Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez már rakétindításnak tűnt, nem szenvedésnek és lassú halálnak, mint az előző. Nem volt hibátlan, de már reménytkeltő.Elindult!
A 33 Raptor végig működött, a szétválás is megvolt, utána a booster felrobbant.
A 2. fokozat ment szépen tovább, elérte a sebességet, magasságot, a hajtóművek leálltak menetrend szerint.
Kicsit később elveszett a kapcsolat.
Eddig ennyi.
Nagyon szép volt. Kíváncsi lennék az indítóra közelről, hogy vizsgázott élesben a vizes megoldás, mert akkor a SpaceX kitalálta a nagy rakéták lángterelő árok nélküli fellövését is
Úgy nézem, most megúszták komolyabb járulékos sérülés nélkül.Nagyon szép volt. Kíváncsi lennék az indítóra közelről, hogy vizsgázott élesben a vizes megoldás, mert akkor a SpaceX kitalálta a nagy rakéták lángterelő árok nélküli fellövését is.
Öööö... az nem a rakéta "alja"? Már ahol a hajtóművek vannak. Tett egy 180 fokos fordulatot a fékezéshez. Inkább valamilyen hajtómű- vagy üzemanyagellátási hiba lehetett.Tippre nekem így tünik, hogy a "Hot Staging" kaphatott szét valamit a Booster tetején. Masszív gáz szivárgás látszik azon a területen, és az nem a cold trusters fúvókái.
Szerintem ez nyilvánvaló volt. Látszik a videón, hogy az utolsó pillanatban sorban lekapcsolták a hajtóműveket,Most azt olvasom, hogy ez önmegsemmisítő robbantás volt..
Ha igaz, legalább ez is jól vizsgázott!
Nem. Tényleg vannak arra utaló jelek, hogy valami szétment az első fokozat teteján, és emiatt túlfordult.Öööö... az nem a rakéta "alja"? Már ahol a hajtóművek vannak. Tett egy 180 fokos fordulatot a fékezéshez. Inkább valamilyen hajtómű- vagy üzemanyagellátási hiba lehetett.
Azon a nagyításon csak a hajtóművek oldalán láttam kaotikus gázkiáramlást, a "tetején" nem láttam semmit. Ettől még lehetett ott a hiba.Nem. Tényleg vannak arra utaló jelek, hogy valami szétment az első fokozat teteján, és emiatt túlfordult.
Valószínűleg emiatt indították vissza a fő manőverező hajtóműveket is, mert azzal is rá tudtak volna segíteni a fejben lévő fúvókáknak.
A belső 3 hajtóművek még nem kellett volna leállani egy darabig.Szerintem ez nyilvánvaló volt. Látszik a videón, hogy az utolsó pillanatban sorban lekapcsolták a hajtóműveket,
Igazság szerint a furcsa az egész, mert a leválás után teljesen értelmetlen, hogy az összes belső (10+3) hajtómű üzemelt. Miközben hajtóművek az ég felé álltak. Ha jól emlékszem a teljes visszatérő művelet során csak a 3 legbelsőnek kellett volna mennie. Ha jól emlékszem a leszálláshoz is elégnek kellene lennie a legbelső 3-nak.
Szerintem a második fokozatot is megsemmisítették. Valami nem volt 100%-os, és inkább ledurrantották.
De szerintem rövidesen ki fogják adni az infót.
Szerintem ez természetes. Pont ez a lényege a hot stagingnek. A második fokozat hajtőműve löki vissza az elsőt.A belső 3 hajtóművek még nem kellett volna leállani egy darabig.
Közben megerősítette a SpaceX a második fokozat önmegsemmisítő rendszere aktivalódott.
Scott észrevétele, hogy a szeparációkor röd időre de radikálisan esett a gyorsulás, vagyis, nem tervezett negatív G erő lépett fel, ami hatással lehetett a szerkezetre, illetve ugye a tartályok bán lévő folyadèkokra.
Igaz! Bár így még érthetetlenebb a dolog számomra. Mert látszolag nem a hajtómű hiba okozta a robbanást, az láthatóan attól messzebb a két tartály közötti szekcióból indult.Öööö... az nem a rakéta "alja"? Már ahol a hajtóművek vannak. Tett egy 180 fokos fordulatot a fékezéshez. Inkább valamilyen hajtómű- vagy üzemanyagellátási hiba lehetett.
A Hot stagingnek nem ez a lényege, hanem hogy a második fokozat indítása előtt ne lépjen fel súlytalanság azaz az üzemanyag ne buborékosodjon, maradjon a tank aljában.Szerintem ez természetes. Pont ez a lényege a hot stagingnek. A második fokozat hajtőműve löki vissza az elsőt.
Alapvetően nem is történt jelentős lassulás. 5625-ről csökkent vissza 5575 körülire. Ez 50km/h-s lassulás.
Ráadásul ez a lassulás szinte azonnal megszűnt.
Lehet, tényleg annyira meglöttyent a maradék, nafta, amit nem tudott az irányítórendszer kezelni. Volt ilyen a Falcon 1 2. fokozatánál is, ami jóval kisebb.A Hot stagingnek nem ez a lényege, hanem hogy a második fokozat indítása előtt ne lépjen fel súlytalanság azaz az üzemanyag ne buborékosodjon, maradjon a tank aljában.
Ha 50km lassulás másodperc alatt szerinted nem jelentős, akkor szaladj neki egy fának ennyivel, és megváltozik majd a véleményed a fellépő erők kapcsán.