Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nagyon jó elemzés!
Ok, de akkor miért ment volna az összes hajtómű a levállás után, amikor elvileg már felfelé álltak a Booster hajtóművei?Nagyon jó elemzés!
Az második fokozat indítása komolyát rúgott a Boosteren. Könnyen lehet, hogy a maradék üzemanyag ami ekkor is meg több tonna, kinetikus energiája rongálhatta meg az üzemanyag rendszert!
Nem kevés hővédő csempét vesztett a hajó..
A terv az volt, hogy a szétválás után a booster csinál egy hátraarcot, begyujtja a többi hajtoművét a fékezéshez (boost back burn).Ok, de akkor miért ment volna az összes hajtómű a levállás után, amikor elvileg már felfelé álltak a Booster hajtóművei?
Én sem tartom kudarcnak. Ha csak azt nézem, hogy a második indításra hány új, és eddig eszteletlen tételt vettek be, mindenképen sikeres.Nem tudom srácok! A Spacejunkies-s fiúk is élőben nyomatták a kilövést, (néztem) de ők teljesen el voltak ájulva, hogy ez egyáltalán nem kudarc, Végül is 140 km magasban volt, 24.000 km/h-nál kapcsolták le a hajtóműveket, és utána ment sokáig. Azt mondják elvesztették a kapcsolatot vele, ezért robbant fel. Nyilván nem most akartak ezzel leszállni a Marsra. Az űr határát lazán átlépte, ez a lényeg. Ez egy hiba tesztelő repülés volt. Az előzőhöz képest szerintem mérföldkő. A fokozat felrobbanása, meg alapvetően nem befolyásolta magának az űrhajónak a repülését, mert már messze járt. Lesz ebből még holdra szállás. Amúgy láttam egy tervet hogy fog kinézni belülről a többszintes lakórész. Hát éppen nem fog kacsalábon forogni.
Most, hogy egyre több, adatok alapján kalkulált elemzés is készült már, még jobban megerősítve látom a korábbi negatív G okozta teóriát.Ok, de akkor miért ment volna az összes hajtómű a levállás után, amikor elvileg már felfelé álltak a Booster hajtóművei?
Ha 1 raptor 2 misi akkor csak 39 raptor 78 misi. De lehet, hozza a befektetők pénzét.de legalább gyorsítva égeti a pénzt!
A Falcon9 is csak a 3. változatra lett újra felhasználható, 2-nél többször csak az 5.-re. Itt sem gondolom, hogy másként lesz, de még az sem lehetetlen, hogy egyáltalán nem lesz újra felhasználható jelen anyagokkal és technológiával. Ez mondjuk volt a ---0 változat. Vitathatatlan siker viszont volt: a Superheavy szépen (látszólag hibamentesen) felvitte a 2. fokozatot és elengedte. A többi maximum prototípus sikertelen bár valószínűleg nem eredménytelen tesztelése.És, hogy sikeres volt-e a teszt?
Nehéz megítélni. Egyrészt persze SpaceX meg a fanok mindent annak itelnek, láttuk az első próbalkozásnál.
És biztos gyűjtöttek érdemi adatot is.
De számomra egy kurva pazarló több teszt lepcsőt kihagyó erőltetett teszt volt.
Továbbra se látom èrtelmét mièrt kell eldobalni a komplett elvileg ujrahasznalható rakétákat hajtóművestől. Persze mert csesztek építeni egy normális teszt padot így nem lehet a Földön ellenőrzött körülmények között tesztelni a fokozatokat.
.A Falcon9 is csak a 3. változatra lett újra felhasználható, 2-nél többször csak az 5.-re. Itt sem gondolom, hogy másként lesz, de még az sem lehetetlen, hogy egyáltalán nem lesz újra felhasználható jelen anyagokkal és technológiával. Ez mondjuk volt a ---0 változat. Vitathatatlan siker viszont volt: a Superheavy szépen (látszólag hibamentesen) felvitte a 2. fokozatot és elengedte. A többi maximum prototípus sikertelen bár valószínűleg nem eredménytelen tesztelése.
Nagyon sok elnézést, de földhözragadt gondolkodásomnak nagyon természetellenes ötletük van. Mondjuk a KSCben nem tudom hogy gondolták ezt a "mindenfele fúj" indítóállást egy másik aktív indítóállás mellé rakni közvetlenül, mikor van ott még 20 másik üres. Kevesebb a bérleti díj?.
.
Az elsö probautnal sokkal jobb volt a start, az inditoallas is egybemaradt, szinten fontos pozitivum, szoval van haladas. De nekem ez a Starship koncepcio viszont olyan fenetudja.... Szerintem a struktura gyenge, valami kiteres a röppalyan, aerodinamikai terhelest jobban kap, egyböl könnyen törik/szakad, es akkor robban is egyböl. Mindezt ugy, hogy a 150 tonna igert hasznos teher meg nincs is rajta....
Azt is nehez elkepzelni, hogy elkapja az a mechazilla nevu xar röpteben leszallaskor, es ettöl nem serul annyira, hogy kukazni kelljen, de minimum hosszan javitania a melosoknak.
.
