Oroszország időjárási műholdat bocsátott fel Proton rakétán
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Na úgy tűnik európai űrszektor is csak megmozdul az emberes szállítás irányába is. A SUSIE koncepció mellett azert akad konvencionálisabb kapszula tervek is.
Ilyen például a Az európai Exploration Company Startup akik most közölték, hogy 40,5 millió eurót (44 millió dollárt) gyűjtöttek össze a Nyx nevű újrafelhasználható orbitális jármű fejlesztésére.
A kapszula 8tonnás akár 6 személy szállítására alkalmas több hónapot képes lenne az űrben tölteni, 4 tonnát fel és 2.6t vissza is hozni.
Kaptak egy ingyen utat az Ariane6-ra, de emellett már a SpaceX-el is szerződtek egy tech demó küldetése.
European startup gets $44 million for space station transportation vehicles
European startup The Exploration Company has raised $44 million to develop reusable orbital vehicles for flying goods and people to space.spacenews.com
A cucc pedig;Oroszország időjárási műholdat bocsátott fel Proton rakétán
Szerinted?Egy "csendes" kérdés: Benne vagyunk?
.
Mi van ebben a műholdban, hogy Proton kellett hozzá?A cucc pedig;
Még idén lesz két Proton indítás amiből egy még ebben a hónapban, aztán van még előrejelezve egy 24-re.
Ezeken túlmenően pedig olyan 6-7 lehet legyártva, csak senkinek se kell.
A Roszkozmosz most alkudozik az ESA-val, hogy a Korouban maradt három szojúzt visszaszerezzék a náluk ragadt OneWeb holdakért cserébe. Ugyanakkor állitolag az ESA-nak gyártott Szojúzok csak a Francia Guayani padról indítható...
Meg ugye szokás szerint csúszik minden is...
Szerinted?
Francia/Német cég egyébként..
Semmi extra, csak Geostacionárius Föld körüli pálya (GEO), keleti 166° miatt kellett a Proton.Mi van ebben a műholdban, hogy Proton kellett hozzá?
Az oroszoknak nincs elég katonai műholdjuk legyártva, hogy fellövöldözzék őket a megmaradt Protonkkal?
Meteó műholdat geostacira?Semmi extra, csak Geostacionárius Föld körüli pálya (GEO), keleti 166° miatt kellett a Proton.
Persze, pont az a lényeg, hogy állandó jelleggel tudja figyelni a bolygó adott szeletét arról akár pár percenként készítve teljes felvételt. Itt a felbontás 1-4km között van, ami bőven elég a légköri változások nyomon követéséhez.Meteó műholdat geostacira?
Láttam én is de még mindig emésztem.. Ezért se posztoltam, mert ez most vagy működő forradalmi újítás, vagy nagyon félre mennek. (A második fokozatról van szó)Stoke Space
Ex-Blue Origin és ex-Space X mérnökök, aerospike hajtómű, újrahasználható első és második fokozat, aktív hűtésű hővédőpajzs. Pikáns.
Nem állítom hogy mindent megértettem, de az biztos hogy nem lesz piskóta ha ez a projekt sikeresen megvalósul:
Igen nem egy "átlagos" aerospikenak látszik. Nem tudom hogy ez mennyit változtat a dolgon, de a végső változatnak 30 fúvókája lesz terv szerint ugye, lehet ott a szög is már másmilyen lesz, és a dóm közepén lévő "lyukkal" (turbine exhaust) megoldja a kérdésünket.Láttam én is de még mindig emésztem.. Ezért se posztoltam, mert ez most vagy működő forradalmi újítás, vagy nagyon félre mennek. (A második fokozatról van szó)
Speciel nem egy klasszikus aerospike az tuti.
Az animáción jól néz ki
De épp spike nincs csak egy dóm, és a fúvókák se arra irányúlnak, de ha ez aerospike, hát legyen..
A Hidrogén alkalmazás is kissé fura, persze megindokolja a srác, és nyilván jó is egy expander ciklusú végfokozathoz, de ott pont az a lényeg hogy a gáz tágulása vagyis a H2 elforrása során keletkező nyomás hajtja a pumpát, amit ebben az esetben nem egy hanem 10fúvókát kell ellásson, és mivel nincs vektorálás, a kormányzás a fúvókák keresztül leadott teljesítménnyel lehetséges csak. +mindezt vertikális landoláskor, az ahhoz szükséges gyors reagalást, hogy fogják megoldani...
Szóval kissé szkeptikus vagyok a koncepciót illetően. Felfelé működhet, de, hogy ezzel le is akarnak szállni...
De hajrá, izgalmasnak igérkezik.
Na majd Csekkolom.Igen nem egy "átlagos" aerospikenak látszik. Nem tudom hogy ez mennyit változtat a dolgon, de a végső változatnak 30 fúvókája lesz terv szerint ugye, lehet ott a szög is már másmilyen lesz, és a dóm közepén lévő "lyukkal" (turbine exhaust) megoldja a kérdésünket.
