Űrkutatás

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 460
11 775
113
Lassan beemelik a Starship-et:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 460
11 775
113
Elindult!
A 33 Raptor végig működött, a szétválás is megvolt, utána a booster felrobbant.
A 2. fokozat ment szépen tovább, elérte a sebességet, magasságot, a hajtóművek leálltak menetrend szerint.
Kicsit később elveszett a kapcsolat.
Eddig ennyi.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 881
11 026
113
Elindult!
A 33 Raptor végig működött, a szétválás is megvolt, utána a booster felrobbant.
A 2. fokozat ment szépen tovább, elérte a sebességet, magasságot, a hajtóművek leálltak menetrend szerint.
Kicsit később elveszett a kapcsolat.
Eddig ennyi.
Ez már rakétindításnak tűnt, nem szenvedésnek és lassú halálnak, mint az előző. Nem volt hibátlan, de már reménytkeltő.
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 460
11 775
113
A spacejunlies
Nagyon szép volt. Kíváncsi lennék az indítóra közelről, hogy vizsgázott élesben a vizes megoldás, mert akkor a SpaceX kitalálta a nagy rakéták lángterelő árok nélküli fellövését is

A spacejunkies youtube csatornán kedden lesz összefoglaló a tesztrepülésről rengeteg képpel, videóval!
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 758
17 676
113
Nagyon szép volt. Kíváncsi lennék az indítóra közelről, hogy vizsgázott élesben a vizes megoldás, mert akkor a SpaceX kitalálta a nagy rakéták lángterelő árok nélküli fellövését is.
Úgy nézem, most megúszták komolyabb járulékos sérülés nélkül.
IMG-20231118-190412.jpg

De ez a mostani rendszer se egyszerűbb ès pláne hosszú távon nem olcsóbb mint egy normálisan megèpített árok. Most megfelelhet, ès belefèrhet az inditasok utani javitás, de a végleges Cape indító állás tutira veszem nem ilyen utólagos tákolmány lessz.
IMG-20231118-193055.jpg

Tippre nekem így tünik, hogy a "Hot Staging" kaphatott szét valamit a Booster tetején. Masszív gáz szivárgás látszik azon a területen, és az nem a cold trusters fúvókái.
Itt a bezoomolt lassított felvétel a robbanás előtti másodpercről;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Most azt olvasom, hogy ez önmegsemmisítő robbantás volt..
Ha igaz, legalább ez is jól vizsgázott!

Szerintem az igazán érdekes kérdés mi a fene történt a 2.fokozattal a sikeres indítás után?!

Akárhogy is, ez már értékelhető teszt volt!
IMG-20231118-192651.jpg
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 881
11 026
113
Tippre nekem így tünik, hogy a "Hot Staging" kaphatott szét valamit a Booster tetején. Masszív gáz szivárgás látszik azon a területen, és az nem a cold trusters fúvókái.
Öööö... az nem a rakéta "alja"? Már ahol a hajtóművek vannak. Tett egy 180 fokos fordulatot a fékezéshez. Inkább valamilyen hajtómű- vagy üzemanyagellátási hiba lehetett.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 728
27 073
113
Az élő közvetítés ismétlése az indításról.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag

Guest
Most azt olvasom, hogy ez önmegsemmisítő robbantás volt..
Ha igaz, legalább ez is jól vizsgázott!
Szerintem ez nyilvánvaló volt. Látszik a videón, hogy az utolsó pillanatban sorban lekapcsolták a hajtóműveket,
Igazság szerint a furcsa az egész, mert a leválás után teljesen értelmetlen, hogy az összes belső (10+3) hajtómű üzemelt. Miközben hajtóművek az ég felé álltak. Ha jól emlékszem a teljes visszatérő művelet során csak a 3 legbelsőnek kellett volna mennie. Ha jól emlékszem a leszálláshoz is elégnek kellene lennie a legbelső 3-nak.
Szerintem a második fokozatot is megsemmisítették. Valami nem volt 100%-os, és inkább ledurrantották.
De szerintem rövidesen ki fogják adni az infót.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag

