Zorawar LT (India)

Menjen oda föl a tököm :D
Így a drónapokalipszis hajnalán meg végképp véleményes, hogy kell-e egy dedikált felderítő szerepkörű hk egyáltalán.
Nem is felderítő szerepkörnek van. Az amcsiknál az expedíciós erők közvetlen tűztámogatására van a többi országban pedig valami extrém földrajzi helyzet (pl mocsár,magashegység, esőerdő) miatt kezdtek el újra ilyen eszközökben gondolkodni ahova az MBT-k már nehezek.
Kína és India pl pont a himalájára használja (india csak tervezi, kínában a Type 15 már pár éve rendszerben van) ezeket.
 
Nem is felderítő szerepkörnek van. Az amcsiknál az expedíciós erők közvetlen tűztámogatására van a többi országban pedig valami extrém földrajzi helyzet (pl mocsár,magashegység, esőerdő) miatt kezdtek el újra ilyen eszközökben gondolkodni ahova az MBT-k már nehezek.
Kína és India pl pont a himalájára használja (india csak tervezi, kínában a Type 15 már pár éve rendszerben van) ezeket.
Szerinted kis orszagoknak nem erne meg jobban egy ilyen “konnyu” harckocsi beszerzese? :)
 
Menjen oda föl a tököm :D
Így a drónapokalipszis hajnalán meg végképp véleményes, hogy kell-e egy dedikált felderítő szerepkörű hk egyáltalán.
Ezek közvetlen tűztámogatást adnak majd a gyalogságnak. Drónok ide, vagy oda, harckocsiágyúnál erősebb és sokoldalúbb fegyvert még senki nem vitt a harctérre..
Kb azt fogják csinálni mint most Ukrajnában a Leopard 1/T-62-esetk. Azért is mondom, hogy inkább tüzérségi eszkoz.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and nyugger
Ezek közvetlen tűztámogatást adnak majd a gyalogságnak. Drónok ide, vagy oda, harckocsiágyúnál erősebb és sokoldalúbb fegyvert még senki nem vitt a harctérre..
Kb azt fogják csinálni mint most Ukrajnában a Leopard 1/T-62-esetk. Azért is mondom, hogy inkább tüzérségi eszkoz.
És erre kell új fejlesztés?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
És erre kell új fejlesztés?
Hát, ha Himalája/Tibeti fennsík az üzemeltetési terület, akkor mindenképp.
Itt egy nagyon jó cikk, hogy milyen kihívásoknak kell eleget tenni a járműveknek azon a magasságon.
Részlet a cikkből:

A rendelkezésükre bocsátott információk szerint a motornak például a Chin Tzan helyi út 5460 m magasságában is zavartalanul kellett működnie; az út kb. 1000 km hosszan átlag 4000 m magasságban vezetett.


Csandben jegyezném meg, hogy a Mont Blank 4805 méter,
Kínai hadgyakorlat 4700 méteren
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szerinted kis orszagoknak nem erne meg jobban egy ilyen “konnyu” harckocsi beszerzese?
Szerintem van, de a meglévő IFV alvázakon és semmiképp sem a hk kiváltására, hanem kiegészítésére.
 
Amivel már 40 éve is csak a baj volt.
fel lehetne pimpelni. Új elektromos rendszerek a toronynak, új motor.
Asszem ezek voltak a fő bajai.
Esetleg némi kieg.páncélzat még rá.
A 152-es lövegből meg ki lehet juttatni azért dolgokat, amik hasznosak gyal.támogató körben.
 
fel lehetne pimpelni. Új elektromos rendszerek a toronynak, új motor.
Asszem ezek voltak a fő bajai.
Esetleg némi kieg.páncélzat még rá.
A 152-es lövegből meg ki lehet juttatni azért dolgokat, amik hasznosak gyal.támogató körben.
Ha nem kell a légi kirakás képessége akkor ezek a könnyű gépek össz harcértékben jobbak. A sheridannek túl sok komprosszimum volt a veszte amit ez a követelmény teremtett.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and nyugger
Ha nem kell a légi kirakás képessége akkor ezek a könnyű gépek össz harcértékben jobbak. A sheridannek túl sok komprosszimum volt a veszte amit ez a követelmény teremtett.
Ezeken a magashegyi terepeken kellhet komplexebb technika?
Lövésem nincs a hegyekről, utálom őket :D
 
De ha nem akarod dobálni ejtőernyővel akkor nem nehéz. A sheridan ezért 15 tonna.
És nem akarják dobálni.
Hát akkor nem tudok meggyőzni senkit szegény Sheridanről :D
Bobo-nak kéne lehet szólni, menőn nézne ki, ahogy a huszár svadronok rohamoznak, a sorok között pár darab ilyen :hadonaszos:
 
Ez a 15 tonnas harckocsi milyen pancel vedelmet kepvisel? Vagy beszelhetunk ilyen konnyu suly eseten valamifele pancel vedelemrol?
aluminium-aluminium-everywhere-5b2c26.jpg