(az Apollo program egy óriási lutri volt, kész mázli, hogy soha, egyetlen Satrun V se robbant fel, pedig a rakétatechnikában alapszabály, hogy nagy fúvócsővel nem gyártunk hajtóművet, mert a gázlengések amplitúdója sokkal nagyobb, mint a kisebb, több kamrás rakétáknál.
Ez így van, de mégis az F-1 terén annyi időt és pénzt öltek a fejlesztésbe, hogy ezt a problémát megoldották. Ráadásul a végletekig tesztelték, így irgalmatlanul üzembiztos is volt. Soha nem volt gond az első fokozattal a Saturn V. esetében (a második Saturn V. indításnál, az Apollo-6 esetében a második fokozat J-2 hajtóműveinek meghibásodása miatt lett kudarc - az tény, hogy a következő indítással az Apollo-8-at elindítani a Hold felé finoman szólva is orosz rulett volt - de nem az első fokozat miatt....).
A Space Shuttle saját magát reptette, mert sokáig nem volt senki, aki leállította volna, pedig két nagy katasztrófa is 3-3 évre szüneteltette a repülést és a program soha nem volt egy percre se rentábilis.
Politikai akarat sem a lecserélésére. Sem az X-30, sem az X-33 / Venture Star soha nem kapott megfelelő támogatást. Az OSP esetében meglévő hordozórakétákat kívántak felhasználni a 2000-es évek elején, aztán jött az Ares rakétacsalád... Nem volt egyiknél sem cél a költségek drasztikus csökkentése...