Teljes siker!
Teljes siker!![]()
2,5 hónap!<2 havonta tesztindítás úgy, hogy még tele van az egész kütyü kritikus hibákkal? Úgy, hogy egy eset kivizsgálása eltart 3 hónapig? És még hisz valaki az Elontime-ban...
Nem kovettem a közvetítés, de gondolom üresen ment, vagy volt súlymakett?Wow, az év legizgalmasabb SF filmje, őrület, ahogy a félig szétolvadt, szétfolyt, fehéren izzó szárnytöredék még manőverezett és lehozta a hajót!
A flap meg fehéren izzott, de azért működött:
![]()
267 E megtekintés · 2,1 E reakció | Sped up video of Starship's re-entry! #SpaceX | Tesla
Sped up video of Starship's re-entry! #SpaceX.www.facebook.com
A Space Shuttle szárnával megcsinálták. Csak az egész rendszer bonyolult, drága, sérülékeny és veszélyes volt. Az elég nagy csoda lenne, ha a Starship egyszerű (gyakran indítható), olcsó, robosztus és biztonságos lenne az évtized végére.Meg lehet egyáltalán úgy csinálni az ilyen kiálló, "vékony" elemet, hogy az rendesen kibírja? Emberes repülésnél ez rizikó lehet majd.
Gondolkoztam ezen, de az Űrsikló nem volt sehol ekkora törés, mint itt ahol gyakorlatilag egy henger alakból, kiáll az aerodinamikai kormányszerv. A sikló kormánylapátjai süllyesztve voltak a szárnyban. Alap állásban nem kapott extra hőterhelést.A Space Shuttle szárnával megcsinálták. Csak az egész rendszer bonyolult, drága, sérülékeny és veszélyes volt. Az elég nagy csoda lenne, ha a Starship egyszerű (gyakran indítható), olcsó, robosztus és biztonságos lenne az évtized végére.
Beüzemelték a mini rovert is...Az éles szeműek egy mini-rovert is felfedezhetnek a Landoló egységen;
![]()
Van benne nemzetközi kooperáció is..
Egy Francia gáz, és egy Svéd ion-detektor mellett egy olasz lézer retroreflectort is hordoz.
![]()
Chang’e-6 launch: What to expect
China will attempt to return the first-ever samples from the far side of the Moon.www.planetary.org
Nagyon az elején vannak még egy használható járműnek, másnál ezek a prototípusok a rajzasztalon maradnának mint ötletelés. Szerintem.A Starshiphez még annyit, kerestem egy képet amin jobban látszik a Flaps.. A hajótesthez való illesztés kapásból egy konkáv szögét eredményez, ami széleken elég rendesen ki is emelkedik. Itt létre jöhetnek olyan áramlási forró nyomás pontok amik megtalálájk a legkisebb ellenállást, rèst is. Itt láthatóan más panel tömítést is alkalmaznak.
![]()
Az, hogy nem esett szét a komplett szerkezet,szerintem alapvetően az alkalmazott nagyobb hőterhelést is jobban viselő acél szerkezet eredménye.
Ami viszont már kezd kellemetlen lenni a Raptorok megbízhatósága, illetve annak hiánya. Muszály kicsikarni erőltetve a nagyobb teljesítményt, mert jelen állapotában a Starship egy F9 Heavy képességét tudja csak. És azon se lennék meglepőde, hogy a két hajtómű hiba kozvetve a pad rossz dizájn eredménye, amit az utólag beépített locsolás sem old meg. a hirtelen fellépő nyomás hullámok sokkja a padon visszaverődve, nyomás ingadozást, és nem kívánt oszcillációt eredményezhet.
Minden hasonlat sántít, meg ugye technológiai nemzedékeket nem szerencsés összehasonlítani, de mesteremberek alkalmazásánál ökölszabály hogy lehet valamit olcsón, gyorsan és jól megcsinálni, de ebből egyszerre mindig csak kettő lehetséges.A Space Shuttle szárnával megcsinálták. Csak az egész rendszer bonyolult, drága, sérülékeny és veszélyes volt. Az elég nagy csoda lenne, ha a Starship egyszerű (gyakran indítható), olcsó, robosztus és biztonságos lenne az évtized végére.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..