A masik, hogy ugy hullottak rola a hövedö csempek felszallaskor, mint az öszi falevelek, azt pedig a Columbia ota tudjuk, hogy urböl visszatereskor mivel tud jarni....
.
Es az se bizalomgerjesztö, hogy egy nagy tartaly szegmensekböl összerakva, kb mint egy tarsashaz epitkezesen emelödarukrol dolgozgatnak rajta jomunkas kullemu melosok. Valahogy feherköpenyes technikusokat, mernököket gondol az ember raketaepiteshez, nem utcai melosokat flex-szel es heggesztöapparattal a kezeben.
.
.
Az elsö probautnal sokkal jobb volt a start, az inditoallas is egybemaradt, szinten fontos pozitivum, szoval van haladas. De nekem ez a Starship koncepcio viszont olyan fenetudja.... Szerintem a struktura gyenge, valami kiteres a röppalyan, aerodinamikai terhelest jobban kap, egyböl könnyen törik/szakad, es akkor robban is egyböl. Mindezt ugy, hogy a 150 tonna igert hasznos teher meg nincs is rajta....
Azt is nehez elkepzelni, hogy elkapja az a mechazilla nevu xar röpteben leszallaskor, es ettöl nem serul annyira, hogy kukazni kelljen, de minimum hosszan javitania a melosoknak.
.
A masik, hogy ugy hullottak rola a hövedö csempek felszallaskor, mint az öszi falevelek, azt pedig a Columbia ota tudjuk, hogy urböl visszatereskor mivel tud jarni....
.
Es az se bizalomgerjesztö, hogy egy nagy tartaly szegmensekböl összerakva, kb mint egy tarsashaz epitkezesen emelödarukrol dolgozgatnak rajta jomunkas kullemu melosok. Valahogy feherköpenyes technikusokat, mernököket gondol az ember raketaepiteshez, nem utcai melosokat flex-szel es heggesztöapparattal a kezeben.
Felesleges. Most azért kellett a daru, mert ezt a bővítést most találták ki, és így lehetett a leggyorsabban feltenni, meg levenni a motorok cseréje miatt.Arra kíváncsi lennék, hogy az indítótorony tetejére miért nem tettek egy kisebb darut, ami az ilyen "hot stage ring" emeléseket megoldaná?
Oké, de ez akkor sem magyarázat arra mièrt nincs tesztpad ahol teljes idejű throttle tesztet lehetne vègezni. Mièrt nem lehet a Booster meg a hajót külön tesztelni.A Falcon9 is csak a 3. változatra lett újra felhasználható, 2-nél többször csak az 5.-re. Itt sem gondolom, hogy másként lesz, de még az sem lehetetlen, hogy egyáltalán nem lesz újra felhasználható jelen anyagokkal és technológiával. Ez mondjuk volt a ---0 változat. Vitathatatlan siker viszont volt: a Superheavy szépen (látszólag hibamentesen) felvitte a 2. fokozatot és elengedte. A többi maximum prototípus sikertelen bár valószínűleg nem eredménytelen tesztelése.
Ezt nem tudom mire alapozod, mert ebből az égvilágon semmi nem látszik, sőt strukturálisan úgy túnik inkább túl van tervezve..
.
Az elsö probautnal sokkal jobb volt a start, az inditoallas is egybemaradt, szinten fontos pozitivum, szoval van haladas. De nekem ez a Starship koncepcio viszont olyan fenetudja.... Szerintem a struktura gyenge, valami kiteres a röppalyan, aerodinamikai terhelest jobban kap, egyböl könnyen törik/szakad, es akkor robban is egyböl.
Azzal a karral én is szkeptikus vagyok, de amíg nem.kerül èrdemben tesztelre, addig nem derül ki mire is lesz képes.Mindezt ugy, hogy a 150 tonna igert hasznos teher meg nincs is rajta....
Azt is nehez elkepzelni, hogy elkapja az a mechazilla nevu xar röpteben leszallaskor, es ettöl nem serul annyira, hogy kukazni kelljen, de minimum hosszan javitania a melosoknak.
Bizony a csempék ezen a teszten még mintha rosszabbúl szerepeltek volna mint az elsőn! Vagy 80-at számoltam a fenti képen.A masik, hogy ugy hullottak rola a hövedö csempek felszallaskor, mint az öszi falevelek, azt pedig a Columbia ota tudjuk, hogy urböl visszatereskor mivel tud jarni....
Speciel ez a raketa technológia túlmisztifkiálása, ès a kétkezi technikusi melós alábecsülése. A repülőgép/rakéta ipar-gyártás èrdemben abban különbözik a mosógép gyártástól, hogy mivel szélsőségesebb tartományra tervezik az eszközt alkalmasint egzotikusabban anyagokat használnak, kisebb toleranciával, nagyobb minőség biztosítással/ellenőrzéssel.Es az se bizalomgerjesztö, hogy egy nagy tartaly szegmensekböl összerakva, kb mint egy tarsashaz epitkezesen emelödarukrol dolgozgatnak rajta jomunkas kullemu melosok. Valahogy feherköpenyes technikusokat, mernököket gondol az ember raketaepiteshez, nem utcai melosokat flex-szel es heggesztöapparattal a kezeben.