Hátha valaki nem látta: Spacejunkie vendége, Norbi is próbálja megfejteni a kérdéseket a Stoke kapcsán, plusz Suziról is van szó benne. Kiváncsi lennék Norbi véleményére Tim Dodd videója után is.
Én is láttam , de nem értettem.Láttam én is de még mindig emésztem.. Ezért se posztoltam, mert ez most vagy működő forradalmi újítás, vagy nagyon félre mennek. (A második fokozatról van szó)
Speciel nem egy klasszikus aerospike az tuti.
Az animáción jól néz ki
De épp spike nincs csak egy dóm, és a fúvókák se arra irányúlnak, de ha ez aerospike, hát legyen..
A Hidrogén alkalmazás is kissé fura, persze megindokolja a srác, és nyilván jó is egy expander ciklusú végfokozathoz, de ott pont az a lényeg hogy a gáz tágulása vagyis a H2 elforrása során keletkező nyomás hajtja a pumpát, amit ebben az esetben nem egy hanem 10fúvókát kell ellásson, és mivel nincs vektorálás, a kormányzás a fúvókák keresztül leadott teljesítménnyel lehetséges csak. +mindezt vertikális landoláskor, az ahhoz szükséges gyors reagalást, hogy fogják megoldani...
Szóval kissé szkeptikus vagyok a koncepciót illetően. Felfelé működhet, de, hogy ezzel le is akarnak szállni...
De hajrá, izgalmasnak igérkezik.
Nem is hiszed mennyire beletrafáltál a Roton említèsevel a dologba!.
Erről a most divatos helybe-leszállós megoldásokról nekem egy szinte nyomok nélkül "elvitte a cica"/ismeretlenség-homályába-veszett 10-20+ évvel ezelőtti megoldás jut eszembe, ahol a leszállás/fékezés feladat jelentős részét forgószárnyas/auto-rotációs megoldással képzelték el.
Szerintem ezzel részben kiváltva ezt a fázist sokkal kevesebb teljesítményre/bonyolultságra/üzemanyag-súlyra van szükség, de ilyen hibrid/vegyes rendszernél ugyebár két technikai megoldás hibamentes működését kell garantálni az üzemmódok biztonságos váltásával együtt.
Nekem --általános és nem szakterületbeli tudással-- egy ejtőernyős/egyebek fékezések után jobbnak tűnik a sűrű légkörben ez a vegyes megoldás, mint a végén a jelenleg divatos megoldás egyedül.
Sajna tévedhetek is, csak a koncepció szinten tudom --kb.-- megbecsülni a dolgot.
U.I.: A "nyoma-veszett/elvitte-a-cica" megoldásnál egyfokozatú rakétákkal ugráltak volna kontinensek között sietős milliárdos utasokkal/sürgős csonmagokkal! ... + természetesen a nem nyilvános katonai feladatokra "sejtetve" a nagy-kupac-pénz reményében!
Sejtésem szerint vmi kívülállók lehettek az amcsi katonai-ipari komplexumon kívül, ezért nem is kaptak esélyt a zsíros-bödönhöz...
Mindehhez képest meglepően gondos lett a --felvásárlás/elnémítást követő ??? --"takarítás" utánuk...
.
Lassan már azt se hisze el nekik, amit már megcsináltak.Úgy tűnik Új hulláma van az aerospike koncepciónak...
Ezúttal az Oroszoktól jött a hír, hogy újra nekiállnak a már egyszer elkezdett de félretett CORONA SSTO projektnek, amit, hogy-hogynem egy igazi nagy aerospike hajtómű müködtetne.
A ZOroszoktól lévén szó, érdemes ezt persze helyén kezelni, hiszen ők mindent is fejlesztenek egyszerre..
A 2016-os koncepció;
Akit bővebben érdekelne a projekt, van egy korábbi orosz cikk róla;
Русский космос: проект «Корона» и другие разработки ГРЦ Макеева
Считается, что технологии всегда развиваются постепенно, от простого к сложному, от каменного ножа к стальному – и лишь затем к фрезерному станку с программным управлением. Однако судьба космического ракетостроения оказалась не столь прямолинейной. Создание простых, надежных одноступенчатых...www.techinsider.ru
Most melyik amerikai asztronautát vádolják fúrással? Azért remélem elpukkanni nem fog az ISS-hez kapcsolódva.Újabb fejezet az Oroszok ISS-en állomásozó űrhajóinak kálváriájában;
A Roscosmos hivatalos közleménye (röviden): A Repülés Irányitó Központ a telemetria adatok alpaján nyomásvesztèst észlelt a Progress MS-21-ben. A hajó nyílását lezárták.
A nyomáscsökkentésének okait vizsgálják.
Az ISS fedélzetén a hőmérséklet és a nyomás normális, a legénység élete és egészsége nincs veszélyben, közérzetük jó.
Ez az incidens nem érinti a "Progress MS-22" teherhajó dokkolását, és nem befolyásolja az állomás jövőbeli repülési programját.