Űrkutatás

Szerintem a marsi utazáshoz mindenképpen elektromos pótfűtéses kémiai hajtómű kell az emberes küldetés végrehajtásához. A holdig elég a mai sima kémiai hajtóművek használta, így ha kész a sima starship indulhat a hold küldetés, ott még talán egyszerű nap elemekkel is el vannak korlátózotan és egy-két hétig kihúzzák így is.
Ne hari nyilván nem igaz...ok, hogy nem hamar csak 6 hónap, de bőven elég a SH ereje üzemanyaga...viszont ez odaút lesz...a kövi hajók visznek üzemanyagot, vagy később ott nyerik ki...a kémiai hajtómű mivel visz előbbre??? Nézz utána...ez az űrhajó erre lett kitalálva! És így is lesz...a Marsig emberi léptékben bőven elég a mostani hajtómű...sima liba...Az időablakra kell figyelni...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Valahogy ezek nekem nem tűnnek a jövőnagy dobásának. Javul a specifikus impulzus, de az energiát valahonnan elő kell állítani, amihez nagy és nehéz (meg drága) cucc kell szép nagy hűtőteljesítmény-igénnyel (további tömeg és pénz) cserébe a megspórolt üzemanyagért, ha nagy tolóerőt akarunk elérni. De majd egyszer kiderül.
 
Kicsit számolgattam, ha egy (1) super heavy üzemelne 1 éven át, akkor elfogyasztaná Magyarország éves földgázigényének durván 25 szörösét. Lehet, Paks mind a 4 reaktorának együttes teljesítményével vetekszik a teljesítménye.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Kicsit számolgattam, ha egy (1) super heavy üzemelne 1 éven át, akkor elfogyasztaná Magyarország éves földgázigényének durván 25 szörösét. Lehet, Paks mind a 4 reaktorának együttes teljesítményével vetekszik a teljesítménye.
de nem kell 1 éven át üzemelnie...az űrben nincs légellenállás....
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
de nem kell 1 éven át üzemelnie...az űrben nincs légellenállás....
Ez így van, de gondolj bele, micsoda teljesítménysűrűsége van a folyékony hajtóanyagoknak és mennyire sok energia kéne ennek a számottevő fokozására. Na meg milyen hőcserélő (fűtőszál, ívkisülés, akármi) kéne pl. egy vízzel + árammal működtetett tisztességes teljesítményű (nem 10N) hajtóműnek.
 
A Starshipet majd a föld körül megtankolják...így tervezik. mivel már nem kell kitörnie a Föld vonzásából, lazán elég a Marsig...ki van ez számolva, nem itt fogjuk mi ezt kitalálni... Majd a Hold megdobja őket azt hajrá...
Ugye Föld légkörét akartál írni, mert alacsony pályán a Gravitació (ami egyébként nem vonzás) csak 4-6% kevesebb mint a Föld felszínén, hisz alapból a Földi kb 6300km rádiuszhoz képest a LEO +400km ami néhány százalék eltérés..
Az előnyt a pálya sebesség 7.7km/s jelenti.
A Marshoz ebből való szökéshez további kb 3.6 km/s kell.
A Hold Gravitaciós slingshot manoverhez elméletileg jó,de nem véletlenül nem használható.
A Fő probléma, hogy minden hónapban meg kell várni, hogy a Hold a megfelelő pozícióba kerüljön. Mivel a Mars 26 havonta kerül optimális inditasi ablakba ez ritán kerül szinkronba a Hold Poziciojával. A manőverrel kb max +20% gyorsulás ha elérhető, ami nem is akkora előny.

