A szokásos agyzsibbasztó Elon stílus, de azért akad benne érdekesség!
Az egyik ilyen a turbópumpák nyomásnövelő impeller lapátainál keletkező kavitációs jelenség, ami különösen az O2 ágon jelenthet problémát. -Az apró buborékok károkat okozhatnak a lapátokban, bár az nem világos ez miért nagyobb gond a kriogén O2 vonalon, mint a CH4 ágon.
Mindenesetre érthető hogy miért igyekeznek nagyobb nyomás értékeket elérni, hogy ezt a jelenséget kiküszöböljék.
Aztán ugye a a Raptor2-nél az egyszerűsítés jegyében elhagyták az alkalmazott sparkplug által indított torch gyújtást, (ezt a megoldást használja az STS, SLS RS-25 hajtóműve) de nem.derül ki hogy váltották ki.
Odáig akarják fejleszteni a rendszert, hogy elhagyhassák a hő/láng védő pajzsot. Ezt mondjuk a BlueOrigine BE-4-nél relatív egyszerűen a kritikus alkatrészek szigetelésével megoldották. Ez is egy látványos különbség a két hajtómű között.
Érdekes lesz látni, hogyan oldják meg a jelenleg akumlátorrol üzemeltetett hidraulika pumpa+piston/rendszert amivel a hajtómű gimbal / kitérését (a rakéta kormányzását végzik). A Merlin ebben is zseniális az alkalmazott üzemanyagnak (kerozin) köszönhetően amit mint hidraulika folyadék hasznosítanak a nyomást pedig a tutbópumpa biztosítja!
Az inline O2 powerhead tényleg egyedülálló, (és jól is néz ki) de ezzel az alkalmazott full-flow staged-combustion-cycle keresztbe kötött vezérlés/meghajtó rendszerrel továbbra is olyan szintű a komplexitása a hajtóműnek, hogy pont azon a téren veszít amiben a Merlin relatív egyszerűségével újrahasználhatóvá tette a Falcon9-et.
A Raptor teszteinél a Musk szerint 20-30 elpukkadt hajtómű még lehet alábecsűlt érték, látva csak az elmúlt hónapokban eldurrant egységeket...
Annyi biztosan látszik messze nincs még befejezve a Raptor..