Űrkutatás

Ha az SN10 is elpukkan, akkor vakarhatják a fejüket, miért is bontották szét a következőket.
 
Kéne egy megbízható hajtómű. 9ből 2(+1) hajtóműhiba

Nope, az SN8 esetén nem a hajtómű volt a hibás...

De hogy az SN10et miert tettek oda a tuzvonalba? Ennyire nem lehetnek hogy is mondjam, magabiztosak...

Mert kellett a hely a következő összeszereléshez. Mondjuk azt én sem értem, miért nem simán az összeszerelő hangár mellé állították...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Ez a robbanás piskóta ehhez képest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Lehet, de az még odébb van. Jóval odébb.
Nem hinném. Olyan feszített a tempó, hogy egyszerűen felesleges további ugyan olyanokat elpukkantani.
A bedarált rakéták - úgy tudom - még a vastagabb fallal készültek.
Nagyjábol tök mindegy, hogy melyiket csapják oda. A visszatérés tökéletesítésére még sok lehetőségük lehet.
Ne felejtsd el, hogy lassan a Boosterrel is el kell kezdeni repkedni. Szóval tulajdonképpen 2 különböző típus is ugyan azon hajtóműveket fogja tesztelni.
Mi több, azt is el tudom képzelni, hogy úgy is fogják őket használni, hogy akár payloaddal is felküldik őket. Szerintem akkor is olcsóbb a Starship koncepció, ha kezdetben nem tudják visszahozni őket. Gondolj bele, hogy mennyi Starlink befér egy ekkora hodályba!
Ha pedig meglesznek az offshore landing padok, akkor az FAA fújhat a fenekükbe, mert akkor és úgy indítanak, amikor akarnak. Bejelentik, hogy nem visszatérő indítás lesz, aztán meg véletlenül pont az odakészített landing padon landol... :rolleyes:
 
Megint nem volt elég tolóerő.
sn9flop.png
Bátor ember, hogy többihez ilyen közel próbálkozik ....
 
Van az általad bejegyzett twitter bejegyzéshez egy komment fűzve:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ebből nekem az jött le, hogy a SpaceX azt kérte még a teszt előtt, hogy ez alól a maximum public risk alowed by FSR -alól akartak felmentést kérni, mert sejtették - mivel olyan sokmindent próbáltak ki, és sokminden romolhatott el -, hogy valamilyen robbanás lesz a vége. (Musk is valószínűsítette a dolgot)
Az FAA meg utólag a nyakukba akasztott egy komoly vizsgálatot. És ez volt a legutolsó dolog, amit a SpaceX akart, mivel így a felpörgetett építési/indítási tempót nem lehet tartani, ha hamarabb készül el egy új protó, mint hogy elkészülne a vizsgálat az FAA részéről. Ha jól emlékszem, a roncsot is csak tök lassan takarították el.
Tehát, hogy egyértelmű legyen..

a SpaceX anélkül folytatta a SN8 indítást, hogy kellően bebizonyította volna, hogy az esetleges robbanási túlnyomásból eredő kockázat a
14 CFR § 431.35 által meghatározott szabályozási kritériumok között van. Ez alól kért felmentést, de nem kapott..

Ezután az FAA előírta a SpaceX-nek, hogy végezzen kivizsgálást az incidensről, ideértve a vállalat biztonsági kultúrájának, az operatív döntéshozatal és a folyamatfegyelem átfogó áttekintését. Minden vizsgálatot, amely befolyásolhatja a közbiztonságot a Boca Chica indítóhelyén....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nálam ez továbbra is a SpaceX sara.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Tehát, hogy egyértelmű legyen..

a SpaceX anélkül folytatta a SN8 indítást, hogy kellően bebizonyította volna, hogy az esetleges robbanási túlnyomásból eredő kockázat a
14 CFR § 431.35 által meghatározott szabályozási kritériumok között van. Ez alól kért felmentést, de nem kapott..

