Csóri Boeing Starliner! Egy újabb Hélium szivárgást regisztráltak a hajó meghajtó rendszerében. Ez így már az ötödik!
Egy szivárgást már az indulás előtt észleltek akkor úgy hitték ez egyszeri probléma, amit valószínűleg egy tömítési hiba okoz. Aztán néhány órával az indítás után további két szivárgást észleltek, amelyek közül az egyik viszonylag nagy volt, 395 psi/perc.
A dokkolás után egy negyedik szivárgást is találtak, bár ez sokkal kisebb volt, percenként 7,5 psi.
Közben ugye a héliumszivárgáson kívül az űrszonda ISS-re való dokkolás előtt egy RCS hajtómű is leállt, ami nyomán a négy másik hajtóművet lekapcsolta a repülési szoftver. Ezt később manuálisan újra engedélyezték, és végül a Dokkolást is kézi vezérelve oldották meg. A jelek szerint a Starliner szervizmoduljában található RCS oxidálószer-leválasztó szelep szintén nincs megfelelően zárva.
Most pedig egy sajtótájékoztatón közölték az újabb ötödik szivárgást amit a dokkolás utáni eligazítás idején észlelték. Ez lényegesen kisebb, mint a többinél, és 1,7 psi-en regisztrálták.
Azért nincs akkora para, lévén lezárták a Hélium fő csapot, és így vagy 70 órárnyi mennyiség maradt, ami bőven elég, léven a visszatérésre akár 7 órányi működés is elégséges.
a legnagyobb szivárgás 395 psi/perc amit átkalkulálva..
~ 0,8584 gramm / perc
~ 1,225 kg / nap
Az összes szivárgás számolva körülbelül 2 kg veszteséget jelent naponta.
Vagyis valószínűleg nem lessz gond a visszatéréssel, ami most 18-ra van tervezve, de újabb alapos átvizsgálásra számíthat a Starliner az tuti, azaz tovább csúszhat a szolgálatba állítása.
blogs.nasa.gov