Űrkutatás

Első lépés sikerült. Legalább gyakoroltak nem is keveset. "A Soyuz utolsó áthelyezése 2015 augusztusában volt, amikor Gennadi Padalka és Mihail Kornienko, a Roscosmos és a NASA Scott Kelly hasonló műveletet hajtottak végre, de fordítva, a Soyuz TMA-16M űrhajójukkal Poiskról Zvezda felé repülve."
https://blogs.nasa.gov/spacestation...s-russian-soyuz-spacecraft-to-different-port/

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Első lépés sikerült. Legalább gyakoroltak nem is keveset. "A Soyuz utolsó áthelyezése 2015 augusztusában volt, amikor Gennadi Padalka és Mihail Kornienko, a Roscosmos és a NASA Scott Kelly hasonló műveletet hajtottak végre, de fordítva, a Soyuz TMA-16M űrhajójukkal Poiskról Zvezda felé repülve."
https://blogs.nasa.gov/spacestation...s-russian-soyuz-spacecraft-to-different-port/

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Miért kellett ehez három ember?

Biztonsági okból.

Ilyenkor az összes adott Szojuzhoz tartozó űrhajósnak bent kell ülnie, mert ha valami hiba miatt és nem tudnak visszadokkolni, akkor a Szojuznak vissza kell térnie a Földre.
Mentőűrhajó hely nélkül meg űrhajós nem maradhat az űrállomáson.

Ha valaki fent úgy megbetegszik hogy le kell hozni, akkor az adott űrhajón osztozó társai is jönnek vele.
 
A SpaceX Starhopper nem egészen egy perc alatt az indulóhelyéről felemelkedett nagyjából 130 méter magasra (hivatalosan 200 méterre szerettek volna, de a légügyi hatóság (FAA) csak 150 métert engedélyezett), miközben oldalirányban elindulva végül a cirka 100 méterre lévő új landolóhelyen leszálljon:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A SpaceX Starhopper nem egészen egy perc alatt az indulóhelyéről felemelkedett nagyjából 130 méter magasra (hivatalosan 200 méterre szerettek volna, de a légügyi hatóság (FAA) csak 150 métert engedélyezett), miközben oldalirányban elindulva végül a cirka 100 méterre lévő új landolóhelyen leszálljon:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Na ez a sci-fi, nem fénykard! :)
Ez most egy elég komoly "ugrás" volt a fejlesztésben!
Azok után, hogy kb. 1 hónapja látszólag a gyehenna tüzében égett el.
Az látszik, hogy a végén maradt még benne elég sok hajtóanyag
Gondolom 200m azért lett volna fontos, hogy a teljes végfázist szimulálják.
Nagyon kíváncsi leszek, hogy mi lesz a következő lépés. Felmennek 200m-re - új engedéllyel -, vagy egyből átállnak a 3 hajtóműves szimulációra.
Ugyebár a BFR felső "Starship" része 3 hajtóművel fog leszállni.
Közben meg is találtam, hogy őszre tervezik a 3db Raptor Sea level-es tesztet. Azért tudják ilyen gyorsan pörgetni a dolgot, mert az MK2-t az MK1-gyel (most úgró) egyidőben gyártják. Az már Floridában készül, és onnan is fogják fellőni. Az már nagy magasságú kilövés lesz. Az már a nagyfiúk "játszóteréről" a Kennedy ürközpontból a 39A-ról lesz fellőve. Forrás
 
Mi van Fedorral?
Még mindig a Szajúzban szorong?

:)

cYfEALXgcwE.jpg