Űrkutatás

Elon Musk SpaceX-je megsértette az indítási engedélyt a Starship tesztjében (ami felrobbant leszállás közben), kiváltva egy FAA-vizsgálatot
Kidurran a lufi?
A SpceX már elesett a Légierő megrendeléseitől is, ami igazán egy zsírosbödön.
A SpaceX veszteséget szenvedett a légierő szerződéséből fakadóan
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7
A Marsnál a 23,5 órás tengelyforgás miatt a napelem+akkumulátor kombináció működöképes.
Egy nap a Marson 24h37s.
És önmagában a napelem se lesz elég mert relatív gyakoriak a több hónapos teljes bolygóra kiterjedő porviharok amik teljesen eltakarják a napot.
Minimum speciális Marsi szél turbinákra is szükség lesz kiegészítésként. A Nasa már vizsgálta a dolgot, és a marsi szél ~35km sebessége elvileg lehetővé is teszi ezt a megoldást. Csak ez is extra fejlesztést-tesztelést igényel, és a megfelelő mennyiségben történő telepítése pedig nem kevés pussz súly!
 
Kidurran a lufi?
A SpceX már elesett a Légierő megrendeléseitől is, ami igazán egy zsírosbödön.
A SpaceX veszteséget szenvedett a légierő szerződéséből fakadóan
:D :D :D
Szerintem maradj a Sputnyiknál, esetleg valami eredeti orosz nyelven íródott forrásnál.
Szó sincs arról, hogy elveszítették volna a megrendeléseket, csak arról, hogy a Légierő sokkal nagyobb szeletet adott (még 2018-ban) a SpaceX vetélytársainak a támogatásokból, ami értelem szerűen nem tetszett a SpaceX-nek. Valljuk be jogosan. A SpaceX már emberes küldetéseket csinál, miközben a Blue Origin még csak tesztrepüléseknél tart. Az ULA meg még ott sem.
Most annyi történt, hogy a bíróság jogszerűnek ítélte meg a Légierő igazságtalan pénzosztását. Szóval nem "veszteséget szenvedett" hanem vereséget, és a beadványával a bíróságon.

Én elhiszem, hogy te nagyon szurkolsz ellenük, de ez azért eléggé szánalmas.o_O
 
Egy nap a Marson 24h37s.
És önmagában a napelem se lesz elég mert relatív gyakoriak a több hónapos teljes bolygóra kiterjedő porviharok amik teljesen eltakarják a napot.
Minimum speciális Marsi szél turbinákra is szükség lesz kiegészítésként. A Nasa már vizsgálta a dolgot, és a marsi szél ~35km sebessége elvileg lehetővé is teszi ezt a megoldást. Csak ez is extra fejlesztést-tesztelést igényel, és a megfelelő mennyiségben történő telepítése pedig nem kevés pussz súly!
Nem értem ezt a marsi szél dolgot. Majdnemhogy vákumban nem értem, hogy fejthet ki komoly energiát a szél. Hogyan visz köveket? Hogy repül egy helikopter?
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55
Elon Musk SpaceX-je megsértette az indítási engedélyt a Starship tesztjében (ami felrobbant leszállás közben), kiváltva egy FAA-vizsgálatot
Kidurran a lufi?
A SpceX már elesett a Légierő megrendeléseitől is, ami igazán egy zsírosbödön.
A SpaceX veszteséget szenvedett a légierő szerződéséből fakadóan
Musk masszívan benyalt Trump-nak, annak köszönhette az elmúlt 4 év diadalmenetét, tavaly még kaliforniában is összebalhézott a demokrata vezetéssel, ezért a republikánus texasba helyezi át a cégeit...
Most a demokraták a saját talpnyalóikat fogják tömni.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Egy nap a Marson 24h37s.
És önmagában a napelem se lesz elég mert relatív gyakoriak a több hónapos teljes bolygóra kiterjedő porviharok amik teljesen eltakarják a napot.
Minimum speciális Marsi szél turbinákra is szükség lesz kiegészítésként. A Nasa már vizsgálta a dolgot, és a marsi szél ~35km sebessége elvileg lehetővé is teszi ezt a megoldást. Csak ez is extra fejlesztést-tesztelést igényel, és a megfelelő mennyiségben történő telepítése pedig nem kevés pussz súly!
Láthatnám ezt a vizsgálatot...?
A marsi légkör átlagos nyomása a földi kb. 1%-a. Ha még azonos sűrűségű is lenne ez azt jelenti, hogy azonos szélsebesség esetén 100-szor kisebb teljesítménysűrűsége van a szélnek. A végén még a napelem is többet ér, mint ez.

Mert hiába ritka a légkör a porviharok eróziós hatására kíváncsi lennék a lapátoktól kezdve bármire...
 
Láthatnám ezt a vizsgálatot...?
A marsi légkör átlagos nyomása a földi kb. 1%-a. Ha még azonos sűrűségű is lenne ez azt jelenti, hogy azonos szélsebesség esetén 100-szor kisebb teljesítménysűrűsége van a szélnek. A végén még a napelem is többet ér, mint ez.

