Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Pedig valós adat.Ez 900 tonna valós adat? Marha soknak tűnik, vagy 2-3 B747...
Ez 900 tonna valós adat? Marha soknak tűnik, vagy 2-3 B747...
Tolóerőre vonatkozóan, hisz a saját tömegét is emelnie kell.Pedig valós adat.
A teleszkóp hivatalos oldala is 900tonnát ír!
https://www.naic.edu/ao/telescope-description
Az Arecibo teleszkóp reflektor platformjáról volt szó, ami soknak tűnik, de ahogy linkeltem is fentebb a hivatalos oldalt, valós adat! 900tonna.Tolóerőre vonatkozóan, hisz a saját tömegét is emelnie kell.
- Az oldal adatai szerint nem tonnában adja meg az adatot!:
900000 Pounds (lbs) = 408,233 Kilograms (kg) = 408,2 tonna
https://www.flightpedia.org/convert/900000-pounds-to-kilogram.html
- A Wiki szerinti https://en.wikipedia.org/wiki/Soyuz-2 fokozatonkénti tolóerő
KN-ban: 839,48 / 792,41 / 298 / 294,3 / 19,85
szum: 2244,04 KN
az 228,83 tonna.
https://convertlive.com/hu/u/konvertálás/nyomásfokozó-gomb-tömeg/to/tonna#2244.04
Fránya ez a váltószám téma.
Az Arecibo teleszkóp reflektor platformjáról volt szó, ami soknak tűnik, de ahogy linkeltem is fentebb a hivatalos oldalt, valós adat! 900tonna.
Hogy jön ide a pound, meg a Soyuz toloereje az a te rejtélyed...
Ennek annyi.... siralmas látvány.
Egy korszak véget is ért ezzel.
A jövő az űrbe telepített egyre nagyobb és nagyobb teleszkópoké, antennáké.https://www.sciencemag.org/sites/de...ect_/public/arecibo_1280p_0.jpg?itok=ASgBntK7
Ügyesek. Ki hitte volna ezt 2000 ben.
Tiszta balfekek ezek a kinaiak hogy szondat visszatero egyseggelmkuldenek a holdra... Bezzeg ha egy sportkocsit lottek volna ki babuval a fel vilag napokig errol beszelne... De igy... A ez semmi
A Nyugat úgy döntött, hogy az űr már nem érdekes, max. ha Musk feldobja valamivel. Ma már állítólag kínaiak jelentik be a legtöbb szabadalmat a világon. Még az USA-ban és az EU-ban benyújtott szabadalmak egy részén is szerepelne kínai nevek. Ezért aztán a nyugat kezd arra jutni, hogy a szabadalmak érdektelenek, semmi közük a kreativitáshoz vagy a fejlődéshez, hiszen a kínaiak ab ovo nem lehetnek kreatívak és mindig csak követők, szellemitulajdon-tolvajok. Hasonló a helyzet a tudományos publikációknál. Egyre többet publikálnak a kínaiak, és ezzel párhuzamosan a nyugatiak szerint ma már a legtöbb tudományos publikáció haszontalan szemét. Valószínűleg már nincs is olyan fontos tudományos tudás, amit a nyugat szerint érdemes felfedezni, hacsak nincs valami utópikus "társadalomjobbító" dimenziója. Az LMBTQ jogok és az antirasszizmus mellett a reál dolgok jelentéktelen ügyek.
A kínaiak számos jelentős mérnöki, építkezési projektet valósítottak meg az elmúlt 20 évben, nagyobb, hosszabb, magasabb, gyorsabb dolgokat építettek sokszor kihívást jelentő helyszíneken. A nyugati média egyre inkább azt mondja ezekre, ha foglalkozik velük egyáltalán, hogy ezek "fehér elefántok", adósságcsapdák, megkérdőjelezhető hasznosságú vagy alacsony minőségű építmények, vagy éppen környezetpusztítók. Pár éve egy nyugati újságcikk áttekintette a kínai űrprogram állását. Elismerte, hogy a kínaiak minden területen független haladást értek el, néhány téren az amerikai, orosz és európai eredményeken is túlmutatóakat. Következtetése: az űrkutatás túlságosan hétköznapi és érdektelen a társadalom számára. (Gondolom ismét csak vannak fontosabb dolgok, mint a transzgender WC-k vagy a tudomány dekolonizálása és diverzifikálása.)
