Kívánságokkal elő, csillaglesre fel!
Tegnap érte el maximumát a Perseidák meteorraj. Óránként 20-30 hullócsillagot is láthattunk.
www.idokep.hu
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Gondolom, hogy maradéktalanul minden jogdíjat kifizettek a Crew Dragon terveinek maradéktalan felhasználásért!?!Kínai konkurencia van készülőben a BlueOrigine suborbitális rakétájához! LOL!
Csak jelzem, hogy jelenleg ilyen mértékü technológiai forradalom kellős közepén tartunk, és a legtöbb embernek erről fingja sincs.
Hát ebből aztán csak annyi bizonyos, hogy egy nagyon fura esetről van szó, amiben az oroszok az amerikai asztronautára próbálják kenni a dolgot.A NASA űrhajósai elutasítják a hazugságvizsgálatot a Szojuz MS-09 űrhajó ügyében
A lyukat a Szojuz MS-09 űrhajóban, olyasvalaki fúrta aki nem ismerte az űrhajótNASA astronauts reject lie detector test in Soyuz MS-09 spacecraft hole probe — source
The source emphasized that the Russian side received no possibility to examine the tools and drill bits available on the International Space Station for the presence of the remainder of metal chips from the hull of the Soyuz MS-09 spacecrafttass.com
"Először is, a női űrhajós betegsége, amely az első ismert előfordulása a mélyvénás trombózisnak az űrállomáson , és az a tény, hogy Serena Maria Auñón-Chancellár szenvedett az állapottól megjelent egy tudományos cikkben csak azután, hogy visszatért a földre."Hole in Soyuz MS-09 spacecraft drilled by someone unfamiliar with its design — source
Roscosmos ruled out the version of the Soyuz MS-09 spacecraft’s damage on Earth because in that case the spacecraft would not have passed tests in a vacuum chamber before its launchtass.com
Megvan a lehetséges elkövető.Russia’s space program just threw a NASA astronaut under the bus
“The Americans refused to perform a polygraph examination.”…arstechnica.com
Ilyesmit írtam ide vagy 20 éve. A gépgyártás jövője: megírod a gép DNSét, szintetizálod, odamész a reaktorhoz, beleöntöd a megfelelő folyadékba, és a gép felépíti magát. egy hét múlva kipecázod a kész repülőgép hajtóművet.Csak jelzem, hogy jelenleg ilyen mértékü technológiai forradalom kellős közepén tartunk, és a legtöbb embernek erről fingja sincs.
Amikor havonta tudnak teljesen újjátervezni mindent pl.: egy Raptor hajtóművön.
Persze most az űriparban van ennek óriási reneszánsza, de nagyon rövid időn belül mindennapossá válik a hadiiparban illetve egyéb más intenzív fejlesztésigényű területeken.
A gyerekeimmel aktívan ismerkedünk a 3D nyomtatás rejtelmeivel....
Ilyesmit írtam ide vagy 20 éve. A gépgyártás jövője: megírod a gép DNSét, szintetizálod, odamész a reaktorhoz, beleöntöd a megfelelő folyadékba, és a gép felépíti magát. egy hét múlva kipecázod a kész repülőgép hajtóművet.
Hát ugye, a nyomtatott gépalkatrész csak az első lépés.
Én nem mennék olyan messzire, hogy ilyen tudatmódosító szereket kezdjek el használni.
Terjeszkedünk a világűrben, fellőtte első műholdját a magyar vállalat
A RADCUBE kedd hajlbanban indult útjára.index.hu
Ez egy részletesebb cikk.Terjeszkedünk a világűrben, fellőtte első műholdját a magyar vállalat
A RADCUBE kedd hajlbanban indult útjára.index.hu
Hazegrayart újabb kiváló fiktív videója a Space Shuttle egy korai koncepciójáról:
Nekem nagyon nem tetszik a Saturn első fokozatára szerelt hatalmas függőleges vezérsík. A szárnyak még jók lehetnek, de ez a vezérsík pont benne van a Shuttle fokozat Orbiterének árnyékában, ami miatt szerintem a jókora interferencia léphet fel.
A visszatéréskor pedig az orr alaktényezője túl tömzsi. A róla leváló lökéshullámkúp, illetve az orrkúp árnyékoló hatása miatt vagy hatástalan, vagy szimplán letöri a vibráció.
Ezen felül aránytalanul nehéz egy űrhajó számára, még ha csak LEO-ig emelkedik is fel a szerekezet.
Ha ez megépült volna, akkor legalább a Saturn fokozatnál a vezérsíkok biztos, hogy a szárnyak törővégeire kerültek volna, osztott kivitelben, amolyan nagyra nűtt wingletként.
A fantáziavideó minősége kiváló, de ezek szerint a koncepció lemodellezése alapvetően téves. Sebaj.Azért, mert a Hazegrayart újabb nem annyira kiváló videót gyártott.
Az 1971-es koncepciókon 180°-al el volt forgatva az Saturn-IC flyback kvázi űrrepülőgép-gyorsító fokozat (ugyebár pilóta vezérelte járműről beszélünk, mert hát pilótaközpontú társadalom volt a NASA-nál).
A költségvetési számítások alapján HO Flyback-ként nevezett megoldás persze a többi hasonló (pl. Saturn-IC nem újrafelhasználható) megoldásokhoz képest is elvérzett, leginkább azért, mert hiába tért vissza, az F-1 hajtóművek újrafelhasználhatóságát nem merte bevállalni a Boeing-Grumman páros. Érdekes, hogy ehhez képest is cirka fele annyit feltételeztek indítási költségként, mint a nem újrafelhasználható S-IC változatnál:
1971 végére a NASA határozottan lehúzta a listáról a Saturn-IC alapú megoldásokat, és az óceánba, ejtőernyővel visszatérő gyorsító rakétákra kért ajánlatott. De a Boeing-Grumman nem engedte el a gyeplőt, ekkor fektették le a tengerre, ejtőernyővel visszatérő S-IC fokozat koncepcióját. Végül azonban nyert a legalacsonyabb fejlesztési költséget ígérő szilárd hajtóanyagú gyorsító-rakéta...
BTW az S-IC visszarepülő-koncepciónak volt osztott, a szárnyakon elhelyezett vezérsíkos változata, de ezt már 1971 legvégén kezdték el mind rajzon, mind szélcsatornában tesztelni. Ekkor már elég biztos volt, hogy ez nem valósul meg ebben a formában.