Nem sok egy kicsit az üzemanyagszivárgás?
Egyébként nekem az egész tesztben az tetszik a legjobban, hogy látható, hogy a Starliner is képes lenne biztonságosan visszatérni szárazföldre.
Ami ellen a NASA kézzel-lábbal tiltakozik...
Akkor a Szojuzzal hogy mernek embert felküldeni?![]()
Nincs választásuk.
BTW szerintem ez az egész vízimádó hozzáállás csak azért kellett, hogy ne vegye ki rosszul magát az, hogy az Orion csak vízre képes visszatérni. Amire meg azért volt szükség, mert a NASA (és a US NAVY) nem akarja felszámolni a tengerről visszahozó (Sea Recovery) irodáját.![]()
A Spacex nem maga maga halássza ki az űrhajóit? Ráadásul a 70-es évek óta maximum kémműholdak visszatérő kapszuláit meg a roncsokat gyűjtögethették... ezen nem változtatna a szárazföldre szállás.
A változás nem (feltétlenül) fejlődés.Dehogy nem, de az Orion is szállhatott volna szárazföldre, eredetileg ez volt a preferált megoldás.
Csak aztán támadni kezdték ezt, mondván, hogy 680kg-ot nyomnak a talajfogást tompító légzsákok. Meg az, hogy a tengervíz korróziója kárt okozhat az űrhajóban nem is érdekes, lévén, hogy felesleges újrafelhasználhatóvá tenni az űrhajót, hiszen a visszatérés utáni átellenőrzés és felújítás költsége elszaladhat (és itt újjal mutogattak az űrrepülőgépre, hogy lám, ott is mi lett a vége az újrafelhasználás elvi előnyének). Meg hogy így sokkal nagyobb a potenciális "leszállópálya", nem kell amiatt aggódni, hogy valakinek a fejére esnek. És a többi.
A vége az lett, hogy az Orion tengerre fog leszállni. De a CCP keretében lévő két űrhajó ettől még szárazföldre tért volna vissza (a Starliner tengerre is visszatérhetett volna eleve, a Crew Dragon eredetileg csak vészhelyzetben). Aztán egyszer csak jött a NASA utasítás, hogy ők nyugodtabbak, ha tengerre térnének vissza, hiszen már a Mercury, Gemini és Apollo is oda tért vissza, van tapasztalatunk, vannak eszközeink, és különben is, ki akar fejlődni, ha helyben topizni is lehet?
Dehogy nem, de az Orion is szállhatott volna szárazföldre, eredetileg ez volt a preferált megoldás.
Csak aztán támadni kezdték ezt, mondván, hogy 680kg-ot nyomnak a talajfogást tompító légzsákok. Meg az, hogy a tengervíz korróziója kárt okozhat az űrhajóban nem is érdekes, lévén, hogy felesleges újrafelhasználhatóvá tenni az űrhajót, hiszen a visszatérés utáni átellenőrzés és felújítás költsége elszaladhat (és itt újjal mutogattak az űrrepülőgépre, hogy lám, ott is mi lett a vége az újrafelhasználás elvi előnyének). Meg hogy így sokkal nagyobb a potenciális "leszállópálya", nem kell amiatt aggódni, hogy valakinek a fejére esnek. És a többi.
A vége az lett, hogy az Orion tengerre fog leszállni. De a CCP keretében lévő két űrhajó ettől még szárazföldre tért volna vissza (a Starliner tengerre is visszatérhetett volna eleve, a Crew Dragon eredetileg csak vészhelyzetben). Aztán egyszer csak jött a NASA utasítás, hogy ők nyugodtabbak, ha tengerre térnének vissza, hiszen már a Mercury, Gemini és Apollo is oda tért vissza, van tapasztalatunk, vannak eszközeink, és különben is, ki akar fejlődni, ha helyben topizni is lehet?
A változás nem (feltétlenül) fejlődés.
Ha hagyják ezt a fejlődést a csába, rég a Holdra járnánk nyaralni.
Egy zsiguli sokkal üzembiztosabb, mint egy BMW XXXX877.
Az SLS-nél egészen a közelmúltig a végfokozat (EUS) problémái miatt igyekeztek az Orion tömegét korlátozni.Az Orion Ares I-el indult volna, ott még talán számított 680 kg. Na de a ma tervezett SLS-nél (ex Ares V?)?
Az SLS-nél egészen a közelmúltig a végfokozat (EUS) problémái miatt igyekeztek az Orion tömegét korlátozni.
Az EUS-t idén gyakorlatilag dobták is. Új megoldás után néznek éppen, addig is minden bizonytalan.
Érdekes, 10 éve tervezik és még mindig minden bizonytalan...
Ha az ARES-t is idevesszük, akkor jó lesz az 15 évnek is.
Ez a probléma akkor, ha nincsenek konkrétan meghatározott célok, csak építünk valamit, mert el kell költeni a pénzt, és amúgy mellékesen valami célra majd fel lehet használni az eredményét....
Arra kíváncsi lennék, hol tartanánk, ha a NASA költséghatékonyan és határozott elképzelések szerint dolgozna...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..