Aztán lehet, hogy azoknak volt igaza, akik szerint a kínaiak tényleg csak követők tudnak lenni, és maguktól sz.rt sem tudnak. Ez esetben aligha fogják megelőzni a nyugatot, amíg a nyugat ki nem nyírja magát teljesen. Utána csak a nyugat örökségét viszik majd tovább, és nem fognak fejlődni, max. nagyon lassan. Tény, hogy Japán pl. kifutotta magát az 1980-as évekre. Akkoriban az USA-ban a feljövő Japántól féltek, mára kiderült, hogy ok nélkül.
Nézd nem akarom elvitatni a kinaiak érdemei, de önmagában, hogy hol a több új szabadalom, még nem jelent semmit. Innovációban a nyugatnak szerintem nincs oka panaszra, de már csak az méretből kifolyólag is törvényszerű Kína, India felzárkódása a tudományos területeken. Nem beszélve az ottani kozpontosított államszervezés előnyeirő.A Nyugat úgy döntött, hogy az űr már nem érdekes, max. ha Musk feldobja valamivel. Ma már állítólag kínaiak jelentik be a legtöbb szabadalmat a világon. Még az USA-ban és az EU-ban benyújtott szabadalmak egy részén is szerepelne kínai nevek. Ezért aztán a nyugat kezd arra jutni, hogy a szabadalmak érdektelenek, semmi közük a kreativitáshoz vagy a fejlődéshez, hiszen a kínaiak ab ovo nem lehetnek kreatívak és mindig csak követők, szellemitulajdon-tolvajok. Hasonló a helyzet a tudományos publikációknál. Egyre többet publikálnak a kínaiak, és ezzel párhuzamosan a nyugatiak szerint ma már a legtöbb tudományos publikáció haszontalan szemét. Valószínűleg már nincs is olyan fontos tudományos tudás, amit a nyugat szerint érdemes felfedezni, hacsak nincs valami utópikus "társadalomjobbító" dimenziója. Az LMBTQ jogok és az antirasszizmus mellett a reál dolgok jelentéktelen ügyek.
A kínaiak számos jelentős mérnöki, építkezési projektet valósítottak meg az elmúlt 20 évben, nagyobb, hosszabb, magasabb, gyorsabb dolgokat építettek sokszor kihívást jelentő helyszíneken. A nyugati média egyre inkább azt mondja ezekre, ha foglalkozik velük egyáltalán, hogy ezek "fehér elefántok", adósságcsapdák, megkérdőjelezhető hasznosságú vagy alacsony minőségű építmények, vagy éppen környezetpusztítók. Pár éve egy nyugati újságcikk áttekintette a kínai űrprogram állását. Elismerte, hogy a kínaiak minden területen független haladást értek el, néhány téren az amerikai, orosz és európai eredményeken is túlmutatóakat. Következtetése: az űrkutatás túlságosan hétköznapi és érdektelen a társadalom számára. (Gondolom ismét csak vannak fontosabb dolgok, mint a transzgender WC-k vagy a tudomány dekolonizálása és diverzifikálása.)
Aztán lehet, hogy azoknak volt igaza, akik szerint a kínaiak tényleg csak követők tudnak lenni, és maguktól sz.rt sem tudnak. Ez esetben aligha fogják megelőzni a nyugatot, amíg a nyugat ki nem nyírja magát teljesen. Utána csak a nyugat örökségét viszik majd tovább, és nem fognak fejlődni, max. nagyon lassan. Tény, hogy Japán pl. kifutotta magát az 1980-as évekre. Akkoriban az USA-ban a feljövő Japántól féltek, mára kiderült, hogy ok nélkül.
Eléggé az orosz vonalat követik, gondolom mert főleg onnan fértek hozzá technológiához, viszont mintha itt ott javítgattak volna az eredeti terveken. A Szojuz másolata is mintha egy számmal nagyobb lenne az eredetinél.Értem az iróniát, de a mélyenszántó gondolatok után nézzük meg, hogy Kína űrprogramja hogy áll:
Annyiból igazad vagyon, hogy nyugaton is egy meglehetősen fura fazon még furább álmai kezdték el felforgati az űripart.
