WARNO

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 817
57 128
113
Na, akkor amit eddig tudni lehet a Wargame széria szellemi örököséről és kvázi folytatásáról, a WARNO-ról..

Némi konkrét részlet itt, a többi a kommentekből.

  • A beta január 20-én indul, 6 nemzet lesz benne indulásként.
  • A Red Dragon (RD) féle deck rendszer helyett Steel Division 2 (StDV2) féle deck rendszer lesz. Hadosztályok.
  • StDV2 hadjárat rendszerét kapja meg. (Elvileg PvP hadjáratot is jelent ez?)
  • 1988-as időpont van kiválasztva a modellezett korszaknak.
    Olyan prototípusok, mint az RD-ben nem lesznek. A totálisan fantázián alapuló egységek itt nem lesznek.
  • A HE és KE (APFSDS) lőszereket külön kezeli a játék, de jelenleg azt mondják, hogy a mennyiséget nem jelzi ki, csak egyben.
    (Hogy miért ilyen buta módon teszik, nem értem...)
  • Az egységek rendelkeznek életerő ponttal (HP), a páncélátütési modellezés valamennyire a StDV2 és a WG:RD hibridje lesz.
  • A helikopterek képesek lesznek alacsonyan is repülni, takarásban tereptárgyak mögött.
  • Nem lesznek aknamezők.
  • Nem lesznek hidász egységek sem elvileg.
  • A hidak nem rombolhatók, de a tereptárgyak többsége elvileg igen.
  • Örökli és fejlesztetten kapja meg a StDV LOS és távolságmérő eszközét.
  • Morale rendszer helyett kohéziós rendszer. Részletek erről nem tudni.
  • Smart targeting, sok infót kiír a célkijelölésnél.
  • Intelligens parancsok (smart orders), de kevesebb, mint a StDV2-ben
  • Üzemanyag modellezése továbbra is lesz az egységeknek. (A StDV2-ben tudtommal ez nincs.)
87df0c68c2e2074d325cade38bd48395d1882223.gif

ADAE1D9B0160DA9664CD838D13E188A1BAE7EB31

F5E146B0320B57BD8A0D4E18A28234668B78A9E5

6378EAD6940E77E96CDC5EC014F9F0A65186478A
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 817
57 128
113
 
  • Tetszik
Reactions: therob and Lator

therob

Active Member
2012. december 26.
903
214
43
Jól hangzik bár ez a rész nekem nem stimmel :
  • Although SOUTHAG didn’t exist anymore since France’s withdrawal from NATO’s integrated military command in 1966, exercises had been held in the late 80’s to anticipate its quick recreation in case of war in Germany. With the First French Army at its core, it would have taken over command of the Southern part of CENTAG with some German & US troops under its control. It will focus specifically on the French & Czechoslovaks(and again, some others).
Ha már SOUTHAG akkor olasz, török és NAVY egységeknek kéne mondjuk a bolgár, magyar és szovjet erőkkel szemben állnia.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 817
57 128
113
Jól hangzik bár ez a rész nekem nem stimmel :
  • Although SOUTHAG didn’t exist anymore since France’s withdrawal from NATO’s integrated military command in 1966, exercises had been held in the late 80’s to anticipate its quick recreation in case of war in Germany. With the First French Army at its core, it would have taken over command of the Southern part of CENTAG with some German & US troops under its control. It will focus specifically on the French & Czechoslovaks(and again, some others).
Ha már SOUTHAG akkor olasz, török és NAVY egységeknek kéne mondjuk a bolgár, magyar és szovjet erőkkel szemben állnia.
Nem tudom miért írták ezt.
Az induláskori nemzetek és a helyszín max. NSZK és Dánia tájáról szólhatnak, az meg hát...
Lehet, hogy simán Dél Németországot akart írni, csak lendületben volt a keze.

nato-afcent-map1.jpg
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 817
57 128
113
Like in SD2, squads size are realistic and not set to 5/10/15.
i.e. US Mechanized Rifles in M113 are 11-man strong, while Bradley infantry come as "fire teams" of either 5 or 6.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
1 656
4 833
113
Néztem néhány meccset, a kiválasztottak már játszhatnak vele, valahogy fura. A jármüvek sebessége olyan Gran Tourismo szintü, túl sok az adat a képernyön. Nem lesz ez így jó
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 817
57 128
113
Néztem néhány meccset, a kiválasztottak már játszhatnak vele, valahogy fura. A jármüvek sebessége olyan Gran Tourismo szintü, túl sok az adat a képernyön. Nem lesz ez így jó
?????