Mert hiába ritka a légkör a porviharok eróziós hatására kíváncsi lennék a lapátoktól kezdve bármire...
Pont ezért röhögtem hangosan fel a moziban, amikor a Matt Damon-s űrhajót a marsi vihar feldőléssel fenyegette..
 
Elon Musk SpaceX-je megsértette az indítási engedélyt a Starship tesztjében (ami felrobbant leszállás közben), kiváltva egy FAA-vizsgálatot
Kidurran a lufi?
A SpceX már elesett a Légierő megrendeléseitől is, ami igazán egy zsírosbödön.
A SpaceX veszteséget szenvedett a légierő szerződéséből fakadóan

Kidurran a lufi?
A SpceX már elesett a Légierő megrendeléseitől is, ami igazán egy zsírosbödön.
A SpaceX veszteséget szenvedett a légierő szerződéséből fakadóan
El is olvastad a linkelt cikket?
Csak mert az a Légierő 2018as pályázatáról szólt, amit megtámadtak, és ez zárult le sikertelenül 2020ban.

De akkor nézzük az azóta megnyert kormányzati pályázatokat, hogy lássuk mennyire durrant ki az a lufi...

A 2022-27 közötti időszak SpaceForce küldetéseinek ami évi +1milliárd dollár feletti költségvetésből gazdálkodik, 40%-át vihetik, öt éven keresztül. Kb. 14 küldetés.

A SpaceX 149 millió dolláros szerződést nyert missle-tracking rendszer építésére a Pentagontól.

2019ben már kaptak 29milliót a starlink rendszer katonai tesztelésére.

Nasa tudományos IMAP projekt 109.4millió 2024ben indul

135millió a Starship Hold landoló verziójának fejlesztéséhez.

A SpaceX január 13-án szerződést kötött a NASA által támogatott kereskedelmi Hold-leszálló küldetés második elindítására. (Az elsőt is ők nyerték, 2022ben indul)

Ezek csak a kormányzati projektek az elmúlt egy évből. És lehet kihagytam még párat, mertkb ezt 5perc kereséssel találtam.

De kaptak (Starlink) 885 milliót a Rural broadband aukción is.

És akkor ugye a kereskedelmi megrendeléseket nem is számoltuk.

Aligha durrant ki a lufi...
 
Láthatnám ezt a vizsgálatot...?
A marsi légkör átlagos nyomása a földi kb. 1%-a. Ha még azonos sűrűségű is lenne ez azt jelenti, hogy azonos szélsebesség esetén 100-szor kisebb teljesítménysűrűsége van a szélnek. A végén még a napelem is többet ér, mint ez.

Mert hiába ritka a légkör a porviharok eróziós hatására kíváncsi lennék a lapátoktól kezdve bármire...
Mindenhol erre hivatkoznak>> https://www.nasa.gov/centers/ames/news/releases/2001/01_72AR.html

Itt pedig Marsi nyomáson tesztelik a koncepciót>>
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
El is olvastad a linkelt cikket?
Csak mert az a Légierő 2018as pályázatáról szólt, amit megtámadtak, és ez zárult le sikertelenül 2020ban.

De akkor nézzük az azóta megnyert kormányzati pályázatokat, hogy lássuk mennyire durrant ki az a lufi...

A 2022-27 közötti időszak SpaceForce küldetéseinek ami évi +1milliárd dollár feletti költségvetésből gazdálkodik, 40%-át vihetik, öt éven keresztül. Kb. 14 küldetés.

A SpaceX 149 millió dolláros szerződést nyert missle-tracking rendszer építésére a Pentagontól.

2019ben már kaptak 29milliót a starlink rendszer katonai tesztelésére.

Nasa tudományos IMAP projekt 109.4millió 2024ben indul

135millió a Starship Hold landoló verziójának fejlesztéséhez.

A SpaceX január 13-án szerződést kötött a NASA által támogatott kereskedelmi őkHold-leszálló küldetés második elindítására. (Az elsőt is ők nyerték, 2022ben indul)

Ezek csak a kormányzati projektek az elmúlt egy évből. És lehet kihagytam még párat, mertkb ezt 5perc kereséssel találtam.

De kaptak (Starlink) 885 milliót a Rural broadband aukción is.

És akkor ugye a kereskedelmi megrendeléseket nem is számoltuk.

Aligha durrant ki a lufi...
Kaptak pénzt a Starship holdraszálló verziójának a kifejlesztésére, de ők kapták a legkevesebbet, szóval már a NASA sem igazán bízik ebben a programban, a legtöbb pénzt a Jeff Besos féle Blue Origin kapta, több mint 500 milliót. A politika is közrejátszik abban ki kapja a zsíros állami megrendeléseket és a Musk Trump hatalomra kerülêsének első évében tanácsadóként ott volt a Trump mellett. A jövőre nézve ez biztos egy nagy fekete pont a jelenlegi kormány szemében. Jeff Besos viszont mindíg is Trump ellenes volt az újságjával, a Washington Posttal egyetemben. Mellesleg idén lesz a tesztrepülése, ha minden igaz a New Glenn rakétájuknak ami egy nagyon potens járgány. Ami a lényeg jóval előrébb vannak a fejlesztéssel. A Starship első fokozata még sehol sincs, maximum tervek formájában létezik.
 
