Azért, mert a Hazegrayart újabb
nem annyira kiváló videót gyártott.
Az 1971-es koncepciókon 180°-al el volt forgatva az Saturn-IC flyback kvázi űrrepülőgép-gyorsító fokozat (ugyebár pilóta vezérelte járműről beszélünk, mert hát pilótaközpontú társadalom volt a NASA-nál).
A költségvetési számítások alapján HO Flyback-ként nevezett megoldás persze a többi hasonló (pl. Saturn-IC nem újrafelhasználható) megoldásokhoz képest is elvérzett, leginkább azért, mert hiába tért vissza, az F-1 hajtóművek újrafelhasználhatóságát nem merte bevállalni a Boeing-Grumman páros. Érdekes, hogy ehhez képest is cirka fele annyit feltételeztek indítási költségként, mint a nem újrafelhasználható S-IC változatnál:
1971 végére a NASA határozottan lehúzta a listáról a Saturn-IC alapú megoldásokat, és az óceánba, ejtőernyővel visszatérő gyorsító rakétákra kért ajánlatott. De a Boeing-Grumman nem engedte el a gyeplőt, ekkor fektették le a tengerre, ejtőernyővel visszatérő S-IC fokozat koncepcióját. Végül azonban nyert a legalacsonyabb fejlesztési költséget ígérő szilárd hajtóanyagú gyorsító-rakéta...
BTW az S-IC visszarepülő-koncepciónak volt osztott, a szárnyakon elhelyezett vezérsíkos változata, de ezt már 1971 legvégén kezdték el mind rajzon, mind szélcsatornában tesztelni. Ekkor már elég biztos volt, hogy ez nem valósul meg ebben a formában.