Űrkutatás

Elindult a Kínai - Francia SVOM küldetés, az első fokozat meg látványosan egy település közelében zuhant le;

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


A Starlinerhez meg annyit, hogy kommunikációsan a NASA is töketlenkedik ezekkel az állandó pár napos csúsztatásokkal. Egyébként a Dragon féle Demó2 is csúszott anno, és jelen állás szerint a Starlinerrel sincs semmi olyan mértékű probléma ami veszélyezteti a küldetést, csak itt mindent is sokszoros túlbiztosítással hajtanak végre. A szivárgáson ellenére a Heim 90% még megvan.
 
Elindult a Kínai - Francia SVOM küldetés, az első fokozat meg látványosan egy település közelében zuhant le;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mi volt a hajtóanyag dinitrogén-tetroxid/hidrazin? Az kifejezetten egészséges amikor rázuhan a faludra.
 

De mééé???

Ha jól tudom azér', mert az űrben kell kivizsgálni a szivárgások okát, mert ahol ezek vannak, az megy a Csendes-Óceán mélyére igen apró darabokban (szervízmodul). Már ha jól gondolom.
Ez nem teljesen igaz, hisz nem tudják érdemben kivizsgálni az okokat. A szerviz modulhoz eleve nem fèrnek hozzá. Már az induláskor is azért volt egy ízben hosszabb csúszás, mert a komplett hajót le kellett emelni, hogy hozzá férjének. Persze kellemetlen, de a szivárgás mértékét figyelembe véve, ami üzemi körülmények között kb 2kg/nap, valamint, hogy a kapacitás 90% még meg van ami így kb 70órárnyi működésre elég, önmagában nem ok a csúszásra. A fő szelepek zárva így nincs további szivárgás.
Most a különböző vészhelyzeti protokollokat gyakorolják, illetve tesztelik és figyelik a Starlinert, hogyan reagál az űrbeli tartózkodásra. Alapból vagy 45 napos lehetséges idő kerettel indultak.
 
Ujabb Indiai sikló teszt;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Illetve kínai függőleges leszállás teszt;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ez nem teljesen igaz, hisz nem tudják érdemben kivizsgálni az okokat. A szerviz modulhoz eleve nem fèrnek hozzá. Már az induláskor is azért volt egy ízben hosszabb csúszás, mert a komplett hajót le kellett emelni, hogy hozzá férjének. Persze kellemetlen, de a szivárgás mértékét figyelembe véve, ami üzemi körülmények között kb 2kg/nap, valamint, hogy a kapacitás 90% még meg van ami így kb 70órárnyi működésre elég, önmagában nem ok a csúszásra. A fő szelepek zárva így nincs további szivárgás.
Most a különböző vészhelyzeti protokollokat gyakorolják, illetve tesztelik és figyelik a Starlinert, hogyan reagál az űrbeli tartózkodásra. Alapból vagy 45 napos lehetséges idő kerettel indultak.
Mi van akkor,ha kuka az egész szerkezet?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Mi van akkor,ha kuka az egész szerkezet?
Nincs erre utaló jel. Az üzemanyag nyomást szolgáló Hélium kör szivárog. Kb 7 órás működés kell a ledokkolástól a visszatérésig, ennek kb a x10 áll rendelkezésre. Ha nyomás van pár hajtómű is kieshet annyira túl van biztosítva a rendszer.