A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Itt én élesen szétválasztanám a NASAMS beszerzést és a hadiipari együttműködésrlt. A NASAMS nem kérdés.

Azóta a vikingeknél kormányváltás volt, xal lehet az is hátráltatja a hadiipari sztorit.
Az AMRAAM rakétákkal kapcsolatban sem jött semmi ellentételezés/befektetés/együttműködés, pedig az valószínűleg nagyobb pénzügyi tétel mint a norvég központ és az indítók. És persze a Sentinel radarokat se felejtsük el, az is Raytheon...
 
Több szálon futó történet ez, a győrieknél javában elkezdődött az elméleti felkészités a NASAMS-ra ill. a SAMOC-ra is, nem lehet tökölődni. A szinfalak mögött váltakozó sebességgel ugyan, de minden halad...,és ez a fontos. Reméljük Gáspárunk gondol a karácsonyfánk alá valamit, hogy jól teljenek az ünnepek majd. ;)
De ha nem rak a jó Gáspárunk semmit a fa alá akkor remélem nem lesz itt senkinek sem szüksége karácsonyi csoportterápiára:-)

2.jpg
 
Jól emlékszem, hogy ez hivatalosan nem lett bejelentve? Csak ott volt a kecskeméti repülőnapon és a hajmáskéri gyakorlaton kiállítva, ebből gondoljuk. A Rotors and Cams-ről meg azt tudjuk még, hogy elnyert egy közbeszerzést drónfejlesztésre.
Hajmaskérre meg volt hívva több újságíró, már nem emlékszem, hogyan tálalták a sztorit, de ilyen félhivatalos bejelentésnek elmegy. Kecskeméten nagyon sok minden ki volt állítva, csak abból nem következetnék a rendszeresítésre.
 
Mondjuk mindig lehet csúszás új vas esetén. Sztem reálisan nálunk is lesz. Főleg a covid és a globális félvezető, magnézium, papir faszomtudja lassan mi tükrében.
Pár hete mondta el az infórádió műsorában Maróth, hogy bizonyos német cégek - főleg a katonai vonalon - bespájzoltak előre a félvezetőkből, eleve számítva a hiányra. Szóval ha szerencsénk van, ez nem fogja késleltetni a programokat.
Szvsz a párszázas nagyságrendű (hk, ifv) katonai technológia talán nem generál akkora hiányt a cégeken belül, mint a több tízezres kapacitású autóipar.
 
Az AMRAAM rakétákkal kapcsolatban sem jött semmi ellentételezés/befektetés/együttműködés, pedig az valószínűleg nagyobb pénzügyi tétel mint a norvég központ és az indítók. És persze a Sentinel radarokat se felejtsük el, az is Raytheon...
Raytheaonnak szerintem nem volt ez akkora tétel, hogy nagyon kaparjon érte. Bármi féle ellentételezés nélkül is tuti üzlet nekik, hiszen a NASAMS-be és egyelőre a Gripenre is csak tőle vehetsz rakétákat.
Másrészről úgy tűnik nekem, hogy a kormány sem nagyon szeretne összenőni az amerikai hadiparral: távol is vannak, politikailag kiszámíthatatlanabbak, mint a németek.

Majd érdemes lenne a Meteor integrációját is megvalósítani a NASAMS-hez, ha elfogytak/lejártak/elavultak az AMRAAM-ok...vagy akár azok mellé is...
 
Raytheaonnak szerintem nem volt ez akkora tétel, hogy nagyon kaparjon érte. Bármi féle ellentételezés nélkül is tuti üzlet nekik, hiszen a NASAMS-be és egyelőre a Gripenre is csak tőle vehetsz rakétákat.
Másrészről úgy tűnik nekem, hogy a kormány sem nagyon szeretne összenőni az amerikai hadiparral: távol is vannak, politikailag kiszámíthatatlanabbak, mint a németek.

Majd érdemes lenne a Meteor integrációját is megvalósítani a NASAMS-hez, ha elfogytak/lejártak/elavultak az AMRAAM-ok...vagy akár azok mellé is...

A részünkről volt feltétele minden beszerzésnek az ipari ellentételezés, az nyert aki nagyobb beruhátzást ígért. Legalábbis ezt mondták az elején...
 
