Az első Mars-képek miért kisméretű, alacsony felbontású, fekete-fehér, körlap alakúak? Ez valami primitív navigációs kamera? Ilyet használnának?
A Perseverance’s főbb kamerái még nem lettek beüzemelve, így a "Hazard" kamerájával készült a kép amit még porvédő is takart, innen a kör alakú kép, és ez csak a majd később érkező nagyobb felbontású kép “thumbnails” verziója.Az első Mars-képek miért kisméretű, alacsony felbontású, fekete-fehér, körlap alakúak? Ez valami primitív navigációs kamera? Ilyet használnának?
Az alacsony felbontás oka is az, hogy az átvitel a Marsról az nem Vodafone 150 Mbit...Az első Mars-képek miért kisméretű, alacsony felbontású, fekete-fehér, körlap alakúak? Ez valami primitív navigációs kamera? Ilyet használnának?
Mintha koptatta volna valami a köveket.
.
A több üzemanyag nagyobb súly, nagyobb üzemanyag tartályt, a nagyobb tömeg komplikáltabb landolás. Azért az extra pár perc repkedésért, fotóért alighanem nem érné meg. Főleg, hogy így is az Atlasz V541 konfigurációjával indították. Ha meg nagyobb rakéta kell az meg drágább ugye..
.
Ezt a Skycrane-t, ami leteszi a rovert, nem lehetne nagyobb üzemanyagtartállyal és jobb kamerával felszerelni, és pár perc marsi felderitőrepülésre használni, mielőtt lezuhan? Van itt ez a kis helikopteres kisérlet, de közben ott a Skycrane egy nagy, profi repülőeszköz, irányitható, van adatkapcsolat róla, látszólag mindene máris adott lenne, hogy a környéket körberepülje és segitsen megtervezni a rover első útjait.
.A több üzemanyag nagyobb súly, nagyobb üzemanyag tartályt, a nagyobb tömeg komplikáltabb landolás. Azért az extra pár perc repkedésért, fotóért alighanem nem érné meg. Főleg, hogy így is az Atlasz V541 konfigurációjával indították. Ha meg nagyobb rakéta kell az meg drágább ugye.
Az MRO HiRISE kamerája 30 cm-es felbontású képet ad, azok alapján már biztos nagyon jól megtervezték az útvonalakat. Csak ezért szerintem felesleges lett volna tovább bonyolítani a küldetést, és jelentősen növelni a leszállósúlyt plusz üzemanyaggal..
.
Ezt a Skycrane-t, ami leteszi a rovert, nem lehetne nagyobb üzemanyagtartállyal és jobb kamerával felszerelni, és pár perc marsi felderitőrepülésre használni, mielőtt lezuhan? Van itt ez a kis helikopteres kisérlet, de közben ott a Skycrane egy nagy, profi repülőeszköz, irányitható, van adatkapcsolat róla, látszólag mindene máris adott lenne, hogy a környéket körberepülje és segitsen megtervezni a rover első útjait.
.Az MRO HiRISE kamerája 30 cm-es felbontású képet ad, azok alapján már biztos nagyon jól megtervezték az útvonalakat. Csak ezért szerintem felesleges lett volna tovább bonyolítani a küldetést, és jelentősen növelni a leszállósúlyt plusz üzemanyaggal.
A kék égbolt még furcsább. Mintha csak itt a Földön készült volna...Mintha koptatta volna valami a köveket.
Persze, de a helikopter igazából csak egy techdemó. A küldetés meglenne nélküle is, de hogy a koncepció maga működőképes-e, ahhoz fontosak az ilyen, demonstrációs kísérletek..
.
Igen, ez igaz, de az "Ingenuity" minihelikopterrel is repülni akarnak egy első próbát, tehát az MRO ellenére is fontosnak tartják ezt a képességet.
Szinte biztos hogy több mindent terveztek, de amikor számolgatták a grammokat, komplexitást meg egyebeket, többek között ezeket is lehúzták végül a listáról.
.
A képen is látszik, hogy a Skycrane igy is jelentős távolságot repül még, csinál egy manővert, hogy ne essen rá a roverre, és eltávolodik a kutatási területtől.
.
A Curiosity és a Perseverance között most is van +120 kiló a különbség, tehát azért van itt valamennyi tól-ig mozgástér. De szerintem sokminden nem kéne a Skycrane-re, oké, akkor plusz üzemanyagot ne, de egy jobb kamera, meg lehetőség a video átjátszására a roverig, és ha csak annyi lenne, hogy a közvetiti a most is megtett repülését a lezuhanásig, már az is egy érdekes újdonság lenne.
.
mennyi lehet az a távolság a Skycrane lezuhanási pontig? Pár km? Nagy teljesitményű rádiókapcsolat se kéne.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..