Na ez az, ami rohadt nagy hír. De nem tudnak mit csinálni, mert lassan mindenki házon belül fejleszti a hajtóműveket. A SpaceX magának gyártja a Merlint és a Raptort, a Blue Origin magának gyártja a Be-3-at és Be-4-et. Ha versenyezni szeretnének, és nem kiszáradni, akkor nincs más választásuk.
Ugye a Lockheed Martin és a Boeing közös leányvállalata, az ULA a Vulcan rakétájához eredetileg két hajtómű "versenyzett", a Blue Origin féle Be-4 és az Aerojet AJ-1. Csakhogy jelenleg a Be-4 hajtóművet tervezi használni, mivel az Aerojet nem folytatta az AJ-1 programot, egyszerűen azért, mert annyira le van maradva, hogy reménytelennek tűnt befogni a konkurenciát.
A Lockheed egy ideig úgy volt vele, hogy őt nem érdekli, ha a konkurenstől vásárolja a hajtóművet, de nagy nehezen rájöhettek, hogy ez nem lesz jó, mert a Blue Origin fogja meghatározni a feltételeket. Ez önmagában sem jó, de ráadásul a Blue Originnek a jelek szerint nem megy minden zökkenőmentesen a Be-4 fejlesztése kapcsán, mivel nyáron kellett volna leszállítania az első két Be-4-et az ULA-nak, hogy a Vulcan első útja 2021 elején elindulhasson. Most úgy néz ki, hogy idén már nem kapnak hajtóművet, és így a Vulcan első útja 2021 végére csúszik a jelen állapot szerint.
Az ULA tehát ott van egy rakétával, hajtómű nélkül...
Hirtelen nem volt más opciójuk, hát odafordultak az Aerojethez. Hogy mi lehetett a tárgyalás szövege, nem tudjuk, de a végén a Lockheed egyszerűen egy felvásárlást kezdeményezett...