T
Törölt tag
Guest
Starlink már a kezdetektől a Pentagon érdekeit szolgálta...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Egy új SpaceX Falcon9 hivatalos indítási költsége 62millió $. Christopher Couluris, a SpaceX járműintegrációs igazgatója az év elején tartott tájékoztatóján elmondta, hogy a vállalat „indításonként akár 30 millió dollár alá tudja csökkenteni az árat” teljes újrafelhasználható módban.
Az hogy egyes kormányzati Falcon9 megrendelések miért kerülnek többe, mint egy normál kereskedelmi indítás, több oka is van.
Több a hadsereg rendelésnél szerződésben rögzítették, hogy csak új rakétát használhatnak.
Egy másik nyilatkozatban elhangzott, hogy az üzemanyag meg kb. 2millió/start.Yepp, és azt is mondta, hogy egy újrafelhasznált első fokozattal az indítás 28 millió dollár mindent beleszámolva.
Ezt ugyanakkor Musk némileg megcáfolta egy Podcast-ban ahol (~17:50-től) azt mondta, hogy nagyjából 15 millió dollár a bekerülési költsége egy újrafelhasznált első fokozattal való indításnak ("15 million dollar marginal cost"), ebből cirka 10 millió dollár a második fokozat legyártása, vagyis nagyjából 5 millió dollár maradék, ideértve a hajtóanyag költségét, illetve az első fokozat és az áramvonalazó kúp átellenőrzése és felújítása. Hogy ez most Muskos túlzás, vagy valójában Couluris 28 millió dollárjában más is van, azt nem tudom. A saját tippem, hogy Couluris beleszámolt egy bizonyos mértékű hasznot, ami az újrafelhasználással járó költségek visszatermeléséhez szükséges. Ugye anno Stockwell és Musk is említett olyat, hogy akár 7 millió dollár is lehet Falcon 9 indításának költsége - csakhogy ez még abból az időből származik, amikor a második fokozat újrafelhasználásával is kacérkodtak.
A NASA is kikötötte ezt a legtöbb korábbi indításnál. Mégis másfélszer annyit fizettek, mint a kereskedelmi megrendelők egy új rakétával való indításért.
Igen bátornak kell lenni jelenleg annak aki a Starlink ellenében fogad.
És akkor még ott a hadsereg új rakéta észlelő és követő rendszerének 2022re tervezett SpaceX műholdjai is ami a tervek szerint a Starlink hálózaton keresztül végzi majd a kommunikációt.
Meg a komplett haderőt is rá lehet kötni valós idejű követésre-írányításra, kémműholdak is élőben közvetíthetik a megfigyelt személy mozgását a világ túlsó feléről...
A civil projekt csak melléktermék, mint a GPS-nél.
Az azért remélem megvan, hogy nem a Starlink lesz az első globális internetszolgáltatás?
Az Iridium Next 2018 óta elérhető, 128kBit/s kéziterminálok (Iridium mobiltelefonok), 1,5Mbit/s a tengeri hajókhoz és repülőgépekhez kitalált mobil termináloknál, illetve 8Mbit/s a telepített termináloknál.
Persze, hogy van, de egyik se kötődik ennyi szállal az amerikai kormányhoz (ríttak is 15 éve, hogy elvesztették a világ internetforgalma fölötti ellenőrzést).
Elég megnézni Musk milyen elmebeteg projektekhez kap állami támogatásokat, vagy mennyire jól jött neki a "dízelbotrány", hogy leigázza a fél világot az elektromos csatlakozójával.
A StarLinket nem az amerikai kormány támogatta, támogatja, hanem a Google és az Infinity befektetési alap.
azért nem hisszük, hogy az amerikai kormánynak ellenére lenne.A StarLinket nem az amerikai kormány támogatta, támogatja, hanem a Google és az Infinity befektetési alap. Eredetileg a WorldVu-t támogatták volna , csak azok elkövették azt a hibát, hogy Elon Muskhoz fordultak hordozórakéta terén, Musk pedig odament a Google (Alphabet) cégvezérekhez, és azt mondta nekik, hogy adják inkább neki azt a pénzt, Ő olcsóbban és gyorsabban megvalósítja. Ez meg is történt, a WorldVu ezek után újra kellett szervezze magát, ekkor lett OneWeb belőle. BTW a WorldVu és a OneWeb is brit magáncégként indult.
Az, hogy megrendelőként igénybe veszi az amerikai haderő a szolgáltatást, érthető. Eddig is vásárolt az USA hadereje kommunikációs műholdszolgáltatást civil cégektől, mivel a saját képességeit már régen kimerítette. A StarLink pedig új szintre emelte a lehetőségeket.
azért nem hisszük, hogy az amerikai kormánynak ellenére lenne.
Időközben kiderült, hogy az SpaceX october elejei GPS műholdot szállító Falcon9 indítás megszakításának mi volt az oka, ami késöbb a crew1 küldetés csúszását is okozta.
A rendellenesség a gáz generátornál (pre-burner) jelentkezett, aminek oka idegen anyag szelepbe kerülése volt.
A szelepben található anyagot „maszkoló lakknak” nevezik, a körömlakkhoz hasonló vörös anyag. A lakkot a felületek védelmére használják, amikor a motor alumínium alkatrészeit korrózióvédelem céljából eloxálják. Ezt a lakkot tisztítófolyadékkal kell eltávolítani.
És mint kiderült az eloxálási munkát egy külsős cég végzi, nem pedig a SpaceX házon belül, így valószínűleg , hogy az ottani folyamatok változása, például kevesebb tisztítófolyadék használata miatt maradt lakk az alkatrészen.
A SpaceX megvizsgálta a többi Merlin engint így fedezték fel a crew-1 missziós rakétán 2 "hibás" hajtóművet, amit ki is cseréltek.
https://spacenews.com/spacex-finds-cause-of-falcon-9-engine-abort/
Melyik széria? Mert az utolsónak (FT) valami 10-12-t kellene.Arról van adat, hogy egy Merlin hány startot bír ki fődarab csere nélkül?
Melyik széria? Mert az utolsónak (FT) valami 10-12-t kellene.
Illetve ez magára az első fokozatra vonatkozó adat.
Elméletileg 100repülést is bírnia kell komolyabb felújítás nélkül. Persze aF9 block 5, ami jelenleg repül. És nem a COPV, hanem maga a rakétahajtómű.
F9 block 5, ami jelenleg repül. És nem a COPV, hanem maga a rakétahajtómű.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..