Volt nekik nagyon nehéz petrós rakétájuk, az Enyergija.Kiváncsi vagyok, hogy a végül elvetett Angara A7 nem valósul-e mégis meg?
Volt nekik nagyon nehéz petrós rakétájuk, az Enyergija.Kiváncsi vagyok, hogy a végül elvetett Angara A7 nem valósul-e mégis meg?
Az Enyergija az hidrogénes volt. A boosterei voltak RP.Volt nekik nagyon nehéz petrós rakétájuk, az Enyergija.
Az Enyergia rakétacsaládot szerintem esélytelen feltámasztani.
A modularitás miatt előbb lesz Angara A5-ből A7, vagy akár egy metános technológiájú új valami, bármilyen új tervezésű kerozinos nagyrakéta, minthogy a Szovjetúnió végóráiban nagy nehezen összehozott folyékony hidrogén + LOX / RP + LOX hibrid párhuzamos rendszert újra feltalálják és az infrastruktúráját újra kiépítsék.
Az Angara7-hez teljesen új indítópadot kéne építeni nem lehet az Angara5-ös indítóállomásáról kilőni.Kiváncsi vagyok, hogy a végül elvetett Angara A7 nem valósul-e mégis meg?
Ebbe volna ráció, csak kéne hozzá egy kényelmes űrállomás.Az Angara7-hez teljesen új indítópadot kéne építeni nem lehet az Angara5-ös indítóállomásáról kilőni.
Most egy új hidrogénes 3. fokozaton dolgoznak amivel olyan 37 tonnás tömeget tudnának földközeli pályára indítani ami közelít az Angara7 teljesítményéhez. Az Angara5-tel terveznek a továbbiakban 2032-ig, utána meg jön a szuper nehéz Jenyiszej, vagy valami más netán nukleáris meghajtású hajó.
A tervek szerint több rakétát indítanak egymás után, vagy egy időben, 2023-ra elkészül Vostochnyban az új indítóállomás az Angara5 számára és a kozmoszban szerelik össze mondjuk a holdra induló űrhajójukat a leszállóegységgel.
Egyenlőre hol tart a Sabre?![]()
Az új-zélandi Dawn Aerospace megkapta az engedélyeket, hogy végrehajthassa első tesztrepülését a fejlesztés alatt lévő Mk-II Aurora Spaceplane-el, NZ repülőteréről 2021ben.
![]()
Az Aurora Mk-II egy kisebb méretarányos modell. A leendő Mk-III repülőgép az Aurora tervein alapul, de sokkal nagyobb lesz. Elég ahhoz, hogy 50–100 kg-os műholdakat juttasson Föld körüli pályára egy második fokozat segítségével.
„Az aurora hatalmas előrelépést jelent majd az űrszállításban” - kommentálja Stefan Powell, a Dawn AeroSpace technológiai vezetője. ’Ugyanazon jármű több száz vagy akár több ezerszeri használata azt jelenti, hogy nincs szükségünk gyárra rakéták előállításához. Járműparkot működtethetünk az űr eléréséhez naponta, és nem kell rakétatörmelékkel szennyeznünk az óceánt, ahogy jelenleg csináljuk. ”
https://www.spacetechasia.com/new-z...-licensed-to-fly-spaceplane-from-nz-airports/
A legoptimistább hírek szerint sem valószínű, hogy 2030 előtt lesz belőle bármi is.Egyenlőre hol tart a Sabre?
Az utolsó hír is négy éves. Eszerint rövidesen megoldják a jégkiválás problémáját, és két helyről is kaptak rá többM fontot.A legoptimistább hírek szerint sem valószínű, hogy 2030 előtt lesz belőle bármi is.
De vannak már szép cgi képek.
![]()
![]()
![]()
https://robbreport.com/motors/aviation/sabre-hypersonic-space-plane-2871535/
.![]()
Az új-zélandi Dawn Aerospace megkapta az engedélyeket, hogy végrehajthassa első tesztrepülését a fejlesztés alatt lévő Mk-II Aurora Spaceplane-el, NZ repülőteréről 2021ben.
![]()
Az Aurora Mk-II egy kisebb méretarányos modell. A leendő Mk-III repülőgép az Aurora tervein alapul, de sokkal nagyobb lesz. Elég ahhoz, hogy 50–100 kg-os műholdakat juttasson Föld körüli pályára egy második fokozat segítségével.
.Kína megnyitja a külföldi kutatók előtt óriásteleszkópját, írja az MTI. A fél kilométer átmérőjű, FAST (Five-hundred-meter Aperture Spherical Radio Telescope) nevű rádiótávcső a valaha épített legnagyobb és legérzékenyebb rádióteleszkóp.
Inspirációt merítettek az Arecibo obszervatóriumból
Vissza egy sci-fi klasszikushoz: az orosz űrkutatók felvetik azt az ötletet, hogy RAILGUN segítségével műholdakat lehet pályára állítani
https://www.rt.com/russia/510058-rail-gun-space-launch/
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..