Melyik pillanatra érted a 3+ órából a GT szerű mozgást?
A sok adat hol van a képernyőn? Melyik résznél sok szerinted?
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
1 656
4 833
113
?????

Melyik pillanatra érted a 3+ órából a GT szerű mozgást?
A sok adat hol van a képernyőn? Melyik résznél sok szerinted?
A jármüvek mozgási sebessége valahogy túl gyorsnak tünik, itt is kimozogják az ATGM et:) A sok adatot arra értem, mikor már sok egységed van , valahogy túlzsúfolt lesz a képernyö az egységek jelzéseivel, a kijelölt útvonallal stb. Lehet csak megszokás kérdése lesz
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 817
57 128
113
A jármüvek mozgási sebessége valahogy túl gyorsnak tünik, itt is kimozogják az ATGM et:)
Akkor ez semmi új, ez WG. Ott is van olyan, hogy 2500 méteren levő hk kitoltam 2625 méteren túl, ha jön a lassú ATGM...
Nem előre, TOLATVA. Mert nincs difi sebességben.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 817
57 128
113
Néztem néhány meccset, a kiválasztottak már játszhatnak vele, valahogy fura. A jármüvek sebessége olyan Gran Tourismo szintü, túl sok az adat a képernyön. Nem lesz ez így jó
Érdemes több videüt is megnézni, a legnagyobb wg-s emberek úgy látszik egyenlők között egyenlőbbek. :)




 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 817
57 128
113
Az árakat széthúzták, ahogy látom, ezzel kb. elérték, mintha 1-2CP-s osztás lenne a WG:RD nyelvére lefordítva.
Az egyik videóban látható, hogy a transport egység eladható, hazamegy és a CP visszajön.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
1 656
4 833
113
Az árakat széthúzták, ahogy látom, ezzel kb. elérték, mintha 1-2CP-s osztás lenne a WG:RD nyelvére lefordítva.
Az egyik videóban látható, hogy a transport egység eladható, hazamegy és a CP visszajön.
Igen belenéztem én is többe, meglátjuk milyen lesz játszani vele. Eddig csak orosz és amerikai egységeket láttam , 20. Tól hozzácsapják a többi nemzetet?
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 219
1 930
113
Én csak azt nem értem, miért nem lehet ezekben a játékokban valami élethűbb páncélzat/átütés/sérülés modellezést megcsinálni... Jó, nem várom el, hogy olyan legyen mint pl. a Combat Mission 2-ben, de ha már annyit megcsináltak volna mint a Blitzkriegben, már jobb lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 817
57 128
113
Én csak azt nem értem, miért nem lehet ezekben a játékokban valami élethűbb páncélzat/átütés/sérülés modellezést megcsinálni... Jó, nem várom el, hogy olyan legyen mint pl. a Combat Mission 2-ben, de ha már annyit megcsináltak volna mint a Blitzkriegben, már jobb lenne.
  1. Nem szimulátorok.
  2. Gamebalansz.
Amúgy egyszerre számol áthatolást és sérülést is. Ezért van benne HP rendszer, de kritikus találatra is van esély.
Amúgy meg hány féle modell kéne? Mert homogén páncélos hk is van benne, meg kompozit páncélos is.

Itt a fórumon tanultak szerint ezeknek alapvetően eltér a viselkedésük.
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 219
1 930
113
  1. Nem szimulátorok.
  2. Gamebalansz.
Amúgy egyszerre számol áthatolást és sérülést is. Ezért van benne HP rendszer, de kritikus találatra is van esély.
Amúgy meg hány féle modell kéne? Mert homogén páncélos hk is van benne, meg kompozit páncélos is.