Guest
Öööö... az nem a rakéta "alja"? Már ahol a hajtóművek vannak. Tett egy 180 fokos fordulatot a fékezéshez. Inkább valamilyen hajtómű- vagy üzemanyagellátási hiba lehetett.
Nem. Tényleg vannak arra utaló jelek, hogy valami szétment az első fokozat teteján, és emiatt túlfordult.
Valószínűleg emiatt indították vissza a fő manőverező hajtóműveket is, mert azzal is rá tudtak volna segíteni a fejben lévő fúvókáknak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 881
11 026
113
Nem. Tényleg vannak arra utaló jelek, hogy valami szétment az első fokozat teteján, és emiatt túlfordult.
Valószínűleg emiatt indították vissza a fő manőverező hajtóműveket is, mert azzal is rá tudtak volna segíteni a fejben lévő fúvókáknak.
Azon a nagyításon csak a hajtóművek oldalán láttam kaotikus gázkiáramlást, a "tetején" nem láttam semmit. Ettől még lehetett ott a hiba.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 758
17 676
113
Szerintem ez nyilvánvaló volt. Látszik a videón, hogy az utolsó pillanatban sorban lekapcsolták a hajtóműveket,
Igazság szerint a furcsa az egész, mert a leválás után teljesen értelmetlen, hogy az összes belső (10+3) hajtómű üzemelt. Miközben hajtóművek az ég felé álltak. Ha jól emlékszem a teljes visszatérő művelet során csak a 3 legbelsőnek kellett volna mennie. Ha jól emlékszem a leszálláshoz is elégnek kellene lennie a legbelső 3-nak.
Szerintem a második fokozatot is megsemmisítették. Valami nem volt 100%-os, és inkább ledurrantották.
De szerintem rövidesen ki fogják adni az infót.
A belső 3 hajtóművek még nem kellett volna leállani egy darabig.
Közben megerősítette a SpaceX a második fokozat önmegsemmisítő rendszere aktivalódott.

Scott észrevétele, hogy a szeparációkor röd időre de radikálisan esett a gyorsulás, vagyis, nem tervezett negatív G erő lépett fel, ami hatással lehetett a szerkezetre, illetve ugye a tartályok bán lévő folyadèkokra.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
T

Törölt tag

Guest
A belső 3 hajtóművek még nem kellett volna leállani egy darabig.
Közben megerősítette a SpaceX a második fokozat önmegsemmisítő rendszere aktivalódott.

Scott észrevétele, hogy a szeparációkor röd időre de radikálisan esett a gyorsulás, vagyis, nem tervezett negatív G erő lépett fel, ami hatással lehetett a szerkezetre, illetve ugye a tartályok bán lévő folyadèkokra.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szerintem ez természetes. Pont ez a lényege a hot stagingnek. A második fokozat hajtőműve löki vissza az elsőt.
Alapvetően nem is történt jelentős lassulás. 5625-ről csökkent vissza 5575 körülire. Ez 50km/h-s lassulás.
Ráadásul ez a lassulás szinte azonnal megszűnt.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 758
17 676
113
Öööö... az nem a rakéta "alja"? Már ahol a hajtóművek vannak. Tett egy 180 fokos fordulatot a fékezéshez. Inkább valamilyen hajtómű- vagy üzemanyagellátási hiba lehetett.
Igaz! Bár így még érthetetlenebb a dolog számomra. Mert látszolag nem a hajtómű hiba okozta a robbanást, az láthatóan attól messzebb a két tartály közötti szekcióból indult.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 758
17 676
113
Szerintem ez természetes. Pont ez a lényege a hot stagingnek. A második fokozat hajtőműve löki vissza az elsőt.
Alapvetően nem is történt jelentős lassulás. 5625-ről csökkent vissza 5575 körülire. Ez 50km/h-s lassulás.
Ráadásul ez a lassulás szinte azonnal megszűnt.
A Hot stagingnek nem ez a lényege, hanem hogy a második fokozat indítása előtt ne lépjen fel súlytalanság azaz az üzemanyag ne buborékosodjon, maradjon a tank aljában.

Ha 50km lassulás másodperc alatt szerinted nem jelentős, akkor szaladj neki egy fának ennyivel, és megváltozik majd a véleményed a fellépő erők kapcsán.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 881
11 026
113
A Hot stagingnek nem ez a lényege, hanem hogy a második fokozat indítása előtt ne lépjen fel súlytalanság azaz az üzemanyag ne buborékosodjon, maradjon a tank aljában.

Ha 50km lassulás másodperc alatt szerinted nem jelentős, akkor szaladj neki egy fának ennyivel, és megváltozik majd a véleményed a fellépő erők kapcsán.
Lehet, tényleg annyira meglöttyent a maradék, nafta, amit nem tudott az irányítórendszer kezelni. Volt ilyen a Falcon 1 2. fokozatánál is, ami jóval kisebb.