Űrkutatás

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 819
17 953
113

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 819
17 953
113
Elindult a Kínai - Francia SVOM küldetés, az első fokozat meg látványosan egy település közelében zuhant le;

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


A Starlinerhez meg annyit, hogy kommunikációsan a NASA is töketlenkedik ezekkel az állandó pár napos csúsztatásokkal. Egyébként a Dragon féle Demó2 is csúszott anno, és jelen állás szerint a Starlinerrel sincs semmi olyan mértékű probléma ami veszélyezteti a küldetést, csak itt mindent is sokszoros túlbiztosítással hajtanak végre. A szivárgáson ellenére a Heim 90% még megvan.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 904
11 091
113

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 291
9 402
113
Elindult a Kínai - Francia SVOM küldetés, az első fokozat meg látványosan egy település közelében zuhant le;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mi volt a hajtóanyag dinitrogén-tetroxid/hidrazin? Az kifejezetten egészséges amikor rázuhan a faludra.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 819
17 953
113

De mééé???

Ha jól tudom azér', mert az űrben kell kivizsgálni a szivárgások okát, mert ahol ezek vannak, az megy a Csendes-Óceán mélyére igen apró darabokban (szervízmodul). Már ha jól gondolom.
Ez nem teljesen igaz, hisz nem tudják érdemben kivizsgálni az okokat. A szerviz modulhoz eleve nem fèrnek hozzá. Már az induláskor is azért volt egy ízben hosszabb csúszás, mert a komplett hajót le kellett emelni, hogy hozzá férjének. Persze kellemetlen, de a szivárgás mértékét figyelembe véve, ami üzemi körülmények között kb 2kg/nap, valamint, hogy a kapacitás 90% még meg van ami így kb 70órárnyi működésre elég, önmagában nem ok a csúszásra. A fő szelepek zárva így nincs további szivárgás.
Most a különböző vészhelyzeti protokollokat gyakorolják, illetve tesztelik és figyelik a Starlinert, hogyan reagál az űrbeli tartózkodásra. Alapból vagy 45 napos lehetséges idő kerettel indultak.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 819
17 953
113
Ujabb Indiai sikló teszt;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Illetve kínai függőleges leszállás teszt;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
4 704
22 259
113
Ez nem teljesen igaz, hisz nem tudják érdemben kivizsgálni az okokat. A szerviz modulhoz eleve nem fèrnek hozzá. Már az induláskor is azért volt egy ízben hosszabb csúszás, mert a komplett hajót le kellett emelni, hogy hozzá férjének. Persze kellemetlen, de a szivárgás mértékét figyelembe véve, ami üzemi körülmények között kb 2kg/nap, valamint, hogy a kapacitás 90% még meg van ami így kb 70órárnyi működésre elég, önmagában nem ok a csúszásra. A fő szelepek zárva így nincs további szivárgás.
Most a különböző vészhelyzeti protokollokat gyakorolják, illetve tesztelik és figyelik a Starlinert, hogyan reagál az űrbeli tartózkodásra. Alapból vagy 45 napos lehetséges idő kerettel indultak.
Mi van akkor,ha kuka az egész szerkezet?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 819
17 953
113
Mi van akkor,ha kuka az egész szerkezet?
Nincs erre utaló jel. Az üzemanyag nyomást szolgáló Hélium kör szivárog. Kb 7 órás működés kell a ledokkolástól a visszatérésig, ennek kb a x10 áll rendelkezésre. Ha nyomás van pár hajtómű is kieshet annyira túl van biztosítva a rendszer.