Ezután az FAA előírta a SpaceX-nek, hogy végezzen kivizsgálást az incidensről, ideértve a vállalat biztonsági kultúrájának, az operatív döntéshozatal és a folyamatfegyelem átfogó áttekintését. Minden vizsgálatot, amely befolyásolhatja a közbiztonságot a Boca Chica indítóhelyén....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nálam ez továbbra is a SpaceX sara.
Akkor most írd le saját szavaiddal is, hogy mit rontott el a SpaceX az SN8-nál szabályozási szempontból!
Itt a szabályozás, amire hivatkoznak.
Mert nekem úgy tűnik, hogy mintha FAA csak arra nem lett volna felkészülve, hogy lezuhan, és felrobban. Pedig.... ;)
 
in the meantime..


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A Szojuz-2.1b hordozórakéta kedden Plesteskből sikeresen állított pályára egy orosz katonai műholdat - közölte az orosz védelmi minisztérium.


És ha már úgyis Oroszország..

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az orbitális és szuborbitális repülések élő organizmusra gyakorolt biológiai hatásainak tanulmányozása érdekében több, az emberhez hasonló fiziológiájú majomfaj repült az űrbe. A Szovjetunió és Oroszország majmokat küldött az űrbe 1983 és 1996 között, az Egyesült Államok 1948 és 1985 között. Az első majmok, akik túlélték a repülést, mókusmajom voltak. A majmokat mindig párban küldték az űrbe.
 
Nem hinném. Olyan feszített a tempó, hogy egyszerűen felesleges további ugyan olyanokat elpukkantani.
A bedarált rakéták - úgy tudom - még a vastagabb fallal készültek.
Nagyjábol tök mindegy, hogy melyiket csapják oda. A visszatérés tökéletesítésére még sok lehetőségük lehet.
Ne felejtsd el, hogy lassan a Boosterrel is el kell kezdeni repkedni. Szóval tulajdonképpen 2 különböző típus is ugyan azon hajtóműveket fogja tesztelni.
Mi több, azt is el tudom képzelni, hogy úgy is fogják őket használni, hogy akár payloaddal is felküldik őket. Szerintem akkor is olcsóbb a Starship koncepció, ha kezdetben nem tudják visszahozni őket. Gondolj bele, hogy mennyi Starlink befér egy ekkora hodályba!
Ha pedig meglesznek az offshore landing padok, akkor az FAA fújhat a fenekükbe, mert akkor és úgy indítanak, amikor akarnak. Bejelentik, hogy nem visszatérő indítás lesz, aztán meg véletlenül pont az odakészített landing padon landol... :rolleyes:
Meglátjuk. Bár anno arról volt szó, hogy jövőre már terheket szállítanak a Marsra. Egyenlőre az alacsony hűségű prototípusok 150m-nél nagyobb magasságból még nem térttek vissza sikerrel és nem emelkedtek 12.5 km-nél magasabbra és a maximális sebesség 1M-et bőven nem érte el. Van hova fejlődni.
 
Akkor most írd le saját szavaiddal is, hogy mit rontott el a SpaceX az SN8-nál szabályozási szempontból!
Itt a szabályozás, amire hivatkoznak.
Mert nekem úgy tűnik, hogy mintha FAA csak arra nem lett volna felkészülve, hogy lezuhan, és felrobban. Pedig.... ;)
Nem tudom mi nem világos?!

  • SpaceX nem tudta demonstálni, hogy a tervezett repülés teljesítí a szabályozás követelményeit.
  • Ezért felmentést kért alóla.
  • Amit az FAA elutasított.
  • A SpaceX ennek ellenére elkezdte a SN8 tesztrepülést.
Kb. ennyi. Nem kell ebbe többet belelátni. Kivizsgálták, és azóta már a szabályozásnak is megfeleltek, mehetett is a következő teszt.


Pazar felvétel az SN9 földetéréséről.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.