Űrkutatás

:eek:

Az oroszok rostdús diétája többször is szétcsapta az amerikaiak űrvécéjét a Nemzetközi Űrállomáson

A szobabicikli-ügy és a menücsere betiltása mögött lehet, hogy tényleg csak politikai szálak húzódtak, az oroszok kitiltása az amerikai vécékről viszont már egy komolyabb probléma után merült fel. A gond egész pontosan az volt, hogy

az orosz űrhajósok étrendje sokkal rostgazdagabb volt, mint az amerikaiaké, az emiatt keményebb székletük hazavágta a NASA vécéjét.

Valerij Korzun parancsnok étrendje például így nézett ki:

Reggeli: aludttej/túró magvakkal, krumplipüré magvakkal, birsalmacsipsz, kávé cukor nélkül, vitaminok
Ebéd: aszpikos fogassüllő, húsos borscs leves, gulyás hajdinával, kenyér, feketeribizli-lé, tea cukor nélkül
Vacsora: hús rizzsel, brokkoli sajttal, magvak, cukros tea
Második vacsora: szárított marhahús, kesudió, barack, szőlőlé


Ez az étrend könnyen besűríti az ember gyomortartalmát, és az amerikaiak vécéje nem bírta a küzdelmet. Míg korábban mindenki azt a vécét használta, ami a legközelebb volt, az amerikaiak egy idő után megelégelték, hogy az oroszok állandóan tönkreteszik a vécéjüket, ezért először kitiltották őket, majd a NASA 19 millió dollárért rendelt egy új vécét Moszkvából, hogy az amerikai részen használt csésze is oroszkompatibilis legyen.

„A kozmonautákat nem érdeklik az országok közötti viták, teljesen mindegy, mit mondanak a döntéshozók. Felnőttek vagyunk, tanult és jólnevelt emberek, akik képesek a saját agyukat használni normális kapcsolatok kialakítására. A politikusok és bürokraták nem tudnak megegyezni, nem a kozmonauták és asztronauták”

– mondta Padalka, miután eltiltották az amerikai szobabiciklitől.

Emiatt tűnhet úgy, hogy ez a konkrét probléma megoldódott, és a feszültség is csökkenhetett az űrállomáson.

A többi a cikkban.

 
Hamarosan indul a Proton-M Bajkonurból két Expressz AMU-7 geosztacionáris telekommunikációs müholddal

b32N-2Yc2SM.jpg
 
"Az Ekspress-AMU-3 és Ekspress-AMU7 távközlési műholdak vezetékes és mobil kommunikációt, digitális televízió- és rádióadást, nagy sebességű internet-hozzáférést és adatátvitelt biztosítanak a C-, Ku- és L-sávban. Oroszország és a FÁK országok területén.

A műholdakat azért indították útnak, hogy az állami kézben lévő orosz Satellite Communications Company kommunikációját biztosítsák. A Roscosmos azt tervezi, hogy az Ekspress-AMU3 műholdat a keleti hosszúság 96,5 fokára, az Ekspres-AMU7-et pedig a keleti hosszúság 145 fokára helyezi."

 
"Az Ekspress-AMU-3 és Ekspress-AMU7 távközlési műholdak vezetékes és mobil kommunikációt, digitális televízió- és rádióadást, nagy sebességű internet-hozzáférést és adatátvitelt biztosítanak a C-, Ku- és L-sávban. Oroszország és a FÁK országok területén.

A műholdakat azért indították útnak, hogy az állami kézben lévő orosz Satellite Communications Company kommunikációját biztosítsák. A Roscosmos azt tervezi, hogy az Ekspress-AMU3 műholdat a keleti hosszúság 96,5 fokára, az Ekspres-AMU7-et pedig a keleti hosszúság 145 fokára helyezi."

Na, már legalább a buszt az oroszok gyártották. A működő rész francia.
 
Na, már legalább a buszt az oroszok gyártották. A működő rész francia.
.
.
Egyébként az inditás azért is csúszott mostanra, mert a 2013-ban gyártott Proton-M rakétában, és másik hasonlókban tavaly tavasszal nagyon komoly minőségbiztositási hibákat találtak. Kiderült, hogy valahogy ezekben is került azokból a "below-specifications" alkatrészekből (főleg csavarokból), amiket még 2015-16-ban (és előtte) gyártottak, és amiből nagy botrány volt akkor, amikor az ügy kirobbant.
.
A két műszakit, aki most észrevette, hogy ezekben a rakétákban is selejtes alkatrészek vannak, kitüntették. Az illetők a vizuális ellenőrzéskor vettek észre repedéseket, amik a selejtes alkatrészekben a vonatút okozta (!) vibrációkor keletkeztek.
 
.
.
Egyébként az inditás azért is csúszott mostanra, mert a 2013-ban gyártott Proton-M rakétában, és másik hasonlókban tavaly tavasszal nagyon komoly minőségbiztositási hibákat találtak. Kiderült, hogy valahogy ezekben is került azokból a "below-specifications" alkatrészekből (főleg csavarokból), amiket még 2015-16-ban (és előtte) gyártottak, és amiből nagy botrány volt akkor, amikor az ügy kirobbant.
.
A két műszakit, aki most észrevette, hogy ezekben a rakétákban is selejtes alkatrészek vannak, kitüntették. Az illetők a vizuális ellenőrzéskor vettek észre repedéseket, amik a selejtes alkatrészekben a vonatút okozta (!) vibrációkor keletkeztek.
9 éves rakétával operálnak? Nem járt le annak a szavatossága?
 
.
.
Egyébként az inditás azért is csúszott mostanra, mert a 2013-ban gyártott Proton-M rakétában, és másik hasonlókban tavaly tavasszal nagyon komoly minőségbiztositási hibákat találtak. Kiderült, hogy valahogy ezekben is került azokból a "below-specifications" alkatrészekből (főleg csavarokból), amiket még 2015-16-ban (és előtte) gyártottak, és amiből nagy botrány volt akkor, amikor az ügy kirobbant.
.
A két műszakit, aki most észrevette, hogy ezekben a rakétákban is selejtes alkatrészek vannak, kitüntették. Az illetők a vizuális ellenőrzéskor vettek észre repedéseket, amik a selejtes alkatrészekben a vonatút okozta (!) vibrációkor keletkeztek.
Bazz, a ruszkiknál csak a ljubjanka féle minőségbiztosítás működött.