Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Na ez az, ami rohadt nagy hír. De nem tudnak mit csinálni, mert lassan mindenki házon belül fejleszti a hajtóműveket. A SpaceX magának gyártja a Merlint és a Raptort, a Blue Origin magának gyártja a Be-3-at és Be-4-et. Ha versenyezni szeretnének, és nem kiszáradni, akkor nincs más választásuk.A Lockheed Martin felvásárolja az Aerojet Rocketdyne-t.
https://news.lockheedmartin.com/202...-Help-Secure-the-United-States-and-its-Allies
Igazából az űrsiklókat miért nyugdíjazták? A balesetek voltak a fő ok vagy már öregek voltak?
Hihetetlenül drága volt az üzemeltetése, a program egészét tekintve egy indítás költsége meghaladta az egymilliárd (!) dollárt.Igazából az űrsiklókat miért nyugdíjazták? A balesetek voltak a fő ok vagy már öregek voltak?
Valószínűleg tényleg ez állhatott az ügylet hátterében. Ugyanakkor nem nagyon látom, hogy azon túl, hogy nem lesznek kiszolgáltatva külsős hajtómű gyártónak, olcsóbban jutnának hajtóműhöz, vagy más módon befolyásolná a vétel az indítási költségeket.Na ez az, ami rohadt nagy hír. De nem tudnak mit csinálni, mert lassan mindenki házon belül fejleszti a hajtóműveket. A SpaceX magának gyártja a Merlint és a Raptort, a Blue Origin magának gyártja a Be-3-at és Be-4-et. Ha versenyezni szeretnének, és nem kiszáradni, akkor nincs más választásuk.
Ugye a Lockheed Martin és a Boeing közös leányvállalata, az ULA a Vulcan rakétájához eredetileg két hajtómű "versenyzett", a Blue Origin féle Be-4 és az Aerojet AJ-1. Csakhogy jelenleg a Be-4 hajtóművet tervezi használni, mivel az Aerojet nem folytatta az AJ-1 programot, egyszerűen azért, mert annyira le van maradva, hogy reménytelennek tűnt befogni a konkurenciát.
A Lockheed egy ideig úgy volt vele, hogy őt nem érdekli, ha a konkurenstől vásárolja a hajtóművet, de nagy nehezen rájöhettek, hogy ez nem lesz jó, mert a Blue Origin fogja meghatározni a feltételeket. Ez önmagában sem jó, de ráadásul a Blue Originnek a jelek szerint nem megy minden zökkenőmentesen a Be-4 fejlesztése kapcsán, mivel nyáron kellett volna leszállítania az első két Be-4-et az ULA-nak, hogy a Vulcan első útja 2021 elején elindulhasson. Most úgy néz ki, hogy idén már nem kapnak hajtóművet, és így a Vulcan első útja 2021 végére csúszik a jelen állapot szerint.
Az ULA tehát ott van egy rakétával, hajtómű nélkül...
Hirtelen nem volt más opciójuk, hát odafordultak az Aerojethez. Hogy mi lehetett a tárgyalás szövege, nem tudjuk, de a végén a Lockheed egyszerűen egy felvásárlást kezdeményezett...
Horizon a lényeget elmondta, de alapvetően egy sor tényezőt kell(ett) számba venni, és egy Salamoni döntést hoztak.Igazából az űrsiklókat miért nyugdíjazták? A balesetek voltak a fő ok vagy már öregek voltak?
Ezúttal a Kárpát-medence!
Meteor, tűzgömb a debrődi webkamerán!
https://www.idokep.hu/hirek/tuzgomb-robbant-fel-kelet-szlovakiaban
..
Szerintem csak az egyre több aktív kamera-kamerázók számának jelentős növekedése miatt tűnik úgy, hogy ezekből is egyre több van.A legújabb tűzgömb pedig Kínában robbant föl!
Lassan hetente van egy ilyen hír... Mi lehet vajon a bolidák megszaporodásának az oka?
Loud Booms and Bangs: Mysterious Fireball Crashes in China – Video
Unidentified fireballs are not very rare these days. Thousands of meteors enter the Earth's atmosphere every day, bursting into pieces and drawing people’s attention all over the world. Sometimes, however, the size of such fireballs is...sputniknews.com
Szerintem csak az egyre több aktív kamera-kamerázók számának jelentős növekedése miatt tűnik úgy, hogy ezekből is egyre több van.
Gyerekként este hazafelé bicajozva menet láttam anno én is egyet, hang is volt, a csóva kb fél percig is megmaradt. Persze akkor még nem voltak kamerák mindenki zsebében...
Én is láttam egyet úgy 30 éve. Két darabra is robbant.Szerintem csak az egyre több aktív kamera-kamerázók számának jelentős növekedése miatt tűnik úgy, hogy ezekből is egyre több van.
Gyerekként este hazafelé bicajozva menet láttam anno én is egyet, hang is volt, a csóva kb fél percig is megmaradt. Persze akkor még nem voltak kamerák mindenki zsebében...
Még régen olvastan valahol, hogy az egy napra földre hullo meteorok mennyiségét 100 tonna/nap-ra becsülték.Na de most 2 hónap alatt ennyi???