Itt a fórumon tanultak szerint ezeknek alapvetően eltér a viselkedésük.
A Blitzkrieg sem szimulátor. Mégis kicsit élethűbben meg volt ott csinálva minden. Az alap ott is nagyon hasonló, első, oldalsó, hátsó és felső páncélzatra van egy adott érték, illetve a páncéltörő fegyvereknek is van egy átütése. De ott ezek valós adatok alapján lettek beállítva. Elvileg van ott is HP rendszer, gyakorlatban meg nem sokat számít, mert a játék figyelembe veszi az adott fegver rombolóerejét is. Hiába van pl. egy Királytigrised, ha oldalba kapja egy ISz-2, ne várd, hogy túléli. De pl. ha egy gyengébb fegyverrel, pl. (57mm-es pct. ágyú) találod el, az esetek többségében nem fogod kilőni elsőre. Bár az is megtörténhet. De akár az is, hogy a harckocsi személyzetét kiütöd, így lesz egy zsákmányolt harckocsid. Aztán van pl. lánctalp sérülés is. Vagy akár be is áshatod a tankot, így nehezebb lesz elintézni.
Gamebalansz egyáltalán nincs a Blitzkriegben. Nem is kell. Ettől élvezhetőbb a játékmenet, neked kell alkalmazkodnod az adott szituációhoz.

Én annyit elvárnék, hogy a KE és CE érték külön legyen. Nem lesz tőle még szimulátor, de mégis sokat dob az élethűségen.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
1 656
4 833
113
A Blitzkrieg sem szimulátor. Mégis kicsit élethűbben meg volt ott csinálva minden. Az alap ott is nagyon hasonló, első, oldalsó, hátsó és felső páncélzatra van egy adott érték, illetve a páncéltörő fegyvereknek is van egy átütése. De ott ezek valós adatok alapján lettek beállítva. Elvileg van ott is HP rendszer, gyakorlatban meg nem sokat számít, mert a játék figyelembe veszi az adott fegver rombolóerejét is. Hiába van pl. egy Királytigrised, ha oldalba kapja egy ISz-2, ne várd, hogy túléli. De pl. ha egy gyengébb fegyverrel, pl. (57mm-es pct. ágyú) találod el, az esetek többségében nem fogod kilőni elsőre. Bár az is megtörténhet. De akár az is, hogy a harckocsi személyzetét kiütöd, így lesz egy zsákmányolt harckocsid. Aztán van pl. lánctalp sérülés is. Vagy akár be is áshatod a tankot, így nehezebb lesz elintézni.
Gamebalansz egyáltalán nincs a Blitzkriegben. Nem is kell. Ettől élvezhetőbb a játékmenet, neked kell alkalmazkodnod az adott szituációhoz.

Én annyit elvárnék, hogy a KE és CE érték külön legyen. Nem lesz tőle még szimulátor, de mégis sokat dob az élethűségen.
Itt is hasonló lesz. Egy t34 el szemböl nem sok esélyed lesz kiütni mondjuk egy leo2 a4 et, de hátulról vagy oldalról meglepheti föleg ha közel van. Hatalmas Blitzkrieg rajongó voltam anno, de azért ezek az Eugen játékok messze a kategória legjobbjai, még ha lehetnének jobbak is.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 817
57 128
113
A Blitzkrieg sem szimulátor. Mégis kicsit élethűbben meg volt ott csinálva minden. Az alap ott is nagyon hasonló, első, oldalsó, hátsó és felső páncélzatra van egy adott érték, illetve a páncéltörő fegyvereknek is van egy átütése. De ott ezek valós adatok alapján lettek beállítva. Elvileg van ott is HP rendszer, gyakorlatban meg nem sokat számít, mert a játék figyelembe veszi az adott fegver rombolóerejét is. Hiába van pl. egy Királytigrised, ha oldalba kapja egy ISz-2, ne várd, hogy túléli. De pl. ha egy gyengébb fegyverrel, pl. (57mm-es pct. ágyú) találod el, az esetek többségében nem fogod kilőni elsőre. Bár az is megtörténhet. De akár az is, hogy a harckocsi személyzetét kiütöd, így lesz egy zsákmányolt harckocsid. Aztán van pl. lánctalp sérülés is. Vagy akár be is áshatod a tankot, így nehezebb lesz elintézni.
Gamebalansz egyáltalán nincs a Blitzkriegben. Nem is kell. Ettől élvezhetőbb a játékmenet, neked kell alkalmazkodnod az adott szituációhoz.

Én annyit elvárnék, hogy a KE és CE érték külön legyen. Nem lesz tőle még szimulátor, de mégis sokat dob az élethűségen.
És akkor a halálig vitatkozna a közösség (ahogy most is), hogy mi alapján és mennyi az annyi.
Lásd HTKA és lásd Eugen fórumát is.

Ehelyett az van, hogy a HE fegyverek átütését igazítják a KE védelemhez képest. Úgy kb.