Úgy fest, a Luna-25 körüli vélemények a eltitkolható hibák eltitkolásáról, és a politikai nyomásról reálisak lehetnek, legalábbis a legújabb hirek arról szólnak, hogy a Luna-25 vezérlőrendszere már jóval a végzetes leszállási manőver előtt is elkezdte rosszul értelmezni a hajtóműműködési parancsokat. Viszont politkai nyomásra ahelyett hogy logikusan elhalasztották volna a leszállást, kivizsgálni a problémát, ők meg akarták verni az indiaiakat, és a leszállás mellett döntöttek.
A kivizsgálás eddig eredménye szerint a Földről felküldött rádióparancs helyes volt, és a hajtómű 84 másodperces működési idejét is helyesen küldték fel, de a vezérlés (vagy a hajtómű maga) ezt nem jól hajtotta végre, és 84 másodperc helyett 127 másodpercig működött, amikor szintén nem a vezérlés állitotta be, hanem egy a hajtóműbe épitett, a vezérléstől független, analóg (!) vészhelyzeti időzitő, de akkor már rég késő volt.
.
Ez nyilván valahol egy konkrét műszaki hiba volt igy, de azt is felveti, hogy a szonda elektronikája, software-e elég primitiven lehett kialakitva, alacsony szinvonalú fedélzeti diagnosztikai és hibahelyzeteket menedzselő autonómiával.
A kivizsgálás eddig eredménye szerint a Földről felküldött rádióparancs helyes volt, és a hajtómű 84 másodperces működési idejét is helyesen küldték fel, de a vezérlés (vagy a hajtómű maga) ezt nem jól hajtotta végre, és 84 másodperc helyett 127 másodpercig működött, amikor szintén nem a vezérlés állitotta be, hanem egy a hajtóműbe épitett, a vezérléstől független, analóg (!) vészhelyzeti időzitő, de akkor már rég késő volt.
.
Ez nyilván valahol egy konkrét műszaki hiba volt igy, de azt is felveti, hogy a szonda elektronikája, software-e elég primitiven lehett kialakitva, alacsony szinvonalú fedélzeti diagnosztikai és hibahelyzeteket menedzselő autonómiával.