Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azért az a szétment hajtómű, minek az elszálló darabjait lehetett látni az eredeti videón, szépen lángol a szélén.Starship booster landolása;
Igen, a hajtómű ott rendesen lebonthatta a gépészetet, és a kiáramló extra metánt láthatjuk égni.Azért az a szétment hajtómű, minek az elszálló darabjait lehetett látni az eredeti videón, szépen lángol a szélén.
Kicsit elnézte azt a vizkozelitest... hiába, 90 évesen már tévét kell nezni meg kerteszkedni, nem repülni, sorry.
A vizet érésnél valami nem lehetett kóser, azelőtt átváltottak a már ismert fedélzeti kamerák képére...Starship booster landolása;
Elon néhány részletet mondott az IFT-5-ről és azon túlról.
- A tervek szerint 1 hónap múlva kerülhet sor az IFT-5-re
- S30 teljes hőpajzsát új, 2X erősebb hőcsempékre cserélik.
- A flap-ek alatt ablatív anyagot használnak majd másodlagos hőpajzsként.
- 50/50 az esélye, hogy a torony sikeresen elkapja a booster-t, ha baj van a visszatérésnél, akkor az öböl lesz a célpont.
- Remélhetőleg az első űrhajó Marsra kerül 3 éven belül. A főtartályok teljesen ki lesznek ürítve, ezért a felső tartályokon erős szigetelésre van szükség.
- Az első indítást Floridából 2025 közepén tervezik.
- Az IFT-4 20% esélye volt a teljes sikerre.
/spacejunkies.hu/
Nah, Elon megmondta akkor úgy is lesz. Mindenesetre kíváncsian várom. Nem mondta, hogy a Marsra Starship megy szerencsére, mehet egy Dragon is Falcon Heavy-vel, annak lenne némi realitása.Elon néhány részletet mondott az IFT-5-ről és azon túlról.
- 50/50 az esélye, hogy a torony sikeresen elkapja a booster-t, ha baj van a visszatérésnél, akkor az öböl lesz a célpont.
- Remélhetőleg az első űrhajó Marsra kerül 3 éven belül. A főtartályok teljesen ki lesznek ürítve, ezért a felső tartályokon erős szigetelésre van szükség.
1. épült egy indítóállvány minden extrával, most épül a második.3 éven belül? Ez kissé optimista. Ez az egész Starship egy elhibázott iránynak tűnik, ez a "trial and error" stílusú fejlesztés eddig nem hozta a nagy ígéreteket. Persze lehet, hogy ez nem került annyiba eddig, mint a NASA-féle megközelítés, ahol az első tesztrepülésen már működni illik mindennek.
1. épült egy indítóállvány minden extrával, most épül a második.
2. épült egy gyár minden extráva,
3. költöttek pénzt a fejlesztésre meg gyártásra bőven.
4. nem nyilvános a költségvetés.
5. lehet tippelni, hányadik kereskedelmi indítás viszi le a rakéták átlagárát az SLS szintjére. Mert eddig ugye bevétel 0.00
Musk patológiás nagyot mondó, ha idő tervről van szó..3 éven belül? Ez kissé optimista. Ez az egész Starship egy elhibázott iránynak tűnik, ez a "trial and error" stílusú fejlesztés eddig nem hozta a nagy ígéreteket. Persze lehet, hogy ez nem került annyiba eddig, mint a NASA-féle megközelítés, ahol az első tesztrepülésen már működni illik mindennek.
Ezen a "teljes siker" szlogenen mindig mosolygok. Nekem az "utolsó erejével elvergődött a célig" jut inkább eszembe.Összefoglaló az IFT4-ről:
![]()
ð TELJES SIKER - Flight 4!! ð Heti Starship fejlemények #98 (2024.06.11.) | Spacejunkie
Legyél Te is csatornatag, vagy támogasd a munkánk és létezésünk a Patreonon ð https://www.patreon.com/spacejunkieSpacejunkie hÃroldal: https://spacejunkie....www.youtube.com
Nagyon lelkesek a srácok!Ezen a "teljes siker" szlogenen mindig mosolygok. Nekem az "utolsó erejével elvergődött a célig" jut inkább eszembe.
Lehet, a Boeing-nek is teherszállító küldetésekkel kellett volna kezdeni.Csóri Boeing Starliner! Egy újabb Hélium szivárgást regisztráltak a hajó meghajtó rendszerében. Ez így már az ötödik!
Egy szivárgást már az indulás előtt észleltek akkor úgy hitték ez egyszeri probléma, amit valószínűleg egy tömítési hiba okoz. Aztán néhány órával az indítás után további két szivárgást észleltek, amelyek közül az egyik viszonylag nagy volt, 395 psi/perc.
A dokkolás után egy negyedik szivárgást is találtak, bár ez sokkal kisebb volt, percenként 7,5 psi.
Közben ugye a héliumszivárgáson kívül az űrszonda ISS-re való dokkolás előtt egy RCS hajtómű is leállt, ami nyomán a négy másik hajtóművet lekapcsolta a repülési szoftver. Ezt később manuálisan újra engedélyezték, és végül a Dokkolást is kézi vezérelve oldották meg. A jelek szerint a Starliner szervizmoduljában található RCS oxidálószer-leválasztó szelep szintén nincs megfelelően zárva.
Most pedig egy sajtótájékoztatón közölték az újabb ötödik szivárgást amit a dokkolás utáni eligazítás idején észlelték. Ez lényegesen kisebb, mint a többinél, és 1,7 psi-en regisztrálták.
Azért nincs akkora para, lévén lezárták a Hélium fő csapot, és így vagy 70 órárnyi mennyiség maradt, ami bőven elég, léven a visszatérésre akár 7 órányi működés is elégséges.
a legnagyobb szivárgás 395 psi/perc amit átkalkulálva..
~ 0,8584 gramm / perc
~ 1,225 kg / nap
Az összes szivárgás számolva körülbelül 2 kg veszteséget jelent naponta.
Vagyis valószínűleg nem lessz gond a visszatéréssel, ami most 18-ra van tervezve, de újabb alapos átvizsgálásra számíthat a Starliner az tuti, azaz tovább csúszhat a szolgálatba állítása.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..