem 12 db tuti
     
  8. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A wiki szerint 26-ot terveznek legyártani.
     
    Python and Roni like this.
  9. Roni

    Roni Well-Known Member

    :eek::eek:
     
  10. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Igen. Ekkora haderőfejlesztés talán a második világháború előtt és a hidegháború éveiben volt.
     
  11. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Őőő... azért, mert az US NAVY-n kívül más is végrehajt hasonló volumenű haderőfejlesztést, még nem kellene sikítófrászt kapnia senkinek. ;)
    A Type 052D osztály kisebb, mint a Burke, és évi átlag 2-3 egység átadására rendezkedtek be - ami kb. megfelel a Burke osztály ütemének (2011-ig).
     
    fishbed, endre and Python like this.
  12. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    De az amiknál az inkább szinten tartás, míg a kínaiaknál fejlesztés. Beleszámolva, hogy honnan indúltak. Rajtuk kívül még ki állt rá ekkora tempóra?
     
    Nagy Csaba and endre like this.
  13. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ki másnak van rá igénye, és főleg pénze? Kínánál is csak idő kérdése, hogy mikor fog a tempó először belassulni, majd átálni szintén tartásra.
     
  14. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Csak Kína és az USA gyárt ilyen ütemben hadihajókat, ez nem is vitás.

    Azzal viszont nem feltétlen értek egyet, hogy az amerikaiaknál "szinten tartás", mert bár tagadják, de az én véleményem szerint az US NAVY a Burke osztály esetében egy egységesített hajóosztály megvalósítását tűzte ki célul, amely leváltja a különféle feladatú osztályokat (Spruance, Kidd, Farragut, Belknap / Truxtun, California, Virginia, stb.), és bizonyos szintig átveszi az Oliver Hazard Perry-osztályú fregattok feladatát is. Ez menet közben ugye átalakult a Flight II / IIA esetén (helikopter-hangár megjelenése, vontatott szonár eltűnése, stb.) , de a teknő és az alapkiépítés azonos maradt az AEGIS tűzvezető és parancsnoki rendszerrel együtt.

    Ezt szerették volna tovább vinni a DD-21 / CG-21 osztállyal, ahol azonos teknőn lett volna egy csapásmérő / ASW / ASUW egység (ami a Zumwalt lett) és lett volna egy légvédelmi cirkáló, amely váltja a Tico-osztályt.
     
    fishbed and Python like this.
  15. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Persze, de míg elérik a szintet addig fejleszteni kell.
    Lehetséges, hogy most ők is rákapcsoltak. Azért érdekelne a véleményed Type 055 és AB összehasonlításban.
     
  16. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Sajnos félinformációkból dolgozhatunk csak, mert ugye a részleteket nem ismerjük. A jelek szerint a Type 055 veri az AB Flight I / II / IIA / II TI változatokat, majd a Flight III lehet nagyságrendileg összemérhető vele.

    A Type 055 plusz pontjai:

    • AESA radarok (az AN/SPY-1 ugye csak PESA)
    • Rajta van kétféle CIWS (a DDG-85-től kezdve az elülső CIWS hely üres az AB-ken)
    • Van 2 helikopter és vontatott szonár (a Burke esetében ez csak a Flight II-nél valósul meg, a többinél vagy előbbi (Flight IIA után) vagy utóbbi (Flight I.))
    • Sokkal hatékonyabb hajók elleni robotrepülőgépek / rakéták
    Amit nem tudunk, de feltehetően plusz:

    • Megfelelően méretezett elektromos rendszer (ez az, ami a Burke esetében ciki a fejlesztéseknél, mivel a diesel-generátorokat nem az energiaéhesebb rendszerekre méretezték, itt viszont feltehetően már gondoltak erre)
    • Megfelelő műholdas adatkapcsolat (a Burke Flight II TI terén állítólag itt már egy nagyobb ugrás lesz)
    Amit nem tudunk, de feltehetően a Burke előnyben van:

    • Légvédelmi rakéták (van-e a kínaiaknak az SM-3 Block IIIA/B/C-nél meglévő SAHR / IR kettős vezérlés? Van-e az SM-6-hoz hasonló nagy hatótávolságú aktív radaros önrávezetésű rakétájuk?)
     
    Roni, fishbed, endre and 5 others like this.
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    És azt tudjuk,hogy mit tud a kínai elektronika?
     
  18. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Persze. Felesleges Kínát az USÁn kívül máshoz mérni, a többieknek se pénzük, se kapacitásuk, se igényük nincs erre a tempóra.

    Igazából az amerikairól sem tudjuk, mire képes. Szerencsére!
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    De van referencia mint ahogy az oroszról és az európairól is.
     
  20. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Hát megint ott vagyunk, hogy almát körtével egy kínai AESA vs amerikai PESA. Nagyon nincs értelme hasonlítgatni és nem is igazán tudnánk. Amúgy ha jól értem az AESA úgy igazán software szinten kell "erős" legyen, a hardware része nek akkora technológiai kihívás.
    Nem lepne meg, ha lenne valami elég előrehaladott állapotban.
     

Ezen oldal megosztása