YF-23 Flight Manual:
http://vk.com/doc4006000_252615092?hash=0e994ea73b8571b168&dl=1d565c088010f85fc4
http://vk.com/doc4006000_252615092?hash=0e994ea73b8571b168&dl=1d565c088010f85fc4
YF-23-ról szól, de kapcsolódik F-22-höz.
Kapcsolódik.
The YF-23's Weapons Bay Layout Was One Of Its Best Features And One Of Its Worst
http://www.thedrive.com/the-war-zon...one-of-its-best-features-and-one-of-its-worst
![]()
YF-23, a fekete özvegy:
![]()
Link: http://www.yf-23.net/Pics/Wallpaper/PAV1 front 1545.jpg
![]()
Link: http://voodoo-world.cz/yf23/pic/yf23sch1.jpg
![]()
Link: http://yf-23.net/Pics/Plans/YF-23 cutaway.jpg
![]()
Link: https://chivethebrigade.files.wordpress.com/2011/04/yf-23-920-27.jpg
![]()
Link: http://www.harcirepulo.hu/YF-23/YF-23_PAV1_01.jpg
F-23 tervezett fegyverzet variációi.
Csak úgy mint a Me 262-nél ennél is lenne egy kérdésem .
Az yf-22-nek mi volt az előnye az yf-23 szemben? Olyat is halottam régebben hogy az yf-23 jobb választás lett volna mint az yf-22
Csak úgy mint a Me 262-nél ennél is lenne egy kérdésem .
Az yf-22-nek mi volt az előnye az yf-23 szemben? Olyat is halottam régebben hogy az yf-23 jobb választás lett volna mint az yf-22
Jobban lopakodott,gyorsabb volt,nagyobb hatótávú,és hangsebesség felett jobban is manőverezett.A széria gép meg kb 1m-rel hosszabb is lett volna,hogy kialakitsanak mégegy fegyverteret-ahogy egy berakott rajzon is látni.Szerkezetileg meg még egyszerűbb is volt,knnyebb gyárthatósággal-bár erről inkább AOnak kéne véleményt mondania.És lett volna beépitett gá,ugyanis az benne volt a kiirási alapkövetelményekben.Tudomásom szerint az előnyei:
A legtöbb szögből az YF-22-esnél kisebb radarkeresztmetszet (viszont szemből bizonyos szögből rá lehet látni a szívócsatornákon keresztül a hajtóművekre, de nem tudom, hogy ez pontosan mekkora hatással volt a radarkeresztmetszetére...)
Kisebb infrakeresztmetszet (a hajtóművek fúvócsövei sokkal jobban árnyékoltak, mint az YF-22-esé)
Feltehetően nagyobb sebesség elérésére lett volna képes.
Hátrányai:
Rosszabb manőverezőképesség (részben annak köszönhetően, hogy az YF-22-esnek volt TVC-je is)
Az YF-22-est technológiailag kiforrottabbnak ítélték, vagyis úgy gondolták, hogy egyszerűbb lesz a prototípusból az átmenet a végleges szériagéphez.
A belső térben kevesebb hordozható fegyver.
Ugyan láttam olyan fantáziarajzokat, amiken 8 (vagy talán még több) rakétát is betettek az YF-23-as belső tereibe, de a gép, vagyis az egyetlen fegyverkamra látszólagos méreteiből kiindulva én úgy vélem, hogy maximum 6 darab AIM-120 méretű rakétát tudott volna hordozni. Az F-22-es meg ugye 6 AIM-120-at, meg még 2 darab AIM-9-est. És én azt sem tudom, hogy lett volna-e gépágyúja az F-23-asnak és ha igen, akkor hová tervezték elhelyezni... Valószínű, hogy nem kapott volna belső gépágyút, ez pedig az USAF konzervatívabb tisztjeinek nyilván nem tetszett.
Tudomásom szerint az előnyei:
A legtöbb szögből az YF-22-esnél kisebb radarkeresztmetszet (viszont szemből bizonyos szögből rá lehet látni a szívócsatornákon keresztül a hajtóművekre, de nem tudom, hogy ez pontosan mekkora hatással volt a radarkeresztmetszetére...)
Kisebb infrakeresztmetszet (a hajtóművek fúvócsövei sokkal jobban árnyékoltak, mint az YF-22-esé)
Feltehetően nagyobb sebesség elérésére lett volna képes.
Hátrányai:
Rosszabb manőverezőképesség (részben annak köszönhetően, hogy az YF-22-esnek volt TVC-je is)
Az YF-22-est technológiailag kiforrottabbnak ítélték, vagyis úgy gondolták, hogy egyszerűbb lesz a prototípusból az átmenet a végleges szériagéphez.
A belső térben kevesebb hordozható fegyver.
Ugyan láttam olyan fantáziarajzokat, amiken 8 (vagy talán még több) rakétát is betettek az YF-23-as belső tereibe, de a gép, vagyis az egyetlen fegyverkamra látszólagos méreteiből kiindulva én úgy vélem, hogy maximum 6 darab AIM-120 méretű rakétát tudott volna hordozni. Az F-22-es meg ugye 6 AIM-120-at, meg még 2 darab AIM-9-est. És én azt sem tudom, hogy lett volna-e gépágyúja az F-23-asnak és ha igen, akkor hová tervezték elhelyezni... Valószínű, hogy nem kapott volna belső gépágyút, ez pedig az USAF konzervatívabb tisztjeinek nyilván nem tetszett.
Az egyik légierős vezető egy mondatban összefoglalta a döntést:
Az F22 a legjobb vadászgép,ami lopakodik,az F23 pedig a legjobb lopakodó aminek vadászgép tulajdonsága van.
Jobban lopakodott,gyorsabb volt,nagyobb hatótávú,és hangsebesség felett jobban is manőverezett.A széria gép meg kb 1m-rel hosszabb is lett volna,hogy kialakitsanak mégegy fegyverteret-ahogy egy berakott rajzon is látni.Szerkezetileg meg még egyszerűbb is volt,knnyebb gyárthatósággal-bár erről inkább AOnak kéne véleményt mondania.És lett volna beépitett gá,ugyanis az benne volt a kiirási alapkövetelményekben.
Éshát az YF22n sem keveset változtattak,mire F22 lett belőle.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..