A részünkről volt feltétele minden beszerzésnek az ipari ellentételezés, az nyert aki nagyobb beruhátzást ígért. Legalábbis ezt mondták az elején...
Mivel a Raytheon monopolhelyzetben van jelenleg a nálunk használt rakéták terén, az ő legnagyobb beruházási ajánlatuk nulla volt. :)
 
Pár hete mondta el az infórádió műsorában Maróth, hogy bizonyos német cégek - főleg a katonai vonalon - bespájzoltak előre a félvezetőkből, eleve számítva a hiányra. Szóval ha szerencsénk van, ez nem fogja késleltetni a programokat.
Szvsz a párszázas nagyságrendű (hk, ifv) katonai technológia talán nem generál akkora hiányt a cégeken belül, mint a több tízezres kapacitású autóipar.
Végre valaki figyel és emlékszik :) Az RM épp szabadulni akar az autóipari üzletágától, mert problémás és nem annyira jövedelmező mint a hadipar a következő 10 évben.
 
A katonai teherautók azok nem hadiipari termékek? Mit értesz azon, hogy autóipari termékek?

"The previously announced process of divesting the Group's small- and large-bore pistons operations continues, with no result as yet. Thus far, due not least to the weakness of the overall market caused by ongoing supply bottlenecks, a financially sound buyer has not been found. However, Rheinmetall continues to pursue the goal of transferring its small- and large-bore pistons operations and the employees who work there to a new owner capable of running the business in an orderly manner. The next steps in this ongoing process will be reported on in the coming months. "
 
Végre valaki figyel és emlékszik :) Az RM épp szabadulni akar az autóipari üzletágától, mert problémás és nem annyira jövedelmező mint a hadipar a következő 10 évben.

A katonai teherautók azok nem hadiipari termékek? Mit értesz azon, hogy autóipari termékek?
Igazság szerint a dugattyú üzletág befuccsolása áll a háttérben. Azt úgy ahogy van, el akarják passzolni. Az automotive üzletág elektronikai, és szenzor eladásai nem köszönik elvannak.
A dugattyú meg egyértelműen a belső égésű motorokhoz kötődik. Ott meg van némi kereslet csökkenés az elektromos autók terjedésével... :oops:
 
Szlovén partnerével tárgyalt a régió biztonságáról Benkő Tibor honvédelmi miniszter...

Ljubljanában folytatott tárgyalást Benkő Tibor honvédelmi miniszter és Matej Tonin szlovén védelmi miniszter november 2-án, kedden.

Matej Tonin szlovén védelmi miniszter elmondta, hogy a magyar haderő fejlesztéséhez hasonlóan a szlovén hadseregben is több területen fejlesztések kezdődtek meg az elmúlt időszakban. A tárcavezetők egyetértettek abban, hogy a haderő fejlesztésének fő pillérei a politikai támogatás, az erőforrások tervezhető rendelkezésre állása, valamint a felkészült, jól képzett és kiképzett katonák megléte...
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Pedig az elején még nagyon arról volt szó, hogy lesz valami.
Alapvetően nincs kizárva, de az amerikaiak nem szeretnek olyan üzleteket kötni, ahol direkt ellentételezés van KIKÖTVE. Ettől függetlenül lehet háttéralkuban ilyen benne, de hogy szerződésbe nem fognak ilyet belevenni, az fix. Egyszerűen túl rizikós a dolog. Mind politikailag, mind gazdaságilag.
Az ellentételezés mindig függ a vevő országtól is, valamint az - ellenőrizhetetlen - korrupció melegágya.
Ha belegondolunk a NASAMS esetén, gyakorlatilag egyik tétel sem lett volna alkalmas hazai gyártásra. A NASAMS indítók és az FDC-k is manufaktúrális dolgok.
Eseti jelleggel kell csak ilyet gyártani. Erre meg norvégiában van saját kapacitás.
A rakéták esetében lehetett volna esetleg gyártást (akár részegység is), de az AMRAAM rakéta (és technológiái) a mai napig szigorú ellenőrzés alatt vannak.
 
Alapvetően nincs kizárva, de az amerikaiak nem szeretnek olyan üzleteket kötni, ahol direkt ellentételezés van KIKÖTVE. Ettől függetlenül lehet háttéralkuban ilyen benne, de hogy szerződésbe nem fognak ilyet belevenni, az fix. Egyszerűen túl rizikós a dolog. Mind politikailag, mind gazdaságilag.
Az ellentételezés mindig függ a vevő országtól is, valamint az - ellenőrizhetetlen - korrupció melegágya.
Ha belegondolunk a NASAMS esetén, gyakorlatilag egyik tétel sem lett volna alkalmas hazai gyártásra. A NASAMS indítók és az FDC-k is manufaktúrális dolgok.
Eseti jelleggel kell csak ilyet gyártani. Erre meg norvégiában van saját kapacitás.
A rakéták esetében lehetett volna esetleg gyártást (akár részegység is), de az AMRAAM rakéta (és technológiái) a mai napig szigorú ellenőrzés alatt vannak.
igazából pont a javítást/karbantartást integrációs programokat és egyéb programokat adatbázisokat kaptunk/kértünk...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag