Űrkutatás

Az Enyergia rakétacsaládot szerintem esélytelen feltámasztani.
A modularitás miatt előbb lesz Angara A5-ből A7, vagy akár egy metános technológiájú új valami, bármilyen új tervezésű kerozinos nagyrakéta, minthogy a Szovjetúnió végóráiban nagy nehezen összehozott folyékony hidrogén + LOX / RP + LOX hibrid párhuzamos rendszert újra feltalálják és az infrastruktúráját újra kiépítsék.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Az Enyergia rakétacsaládot szerintem esélytelen feltámasztani.
A modularitás miatt előbb lesz Angara A5-ből A7, vagy akár egy metános technológiájú új valami, bármilyen új tervezésű kerozinos nagyrakéta, minthogy a Szovjetúnió végóráiban nagy nehezen összehozott folyékony hidrogén + LOX / RP + LOX hibrid párhuzamos rendszert újra feltalálják és az infrastruktúráját újra kiépítsék.

Az URM modulok túl kicsik komolyabb nehézrakéta építéséhez.
Nem véletlen, hogy a legutóbbi orosz nehézrakéta tervek nagyobb modulokat szeretnének kötegelni.

De 2030 előtt borítékolhatóan azokból sem lesz semmi...
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Kiváncsi vagyok, hogy a végül elvetett Angara A7 nem valósul-e mégis meg?
Az Angara7-hez teljesen új indítópadot kéne építeni nem lehet az Angara5-ös indítóállomásáról kilőni.
Most egy új hidrogénes 3. fokozaton dolgoznak amivel olyan 37 tonnás tömeget tudnának földközeli pályára indítani ami közelít az Angara7 teljesítményéhez. Az Angara5-tel terveznek a továbbiakban 2032-ig, utána meg jön a szuper nehéz Jenyiszej, vagy valami más netán nukleáris meghajtású hajó.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A tervek szerint több rakétát indítanak egymás után, vagy egy időben, 2023-ra elkészül Vostochnyban az új indítóállomás az Angara5 számára és a kozmoszban szerelik össze mondjuk a holdra induló űrhajójukat a leszállóegységgel.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and Luthero
Schermafbeelding-2020-07-30-om-10.02.30.png

Az új-zélandi Dawn Aerospace megkapta az engedélyeket, hogy végrehajthassa első tesztrepülését a fejlesztés alatt lévő Mk-II Aurora Spaceplane-el, NZ repülőteréről 2021ben.

DAWN-MK-II-1030x472.jpg


Az Aurora Mk-II egy kisebb méretarányos modell. A leendő Mk-III repülőgép az Aurora tervein alapul, de sokkal nagyobb lesz. Elég ahhoz, hogy 50–100 kg-os műholdakat juttasson Föld körüli pályára egy második fokozat segítségével.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

„Az aurora hatalmas előrelépést jelent majd az űrszállításban” - kommentálja Stefan Powell, a Dawn AeroSpace technológiai vezetője. ’Ugyanazon jármű több száz vagy akár több ezerszeri használata azt jelenti, hogy nincs szükségünk gyárra rakéták előállításához. Járműparkot működtethetünk az űr eléréséhez naponta, és nem kell rakétatörmelékkel szennyeznünk az óceánt, ahogy jelenleg csináljuk. ”

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://www.spacetechasia.com/new-z...-licensed-to-fly-spaceplane-from-nz-airports/
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Az Angara7-hez teljesen új indítópadot kéne építeni nem lehet az Angara5-ös indítóállomásáról kilőni.
Most egy új hidrogénes 3. fokozaton dolgoznak amivel olyan 37 tonnás tömeget tudnának földközeli pályára indítani ami közelít az Angara7 teljesítményéhez. Az Angara5-tel terveznek a továbbiakban 2032-ig, utána meg jön a szuper nehéz Jenyiszej, vagy valami más netán nukleáris meghajtású hajó.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A tervek szerint több rakétát indítanak egymás után, vagy egy időben, 2023-ra elkészül Vostochnyban az új indítóállomás az Angara5 számára és a kozmoszban szerelik össze mondjuk a holdra induló űrhajójukat a leszállóegységgel.
Ebbe volna ráció, csak kéne hozzá egy kényelmes űrállomás.
 
Schermafbeelding-2020-07-30-om-10.02.30.png

Az új-zélandi Dawn Aerospace megkapta az engedélyeket, hogy végrehajthassa első tesztrepülését a fejlesztés alatt lévő Mk-II Aurora Spaceplane-el, NZ repülőteréről 2021ben.

DAWN-MK-II-1030x472.jpg


Az Aurora Mk-II egy kisebb méretarányos modell. A leendő Mk-III repülőgép az Aurora tervein alapul, de sokkal nagyobb lesz. Elég ahhoz, hogy 50–100 kg-os műholdakat juttasson Föld körüli pályára egy második fokozat segítségével.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

„Az aurora hatalmas előrelépést jelent majd az űrszállításban” - kommentálja Stefan Powell, a Dawn AeroSpace technológiai vezetője. ’Ugyanazon jármű több száz vagy akár több ezerszeri használata azt jelenti, hogy nincs szükségünk gyárra rakéták előállításához. Járműparkot működtethetünk az űr eléréséhez naponta, és nem kell rakétatörmelékkel szennyeznünk az óceánt, ahogy jelenleg csináljuk. ”

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://www.spacetechasia.com/new-z...-licensed-to-fly-spaceplane-from-nz-airports/
Egyenlőre hol tart a Sabre?
 
India CMS-01 kommunikációs műholdat állított GTO pályára a PSLV-C50 rakétával a Sriharikotai Satish Dhawan Űrközpontból.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

f-6.jpg


Ez volt a PSLV 52. és a PSLV XL konfiguráció 22. repülése (6 felerősített boosterrel)

https://www.isro.gov.in/launcher/pslv-c50-cms-01
 
Schermafbeelding-2020-07-30-om-10.02.30.png

Az új-zélandi Dawn Aerospace megkapta az engedélyeket, hogy végrehajthassa első tesztrepülését a fejlesztés alatt lévő Mk-II Aurora Spaceplane-el, NZ repülőteréről 2021ben.

DAWN-MK-II-1030x472.jpg


Az Aurora Mk-II egy kisebb méretarányos modell. A leendő Mk-III repülőgép az Aurora tervein alapul, de sokkal nagyobb lesz. Elég ahhoz, hogy 50–100 kg-os műholdakat juttasson Föld körüli pályára egy második fokozat segítségével.
.
.
Azert emlekezeteset alkottak a Shuttle tervezöi, eltelt vagy 40-50 ev, es ez az uj terv is meg mindig a Shuttle modositasanak tunik, azonos aerodinamaikai koncepcioval.
 
  • Tetszik
Reactions: luperator
Kína megnyitja a külföldi kutatók előtt óriásteleszkópját, írja az MTI. A fél kilométer átmérőjű, FAST (Five-hundred-meter Aperture Spherical Radio Telescope) nevű rádiótávcső a valaha épített legnagyobb és legérzékenyebb rádióteleszkóp.

Inspirációt merítettek az Arecibo obszervatóriumból
.
.
Ez az "insipiraciot meritettek" ujabb szep kifejezes a masolasra. Feltehetöen a kulföldi kutatok is csak azert kellenek, hogy az ö elkepzeleseikböl, kutatasi terveikböl is inspiraciot meritsenek.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson