Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mondjuk nincsenek is kitett helyen, ahol könnyen sérülés érheti őket...
Amúgy az STS-107-et ábrázoló képen a Spacehab-ba átjáró "alagúton" az nem egy zsilip? Vagy az mi ott?
(Ha van zsilip, akkor egy másik shuttle elvileg le tudta volna menekíteni a személyzetet szerintem, de zsilip nélkül csak akkor, ha van mindenkinek szkafanderje a 107-esen.)
Igen, csak nem kell kivárni, hogy elaludjon a tűz.Ez az Apollo óta megvan. De csak az indító állásról való menekülésre lehet használni.
A Challenger eseténél még szovjetből több volt.Azt tudjuk, hogy kb. milyen mennyiségi arányban indultak keleten/nyugaton az űrhajósok? Tippem szerint nyugaton volt több (a 7 fős Shuttle miatt), de mennyivel?
Nyilván 1 halott is végtelenszer több a 0-ánál, de azért az arányok érdekesek lehetnek, hogy hány indításból/fent járt űrhajósból lett az a 0, meg az a 2x7 halott.
Van egy ilyen orosz (vagy még szovjet) film. Valami mentőakció keretében egy héten belül három Szajúzt is indítanak.Tudtommal sosem volt opció, hogy egy másik siklót fel tudtak volna küldeni elég gyorsan menteni a másik személyzetét, túl sokáig tartott volna előkészíteni.
Az oroszok addig négy űrhajóst vesztettek. Már amit bevallottak.Azt tudjuk, hogy kb. milyen mennyiségi arányban indultak keleten/nyugaton az űrhajósok? Tippem szerint nyugaton volt több (a 7 fős Shuttle miatt), de mennyivel?
Nyilván 1 halott is végtelenszer több a 0-ánál, de azért az arányok érdekesek lehetnek, hogy hány indításból/fent járt űrhajósból lett az a 0, meg az a 2x7 halott.
Azt a lehangoló tökölést és bénázást, ami a NASÁnál folyt le se lehet írni. Feléig, harmadáig megterveztek vagy 5 űrhajót, aztán törölték. Az oroszok se különbek, csak annyiban, hogy nekik legalább volt közben kényelmetlen, de legalább működő űrhajójuk. Vagyis inkább űrcsónak. A kispolszki méretű űrjárgányt nem nevezném űrhajónak.Igen, emlékszek Komarovra, Dobrovolkszijra, Volkovra, Pacajevre. Cifu megírta a történetüket.
A székárakkal kapcdolatban arra a rizikóra akartam utalni, amit a Nasa nem vállalt be, mert ha naaaagyon akarta volna akkor hamarabb rendszerbe állít személyszállító űrhajót.
Azt tudjuk, hogy kb. milyen mennyiségi arányban indultak keleten/nyugaton az űrhajósok? Tippem szerint nyugaton volt több (a 7 fős Shuttle miatt), de mennyivel?
Nyilván 1 halott is végtelenszer több a 0-ánál, de azért az arányok érdekesek lehetnek, hogy hány indításból/fent járt űrhajósból lett az a 0, meg az a 2x7 halott.
Mondjuk nincsenek is kitett helyen, ahol könnyen sérülés érheti őket...
Amúgy az STS-107-et ábrázoló képen a Spacehab-ba átjáró "alagúton" az nem egy zsilip? Vagy az mi ott?
(Ha van zsilip, akkor egy másik shuttle elvileg le tudta volna menekíteni a személyzetet szerintem, de zsilip nélkül csak akkor, ha van mindenkinek szkafanderje a 107-esen.)
Tudtommal sosem volt opció, hogy egy másik siklót fel tudtak volna küldeni elég gyorsan menteni a másik személyzetét, túl sokáig tartott volna előkészíteni.
A Columbia tragédiáját követő első küldetésre induló Discovery STS-121 esetében az Atlantisz készenlétben volt, de a késöbbiekben már csak Soyuzok voltak mentőhajónak kijelőlve.Tudtommal sosem volt opció, hogy egy másik siklót fel tudtak volna küldeni elég gyorsan menteni a másik személyzetét, túl sokáig tartott volna előkészíteni.
A Columbia tragédiáját követő első küldetésre induló Discovery STS-121 esetében az Atlantisz készenlétben volt, de a késöbbiekben már csak Soyuzok voltak mentőhajónak kijelőlve.
Itt megtalálod a választ a kérdéseidre.Minden küldetésre vittek egy dokkolót a raktérben? Ja és hány Szojuz tudott volna lehozni egy 7 fős legénységet? Ha pilótával küldik fel őket, akkor 4 Szojuz indítás kellett volna, ha üresen, automatikus üzemmódban (nem tudom lehetséges-e ez a Szojuzoknál) akkor is 3-at. 6 fős shuttle legénység esetén is 2-t. Volt ennyi előkészítve?
Itt megtalálod a választ a kérdéseidre.
https://hu.m.wikipedia.org/wiki/STS–3xx
Azzal kezd a cikk, hogy ezeket az intézkedéseket a Columbia tragédiája után vezették be. És a Discovery után már csak az ISSre járt a sikló, befejezve annak építését, az egy utolsó Hubble javítástól eltekintve.OK mondjuk elég zavaros és összefüggéstelen a szöveg. A egész az ISS-ről való mentésre vonatkozik, ha jól értem. A Columbia legénységét nem lehetett volna menteni így, mert nem is tudtak volna csatlakozni az ISS-hez, sem megközelíteni azt (ehhez olyan pályamódosítás kellett volna, amihez nem volt elég üzemanyaguk).
Az sem derül ki, hogy mi valósult meg ebből végül, az automatikus leszállás pl. nem volt megoldva a Shuttle-nél tudtommal végig, az sem világos milyen meghibásodás esetén térhetett volna vissza személyzet nélkül a sikló, de személyzettel nem. Elég kevés ilyen lehetőség fordulhatott volna elő.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..