Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 800
4 965
113
Gyakorlatilag lehetetlen olyan helyet találni, ami ne ütközött volna valaki vagy valami érdeksérelmébe a lifthez. Az, hogy meg ássanak és gyakorlatilag bővítsék az állomás területet liftért milliárdokban került volna.
Ugyebár a metró rákfenéje az az idő amíg le kell mozgólépcsőzni meg fel a felszíni közlekedéshez képest. A tartalék mozgólépcső ezt helyén kezelte, nem lehetett fennakadás az utasok mozgatásában.... eddig. Értem én, hogy drága lett volna, de ez szerintem túl kockázatos. Korábban is volt, hogy hetekig ott voltak szétkapva a mozgólépcsők. Most nyilván másmilyen karbantartási keretszerződést kellett kötni a karbantartókkal, hogy mennyi időn belül kell meghibásodás esetén forgalomba visszaállítani (remélem) de mindez poszt kovid és orosz háborús nemzetközi háttérrel ha valaki aláírja is fenntartásokkal kezelendő... nekünk is tologatja a beszállító a fémáru legyártását, és közben mennek felfele az árak, pedig már ki van fizetve a teljes tétel és tolják a szállítást (szerintem olcsóbb kevésbé drága nyersanyagra várnak)
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and nyugger

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113

Namostakkor... átadták a felújított metróállomásokat. Mivel lakatosmunka volt az autón így én is újra metróztam egy sort és elég rendesen visszahőköltem attól amit láttam. A Kossuth téri megállón olyan vastagon áll a kosz a mozgólépcső környékén, mintha soha nem mosták volna le. Nem tudom, hogy ez direkt a Parlamentnek szól, vagy miért, de elég undorító. A másik megálló a korábbról megszokott állapotban volt.
Ami az új megállókat illeti: a mozgáskorlátozott felvonókat nem új aknába hanem az egyik mozgólépcső helyére építették be. Namármost eddig a többletmozgólépcsők eddig több célt is szolgáltak, a legnyilvánvalóbb az volt, hogy ha elromlik az egyik mozgólépcső van mit beindítani helyette. A másik meg az, hogy ha valamilyen tömegrendezvény volt a környéken ideigelenesen több mozgólépcsőt is be lehet indítani, hogy ne alakuljon ki tumultus. Szép dolog az akadálymentesítés, de biztos, hogy nem lehetett volna jobban megoldani?

Kretének. Sikerült a körúti biciklisáv koncepciót a föld alá is bevinni. Egy év múlva, amikor pofára esik a gyakorlatban az egész koncepció és hangos kurvaanyázástól zeng a metró amikor beáll az egyik mozgólépcső, és nincs helyette más, majd lehet bontani és visszaépíteni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113

Elfogyott a pénz, elvtársak, nem jut elég a tanácsadó elvtársaknak. Rengeteg új elvtársat kell most mellé etetnünk, mert nem jutottak be. Horváth Csabi is bebukott az egyedüállóan veszteségesen parkolási cégtől védelmi díjjal a tizennégyben, szóval abból nem lehet most sápolni, mert rajta vannak, repkednek a terhelők.

Szóljatok le a telexeseknek, gyártsanak gyorsan egy érzékenyítő cikket arról, hogy a lakossági parkolási díjakat sajnos elkerülhetetlenül meg kell emelni. Élhető város, nemzetközi példák, lehet a balkán is. A levegőtől is jöjjön szagértő, a sajtósok készítsék elő neki az anyagot. Problémás utcákra meg menjen ki a stáb, lehessen látni, ez mind ilyen.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 937
29 365
113
Szóval az ellenzék nemcsak a 2026-os kétharmadot, de már előtte, a 2024-es önkormányzati választáson Budapest visszaszerzését is garantálja a jobboldalnak.
 
M

molnibalage

Guest
Elfogyott a pénz, elvtársak, nem jut elég a tanácsadó elvtársaknak. Rengeteg új elvtársat kell most mellé etetnünk, mert nem jutottak be. Horváth Csabi is bebukott az egyedüállóan veszteségesen parkolási cégtől védelmi díjjal a tizennégyben, szóval abból nem lehet most sápolni, mert rajta vannak, repkednek a terhelők.

Szóljatok le a telexeseknek, gyártsanak gyorsan egy érzékenyítő cikket arról, hogy a lakossági parkolási díjakat sajnos elkerülhetetlenül meg kell emelni. Élhető város, nemzetközi példák, lehet a balkán is. A levegőtől is jöjjön szagértő, a sajtósok készítsék elő neki az anyagot. Problémás utcákra meg menjen ki a stáb, lehessen látni, ez mind ilyen.
Kicsit olyan vagy már, mint a agyturkász viccben a fószer, aki mindenben a pinát látja...
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 591
36 960
113

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 649
951
113
Elfogyott a pénz, elvtársak, nem jut elég a tanácsadó elvtársaknak. Rengeteg új elvtársat kell most mellé etetnünk, mert nem jutottak be. Horváth Csabi is bebukott az egyedüállóan veszteségesen parkolási cégtől védelmi díjjal a tizennégyben, szóval abból nem lehet most sápolni, mert rajta vannak, repkednek a terhelők.