Mindenhol erre hivatkoznak>> https://www.nasa.gov/centers/ames/news/releases/2001/01_72AR.html

Itt pedig Marsi nyomáson tesztelik a koncepciót>>
Pont erről beszélek.

2 méteres (!) szélkerék, átlagos marsi szélsebesség mellett is 1 mW teljesítményt sem tudna megbízhatóan. Nem 1 Watt, ennek ezred részét sem.
Egy számítógép power kijelző pici LED nem tudnál működtetni egy szélkerékkel, ha jól látom...


Ez is a 5 m/s táján van.
Mi a fenéről akarunk így beszélni?

Mindez egy olyan bolygón, ahol stand-by fűtés kell egyes elektronikai rendszereknek.
Ehhez képest egy 2 méter átmérőjű PV cella sok nagyságrenddel többet termel.
 
Kaptak pénzt a Starship holdraszálló verziójának a kifejlesztésére, de ők kapták a legkevesebbet, szóval már a NASA sem igazán bízik ebben a programban, a legtöbb pénzt a Jeff Besos féle Blue Origin kapta, több mint 500 milliót. A politika is közrejátszik abban ki kapja a zsíros állami megrendeléseket és a Musk Trump hatalomra kerülêsének első évében tanácsadóként ott volt a Trump mellett. A jövőre nézve ez biztos egy nagy fekete pont a jelenlegi kormány szemében. Jeff Besos viszont mindíg is Trump ellenes volt az újságjával, a Washington Posttal egyetemben. Mellesleg idén lesz a tesztrepülése, ha minden igaz a New Glenn rakétájuknak ami egy nagyon potens járgány. Ami a lényeg jóval előrébb vannak a fejlesztéssel. A Starship első fokozata még sehol sincs, maximum tervek formájában létezik.
OMG
 
Es7NFSLU4AAnPQ6
 

A Zoljanah hordozórakéta tesztindítása Iránban

A Semnan tartománybeli Imam Khomeini kozmodromtól az iráni új Zoljanah hordozórakéta sikeres tesztbemutatóját hajtották végre, az indítás hasznos teher nélkül szuborbitális volt. A 1,5 méter átmérőjű rakéta első és második fokozata az új (iráni) legerősebb szilárd hajtóanyagú rakétákkal van ellátva, amelyek 74 tonnás tolóerővel rendelkeznek. Nagy valószínűséggel, ebben a konfigurációban ez a rakéta 220 kg-os műholdakat képes 500 km-s magasságú pályára állítani , de egy erősebb változaton is dolgoznak. Figyelemreméltó tény, hogy az Irániak azt állítják, hogy a Zoljanah mobilindító állomásról is indítható.
Az Irániak számára most a legfontosabb az új erős szilárd hajtóanyagú rakéták repülési tesztje, amelyek teljesen új lehetőségeket nyitnak meg mind hordozórakéták, mind ballisztikus rakéták létrehozásának a szempontjából. Korábban már ismert volt az a tény, hogy Iránban az utóbbi években aktívan tesztelik az új erős szilárd hajtóanyagú rakétákat, és tesztjeik nyomán a ezen rakéták tolóerejét 62–93 tonnára becsülték.













To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Folyt köv....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Fabian Hinz által megadott teljesítményjellemzők:

Rakétahossz: 25,5 méter

Rakéta súlya: 52 tonna

Az 1. és 2. szakasz

Átmérője : 1,5 méter

A 3. szakasz

Átmérője: 1,25 méter

Szilárd tüzelőanyagú motorok tolóereje 74000 kgf



Régi új és ígéretes iráni hordozórakéták:

Szafir, Zoljanah, Simorgh, Sarir, Soroush-1, Soroush-2

 
Elkészült az összeszereléssel az ArianeGroup az új Ariane 6 hordozórakéta első teljes felső fokozatával, és most úton van Brémából a németországi Lampoldshausenben található DLR német űrkutatási központ felé, ahol Vákum közeli körülmények között kezdik meg a fokozat tesztelését.
Ariane_6_complete_upper_stage_article.jpg


A Vinci motor 'fúvókáját' (nozzle) külön szállíthatják, ezért néz ki kicsit kopaszon a motor.

Ariane_6_complete_upper_stage_article.jpg



A nagyreményű kínai i-Space magán vállalat (Beijing Interstellar Glory Space Technology Ltd.) a Hyperbola-1 (Shian Quxian-1) rakéta hétfői második indításakor, szenvedett kritikus hibát ami a rakéta elvesztéséhez vezetett.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az indítás UTC óra 8: 15-kor történt a Jiuquan műholdas indítóközpontból.
A rakéta 24 méter hosszú, 1,4 méter átmérőjű, indítótömege 42000 kg. Hasznos teher 300kg. Ez egy teljesen szilárd négyfokozatú hordozórakéta.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



Mindeközben 'urunk és megváltónk' Elon Musk SpaceX bejelentése. .
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.