Űrkutatás

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Ha az SN10 is elpukkan, akkor vakarhatják a fejüket, miért is bontották szét a következőket.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Kéne egy megbízható hajtómű. 9ből 2(+1) hajtóműhiba

Nope, az SN8 esetén nem a hajtómű volt a hibás...

De hogy az SN10et miert tettek oda a tuzvonalba? Ennyire nem lehetnek hogy is mondjam, magabiztosak...

Mert kellett a hely a következő összeszereléshez. Mondjuk azt én sem értem, miért nem simán az összeszerelő hangár mellé állították...
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 548
46 540
113
Lehet, de az még odébb van. Jóval odébb.
Nem hinném. Olyan feszített a tempó, hogy egyszerűen felesleges további ugyan olyanokat elpukkantani.
A bedarált rakéták - úgy tudom - még a vastagabb fallal készültek.
Nagyjábol tök mindegy, hogy melyiket csapják oda. A visszatérés tökéletesítésére még sok lehetőségük lehet.
Ne felejtsd el, hogy lassan a Boosterrel is el kell kezdeni repkedni. Szóval tulajdonképpen 2 különböző típus is ugyan azon hajtóműveket fogja tesztelni.
Mi több, azt is el tudom képzelni, hogy úgy is fogják őket használni, hogy akár payloaddal is felküldik őket. Szerintem akkor is olcsóbb a Starship koncepció, ha kezdetben nem tudják visszahozni őket. Gondolj bele, hogy mennyi Starlink befér egy ekkora hodályba!
Ha pedig meglesznek az offshore landing padok, akkor az FAA fújhat a fenekükbe, mert akkor és úgy indítanak, amikor akarnak. Bejelentik, hogy nem visszatérő indítás lesz, aztán meg véletlenül pont az odakészített landing padon landol... :rolleyes:
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Megint nem volt elég tolóerő.
sn9flop.png
Bátor ember, hogy többihez ilyen közel próbálkozik ....
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 997
14 048
113
Van az általad bejegyzett twitter bejegyzéshez egy komment fűzve:
Ebből nekem az jött le, hogy a SpaceX azt kérte még a teszt előtt, hogy ez alól a maximum public risk alowed by FSR -alól akartak felmentést kérni, mert sejtették - mivel olyan sokmindent próbáltak ki, és sokminden romolhatott el -, hogy valamilyen robbanás lesz a vége. (Musk is valószínűsítette a dolgot)
Az FAA meg utólag a nyakukba akasztott egy komoly vizsgálatot. És ez volt a legutolsó dolog, amit a SpaceX akart, mivel így a felpörgetett építési/indítási tempót nem lehet tartani, ha hamarabb készül el egy új protó, mint hogy elkészülne a vizsgálat az FAA részéről. Ha jól emlékszem, a roncsot is csak tök lassan takarították el.
Tehát, hogy egyértelmű legyen..

a SpaceX anélkül folytatta a SN8 indítást, hogy kellően bebizonyította volna, hogy az esetleges robbanási túlnyomásból eredő kockázat a
14 CFR § 431.35 által meghatározott szabályozási kritériumok között van. Ez alól kért felmentést, de nem kapott..

Ezután az FAA előírta a SpaceX-nek, hogy végezzen kivizsgálást az incidensről, ideértve a vállalat biztonsági kultúrájának, az operatív döntéshozatal és a folyamatfegyelem átfogó áttekintését. Minden vizsgálatot, amely befolyásolhatja a közbiztonságot a Boca Chica indítóhelyén....


Nálam ez továbbra is a SpaceX sara.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 548
46 540
113
Tehát, hogy egyértelmű legyen..

a SpaceX anélkül folytatta a SN8 indítást, hogy kellően bebizonyította volna, hogy az esetleges robbanási túlnyomásból eredő kockázat a
14 CFR § 431.35 által meghatározott szabályozási kritériumok között van. Ez alól kért felmentést, de nem kapott..

Ezután az FAA előírta a SpaceX-nek, hogy végezzen kivizsgálást az incidensről, ideértve a vállalat biztonsági kultúrájának, az operatív döntéshozatal és a folyamatfegyelem átfogó áttekintését. Minden vizsgálatot, amely befolyásolhatja a közbiztonságot a Boca Chica indítóhelyén....


Nálam ez továbbra is a SpaceX sara.
Akkor most írd le saját szavaiddal is, hogy mit rontott el a SpaceX az SN8-nál szabályozási szempontból!
Itt a szabályozás, amire hivatkoznak.
Mert nekem úgy tűnik, hogy mintha FAA csak arra nem lett volna felkészülve, hogy lezuhan, és felrobban. Pedig.... ;)
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 997
14 048
113
in the meantime..


A Szojuz-2.1b hordozórakéta kedden Plesteskből sikeresen állított pályára egy orosz katonai műholdat - közölte az orosz védelmi minisztérium.


És ha már úgyis Oroszország..

Az orbitális és szuborbitális repülések élő organizmusra gyakorolt biológiai hatásainak tanulmányozása érdekében több, az emberhez hasonló fiziológiájú majomfaj repült az űrbe. A Szovjetunió és Oroszország majmokat küldött az űrbe 1983 és 1996 között, az Egyesült Államok 1948 és 1985 között. Az első majmok, akik túlélték a repülést, mókusmajom voltak. A majmokat mindig párban küldték az űrbe.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Nem hinném. Olyan feszített a tempó, hogy egyszerűen felesleges további ugyan olyanokat elpukkantani.
A bedarált rakéták - úgy tudom - még a vastagabb fallal készültek.
Nagyjábol tök mindegy, hogy melyiket csapják oda. A visszatérés tökéletesítésére még sok lehetőségük lehet.
Ne felejtsd el, hogy lassan a Boosterrel is el kell kezdeni repkedni. Szóval tulajdonképpen 2 különböző típus is ugyan azon hajtóműveket fogja tesztelni.
Mi több, azt is el tudom képzelni, hogy úgy is fogják őket használni, hogy akár payloaddal is felküldik őket. Szerintem akkor is olcsóbb a Starship koncepció, ha kezdetben nem tudják visszahozni őket. Gondolj bele, hogy mennyi Starlink befér egy ekkora hodályba!
Ha pedig meglesznek az offshore landing padok, akkor az FAA fújhat a fenekükbe, mert akkor és úgy indítanak, amikor akarnak. Bejelentik, hogy nem visszatérő indítás lesz, aztán meg véletlenül pont az odakészített landing padon landol... :rolleyes:
Meglátjuk. Bár anno arról volt szó, hogy jövőre már terheket szállítanak a Marsra. Egyenlőre az alacsony hűségű prototípusok 150m-nél nagyobb magasságból még nem térttek vissza sikerrel és nem emelkedtek 12.5 km-nél magasabbra és a maximális sebesség 1M-et bőven nem érte el. Van hova fejlődni.