Szerintem a marsi utazáshoz mindenképpen elektromos pótfűtéses kémiai hajtómű kell az emberes küldetés végrehajtásához. A holdig elég a mai sima kémiai hajtóművek használta, így ha kész a sima starship indulhat a hold küldetés, ott még talán egyszerű nap elemekkel is el vannak korlátózotan és egy-két hétig kihúzzák így is.
A Marsig tartó út energia ellátása is a modern nagy hatásfokú napelemekkel megoldható, nyilván kellő mennyiséggel.
Ami a meghajtást illeti még mindig a hagyományos a legjobb. Az ion hajtóművek nem alkalmasak az alacsony impulzus okàn nagy tömegek gyorsítàsàhoz, a nukleáris meghajtàs meg elveszti az előnyt a nagy árnyékolási igény miatt, az jobbára autonóm misszióhoz való.
Ne hari nyilván nem igaz...ok, hogy nem hamar csak 6 hónap, de bőven elég a SH ereje üzemanyaga...viszont ez odaút lesz...a kövi hajók visznek üzemanyagot, vagy később ott nyerik ki...a kémiai hajtómű mivel visz előbbre??? Nézz utána...ez az űrhajó erre lett kitalálva! És így is lesz...a Marsig emberi léptékben bőven elég a mostani hajtómű...sima liba...Az időablakra kell figyelni...
Azért még erősen prototípus fàzisban van ám a Starship, szóval koncepció lehet megvan, de még messze nincs "kitalàlva".
Sőt, az eddigi megoldásokat làtva nem több mint egy alacsony pályás shuttle.
A Soha nem látott orbitális tankolàsokat, ne is említsük. Mikro gravitációban nagy mennyiségű nagy nyomású kriogén üzemanyagot mozgatni rohadtúl nem lesz egyszerű.
Egyébként a hajó hőpajzsa még a relatíve alacsony 7.7km/s sebbeséget se bírja jelenleg, mindkét esetben átégett, akkor hogy fogja a Holdról/Marsról visszaterő nagyobb sebességget kiállni?
Az ottani üzemanyag előállítást grammnyi mennyiségben ha demózták, a több tonnányi volumen még álom kategória.
-Csak hogy néhány problémát említsek.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Musk rajongók figyelmébe ajánlatik.
A 3 milliárdos NASA szerződés szerint már a Holdon kellett volna landolniuk azzal a vacakkal, de még csak Föld körüli pályára sem tudják állitani, nem hogy a Holdra eljutni vele.
A kommentek is nagyon jók
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Musk rajongók figyelmébe ajánlatik.
A 3 milliárdos NASA szerződés szerint már a Holdon kellett volna landolniuk azzal a vacakkal, de még csak Föld körüli pályára sem tudják állitani, nem hogy a Holdra eljutni vele.
A kommentek is nagyon jók
Boeing esetén ennyiből talán már lassan meg is rajzoltak volna valamit, jó úton haladnának egy 2036-os launch felé, $30-50 milliárdos osszkoltseggel, ami aztan 25-50% drágulna menet közben...
 
Élő:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Bedokkolt a Shenzhou-19 a Tianhe modulra;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De ami talán legalább ennyire érdekes, hogy a jelek szerint Kína is elkezdi diverzifikálni az állomás teher szállítását.
Két kereskedelmi céggel szerződtek amiből az egyik egy mini ursiklóval tervez;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Jól mutatja Kína egyre komolyabb űriparának képességet, hogy már ilyenre is képesek..
Ja, és közben van egy másik cég is akik teher hajója idén novemberben indul első teszt utjára;
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Teljesen friss történeti elemzés a BURAN-ról... sok sok tekintetben jobb volt mint at STS rendszer...de hát az a fránya pénz, lopás, összeomlás... de amúgy le a kalappal...emelett nem vádolnám a szpészdszánkisokat russzofííliával... nagyon szép, és érdekes felvételek...
@Zaphod Beeblebrox csak most olvasom a válaszod! Engem meg nem lehet usafíliával pláne vádolni, dejakkó is hamarosan eljutunk a marsra, és remélem megérem...majd Elon megoldja az álltalad felvetett problémákat! Pályafutása alatt sok sok dologra mondták azt hogy ez hülye, ezt nem lehet, és valóra váltak...lassan de ez is meg lesz....
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Látványos Shenzhou-18 visszatérés. Elöl a kapszula, mögötte a széteső/elégő szervíz modul;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


És ha már visszatérés.
Ausztrália közelében November 2-án elégett a WISE infra távcső.
20241104-092202.jpg

A NASA 2009 decembében indított távcsöve egy évvel a tervezett élettartam előtt lépett be a légkörbe az erős naptevékenység miatt.
20241104-093406.jpg


A WISE elsődleges feladata a teljes égbolt IR felvétele volt;
1280px-WISE_full_sky.jpg

De több fókuszált felvételt is készített;
1280px-WISE-_Andromeda.jpg

1280px-PIA13451.jpg