A SpaceX Starhopper nem egészen egy perc alatt az indulóhelyéről felemelkedett nagyjából 130 méter magasra (hivatalosan 200 méterre szerettek volna, de a légügyi hatóság (FAA) csak 150 métert engedélyezett), miközben oldalirányban elindulva végül a cirka 100 méterre lévő új landolóhelyen leszálljon:
Na ez a sci-fi, nem fénykard!

Ez most egy elég komoly "ugrás" volt a fejlesztésben!
Azok után, hogy kb. 1 hónapja látszólag a gyehenna tüzében égett el.
Az látszik, hogy a végén maradt még benne elég sok hajtóanyag
Gondolom 200m azért lett volna fontos, hogy a teljes végfázist szimulálják.
Nagyon kíváncsi leszek, hogy mi lesz a következő lépés. Felmennek 200m-re - új engedéllyel -, vagy egyből átállnak a 3 hajtóműves szimulációra.
Ugyebár a BFR felső "Starship" része 3 hajtóművel fog leszállni.
Közben meg is találtam, hogy őszre tervezik a 3db Raptor Sea level-es tesztet. Azért tudják ilyen gyorsan pörgetni a dolgot, mert az MK2-t az MK1-gyel (most úgró) egyidőben gyártják. Az már Floridában készül, és onnan is fogják fellőni. Az már nagy magasságú kilövés lesz. Az már a nagyfiúk "játszóteréről" a Kennedy ürközpontból a 39A-ról lesz fellőve.
Forrás