Szerintem egyrészt túlköltekezés, másrészt biztos politika is van benne. Arra gondolok, hogy a Virginia és Ford programok irgalmatlanul sok pénzt emésztenek fel, lassan beindul az Ohio-osztály leváltásának a programja, ismét dollár tízmilliárdok. A meglévő flotta fenntartása, a Zumwalt-osztály kifejlesztése, ahol 32 egységből végül három épül meg horror áron (majdnem csak kettő, csak többe került volna a harmadikat lemondani, mint megépíteni), úgy, hogy nem kaptak meg minden rendszert, amit terveztek. A CGX program, amire elköltöttek megint milliárdokat, aztán elkaszálták. Hiába a világviszonylatban giga költségvetés, nekem úgy tűnik, hogy jobbra-balra kapkodnak, hol tudnának két dollárt megspórolni.
Illetve, ez lehet, hogy furán fog hangzani, de kicsit olyan, hogy az is betesz nekik, hogy próbálnak mindenből mindenképpen jobbat, sokkal jobbat készíteni, mint bárki más a világon. Fantasztikus tervek születnek, aztán menetrend szerint elszállnak az árak, éveket csúsznak, és hirtelen azt veszik észre, hogy milliárdok után vagy beszüntetik a programot, vagy csak részlegesen hajtják végre, ami megint borzasztóan gazdaságtalan (Zumwalt, CGX, LCS, Seawolf pl). És természetesen a politika is vaskosan benne van, a különböző érdekek, lobbik, szerintem ez áll az S-3 vs OV-22 mögött is.
Illetve, ez lehet, hogy furán fog hangzani, de kicsit olyan, hogy az is betesz nekik, hogy próbálnak mindenből mindenképpen jobbat, sokkal jobbat készíteni, mint bárki más a világon. Fantasztikus tervek születnek, aztán menetrend szerint elszállnak az árak, éveket csúsznak, és hirtelen azt veszik észre, hogy milliárdok után vagy beszüntetik a programot, vagy csak részlegesen hajtják végre, ami megint borzasztóan gazdaságtalan (Zumwalt, CGX, LCS, Seawolf pl). És természetesen a politika is vaskosan benne van, a különböző érdekek, lobbik, szerintem ez áll az S-3 vs OV-22 mögött is.