T
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
És ezt ki hiszi el?
Ezt egyszer már áttárgyaltuk. Az ilyen $/kg mutatószám sosem lesz több mint egy jól mutató adat, csakúgy mint pl a GDP.És ezt ki hiszi el?
Csak az üzemanyag mennyibe kerül?
Meg a SPACEX szerződés árak is akkor pofátlanul túlárazottak vagy nem annyi, az amennyi...
Amiből következtetni lehetne azok a kereskedelmi küldetések árai, de azok megint nem publikusak. Amiket ismerni azok az állami, Katonai/NASA küldetések árai, de azok ritkán mennek teljes terheléssel, és ott sokszor speciálisak az igények, így csak azokból visszaszámolva vad számokat kapunk pl. $68M volt a NASA DART mission ~600 kg-os műhold indítása.
Vagy az IXPE küldetés $51M egy 300kg-os műhold egyenlítői pályára állítása.
Úgy kalkuláltunk, hogy kb $40-45M lehet egy újrahasznált F9 indítás maguknak egy Starlink küldetés, ahol ha LEO-ra 60 műhold megy az 60x260kg=15600kg, ami már $2800/kg de legutóbb már csak 45darabbal indultak, valószínűleg magasabban pályára, tehát máris borul az ár..
És akkor még a Fairing-el is kalkulálni kell ami kb $2M újonnan egy fullos szigetelt. Plussz attól függően hol száll le a Booster hajó+ kikötő árak, stb...
Igen a 40-45M lehet egy Starlink Mission önköltséges indítása LEO-ra, egy már használt boosterrel és használt alapkivitelű Fairing-el. De aligha fogják ezen az áron haszon nélkül értékesíteni a szolgáltatásukat.Kb. itt a probléma, hogy az árak összehasonlításához azonos magasságú, azonos hajlászszögű pálya adatait kellene nézni.
Az IXPE küldetés mintapélda, a Vega Franci Guayana-ról meg tudta volna csinálni például, de Cape Canaveral-ról egy Atlas V vagy Falcon 9 kellett hozzá.
Azért lépj hátra és nézd meg a magad által írt számokat.
Ha 40-45 millió US$-t írsz, és 15 600 kg-ot, akkor az ár 2 564 - 2 884 US$/kg. A 2 600 alatti ár pedig pont annyi, mint a HPASP által berakott képen...
Vigyázz, a 40-45 milliós árban ez már mind-mind benne van.
Olimpiai sportok az ürállomáson
A magasugrás kizárt nincs hozzá belmagasság...A távolugrás és magasugrás számokat biztos meg tudnák nyerni
A magasugrás kizárt nincs hozzá belmagasság...
– közölte a SpaceX.Az előzetes elemzés szerint a magasabb ellenállás megakadályozta, hogy a műholdak kilépjenek a biztonsági üzemmódból, és elkezdjék a magasabb pályára állás manőverét, ezért 40 műhold visszazuhan vagy már visszazuhant a légkörbe