Szóljatok le a telexeseknek, gyártsanak gyorsan egy érzékenyítő cikket arról, hogy a lakossági parkolási díjakat sajnos elkerülhetetlenül meg kell emelni. Élhető város, nemzetközi példák, lehet a balkán is. A levegőtől is jöjjön szagértő, a sajtósok készítsék elő neki az anyagot. Problémás utcákra meg menjen ki a stáb, lehessen látni, ez mind ilyen.
Még szerencse, hogy a kormányoldalon sem nyúlnak le semmit, ugye? :)
Szerencse, hogy nem egy bizonyos miniszter biztonsági cégei védhetnek pár épületet, rendezvényt.. stb.. ja upsz. :D
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11
M

molnibalage

Guest


Sikerült a profitmaximalizálás és 0 felső koordinációval elérni azt, hogy:

  • Bp-n nem lehet parkolni.
  • Bp-n nem lehet közlekedni,
  • Agglomerációban sem.
  • A gazdasági fejlődésből az infrába csatornázás kb. kerekítési hiba.
  • A Körvasút messze van még.
  • A HÉV fejlesztésre épp most nincs pénz.
Vastaps.
Nem épült agglomerációba szinte semmi évtizedek óta, de minden más hülyeségre volt pénz, ami építés.
Szájbavert stadion az bezzeg több, mint fogam, mert 100 mrd-os úszófaszom VB...
 
M

molnibalage

Guest


Sikerült a profitmaximalizálás és 0 felső koordinációval elérni azt, hogy:

  • Bp-n nem lehet parkolni.
  • Bp-n nem lehet közlekedni,
  • Agglomerációban sem.
  • A gazdasági fejlődésből az infrába csatornázás kb. kerekítési hiba.
  • A Körvasút messze van még.
  • A HÉV fejlesztésre épp most nincs pénz.
Vastaps.
Nem épült agglomerációba szinte semmi évtizedek óta, de minden más hülyeségre volt pénz, ami építés.
Szájbavert stadion az bezzeg több, mint fogam, mert 100 mrd-os úszófaszom VB...
Bocs, a lista hiányos. Egyes településeken élni sem, mert hol víz nincs, hol csak szart öntenek a patakba.
 

atek

Well-Known Member
2013. június 14.
206
575
93


Sikerült a profitmaximalizálás és 0 felső koordinációval elérni azt, hogy:

  • Bp-n nem lehet parkolni.
  • Bp-n nem lehet közlekedni,
  • Agglomerációban sem.
  • A gazdasági fejlődésből az infrába csatornázás kb. kerekítési hiba.
  • A Körvasút messze van még.
  • A HÉV fejlesztésre épp most nincs pénz.
Vastaps.
Nem épült agglomerációba szinte semmi évtizedek óta, de minden más hülyeségre volt pénz, ami építés.
Szájbavert stadion az bezzeg több, mint fogam, mert 100 mrd-os úszófaszom VB...
Keszin már több, mint húsz éve is szar volt a reggeli közlekedés, sokan akkor is a zsámbéki medencéből Keszin át mentek be Pestre. Az akkori autós forgalmat sem bírta el a Budakeszi út.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 113
9 465
113
A gyerekek önállóságát megfojtó, szabadságát elvevő autófüggő suburbia egy olyan család szemszögéből, aki ez elől menekült Hollandiába Kanadából pár éve:

 
M

molnibalage

Guest
A gyerekek önállóságát megfojtó, szabadságát elvevő autófüggő suburbia egy olyan család szemszögéből, aki ez elől menekült Hollandiába Kanadából pár éve:

Ez asszem anno betettem, ez az újra kiadott változat.
Amúgy tényleg eszémletlen durva.
Itthon is van suburbia, de legalább egyesekből van tömegközlekledés be Bp nagyfaluba.
Ezért egy tini számára élhető ez, nem kell kocsi. Mi is bejártunk Bp-re a szüleink nélkül, kocsi nélkül.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
"Puyang városa "mesterséges esőzési rendszert" vezetett be a rekord hőmérsékletek leküzdésére."
k-p.png
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 591
36 960
113
Szóval az ellenzék nemcsak a 2026-os kétharmadot, de már előtte, a 2024-es önkormányzati választáson Budapest visszaszerzését is garantálja a jobboldalnak.

Naivitás. Demszky szétrohasztotta Bp-et, aztán mégis újra és újra megválasztották. Akkor is, amikor már demens volt.
Kétszer nyert csak a jobboldal Budapesten, 2010-ben és 14-ben. Amikor a ballibek olyan szimpatikus arcot indítottak vele szemben, mint Horváth Csaba, majd Bokros. (Puskáznom kellett, mert őszintén szólva Bokros fp. jelöltségét már el is felejtettem).
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan