Űrkutatás

A kínai Long March-2C hordozórakéta első fokozata sűrűn lakott területre esik.


qLtJDGT0CI8.jpg
 
Kiderült, hogy ugyanannak a Boeing Starlinernek, amelyik most héliumszivárgás miatt pályán rekedt, kilövési pozícióba szállítása közben leesett egy fedél. De senki sem figyelt
Ne akarjunk már mindenből drámát csinálni. Ez csak egy takaró panel volt. A Starliner hibáinak ehhez semmi köze.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ne akarjunk már mindenből drámát csinálni. Ez csak egy takaró panel volt. A Starliner hibáinak ehhez semmi köze.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szted mi tudhatjuk ezt? :) Én nem vagyok szakértő...elnézést...
 
Akkor ennyi volt??? :-(

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22
A kellett kicsit túl dramatizálja a dolgot. Ez a protokoll. Valójában a kérdéses Orosz Resurs-P1 már sokkal alacsonyabb pályán esett darabjaira, lévén 2022 óta üzemen kívül rohamos romlik a pályája. A ISS és a műhold közötti magasság különbség ~100km
IMG-20240627-181319.jpg

A pálya inklanációja 97° az ISS 51.6° szóval nem volt valódi vészhelyzet.
Mondjuk így sem kellett volna ennyi darabra esnie a Resurs-P1 - nek, hisz üzemanyagot elvileg már elhasználta. Ezzel szemben +100 darab törmeléket észleltek. Persze van miből a 2017-ben indított Hold üresen is vagy 5600kg.

Ha lessz részletes adat a törmelékek pályájáról akkor lehet majd következtetni a kiváló esemény energiáját illetően.

Akkor ennyi volt??? :-(

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
2030-ra, amikorra a "lehozást" tervezik már 30+ éves lessz.
Az Oroszokkal a nagy haverságnak már
rég vége. Ők is fejlesztik a saját állomásukat és a nyugat is. Ott lessz az ISS-ről leválló Axiom, készül a Lunar Gateway, a Blue Origin Boeing vezette Orbital Reef, meg a Lockheed Nanoracks Starlab projekt is. Szóval nem leszünk állomás nélkül.


Én azt csodálom, hogy a Hubble fölött még nem mérték kimondani a végitéletet, pedig az is már az utolsók rúgja, ráadásúl jön az ugyanakkora tükörrel szerelt Roman távcső ami ugyanakkora felbontás mellett vagy x100 látószögű.

Csupán szentimentális okokból kár fenntartani az elavult technikát.

Meg is érdemlik a köpködést.
Megérdemelik a kritikát, de a köpködést nem. Egy hatalmas cégről van szó, vagy 150 ezer embert foglalkoztatnak, és sok fajta járművet gyártanak, az utasszállítótól űrhajón és vadászgépen át, rakétáig stb. Az utasszállító gyártó részleg mulasztásait egy kalap alá venni a többivel szerintem indokolatlan és nem is túl elegáns.