- Az ember szállító űrhajójuk a Szojuz másolata (az egyetlen komoly újdonság az orbitális modul autonóm üzemmódja).
- A következő generációs űrhajójuk az Orion másolata lesz.
- A hordozórakétáik nagyjából semmi újdonságot, innovációt nem képviselnek.
- Az űrállomásuk, már amelyik érkezik, alapvetően a szovjet/orosz Mir űrállomás másolata, annyi csavarral, hogy a két szélső modul szélére nagy napelemtáblákat terveztek (kiküszöbölve a Mir napelemtábláinak egymás árnyékolását).
Ami így ennyiben egyébként nem igaz, mert a NASA folyamatosan próbálkozott innovációval, mint a Venture Star (SSTO űrhajó Linear Aerospike hajtóművel), vagy a CCDeV keretében két innovatív megoldást választottak először (ahol a SpaceX volt a konzervatívabb az ejtőernyővel történő első fokozat visszahozatallal). Csak a politika sajnos nem annyira vevő ezekre.
Szóval sajnos nem egyszerű a mostani helyzetben...
Erre írtam.Az Arecibo teleszkóp reflektor platformjáról volt szó, ami soknak tűnik, de ahogy linkeltem is fentebb a hivatalos oldalt, valós adat! 900tonna.
Hogy jön ide a pound, meg a Soyuz toloereje az a te rejtélyed...
A teleszkóp témába berondított a Szojuz, aztán jött egy teleszkóphoz kötődő kérdés a Szojuz alatt.
De legalább megtudtuk, hogy fel lehet-e lőni a teleszkópot egy Szojuzzal.
A Nyugat úgy döntött, hogy az űr már nem érdekes, max. ha Musk feldobja valamivel. Ma már állítólag kínaiak jelentik be a legtöbb szabadalmat a világon. Még az USA-ban és az EU-ban benyújtott szabadalmak egy részén is szerepelne kínai nevek. Ezért aztán a nyugat kezd arra jutni, hogy a szabadalmak érdektelenek, semmi közük a kreativitáshoz vagy a fejlődéshez, hiszen a kínaiak ab ovo nem lehetnek kreatívak és mindig csak követők, szellemitulajdon-tolvajok. Hasonló a helyzet a tudományos publikációknál. Egyre többet publikálnak a kínaiak, és ezzel párhuzamosan a nyugatiak szerint ma már a legtöbb tudományos publikáció haszontalan szemét. Valószínűleg már nincs is olyan fontos tudományos tudás, amit a nyugat szerint érdemes felfedezni, hacsak nincs valami utópikus "társadalomjobbító" dimenziója. Az LMBTQ jogok és az antirasszizmus mellett a reál dolgok jelentéktelen ügyek.
A kínaiak számos jelentős mérnöki, építkezési projektet valósítottak meg az elmúlt 20 évben, nagyobb, hosszabb, magasabb, gyorsabb dolgokat építettek sokszor kihívást jelentő helyszíneken. A nyugati média egyre inkább azt mondja ezekre, ha foglalkozik velük egyáltalán, hogy ezek "fehér elefántok", adósságcsapdák, megkérdőjelezhető hasznosságú vagy alacsony minőségű építmények, vagy éppen környezetpusztítók. Pár éve egy nyugati újságcikk áttekintette a kínai űrprogram állását. Elismerte, hogy a kínaiak minden területen független haladást értek el, néhány téren az amerikai, orosz és európai eredményeken is túlmutatóakat. Következtetése: az űrkutatás túlságosan hétköznapi és érdektelen a társadalom számára. (Gondolom ismét csak vannak fontosabb dolgok, mint a transzgender WC-k vagy a tudomány dekolonizálása és diverzifikálása.)
Aztán lehet, hogy azoknak volt igaza, akik szerint a kínaiak tényleg csak követők tudnak lenni, és maguktól sz.rt sem tudnak. Ez esetben aligha fogják megelőzni a nyugatot, amíg a nyugat ki nem nyírja magát teljesen. Utána csak a nyugat örökségét viszik majd tovább, és nem fognak fejlődni, max. nagyon lassan. Tény, hogy Japán pl. kifutotta magát az 1980-as évekre. Akkoriban az USA-ban a feljövő Japántól féltek, mára kiderült, hogy ok nélkül.